Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Ja je kunt dan student invullen. Mijn zoon is zzp'er en mocht ook self employed invullen. Er staat een help blokje bij met wat je in mag vullen als student, moeder, zzp'er etc.
Goedenavond,
Niet zozeer een vraag maar meer een check om na te gaan of ik goed zit, het volgende wil het geval:
In September vlieg ik op Toronto, Canada, en ga vervolgens bij de Niagara Falls de USA binnen. Uiteindelijk ga ik richting Washington om in New York te eindigen en via JFK terug te vliegen.
Als ik het goed begrijp:
1. Kan ik zo Canada binnen met mijn Nederlandse paspoort
2. Moet ik aan de grens om de USA binnen te gaan een formulier invullen
3. Heb ik geen ESTA nodig
Klopt dit of moet ik van tevoren nog iets regelen?
Niet zozeer een vraag maar meer een check om na te gaan of ik goed zit, het volgende wil het geval:
In September vlieg ik op Toronto, Canada, en ga vervolgens bij de Niagara Falls de USA binnen. Uiteindelijk ga ik richting Washington om in New York te eindigen en via JFK terug te vliegen.
Als ik het goed begrijp:
1. Kan ik zo Canada binnen met mijn Nederlandse paspoort
2. Moet ik aan de grens om de USA binnen te gaan een formulier invullen
3. Heb ik geen ESTA nodig
Klopt dit of moet ik van tevoren nog iets regelen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad, dan heb je geen ESTA nodig. ESTA is alleen benodigd wanneer je het land per vliegtui binnenkomt, wel moet er bij de grens een apart formulier worden ingevuld om het land binnen te komen, dat kost enkele dollars.
Je national identification number is je bsn nummer, denk ik? Kan ik dat invullen?
Edit: Gewoon maar BSN ingevuld voor mijn vriend en mij en beide aanvragen zijn goedgekeurd. Woohooo!
Edit: Gewoon maar BSN ingevuld voor mijn vriend en mij en beide aanvragen zijn goedgekeurd. Woohooo!

Wijziging ESTA
Hoi,
Vorig jaar zijn we al eens naar Amerika geweest. Toen hebben we dus onze ESTA aanvraag netjes ingevuld (inclusief de gegevens over de luchtvaartmaatschappij en het vluchtnummer).
Nu gaan we (als alles goed verloopt) in jullie opnieuw naar Amerika. Onze ESTA is nog steeds geldig, maar we vliegen dit keer met een andere luchtvaartmaatschappij. Nu zie ik dat je deze gegevens niet kan bijwerken (enkel de verblijfplaats kan je wijzigen).
Kan dit kwaad? Moeten we een nieuwe aanvraag indien (nee toch ?!).
Ik maak me vast terug te veel zorgen.. maar ik wil toch graag met een gerust hart kunnen vertrekken!
Alvast bedankt!
Groetjes
Sarah
Vorig jaar zijn we al eens naar Amerika geweest. Toen hebben we dus onze ESTA aanvraag netjes ingevuld (inclusief de gegevens over de luchtvaartmaatschappij en het vluchtnummer).
Nu gaan we (als alles goed verloopt) in jullie opnieuw naar Amerika. Onze ESTA is nog steeds geldig, maar we vliegen dit keer met een andere luchtvaartmaatschappij. Nu zie ik dat je deze gegevens niet kan bijwerken (enkel de verblijfplaats kan je wijzigen).
Kan dit kwaad? Moeten we een nieuwe aanvraag indien (nee toch ?!).
Ik maak me vast terug te veel zorgen.. maar ik wil toch graag met een gerust hart kunnen vertrekken!
Alvast bedankt!
Groetjes
Sarah
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Wijziging ESTA
Nee hoor, je ESTA is tot 2 jaar na aanvraag geldig, Je hoeft niks te doen.
'Unless revoked, travel authorizations are valid for two years from the date of authorization, or until your passport expires, whichever comes first.'
'Unless revoked, travel authorizations are valid for two years from the date of authorization, or until your passport expires, whichever comes first.'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wijziging ESTA
Met de nieuwe vorm van ESTA hoef je de vluchtgegevens niet meer aan te geven of te veranderen. Deze zijn nu automatisch gekoppeld aan de API (advanced Passenger Information) gegevensvan de luchtvaartmaatschappij. Als je een ESTA nog hebt die geldig is van bijv vorig jaar, dan hoef - en kan- je de vluchtgegevens niet veranderen.
Het enige wat je moet/kan doen is je gegevens van je eerste overnachting invullen, and you're done
Het enige wat je moet/kan doen is je gegevens van je eerste overnachting invullen, and you're done

dankjewel voor jullie reactie!!!
- explorer87
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
In de esta aanvraag word ook gevraagd naar naam van de ouders. Moet dit de naam zijn volgens paspoort? Of word dit niet zo strikt genomen? Heb nu zowel bij me vader als moeder getrouwde achternaam, en voornaam van me vader volgens paspoort maar me moeders roepnaam....
Ook is de First name nog niet helemaal duidelijk... Mijn vriendin heeft op haar paspoort 3 namen... Als voorbeeld Linda Roos Jessica.
Volgens de site moet je de eerste naam invullen volgens paspoort, en geen middle name. Maar ik las op http://www.application-esta.co.uk/use-m ... XOBzp.dpuf weer het volgende:
The middle name is not required for the ESTA application. This is not to be confused with multiple first names that appear on your passport.
Ook is de First name nog niet helemaal duidelijk... Mijn vriendin heeft op haar paspoort 3 namen... Als voorbeeld Linda Roos Jessica.
Volgens de site moet je de eerste naam invullen volgens paspoort, en geen middle name. Maar ik las op http://www.application-esta.co.uk/use-m ... XOBzp.dpuf weer het volgende:
The middle name is not required for the ESTA application. This is not to be confused with multiple first names that appear on your passport.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hey, dat had ik helemaal niet gezien. Ik heb van mijn twee voornamen alleen de eerste ingevuld, en de aanvraag is goedgekeurd. Maar ik moet nog vliegen dus mss krijg ik dan alsnog problemenexplorer87 schreef: Ook is de First name nog niet helemaal duidelijk... Mijn vriendin heeft op haar paspoort 3 namen... Als voorbeeld Linda Roos Jessica.

Voor mijn ouders heb ik overigens exact de namen ingevuld zoals op het paspoort, dus ik weet niet wat er gebeurt als je dat niet doet. Heb je nog een antwoord gevonden op beide vragen of ook maar gedaan wat je het handigst leek?
Maar dat is niet de officiële ESTA site. Op https://esta.cbp.dhs.gov staat toch duidelijk dat je alleen de eerste voornaam in moet vullen.explorer87 schreef:Maar ik las op http://www.application-esta.co.uk/use-m ... XOBzp.dpuf weer het volgende:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Heb op alle eerdere esta's ook altijd alleen de eerste naam ingevuld (en wij hebben allen 3 of meer op paspoort staan)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik heb een hele korte vraag die vast al veel vaker is gesteld of misschien ook simpel te vinden was (maar dan moet ik 45 pagina's door)
Wij willen in september voor het eerst naar de USA (NY). Wat is de volgorde van regelen :
-Esta aanvragen/regelen of vliegtickets boeken? En wat betreft het hotel? Daar zijn we nu nog niet uit maar ik had nu zoiets van...laat ik dat Esta alvast regelen dan is dat gebeurt
Wij willen in september voor het eerst naar de USA (NY). Wat is de volgorde van regelen :
-Esta aanvragen/regelen of vliegtickets boeken? En wat betreft het hotel? Daar zijn we nu nog niet uit maar ik had nu zoiets van...laat ik dat Esta alvast regelen dan is dat gebeurt

Martin
Esta kan je gewoon regelen zodra je boekingen gedaan zijn. Ik doe het ook altijd zodra vliegticket en hotel(s) geregeld zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe kun je het beste eerst je ESTA aanvragen. Het zou jammer zijn als je je tickets hebt en je ESTA wordt geweigerd. Maar ik denk niet dat het vaak mis gaat, tenzij je op een van de ESTA vragen met ja zou moeten antwoorden, Er zijn wel mensen die een visum aanvragen terwijl ze de vlucht al geboekt hebben en vervolgens het visum niet krijgen.
Wij vragen de ESTA aan vlak voor we vertrekken, en nadat we de vlucht hebben geboekt, omdat we dan in de toekomst ook nog op dezelfde ESTA kunnen reizen. Als je niet binnen twee jaar weer denkt te gaan is dat niet relevant.
Hotels kun je boeken zodra je weet wanneer je gaat, of je nu wel of geen ticket of ESTA hebt. De meeste hotels zijn kosteloos te annuleren tot 24 of 48 uur van te voren.
Marianne
Wij vragen de ESTA aan vlak voor we vertrekken, en nadat we de vlucht hebben geboekt, omdat we dan in de toekomst ook nog op dezelfde ESTA kunnen reizen. Als je niet binnen twee jaar weer denkt te gaan is dat niet relevant.
Hotels kun je boeken zodra je weet wanneer je gaat, of je nu wel of geen ticket of ESTA hebt. De meeste hotels zijn kosteloos te annuleren tot 24 of 48 uur van te voren.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 mei 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je snelle reactie, oké, dus eerst gewoon alles even regelen qua vlucht en hotel en dan de Esta.mtl schreef:Esta kan je gewoon regelen zodra je boekingen gedaan zijn. Ik doe het ook altijd zodra vliegticket en hotel(s) geregeld zijn.
Ik had zoiets van, stel dat het om één of andere reden nu niet goed is dan zit je met een vlucht en een hotel (niet dat er enige reden is voor afwijzing maar toch)
Martin
Bedankt Marianne voor de snelle reactie. Die gedachten had ik dus ook, stel dat de ESTA afgewezen zou worden zit ik met een vlucht. Ik zie ook geen reden waarom het mis zou moeten gaan, ik heb de ESTA al bekeken en ik hoef geen vragen met ja te beantwoorden dus dat scheelt weer.Martin & Marianne schreef:In principe kun je het beste eerst je ESTA aanvragen. Het zou jammer zijn als je je tickets hebt en je ESTA wordt geweigerd. Maar ik denk niet dat het vaak mis gaat, tenzij je op een van de ESTA vragen met ja zou moeten antwoorden, Er zijn wel mensen die een visum aanvragen terwijl ze de vlucht al geboekt hebben en vervolgens het visum niet krijgen.
Marianne
Ja het hotel zijn we nog niet echt over uit (eigenlijk door de behoorlijk hoge prijzen die ze nu hanteren voor de maanden september en oktober), ik las wel ergens dat ik een verblijfplaats moet opgeven, wat vul ik dan in als ik (nog) geen hotel heb? Ik las ergens in één van deze 45 pagina's dat je dan UNKNOWN kan invullen.
Martin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft geen verblijfplaats in te vullen. Dat moet je wel doen als je je API invult (op de site van de luchtvaartmaatschappij). Dat kun je in een later stadium doen.
Marianne
Marianne
Nogmaals bedankt Marianne. Ik kan dus gerust vanavond als ik wil een ESTA aanvraag doen. Een API, ik dacht dat ik met een ESTA er al wasMartin & Marianne schreef:Je hoeft geen verblijfplaats in te vullen. Dat moet je wel doen als je je API invult (op de site van de luchtvaartmaatschappij). Dat kun je in een later stadium doen.
Marianne

Het maakt dus niet uit wanneer en hoe lang van te voren je de ESTA aanvraag doet? (minimaal 72 uur van te voren) aangezien ik pas in september wil gaan. Enkel met eventuele vervolgreizen is een vroege aanvraag niet zo handig, zo begrijp ik het goed toch?
Martin
Je mag de esta aanvragen wanneer je wilt. Maar als je het nu aanvraagt dan is het tot mei 2017 geldig. Vraag je in augustus aan dan tot augustus 2017. Best wel belangrijk als je van plan bent binnen 2 jaar weer naar de VS af te reizen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19780 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties