Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Maxi cosi in camper/baby bijna 9 maand
Maxi cosi in camper/baby bijna 9 maand
In april vertrekken wij naar the USA om met een camper rond te reizen, echter zit ik met een probleem.
De kleine past dan normaal gesproken nog in de maxi cosi, echter deze dient met een driepuntsgordel vast gezet te worden, dit kan voorin maar daar zit een airbag en dan mag dat dus niet. Bij de dinette zit een heupgordels en daar mag deze niet mee bevestigt worden.
De medewerker van cruise america zegt dat we dat ter plekke maar moeten bekijken en desnoods de brandweer of politie daar moeten bellen om te laten komen en dan te kijken hoe en wAt.
Het reisbureau zegt dat het idd niet mag en dat we daar maar een stoel aan moeten schaffen en dat de dichtstbijzijnde walmart 40 min rijden van het verhuurstation ligt.
Echter overwegen wij ook van het vliegveld naar het hotel met de taxi te gaan, maar als ik geen maxi cosi mag gebruiken in de camper was ik niet van plan deze mee te slepen (heb al genoeg bagage met de kleine).
Wie weet er een oplossing, eventueel wil ik wel overwegen een stoel voor de kleine daar te kopen, maar welk soort moet ik dan hebben en hoe doen we dat van het vliegveld naar t hotel. We hebben ook een draagzak mee, maar geen buggy want we willen merendeel met draagzak doen.
De kleine past dan normaal gesproken nog in de maxi cosi, echter deze dient met een driepuntsgordel vast gezet te worden, dit kan voorin maar daar zit een airbag en dan mag dat dus niet. Bij de dinette zit een heupgordels en daar mag deze niet mee bevestigt worden.
De medewerker van cruise america zegt dat we dat ter plekke maar moeten bekijken en desnoods de brandweer of politie daar moeten bellen om te laten komen en dan te kijken hoe en wAt.
Het reisbureau zegt dat het idd niet mag en dat we daar maar een stoel aan moeten schaffen en dat de dichtstbijzijnde walmart 40 min rijden van het verhuurstation ligt.
Echter overwegen wij ook van het vliegveld naar het hotel met de taxi te gaan, maar als ik geen maxi cosi mag gebruiken in de camper was ik niet van plan deze mee te slepen (heb al genoeg bagage met de kleine).
Wie weet er een oplossing, eventueel wil ik wel overwegen een stoel voor de kleine daar te kopen, maar welk soort moet ik dan hebben en hoe doen we dat van het vliegveld naar t hotel. We hebben ook een draagzak mee, maar geen buggy want we willen merendeel met draagzak doen.
Re: Maxi cosi in camper/baby bijna 9 maand
Heb je al een hotel geboekt? Als het een hotel vlakbij het vliegveld is gaat er misschien wel een shuttle busje heen, dan heb je dan geen autostoel nodig. In een taxi hoeft het in de meeste staten volgens mij ook niet, maar veilig is het natuurlijk niet. Ik zou het overigens wel overwegen, je moet wat. Maar vervolgens zou ik wel zorgen dat je een autostoel hebt voordat je de camper gaat ophalen, of in elk geval voordat je er mee wegrijdt. Kun je in de buurt van je hotel niet ergens een stoel kopen?
Misschien handig om hier te vermelden om welke stad het gaat, en wellicht ook het hotel en locatie van de verhuurder? Misschien zijn er mensen bekend met de locaties.
Misschien handig om hier te vermelden om welke stad het gaat, en wellicht ook het hotel en locatie van de verhuurder? Misschien zijn er mensen bekend met de locaties.
Terug in Texas!
Overigens herken ik het probleem wel, van toen wij in 2006 gingen. Onze zoon was toen inmiddels ruim 11 maanden, en we hebben toen bewust hem alvast overgeheveld naar een groep 1 stoel die wel met 2-puntsgordel vast was te zetten (officieel niet, maar ging prima, we hadden de stoel er al op uitgezocht) en die dus meegenomen uit NL. Maar wij troffen toen tussen hotel en verhuurder toevallig een taxi met ingebouwd stoeltje, al was die voor een jongere baby niet geschikt geweest denk ik.
Terug in Texas!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik weet nog dat he eengedoe was om het stoeltje enigszins acceptabel vast te zetten in de camper, maar onze dochter was toen al twee, dus een ander soort stoeltje. Al zie ik dat het principe van vastzetten ongeveer hetzelfde werkt. Bij ons zat het stoeltje uiteindelijk ongeveer net zo goed vast als met een 3-puntsgordel.
Neem in ieder geval even de tijd om de gebruiksaanwijzing goed door te nemen, want de gebruiken/regels voor de zitjes zijn soms anders dan hier en dus anders dan wij logisch vinden.
Onze camperverhuurder zat maar een paar kilometer van de Walmart, dus wij zijn na het ophalen van de camper, met kind op schoot naar de Walmart gereden.
Daar staat dan weer tegenover dat het wel zo'n 3 kwartier rijden was van het hotel naar de camperverhuurder. Toen reden we dus in zo'n shuttlebusje en zat ze gewoon met een heupgordel op een stoel.... Maar je moet inderdaad wat. Wij wilden ons dure isofix stoeltje niet inchecken (met alle risico's van dien, in het vliegtuig leek me niet handig - nog steeds niet overigens) en bovendien zouden we daar toch niks aan de isofix bevestiging hebben.
Je zou eventueel ook kunnen overwegen een camperupgrade te regelen (vooraf). Grotere campers hebben vaak meer plaatsen waar ook een schoudergordel in zit. Meen ik me te herinneren, maar moet ik even nazoeken...
Maar is natuurlijk wel een dure oplossing.
Edit: dit is niet (meer) zo. Ik zag wel dat ze bij Road Bear vanaf 1 april tenminste 1 plek met een latch-ankerpunt uitrusten (de Amerikaanse variant van isofix). Waarschijnlijk is dit gewoon een RB policy en niet persé een nieuwe wet waar ze aan moeten voldoen, dus daar heb je bij CA niet zoveel aan natuurlijk. Maar misschien wel de moeite om eens uit te zoeken.
Neem in ieder geval even de tijd om de gebruiksaanwijzing goed door te nemen, want de gebruiken/regels voor de zitjes zijn soms anders dan hier en dus anders dan wij logisch vinden.
Onze camperverhuurder zat maar een paar kilometer van de Walmart, dus wij zijn na het ophalen van de camper, met kind op schoot naar de Walmart gereden.
Daar staat dan weer tegenover dat het wel zo'n 3 kwartier rijden was van het hotel naar de camperverhuurder. Toen reden we dus in zo'n shuttlebusje en zat ze gewoon met een heupgordel op een stoel.... Maar je moet inderdaad wat. Wij wilden ons dure isofix stoeltje niet inchecken (met alle risico's van dien, in het vliegtuig leek me niet handig - nog steeds niet overigens) en bovendien zouden we daar toch niks aan de isofix bevestiging hebben.
Je zou eventueel ook kunnen overwegen een camperupgrade te regelen (vooraf). Grotere campers hebben vaak meer plaatsen waar ook een schoudergordel in zit. Meen ik me te herinneren, maar moet ik even nazoeken...
Maar is natuurlijk wel een dure oplossing.
Edit: dit is niet (meer) zo. Ik zag wel dat ze bij Road Bear vanaf 1 april tenminste 1 plek met een latch-ankerpunt uitrusten (de Amerikaanse variant van isofix). Waarschijnlijk is dit gewoon een RB policy en niet persé een nieuwe wet waar ze aan moeten voldoen, dus daar heb je bij CA niet zoveel aan natuurlijk. Maar misschien wel de moeite om eens uit te zoeken.
Laatst gewijzigd door Inge op 19 feb 2015, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Het gaat om chicago, van o hara vliegveld naar centrum zeg maar. Denk dat we maar met Ov. Naar t hotel gaan en dan hebben we nog twee nachten daar en dat we dan maar een stoeltje gaan kopen en die laten bvestigen door de camper verhuurder. Want met taxi daar naartoe is ook nog 45 minuten zoals ik zag.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
De camperverhuurder zal dat waarschijnlijk niet doen. Ik denk niet dat ze hun vingers daaraan willen branden...
Groetjes Inge
-
- Amerika-expert
Nee, een verhuurder zal dat niet doen vanwege de angs om aangeklaagd te worden. Zal je gewoon zelf moeten doen, maar met een beetje gezond verstand is dat best te doen. Als er een zitplaats met latch is, is het geen enkel probleem, da's supersimpel. Helemaal omdat je in een RV zat ruimte hebt om in zo'n stoeltje te hangen. Latch is lastig in lage auto's zoals een Jaguar...ugh, erger me elke keer rot als ik een stoeljte in de auto van m'n man moet installeren.
Als er geen latch is, kan je een Amerikaans stoeltje meestal redelijk goed vastzetten met een heupgordel. Soms heb je ook een spanband nodig, maar die dingen zijn sowieso handig om bij je te hebben.
Als er geen latch is, kan je een Amerikaans stoeltje meestal redelijk goed vastzetten met een heupgordel. Soms heb je ook een spanband nodig, maar die dingen zijn sowieso handig om bij je te hebben.
Hoi Madelief,
Wij hebben hetzelfde 'probleem' wij gaan in juni met onze 7 maanden oude dochter met een c25, ook cruise america 4 weken rondtrekken. Ik heb op de site van walmart gegeven en zag in de productbeschrijving van de Evenflo nurture infant carseat dat deze ook met enkel een heupgordel vastgezel kan worden. Kost $ 54,50. Ik wil de verhuurmaatschappij vragen of ik de stoel daar naartoe mag laten verzenden (zelf erin zetten). Ik weet niet of de camper beschikt over latch, jij? Ik maak er in ieder geval geen probleem meer van.. Komt heus wel goed!
Wij hebben hetzelfde 'probleem' wij gaan in juni met onze 7 maanden oude dochter met een c25, ook cruise america 4 weken rondtrekken. Ik heb op de site van walmart gegeven en zag in de productbeschrijving van de Evenflo nurture infant carseat dat deze ook met enkel een heupgordel vastgezel kan worden. Kost $ 54,50. Ik wil de verhuurmaatschappij vragen of ik de stoel daar naartoe mag laten verzenden (zelf erin zetten). Ik weet niet of de camper beschikt over latch, jij? Ik maak er in ieder geval geen probleem meer van.. Komt heus wel goed!
Als er LATCH in de camper zou zitten heb je geen probleem denk ik als je een Nederlandse Isofix stoel zou meenemen. Andersom is in elk geval geen probleem, een LATCH stoel in een Isofix auto, dat hebben wij op dit moment ook. Maar ik betwijfel of een camper LATCH heeft.
Terug in Texas!
Inmiddels een andere optie, mijn ouders hebben een opvolgstoel nog liggen en deze nemen we mee, deze kan voorwaarts em in de ligstand, hij is dan al wel 9 kilo geweest dus we moeten het dan maar zo doen.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
N.a.v. de foto die ik zag op de site van Road Bear, kan je isofix met geen mogelijkheid bevestigen aan het latch ankerpunt in de camper (bij de vloer achter de bank). Het is wat dat betreft echt een ander systeem. Latch werkt zo te zien met riemen? Isofix werkt met een haak die vastzit aan de stoel en niet ver uitgeschoven kan worden. Hier een link naar de pdf met de foto.hemmie schreef:Als er LATCH in de camper zou zitten heb je geen probleem denk ik als je een Nederlandse Isofix stoel zou meenemen. Andersom is in elk geval geen probleem, een LATCH stoel in een Isofix auto, dat hebben wij op dit moment ook. Maar ik betwijfel of een camper LATCH heeft.
Groetjes Inge
Oh ja wat fijn dat road bear wel een foto geplaatst heeft. Echter gaat dit dan ook om een zitje voor grotere kinderen. De maxi cosi moet achterste voren staan (toch?).
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op deze foto is een zitje voor oudere kinderen gebruikt, maar het gaat erom dat er een latch ankerpunt is. Als je een maxicosi hebt die geschikt is voor latch, dan zou je die daar natuurlijk ook moeten kunnen gebruiken, lijkt mij. (al dan niet in combinatie met de aanwezige heupgordel...?)
Groetjes Inge
Ik zie in die pdf niets over Latch? Er staat ook juist dat het stoeltje met de gordel bevestigd moet worden, dus dat zou met Latch niet logisch zijn. Latch is net als isofix 2 haken in de bank (tussen zitting en rugleuning), de haak die hier getoond wordt is het Anker point, dat je gebruiken kunt om het stoeltje beter vast te zetten (zeker met een 2-puntsgordel denk ik!), maar dat staat er los van.
Terug in Texas!
- sanne.eversdijk
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Dit is een toppic van inniddels heel wat jaar geleden, maar voor mij weer een zeer toepasselijk onderwerp.
Ik ben heel benieuwd; hoe is dit uiteindelijk afgelopen?!?!
Groetjes,
Sanne
Dit is een toppic van inniddels heel wat jaar geleden, maar voor mij weer een zeer toepasselijk onderwerp.
Ik ben heel benieuwd; hoe is dit uiteindelijk afgelopen?!?!
Groetjes,
Sanne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1587 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger