Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, zie ook dit topic.

Marianne
Adrienne
Amerika-ontdekker

Bericht door Adrienne »

Hoi Marianne,

Fijn dat je zo snel al reageert en bedankt voor de verwijzing naar het topic! Ik ga het gelijk lezen! :thumbup:

Groeten, Adrienne
MartiXL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MartiXL »

Ik heb een ESTA die nog geldig is tot halverwege volgend jaar.
In het algelopen jaar heb ik al 2x eerder de USA bezocht. Bij de tweede reis had ik de mogelijkheid om de ESTA aanvraag aan te passen, zoals vluchtnummer en verblijfplaats.

Nu wil ik mijn aanvraag bijwerken voor een komende reis, echter er lijkt sinds kort wat veranderd te zijn:
Welke informatie kan ik wijzigen?
Voordat u een elektronische reisvergunningsaanvraag indient met de vereiste betalingsgegevens, kunt u alle gegevensvelden van de aanvraag bijwerken, behalve het paspoortnummer en het afgifteland van het paspoort. Nadat een aanvraag is voltooid en ingediend met alle vereiste betalingsgegevens, kunt u nog steeds de volgende velden bijwerken:

E-mailadres
Adres in de Verenigde Staten

bron: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/h ... l.htm#UTA1
Het ziet er dus naar uit dat ik het vluchtnummer en dergelijke niet meer kan bijwerken?

Moet ik nu toch een nieuwe aanvraag indienen terwijl mijn ESTA eigenlijk nog geldig is? :? Wie heeft hier ervaring mee?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Gewoon reizen zonder aan te passen. Het aanpassen is optioneel dus geen zorgen over maken.
Zolang je ESTA maar geldig is op het moment van vertrek maakt het verder niets uit.
MartiXL
Amerika-ontdekker

Bericht door MartiXL »

Bedankt voor je reactie, maar is daar ook ergens nog iets over terug te vinden?

Niet dat ik straks op Schiphol sta en het vliegtuig niet in mag. :oops:

Want ik vraag me dan af wat eigenlijk het hele idee is achter het invullen van je vluchtgegevens en verblijfplaats, als het bij een volgende keer toch niet meer up to date is?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Als je veel tijd hebt, lees de informatie in onderstaande link eens.

Vlucht info is zelfs niet meer opgenomen in de nieuwe ESTA aanvragen en address in de US is nog altijd optional.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/E ... Help_1.htm
PM1996
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PM1996 »

Hoi! Ik heb niet alles gelezen maar ik vroeg me iets af. Ik ga in februari naar New York met een vriendin voor een week en ik wil in juni/juli met EF naar Amerika, is dit mogelijk? Ik las hierboven iets over informatie van ESTA veranderen, maar hoe zit dit precies?
Moeten we naast het ESTA nog iets aanvragen om Amerika binnen te komen voor ons weekje NYC? Ik las op de KLM site nog iets, maar wij vliegen met Lufthansa. Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zolang je esta geldig is en je niet van paspoort verandert kan je beide reizen gewoon maken. Verder hoef je niks aan te vragen.
MartiXL
Amerika-ontdekker

Bericht door MartiXL »

Niets extra aan te vragen, maar nog wel in te vullen:
- Advance Passenger Information (API), wat meestal een onderdeel is bij het online inchecken voor je vlucht.

Hier vul je ook je eerste verblijfadres in de Verenigde Staten in en weten ze meteen met welk vluchtnummer je het land binnenkomt.
En daarmee is ook mijn eerdere vraag over het ESTA eigenlijk beantwoord. :thumbup:
PM1996
Amerika-newbie

Bericht door PM1996 »

Bedankt voor jullie reacties!
budiloonen
Amerika-newbie

Bericht door budiloonen »

Hoi Allemaal, ik ben voor het eerst op dit forum. En ik heb namelijk een vraag. In januari ga ik beginnen aan mijn wereldreis Midden-Oosten, Azië, Oceanië kom ik de VS binnen. Ik heb hier een vraag over.

Ik heb inmiddels mijn ESTA aangevraagd en alles goed doorlopen, ook mijn informatie ge-updated. Ook de Advanced Passenger Information alvast ingevoerd bij de vliegmaatschappij waar ik mee vlieg van Auckland naar Los Angeles. Nu is het namelijk zo dat ik van LA, naar het noorden ga de grens met Canada oversteek. Een 1 maand later de grens oversteek aan de westkust van Canada/VS. Ik weet niet precies hoe dat gaat als ik bij Seattle the grens oversteek moet ik nu mijn groene papiertje/kaart in laten zitten of niet? Want ik kom pas een maand later bij de westkust weer bij de grensovergang Montreal - New York aan.

Ik lees op het forum ook iets over een formulier die je kan kopen (bij de grenspost/border patrol? of al eerder?) ik ben van plan om met een Greyhound bus de grens Montreal - New York over te steken.

Of hoef dit van alles niet en is mijn ESTA aanvraag genoeg (mits upgedate uiteraard)?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je vliegt naar LA dus je komt met je esta in de VS binnen. Daarmee kan je tot 90 dagen blijven in de VS. Binnen die 90 dagen kan je gewoon naar Canada maar de dagen die je daar doorbrengt tellen ook mee voor die 90 dagen op je esta. Zodra je de VS weer inkomt hoef je geen extra papieren te regelen of een nieuwe esta te regelen, je huidige esta volstaat. Uiteraard wel zorgen dat je voor de 90e dag de VS definitief verlaat. Met de bus van Montreal van New York houdt in dat je na het passeren van de grens uit de bus moet stappen om vervolgens met je bagage de US Immigrations en Customs te passeren. Daar kan naar je vliegticket voor de terugreis gevraagd worden. Vervolgens stap je weer in en rijdt je verder naar New York.
budiloonen
Amerika-newbie

Bericht door budiloonen »

Maar houdt dat in dat ik de groene kaart die in mijn paspoort zit er wel in moet laten? Dus niet uit moet laten scheuren?

Voor de rest is het wel duidelijk denk ik. Ik kom op de 17 april aan en vertrek op 30 juni. Dus dat valt ruim binnen die 90 dagen.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 30 dec 2014, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Welke groene kaart? Die krijg je al jaren niet meer. Dat is iets van vroeger. :wink:
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Vorig jaar in mei heb ik de ESTA-aanvraag ingevuld voor onze reis naar het Midwesten in juni. Over 2 weken vertrek ik weer naar de VS maar nu naar Florida. Mijn ESTA-aanvraag is nog geldig tot mei 2016. Je hebt de mogelijkheid om het adres van ons eerste hotel te veranderen, is dit nodig? Vorig jaar vertrokken we van Schiphol en vlogen we met US Airways (wat dus ook zo in de ESTA staat) en nu vertrekken we vanuit Zaventem met Delta Airlines. Kan dit problemen opleveren?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee hoor, geen enkel probleem. En je allereerste adres in de VS moet je vermelden, dus inderdaad even veranderen.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

mtl schreef:Nee hoor, geen enkel probleem. En je allereerste adres in de VS moet je vermelden, dus inderdaad even veranderen.
Ok bedankt. Dan ben ik gerust :)
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

ik heb net de ESTA aanvragen van mijn kinderen, echtgenoot en mezelf ingevuld en bij zowel mijn kinderen als bij mezelf kwam er dadelijk dat de "toestemming verleend" werd maar bij mijn man (die ik als laatste heb gedaan) kwam "in behandeling", wat nu? Heb ik iets fout gedaan? :shock:
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Even afwachten, het duurt soms even voor de toestemming er is.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

@mtl: Dank je wel voor je vlugge antwoord

moet je eigenlijk die goedkeuring afdrukken en bij hebben bij aankomt in Amerika of is dit niet nodig?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer