Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke wagen kiezen? mama en 3 kids

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Murielle
Amerika-ontdekker

welke wagen kiezen? mama en 3 kids

Bericht door Murielle »

Hallo,

Ik ga met mijn 3 kids van 15,11 en 9 jaar een roadtrip doen in Californië in augustus. Ik wil een wagen huren op de luchthaven van LA voor 20 dagen en probeer natuurlijk de beste kwaliteit - prijsverhouding te krijgen. Wat raden jullie aan?
Een fullsize sedan? - prijs rond de 750€
of een SUV? - prijs rond de 850€

Ik wil natuurlijk ook dat de wagen niet massa's benzine verbruikt, maar je moet toch genoeg plaats hebben voor je koffers en koelbox.

Verder weet ik niet of ik bij Dollar of Trifty moet huren. Vermits ik dit voor de eerste keer helemaal op mijn eentje moet doen, wil ik natuurlijk niet in de problemen komen met verzekeringen of als ik een lekke band heb...

Graag jullie advies.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: welke wagen kiezen? mama en 3 kids

Bericht door Ruud2004 »

Mmm, Dollar en Thrifty http://en.wikipedia.org/wiki/Dollar_Thr ... tive_Group" onclick="window.open(this.href);return false;

Vwb het type voertuig, in een SUV hebben de kids net wat meer ruimte en kan je je bagage, koelbox en aankopen meestal prima kwijt. Als je vanuit Europa huurt, zit je qua verzekeringen altijd wel goed. Vwb pechhulp, gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens en zoek op "Roadside Service". (mijn tip, NIET afsluiten!)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou buiten dollar of thrifty ook nog eens bij http://alamo.co.uk/brits of http://www.drive-usa.de kunnen kijken. Of via rentalcar.com Er zijn zo veel autoverhuurbedrijven.

Aangezien je alles alleen gaat rijden kan ik wel zeggen uit eigen ervaring dat een SUV, vooral tijdens de langere ritten, wat meer comfort heeft.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Hier nog een fan van SUV's. Die geven je net wat meer ruimte en doordat je hoger zit heb je ook een beter uitzicht. Dat is voor de kinderen ook leuk!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Bedankt voor jullie feedback!!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

En, indien geboekt vanuit Europa, je pakket is compleet dus laat je ter plaatse niets aansmeren. Maar daar heb je vast al het e.e.a. over gelezen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Murielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Murielle »

Ja inderdaad.

Ik ga proberen weerstand te bieden aan alles wat ze mij daar voorschotelen van verzekeringen. :-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe zullen ze je niet veel dingen aanbieden qua verzekeringen. Waarschijnlijk alleen roadsafe. Sommige mensen voelen zich daar toch fijner bij om dat ook te hebben, waarschijnlijk laten die thuis ook wel eens de sleutels in de auto zitten bedenk ik me dan, of ze kunnen zelf geen band wisselen. Maar het is natuurlijk en goed recht om dat wel te nemen. Ze zullen eerder wat meer doorzeuren over upgrades. Wil je een upgrade voor $40 per dag. Nee! Oh ik zie er ook dat ik een upgrade voor $25 mag geven. Nee, die wil ik niet. Oh.. ik zie nu een upgrade in de computer, maar dat is echt het minimum voor $11. Neeehéééé!!! Ja, maar in de woestijn van Arizona heb je echt een probleem als er iets gebeurd. NEEEEEEE!!! Dat soort dingen. En dan overal op accept moeten klikken, maar bij deze keuze juist op decline. Heel sneaky.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

PSVwally schreef: waarschijnlijk laten die thuis ook wel eens de sleutels in de auto zitten bedenk ik me dan, of ze kunnen zelf geen band wisselen.
Mijn ervaring is dat amerikanen (zeer) behulpzaam zijn (tenminste in Texas). Nu heb ik gelukkig nog nooit pech gehad met mijn auto... maar heb al wel eens met te veel of te zware dingen gesjouwd, en alle keren was er een helpende hand tegemoet geschoten.

Verders: Neem een SUV ;-)! Die zijn groter, geven een supermooie ervaring, je voelt je veiliger, hebt meer ruimte (minder ruzie), en voor de benzine hoef je t eigenlijk niet te laten.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Prijs is redelijk verwaarloosbaar denk ik(die 100 euro extra), en benzine kost eigenlijk ook geen wereldbedrag.
Ook ik zou voor de SUV kiezen, al is het gewoon om lekker ruim te kunnen zitten en zeker met kinderen!
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mijn ervaring is dat amerikanen (zeer) behulpzaam zijn (tenminste in Texas).
Helemaal met je eens hoor. Behulpzaam en ontzettend vriendelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer