Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen met Icelandair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door ludwig »

Ze hebben tevens de mogelijkheid van een gratis stopover in Reykjavik. Een aanrader ! Zowel naar Denver, Boston met stopover en naar Reykjavik alleen gevlogen met Icelandair en niets dan lof. Zelfs met 1 1/2 uur vertraging vanaf Schiphol de overstap in de resterende 10 minuten gehaald.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Kan mooi even in dit topic.
Icelandair keert terug naar Chicago.
Icelandair starting March 2016 is resuming Reykjavik – Chicago service, where it plans to operate 4 weekly flights on board Boeing 757 aircraft. First flight is scheduled on 16MAR16.

FI853 KEF1645 – 1815ORD 75W x246
FI852 ORD1930 – 0635+1KEF 75W x246

Icelandair last served Chicago in October 1988, with 3 weekly Reykjavik – Chicago operation on board DC8.
en nu we toch bezig zijn:
Sterke passagiersgroei voor Icelandair in eerste kwartaal

REYKJAVIK - Icelandair heeft in het eerste kwartaal het aantal passagiers met negentien procent zien toenemen. In totaal vervoerde de IJslandse luchtvaartmaatschappij 447.000 passagiers. Wel liepen de inkomsten terug van 186 miljoen dollar tegenover 191 miljoen. Icelandair wijt dat aan de verzwakking van Europese valuta ten opzichte van de dollar.

De passagiersgroei in het eerste kwartaal was voornamelijk te danken aan de Noord-Atlantische routes, waarop het aantal passagiers met 23 procent toenam. Op Europese vluchten steeg het aantal reizigers met negen procent. De bezettingsgraad uit op 79,2 procent, voor Icelandair een record in een eerste kwartaal.

Icelandair moet het voor een groot deel hebben van reizigers die op Keflavik overstappen, maar ook het aantal het aantal reizigers naar IJsland als eindbestemming of stopover groeit: het aantal passagiers in dit segment is toegenomen met 19 procent. Dit is 47 procent van het totale aantal.

Icelandair is positief over de ontwikkelingen en vooruitzichten voor de rest van het jaar: de groei in het aantal passagiers en de bezettingsgraad suggereren positieve resultaten voor de komende maanden, aldus de IJslandse maatschappij. De vluchtreserveringen voor de zomer zijn in lijn met de verwachtingen.

Icelandair meldt dat het de vloot aanpast met het oog de geringe beschikbaarheid van slots op enkele luchthavens en een toename in het aantal passagiers. In de herfst keren twee Boeing 757-200’s (geschikt voor 183 passagiers) tijdelijk terug. In het voorjaar van 2016 worden ze vervangen door twee grotere Boeing 767-300’s met 260 stoelen.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Ik vond de kosten van een broodje aan boord best mee vallen. Wij hadden een soort stokbrood tosti en die was prima. Als je de kosten hiervoor bij de reis telt is het nog steeds veel goedkoper en prima maatschappij om mee te vliegen. IJsland is ook zeker een mooie plek om een stopover te maken.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Danicia »

Ingrid wat heb je dat goed beschreven!
En zou het ook niet laten als het idd 400 euro scheelt zeker als je met het gezin gaat :thumbup:
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rdesmense »

De beenruimte hangt af van het type vliegtuig! Wij hadden op de vlucht Amsterdam-Reykjavik genoeg beenruimte maar na de overstap was de beenruimte aanmerkelijk minder, en dat voor een veel langere vlucht naar Denver. Beetje raar vonden we dat wel!!
Verder niks mis met Icelandair.

Groet rieky
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Icelandair is prima. Zou er zonder bij na te denken weer mee vliegen. :thumbup:
volcomwhat
Amerika-ontdekker

Bericht door volcomwhat »

ingrid14 schreef:Wij hebben vorig jaar voor het eerst gevlogen met Icelandair na jarenlang trouw aan United gezworen te hebben.
Na enkele teleurstellende ervaringen dan maar voor Icelandair geopteerd.

Ze zijn vaak veel voordeliger dan andere maatschappijen. OK je krijgt geen eten aan boord maar voor (in ons geval vorig jaar) een verschil van 400 euro per persoon, neem ik met plezier iets mee van thuis uit. Overigens hebben wij enkel op de heenvlucht eten meegenomen. Op de terugvlucht gewoon een sandwich gekocht op de luchthaven in Reykjavik.

Water, frisdrank, koffie, thee zijn gratis aan boord (en ze komen vaak rond).
Het is hier al geschreven maar als je aan boord gaat, krijg je ook nog een klein flesje water.

Wij hadden gewone economy stoelen en hadden meer beenruimte dan de laatste keren dat wij met United vlogen.
Het entertainment was zeker OK.
(bij andere maatschappijen moet je soms nog bijbetalen voor entertainment op het binnenlandse deel van je vlucht)

Verder werden we met de glimlach geholpen door het vriendelijke personeel.

En ja natuurlijk, je bagage. 2 x 23 kg ruimbagage en een kleine trolley of rugzak als handbagage.
(doordat we 2x 2 x 23 kg mochten meenemen, heb ik voor mijn zoon en mezelf 3 kleinere tassen meegenomen, anders deed ik 2 tassen die dan met veel geluk net 23 kg wogen maar dat gaf natuurlijk meer gesjouw)

Komende zomer gaan we weer ... en weer met Icelandair.

Groetjes,

Ingrid
Hoi Ingrid,

Ik hoor inderdaad veel verschillende dingen over United. Fijn om te horen dat je ervaring met Icelandair erg positief was! Ik zal ook wanneer ik daarmee ga vliegen dan mijn eigen eten meenemen. Zit hier een limiet op, en zijn er dingen die je niet op je broodjes zou mogen doen? Ik neem aan dat je eigen voedsel op moet voor je land in de states?

Goed om te horen over het vele drinken en dat het gratis is! Ik heb een trombosebeen gehad en wil in mijn eerste lange vlucht toch wel risico's vermijden. Dus beetje beter beenruimte zou al fijn zijn, en af en toe een stukje lopen. Al heb ik gezien dat Icelandair erg smal looppad heeft. En een 3+3 indeling. Ik vraag me af als je eventueel bij de nooduitgang kunt zitten of je dan nog wel entertainment hebt, maar dit lijkt mij wel toch?

Ja super van de bagage! Dat scheelt zeker als je samen reist! En een hoop stress minder of het onder het maximum gewicht blijft of niet. Is altijd spannend. (zelfs in europa haha). Ik ga zelf 4 weken dus of ik nou echt 2 x 23kg mee ga nemen weet ik nog niet, haha.

Groetjes,

Imke
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Hier ook een goede ervaring met iceland air. Weliswaar al 6 jaar geleden :D
Toen een nachtelijke overstap op Keflavik airport heen, daar een hostel geboekt met gratis airport shuttle. Ideaal de volgende ochtend per shuttlebus weer naar het vliegveld en uitgerust de laatste 5 uurtjes gevlogen naar new york.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Ik wil hier toch even op inpikken. Volgend jaar vliegen we ook met Icelandair vanuit Brussel naar Denver, met tussenstop in Ijsland. Hoe zit dit dan met de bagage? Moet die in Ijsland opnieuw opgehaald en ingechecked worden of wordt deze automatisch doorgelabeld en zien we onze bagage pas in Denver terug?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

pas in Denver.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je ziet je bagage pas terug in Denver.

Je kan trouwens lekkere sandwiches kopen op de luchthaven in Keflavik, de prijs valt ook goed mee.
Voordeel is dat je aan een gewoon tafeltje kan eten en niet aan zo'n belachelijk klein vliegtuigklaptafeltje met ook nog de elleboog van je buur in je eten.

Als je zelf eten meeneemt, zorg dan dat het op is voor je in Denver het vliegtuig verlaat of laat het achter in de vuilbak op het vliegtuig.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Daan1
Amerika-ontdekker
Partner van: 4me
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Daan1 »

Wij vliegen voor 515 euro in mei voor 3 weken met Icelandair naar Washington. Lijkt mij vrij goedkoop
INUVIK
Amerika-ontdekker

Bericht door INUVIK »

In Juli'15 met Icelandair van BXL naar Reykjavik h/t, was prima. Bij aankomst in Reykjavik overstappen op Bus naar de Building. Was vroeger een ex USA Military Base. Boek waarschijnlijk terug bij hen voor: BXL..Halifax(overstap Reykjavik) h/t=589 euro(voor vertrek op zaterdag)!
grt
------------
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

BXL is Nanuya Lailai (Blue Lagoon) op Fiji?
Afbeelding
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik neem aan dat je met BXL in feite BRU (Brussel) bedoelde, inuvik?
Beetje verwarrend om in een topic over luchtvaart steden af te korten, luchthavens hebben namelijk ook een 3 letter afkorting (iata code)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
INUVIK
Amerika-ontdekker

Bericht door INUVIK »

Hi Headhunterke,
Natuurlijk bedoel ik BXL(Brussel-Zaventem)! Als Belg zijnde en vertrekkende van hier. No problem. :wink:
grt
---------------
Gast

Bericht door Gast »

Brussel = BRU, niet BXL :thumbup:
INUVIK
Amerika-ontdekker

Bericht door INUVIK »

Inderdaad... BRU pour les Flamands, BXL pour les Francais...... :thumbup:
so far so good :wink:
grt
---------
Gast

Bericht door Gast »

Nogmaals, de internationale afkorting voor het vliegveld van Brussel/Bruxelles is BRU. BXL is een vliegveld op Fiji.

Een fijne dag nog :thumbup:
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

INUVIK schreef:Hi Headhunterke,
Natuurlijk bedoel ik BXL(Brussel-Zaventem)! Als Belg zijnde en vertrekkende van hier. No problem. :wink:
grt
---------------

Niet persoonlijk bedoelt, maar zo denk ik niet. Ik zit in de luchtvaart en ik "vertaal" automatisch 3 lettercodes naar luchthavens.
Just to clear things up, als je het over luchthavens hebt kan dit erg verwarrend zijn.
Maar dat je zou vertrekken van op Fiji zou inderdaad wat ver gezocht zijn ;)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer