Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen New York - Ft Lauderdale - Lima
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vliegen New York - Ft Lauderdale - Lima
Mijn wereldreis is inmiddels in volle gang en heb besloten om mn wereldreis 1,5 maand te verlengen naar Zuid Amerika. Mijn vraag is het volgende. Ik vlieg met BlueJet vanaf New York naar Fort Lauderdale om daar een transfer te pakken (ik heb 3,5u de tijd) naar Lima (Peru). Bij wtc waar ik mn tickets geboekt heb konden ze geen antwoord op mn vraag geven. Dus stel ik hem hier. Moet ik in Lauderdale mijn Bagage reclaimen en ook door de immigration (omdat het eigenlijk een domestic flight is) vervolgens weer inchecken en weer door de immigration om mn vlucht naar Lima te pakken.
Beide vluchten worden uitgevoerd door BlueJet Airways. En nogmaals ik ben dan al enige tijd in de VS (2,5 maanden incl Canada) en ik ga juist het land uit.
Beide vluchten worden uitgevoerd door BlueJet Airways. En nogmaals ik ben dan al enige tijd in de VS (2,5 maanden incl Canada) en ik ga juist het land uit.
-
- Amerika-expert
Re: Vliegen New York - Ft Lauderdale - Lima
De Amerikaanse immigratiedienst en de douane willen je alleen besnuffelen als je het land BINNEN komt. Als je het land uitgaat, laten ze je zomaar gaan. Je krijgt in dat geval alleen met de TSA te maken, die wil controleren of je geen gevaarlijke (of verkeerde) dingen meeneemt het vliegtuig in. En dat gebeurt alleen op je vertrekpunt, als je binnen de beveiligde zone blijft op het vliegveld waar je overstapt, word je verder niet gecontroleerd.
Wat bagage betreft: ik zou rechtstreeks contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en vragen hoe zij dat regelen. In veel (de meeste?) gevallen gaat je bagage rechtstreeks door naar je eindbestemming, maar het kan zijn dat je er zelf mee moet gaan slepen tijdens je overstap, zoals gezegd, dat hangt van de luchtvaartmaatschappij af. In dat geval is er ook geen verdere controle, als je binnen het vliegveld blijft.
Goede reis.
Wat bagage betreft: ik zou rechtstreeks contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en vragen hoe zij dat regelen. In veel (de meeste?) gevallen gaat je bagage rechtstreeks door naar je eindbestemming, maar het kan zijn dat je er zelf mee moet gaan slepen tijdens je overstap, zoals gezegd, dat hangt van de luchtvaartmaatschappij af. In dat geval is er ook geen verdere controle, als je binnen het vliegveld blijft.
Goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Vliegen New York - Ft Lauderdale - Lima
Ik neem aan dat je JetBlue bedoelt?
Voor je bagage hangt het een beetje af hoe je je tickets hebt gekocht. Als je niet rechtstreeks bij de airline boekt krijg je vaak te maken met broker tickets en consolidator tickets. Dat laatste zijn eigenlijk 2 aparte tickets samengplakt tot 1 ticketje door de website die ze je verkoopt. Kan je zien op je ticket of zowel de vlucht New York-Fort Lauderdale als de vlucht Fort Lauderdale-Lima hetzelfde e-ticket hebben?
Is dat het geval, moet je je geen zorgen maken en zal je bagage gewoon worden doorgestuurd.
Is het niet het geval, even contact opnemen met JetBlue en vragen of ze bij aparte tickets de bagage ook doorlabellen.
Maar JetBlue is in mijn ogen qua service best wel ok en ik heb nog geen slechte ervaringen met ze gehad, ook niet in verband met bagage. Dus zelfs al heb je 2 aparte tickets, ik heb wel een vermoeden dat ze de bagages kunnen doorchecken. Maar bij twijfel, even met hen mailen want er zijn wel degelijk airlines die zoiets verbieden (zelfs al heb je 2 aparte tickets gekocht via henzelf. Gewoon een kwestie van prijsverschil soms)
Voor je bagage hangt het een beetje af hoe je je tickets hebt gekocht. Als je niet rechtstreeks bij de airline boekt krijg je vaak te maken met broker tickets en consolidator tickets. Dat laatste zijn eigenlijk 2 aparte tickets samengplakt tot 1 ticketje door de website die ze je verkoopt. Kan je zien op je ticket of zowel de vlucht New York-Fort Lauderdale als de vlucht Fort Lauderdale-Lima hetzelfde e-ticket hebben?
Is dat het geval, moet je je geen zorgen maken en zal je bagage gewoon worden doorgestuurd.
Is het niet het geval, even contact opnemen met JetBlue en vragen of ze bij aparte tickets de bagage ook doorlabellen.
Maar JetBlue is in mijn ogen qua service best wel ok en ik heb nog geen slechte ervaringen met ze gehad, ook niet in verband met bagage. Dus zelfs al heb je 2 aparte tickets, ik heb wel een vermoeden dat ze de bagages kunnen doorchecken. Maar bij twijfel, even met hen mailen want er zijn wel degelijk airlines die zoiets verbieden (zelfs al heb je 2 aparte tickets gekocht via henzelf. Gewoon een kwestie van prijsverschil soms)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1859 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties