Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door Hinko »

valentjn1986 schreef:Goedendag allemaal,

wij gaan van 27 aug tot en met 22 sept langs de westkust rijden en zoeken hiervoor nog een auto, Nu hadden we via sunnycars gekeken naar een midsize suv maar dat was iets van 1850 euro en dat vonden we aan de prijzige kant! nu hebben we via Expedia gekeken naar een midsize suv voor 866 euro.

Nu vroeg ik mij af bij sunnycars zit alles bij in elke verzekering en geen eigen risico enz maar bij Expedia en dan een huur auto via alamo moet je je eigen risico nog afkopen en zit er geen 2e bestuurder bij die wij wel erbij willen hebben.

Heeft iemand een idee wat het afkopen van je eigen risico en de 2e bestuurder zou gaan kosten voor die tijd? en is het dan nog steeds wel goedkoper om via Expedia die auto te huren?

Alvast bedankt
In de VS heb je geen eigen risico. Ook niet als je boekt via Expedia.
2e bestuurder? Waar start je? Start in je Californië dan is de tweede bestuurder altijd gratis.
valentjn1986
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door valentjn1986 »

@ Martin & Marianne wij halen de auto op in Las vegas en daar komt hij ook weer terug, Ik heb ook even op usareisen gekeken alleen is mijn duits bagger dus daar kom ik niet echt uit.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

http://www.alamo.co.uk/brits
527 pound - 715 euro, inclusief tweede bestuurder

http://prntscr.com/6qbjaz
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook de Engelse versie bekijken: http://www.drive-usa.de.

Marianne
valentjn1986
Amerika-ontdekker

@Hinko bedankt voor de snelle reachtie alleen de 2e bestuurder is alleen gratis in California en aangezien wij niet alleen in California blijven zal het dan 701 pond kosten, zitten hierbij alle benodigde verzekeringen bij en geen eigen risico?

@ Martin & Marianne Dankje wel voor de hulp en de site ga er straks eens even voor zitten.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Nee Valentijn1986, je aanname is onjuist want:
Brit's Guide Reader rates include:

Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)
State/local taxes
State/local surcharges
Airport fees
10% Discount
Free additional Drivers
Je hebt alle verzekeringen en nogmaals, bij autohuur in de VS heb je geen eigen risico.
valentjn1986
Amerika-ontdekker

@ Hinko idd je hebt helemaal gelijk ik heb niet verder gekeken :oops: , mijn excuus! bedankt voor de goede hulp! :thumbup:

Ik had vorige week Expedia aan de telefoon en die hadden het over het afkopen van je eigen risico per dag, Vandaar dat ik dat dacht maar dat zal dan wel weer iets zijn om je aan te smeren! dankje
Audrey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Audrey »

Martin & Marianne schreef:@Audrey: het lijkt mij een goede prijs. Heb je het vergeleken met andere aanbieders? Je kunt het vastleggen en als de prijzen dalen de reservering annuleren en een nieuwe reservering maken. Check wel de annuleringsvoorwaarden.

Marianne
Marianne,

De andere aanbieders zijn momenteel veel duurder, dit was de goedkoopste.
Gaat een 2WD geen probleem zijn als we bv naar Bodie rijden? Of kijken we toch beter naar uit naar een 4x4?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

valentjn1986 schreef: Ik had vorige week Expedia aan de telefoon en die hadden het over het afkopen van je eigen risico per dag, Vandaar dat ik dat dacht maar dat zal dan wel weer iets zijn om je aan te smeren! dankje
Dat zegt veel over de deskundigheid van Expedia als het om autohuur in de VS gaat.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Gaat een 2WD geen probleem zijn als we bv naar Bodie rijden? Of kijken we toch beter naar uit naar een 4x4?
Een 2WD volstaat, een high clearance is aangeraden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Hinko schreef:
valentjn1986 schreef: Ik had vorige week Expedia aan de telefoon en die hadden het over het afkopen van je eigen risico per dag, Vandaar dat ik dat dacht maar dat zal dan wel weer iets zijn om je aan te smeren! dankje
Dat zegt veel over de deskundigheid van Expedia als het om autohuur in de VS gaat.
Dit zeiden ze bij mij ook, ook dat je aansprakelijkheid bij moet verzekeren terwijl dit wel inclusief staat als je verder doorzoekt bij de voorwaarden, het maakt je echter wel onzeker wanneer ze dit zeggen. Toen ik een mail stuurde dat ik van het forum had gehoord dat eigen risico niet bestaat in Amerika kreeg ik zelfs een boze mail terug dat zij het beter weten dan een of ander forum.... :roll: Beetje vreemd...
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Eigen risico: 0 Euro
Dit staat gewoon op de Expedia site.
Dit staat gewoon op de Expedia site.
soms handig, een forum.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Haha, dat had ik ook gezien, zij blijkbaar niet van Expedia :wink:
Internationalist
Amerika-ontdekker

Bericht door Internationalist »

In Aug-Sep gaan wij naar VS met 4 volwassenen en een baby. Vandaag de auto geboekt voor 19 dagen via rentalcars als verhuurder Dollar. Auto is een SUV (Ford Escape of soortgelijke) van 27-Aug tot 15-Sep voor 605 EU.

Dit lijkt me een redelijke prijs, hopelijk krijgen wij een ruime auto bij aankomst. Tips en suggesties zijn altijd welkom :thumbup:

Weet iemand of je Dollar kortingscode kan gebruiken als je via rentalcars geboekt hebt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Audrey schreef: Gaat een 2WD geen probleem zijn als we bv naar Bodie rijden? Of kijken we toch beter naar uit naar een 4x4?
Wij hebben het eens met minivan gedaan. Er zijn ook campers die naar Bodie rijden. Een 4 x 4 is echt niet nodig, high clearance ook niet.

Marianne
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

•Als de huurauto wordt beschadigd of gestolen, kan het eigen risico in rekening worden gebracht. Ter plaatse heb je de mogelijkheid om een extra verzekering aan te schaffen om dit eigen risico te beperken. Expedia is niet aansprakelijk voor een dergelijk eigen risico of het aanschaffen van extra verzekeringsdekking

Dit staat bij de regels en beperkingen van Expedia en ik begrijp dan ook de verwarring van mij maar ook van andere forumgebruikers.
Ook is al verschillende keren gemeld door forumgebruikers die er meer verstand van hebben dan ik dat dit niet correct is, maar ikzelf ga liever zoiets uit de weg.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 07 apr 2015, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je kunt niet eens ter plekke je eigen risico verlagen, dat kan niet omdat het NIET wordt aangeboden. Het bestaat niet eens!

Het is meer een algemeen verhaal, voor landen waar je wel een eigen risico hebt.

Zie nu mijn bijlage een paar postje terug, daar staat 0 (nul) euro. Welke verhuurder je ook kiest, het is en blijft 0.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Internationalist schreef:In Aug-Sep gaan wij naar VS met 4 volwassenen en een baby. Vandaag de auto geboekt voor 19 dagen via rentalcars als verhuurder Dollar. Auto is een SUV (Ford Escape of soortgelijke) van 27-Aug tot 15-Sep voor 605 EU.

Dit lijkt me een redelijke prijs, hopelijk krijgen wij een ruime auto bij aankomst. Tips en suggesties zijn altijd welkom :thumbup:

Weet iemand of je Dollar kortingscode kan gebruiken als je via rentalcars geboekt hebt?
Is een Ford escape or similar niet een beetje aan de kleine kant met 4 volwassenen en een baby??
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Internationalist schreef: Weet iemand of je Dollar kortingscode kan gebruiken als je via rentalcars geboekt hebt?
Nee
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Even over Expedia:
Ik belde vanochtend ook met de klantenservice en vroeg naar de verzekeringen die "inclusief de prijs" zitten. De dame vertelde me dat ik nog een gedeelte los kon afkopen e.d. en dat ze me dat ten zeerste aanraadde omdat het een autohuur in Amerika is. Ook staat er bij Expedia een one-way fee en ik wees haar op het feit dat er geen one-way fee is tussen SFO en LAX. Volgens haar wel. Enfin, nu ik de huurvoorwaarden heb gelezen, weet ik zeker dat ze niet volledig over de kennis beschikken om te kunnen adviseren in autoverhuur!

Anyway, ik ben even verder gaan zoeken en kan een midsize suv voor een dag huren voor €69 bij Alamo via drive.usa.de met de volgende voorwaarden:

Super-Saver-PLUS
No cancellation fee until 48 hours prior to pickup (You may cancel your rental car reservation with no cost to you until 48 hours prior to pickup by contacting us during our regular business hours.)
Unlimited Mileage
Local taxes & fees included
Fuel: Pickup - Full / Return - Full
3 additional driver over the age of 25 included
Supplemental Liability Insurance Coverage: 1,000,000 US-$
Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire, and undercarriage damage: a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible including glass-, tire-, roof and undercarriage- damage, excludes cases of reckless driving.

Volgens mij ben ik met het bovenstaande pakket wel goed gedekt toch? Kan ik de auto reserveren met bovenstaande voorwaarden? Ohja, er staat ook bij dat er geen one-way fee is.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer