Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door PSVwally »

Gisteren de auto retour bij Budget gebracht.Na onze eerdere perikelen waren we benieuwd naar de eindafrekening. En ja wel hoor. Bijna $ 300 bijbetalen.
Waar zat/zit em die $270 borg dan eigenlijk in, want dat heb ik ook nog nooit betaald eigenlijk? Waar staat dat bedrag voor op de bon? Bijbetalen na inleveren vind ik eigenlijk helemaal vreemd. Dat is altijd de sleutels inleveren en direct de shuttlebus in naar het vliegveld. Vreemd clubje, dat Budget.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

$ 270 was bij het afhalen de verhoging op de autohuur.
Ze claimden eerst dat het 48% tax was omdat we de auto later ophaalden.
Toen had hun website niet goed gewerkt, waardoor wij onze prijs in $ hadden betaald en dit moest € zijn + bijkomende tax.
Of andersom, weet ik niet meer.
Ik elk geval een zooitje na 18 uur reizen.
De Borg op onze cc was de originele huurprijs. Dit vond ik ook later terug in de voorwaarden. De borg is gelijk aan de huurprijs van de auto.
Jeroen161
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeroen161 »

laanvdj schreef:$ 270 was bij het afhalen de verhoging op de autohuur.
Ze claimden eerst dat het 48% tax was omdat we de auto later ophaalden.
Toen had hun website niet goed gewerkt, waardoor wij onze prijs in $ hadden betaald en dit moest € zijn + bijkomende tax.
Of andersom, weet ik niet meer.
Ik elk geval een zooitje na 18 uur reizen.
De Borg op onze cc was de originele huurprijs. Dit vond ik ook later terug in de voorwaarden. De borg is gelijk aan de huurprijs van de auto.
Ik heb ook bij Budget geboekt (prepaid) maar in mijn overeenkomst staat dit:
Before you drive away in your shiny Budget rental car, we'll need to put a hold on your credit card (or debit card at some locations) for the total estimated
rental charges. (Sorry, but a prepaid card is not an acceptable method of credit identification for this hold.) While the hold is in place, the funds will not be
available for your use. Once you return the vehicle, we will process a release of the unused portion of the hold subject to your bank's procedures. The
hold could take up to 2 weeks to be released by your bank.
If you want to use a credit card for the hold, that amount will be the total estimated rental charges or $200, whichever is greater.
Upon paying your rental with a Debit Card, Budget will generally request an authorization hold against your account for the estimated charges of the
rental but reserves the right in its sole discretion, to request extra value based on certain factors as we deem appropriate. Some exceptions may apply.
If you have prepaid for the rental on Budget.com the hold will be 100.00. THESE FUNDS WILL NOT BE AVAILABLE FOR YOUR USE.
You will be subject to a credit check to determine creditworthiness and the rental may be denied based on the results of this check.
If you don't return the vehicle as agreed, we will obtain additional debit hold authorizations from your account to cover the rental charges.
Dan wordt er toch maar 100$ aan borg ingehouden als ik dit zo lees?
jelledeheus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jelledeheus »

jwensammy schreef:Al bij expedia gekeken? Kwam voor ons dit jaar goedkoper uit dan rentalcars waar we normaal boeken.
3 weken Denver standaard SUV national 850 euro.
Via de emerald club member geen kosten voor de 2e bestuurder.
We hebben gekeken naar Expedia, maar daar komen de prijzen erg duur uit. We graven even verder.

Is er een beste ophaaltijd van je huurauto, qua uitzoek mogelijkheid, bijvoorbeeld laat op de avond of vroeg in de ochtend?
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Wij hebben dit ook bij aankomst laten zien, toch werd het hele huurbedrag on "hold " gezet.
Dit heeft tot zaterdag j.l. als gereserveerd op mijn cc gestaan, ik heb zelfs met Budgetcars gebeld. Kreeg ik ook hetzelfde antwoord, borg is het hele huurbedrag. Kon wel van het vehuurstation afhankelijk zijn. Vond Budget een onoverzichtelijke policy voeren.
Ik hoop dat het jullie beter vergaat. Ik had sterk de indruk dat wij een nieuwe medewerkster hadden. Maakte ook de ene fout na de andere.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Hoe zit het met borg bij rentalcar.com?
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik hou mijn hart vast, wij hebben ook bij Budget.com geboekt.
En nu moet ik mijn reservering aanpassen omdat onze terugvlucht is veranderd.
Ik wil de auto daarom 3 uur later terugbrengen.
Als ik dit doe via het scherm: cancel/modify your booking zou ik dan het zelfde tarief als de originele boeking krijgen?
Ben een beetje huiverig dat ik een heel ander tarief ga krijgen voor hele boeking.
Iemand hier ervaring mee?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Moet je dan een dag extra boeken?
Indien dit niet het geval is maakt het niks uit voor de huurprijs. Je krijgt zelfs een half uur extra de tijd om in te leveren voor je moet bijbetalen.
Laat je door ons verhaal niet afschrikken, wij hebben gewoon heel veel pech gehad. Dit was ons ook nog nooit overkomen.
En alle rompslomp met onze reservering heeft ook nog voordeel op geleverd.
We hebben uiteindelijk geen benzine en extra bestuurder betaalt.
Tot nu toe dan....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Welk bedrag zou je eigenlijk kwijt zijn met de extra bestuurder en benzine?
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Extra bestuurder was $ 66+tax
Benzine was $50 + tax, volgens de eerste afrekening die we kregen. Werd naderhand allebei op $0 gezet.
Maar dit was de rompslomp niet waard.
En ik blijf mijn cc in de gaten houden.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

laanvdj schreef:Moet je dan een dag extra boeken?
Ja, moet een dag extra huren want een paar uur extra gaat vast niet.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Als ik dit doe via het scherm: cancel/modify your booking zou ik dan het zelfde tarief als de originele boeking krijgen?
dat is zeker niet gegarandeerd, zelfs als je een aanpassing zou doen die geen verlenging inhoudt kan het zijn dat je een nieuwe prijs voorgeschoteld krijgt
ik had bvb vorig jaar een vooraf aangekochte vluchtwijziging en zou 2u later toekomen, heb echter de autoboeking niet aangepast omdat de huur mij anders 50 euro meer zou kosten
bij het wijzigen dus goed opletten vooraleer op "accept" te duwen

in jouw geval waar je de auto 3u langer wil houden en hierdoor enkele uren of een extra dag aangerekend krijgt, kun je de extra kost enkel vermijden door de auto later op te halen of vroeger terug te brengen, rekening houdend met de "goodwill" tijd die elke maatschappij aanbiedt als je de 24u even overschrijdt (met bvb 0,5u), zie http://www.best-car-rental-tips.com/gra ... turns.html
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

VinMor schreef:Hoe zit het met borg bij rentalcar.com?
Rentalcar.com is geen autoverhuurder maar een "Broker" (tussenpersoon)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

lsl schreef:

bij het wijzigen dus goed opletten vooraleer op "accept" te duwen
Net nog ff gekeken by "modify your reservation" daar kan ik tijden en data veranderen en dan moet je op update klikken.
Maar dat durf ik nog niet te doen om dat ik idd bang ben dat ik dan al ergens aan vast zit.(met ongunstige prijzen)
Heb nu maar eerst een mail naar Budget.com gestuurd.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

daar kan ik tijden en data veranderen en dan moet je op update klikken
je krijgt eerst nog de (aangepaste) prijzen te zien en dan kan je kiezen voor wijzigen of behouden van de originele boeking
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Nou, net geprobeert online de reservering aan te passen naar 3 uur later terugbrengen. En er komt idd een nieuw tarief voor de complete boeking.
En niet een kleine wijziging maar bijna het 3 dubbele!!! ik heb nu 224 euro betaald en nu zou het 608 euro worden!!.
Niet normaal toch?
iemand nog ideeën wat te doen? Wat gebeurd er als ik de auto zonder wat te zeggen 3 uur later terug breng?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Volgens mij moet je dan 1 dag autohuur bijbetalen, kan je de dag van tevoren niet bellen dat je een delay hebt tijdens je roadtrip en wat later aankomt? Zit je nog wel binnen de 24 uur dat je hem in moet leveren. Wanneer je de auto 19.00 hebt opgehaald en dan in ieder geval voor 19.00 die dag inlevert, volgens mij is het dan ook geen dag extra.
Wij zijn 1 keer te laat geweest, ik weet niet meer hoelang, toen waren ze een beetje boos omdat ze op de auto wachtte, we werden er op aangesproken maar verder niets.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk inderdaad of het echt een extra dag is, of dat het nog binnen de 24 uur valt.
Is 3 uur eerder inleveren geen optie? Ik weet niet hoe ze rekenen als je de auto te laat inlevert, staat daar iets over in de huurvoorwaarden?

Marianne
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Nee we zitten niet binnen die 24 uur. We halen m op om 4.15 PM en moeten dus ook om 4.15 inleveren. maar onze vlucht gaat nu pas om 10.30 PM.
We vliegen die dag van LAS naar SFO en halen de auto dus daar op.

Dit staat in de voorwaarden, maar de vraag is dus: hoeveel is de late charge?
Vanmiddag maar eens de live chat proberen, die is nu offline.

Vehicles are rented on a daily (24-hour) basis. There is a 29-minute grace period for returns. After 30 minutes late, a 3/4-day late charge + $.01 + taxes apply. After 90 minutes late, full-day late charges + taxes apply.
Tumke84
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Tumke84 »

Wij vertrekken 7 juni naar de USA voor een rondreis. Nu hebben we in januari via alamo.co.uk/brits een auto geboekt. Nu zie ik vandaag dat ze inmiddels een popup-venster op de site hebben staan waarin duidelijk staat dat boekingen via deze site alleen voor mensen met een Brits rijbewijs zijn en dat je een kopie van de Brit Guide moet laten zien. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik wil natuurlijk niet straks aan de desk staan in Seattle en daar een hoop gedoe hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer