Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic
Als ik bij Rentalcars.com voor het premium pakket kies vanwege de extra bestuurder, zitten daar dan ook alle juiste verzekeringen bij?
Hey iederereen,
Wij hebben van 19 Oktober - 14 November een auto gehuurd vanaf Las Vegas Airport voor onze rondreis.
We hebben gekozen voor:
Full Size 4 Dr. (Categorie F) FCAR (F) Chevrolet Malibu of gelijksoortig
In jullie ervaring passen in de kofferbak 2 grote trolleykoffers? Indien dit niet zou passen kiezen we er liever voor wat grote duffelbags mee te nemen. Hebben geen zin om constant een koffer op de achterbank te hebben liggen als we rondreizen. In NL hebben we met een Golf 5 problemen om het passend te krijgen.
Dus... help... advies
Wij hebben van 19 Oktober - 14 November een auto gehuurd vanaf Las Vegas Airport voor onze rondreis.
We hebben gekozen voor:
Full Size 4 Dr. (Categorie F) FCAR (F) Chevrolet Malibu of gelijksoortig
In jullie ervaring passen in de kofferbak 2 grote trolleykoffers? Indien dit niet zou passen kiezen we er liever voor wat grote duffelbags mee te nemen. Hebben geen zin om constant een koffer op de achterbank te hebben liggen als we rondreizen. In NL hebben we met een Golf 5 problemen om het passend te krijgen.
Dus... help... advies

-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Enige tijd terug onze huurauto voor eind augustus geboekt via Auto Europe. Onze keuze was daarbij gevallen op een midsize SUV van Alamo. Ook de prijs was op dat moment naar onze zin. Toevallig gisteren via een mailing van Auto Europe gezien dat dezelfde auto bij Aloma nu bijna 100 euro goedkoper is. Dus via de telefoon contact opgenomen met Auto Europe en binnen 5 minuten onze bestaande reservering kunnen laten aanpassen naar de lagere prijs. Hiervoor inmiddels ook keurig een bevestiging ontvangen met de melding dat het verschil wordt terugbetaald. De feitelijke reservering met online check-In blijft verder ongewijzigd. Een prima service van Auto Europe lijkt me.
Hier wordt ik blij van. 

Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- bedeve
- Amerika-expert
Zelf geen ervaring met deze categorieJimiW schreef: Full Size 4 Dr. (Categorie F) FCAR (F) Chevrolet Malibu of gelijksoortig
In jullie ervaring passen in de kofferbak 2 grote trolleykoffers? Indien dit niet zou passen kiezen we er liever voor wat grote duffelbags mee te nemen. )
Maar naar die auto's kijkend zou ik nooit met koffers aankomen.
Altijd met tassen.
Of met een kleine trolley natuurlijk die meegaat als handbagage....
Want licht reizen is makkelijker.
http://www.chevrolet.com/2016-malibu/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
zal geen probleem zijn:In jullie ervaring passen in de kofferbak 2 grote trolleykoffers?
https://www.youtube.com/watch?v=BBz3WBW4YeQ
en
https://www.youtube.com/watch?v=sKyCl0USS4w vanaf minuut 7

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Hallo
Nu zijn we al tijd verder en nog steeds geen auto geregeld.. Het blijft nog even bij zoeken.
Ik keek vaak naar Rentalcars maar mijn reisgenootje heeft ondertussen al redelijk wat negatieve ervaringen teruggevonden online over rentalcars.com en nu durven we niet zo goed meer boeken met rentalcars.
Hebben jullie goed ervaringen met driveUSA.de?
Ik heb gelijk ook wel het idee dat de prijzen voor autohuur gestegen zijn? In 2011 huurden we drie weken een SUV (Ford Edge) voor iets in de 600 euro, maar die prijs lijk ik toch niet echt meer te vinden?
Tenzij dan soms via Rentalcars maarja dan is er weer die twijfel of dat wel correct werkt... twijfels twijfels twijfels 
Nu zijn we al tijd verder en nog steeds geen auto geregeld.. Het blijft nog even bij zoeken.
Ik keek vaak naar Rentalcars maar mijn reisgenootje heeft ondertussen al redelijk wat negatieve ervaringen teruggevonden online over rentalcars.com en nu durven we niet zo goed meer boeken met rentalcars.
Hebben jullie goed ervaringen met driveUSA.de?
Ik heb gelijk ook wel het idee dat de prijzen voor autohuur gestegen zijn? In 2011 huurden we drie weken een SUV (Ford Edge) voor iets in de 600 euro, maar die prijs lijk ik toch niet echt meer te vinden?

2009: New York
2011: South West
2015: South West
2016: North East
https://evyontheroad.wordpress.com/
2011: South West
2015: South West
2016: North East
https://evyontheroad.wordpress.com/
Er is niks mis met Rentalcars.com.
Net als Driveusa.de
Beide brokers, beide prima.
Net als Driveusa.de
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
En zoals ik hiervoor al beschreef. Tot nog toe prima ervaring met Auto Europe.Hinko schreef:Er is niks mis met Rentalcars.com.
Net als Driveusa.de
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
Even voor de zekerheid. Kloppen deze verzekeringen voor mijn auto gehuurd bij Hertz.nl voor een rondje SFO-SFO?
Inclusief
LUCHTHAVENTOESLAG OP VLUCHTAANKOMSTEN
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kenteken registratie kosten invorderen
TRANSPORTATION AND FACILITIES FEE
Califonia Tourism Commission Assessment
Onbeperkt mijl inclusief
Inclusief
LUCHTHAVENTOESLAG OP VLUCHTAANKOMSTEN
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kenteken registratie kosten invorderen
TRANSPORTATION AND FACILITIES FEE
Califonia Tourism Commission Assessment
Onbeperkt mijl inclusief
Wij huren vrijwel altijd via rentalcars.com, echt geen klachten. Alleen laatst in Chili ging het mis, maar Chili staat dan ook bekend om de problemen met autohuur. Rentalcars kon dat toen ook niet anders oplossen dan wat het verhuurbedrijf zelf had staan, maar we kregen uiteindelijk netjes een deel van het huurbedrag terug.
Terug in Texas!
Vervelend om te vragen, maar ben nog niet helemaal gerustgesteld op de verzekeringen.
Met onderstaande zijn we gedekt? Of nog aanvullende verzekeringen afsluiten (natuurlijk sowieso een doorlopende reisverzekering vanuit Nederland met wereldwijde dekking)
- Onbeperkt aantal kilometer
- Verzekering ( Schadekking - diefstalbescherming, Wettelijke aansprakelijkheid
- Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP))
- Lokale belastingen
- Luchthaventoeslag
- Premium locatietoeslag
- Extra bestuurders
- Binnenlandse veiligheidstoeslag
Alles compleet, of ontbreekt er nog iets aanvullends?
Met onderstaande zijn we gedekt? Of nog aanvullende verzekeringen afsluiten (natuurlijk sowieso een doorlopende reisverzekering vanuit Nederland met wereldwijde dekking)
- Onbeperkt aantal kilometer
- Verzekering ( Schadekking - diefstalbescherming, Wettelijke aansprakelijkheid
- Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP))
- Lokale belastingen
- Luchthaventoeslag
- Premium locatietoeslag
- Extra bestuurders
- Binnenlandse veiligheidstoeslag
Alles compleet, of ontbreekt er nog iets aanvullends?
Je hebt alle noodzakelijke verzekeringen.
Thnx Hinko!
Ik was aanvankelijk blij met mijn boeking via ebookers Duitsland bij AVIS voor een SUV. Maar ben uiteindelijk opgelicht door AVIS (Salt Lake City luchthaven). Zou dus niemand aanraden AVIS te boeken!
Het geval is dat ik ongevraagd een upgrade heb gekregen voor een slordige 600 euro. Ja, ik weet dat ik getekend heb. Maar het lijkt me niet kunnen dat de klant niet mondeling geïnformeerd wordt over cq. gevraagd wordt naar extra's als een upgrade, maar alleen gevraagd wordt even te tekenen, en het dan aan de klant is alert te zijn op ongevraagde extra's.
Het bedrag dat op het contract stond was in dollars ongeveer gelijk aan het voucherbedrag in euro's, dus vandaar dat ik dacht dat het in orde was - alle mondeling gevraagde extra's had ik immers afgewezen. In totaal is dus ruim 800 dollar extra in rekening gebracht, dus twee keer zo duur uit. Daar zat ook een kleiner bedrag in voor een extra dag, omdat ik door een voorspoedige vlucht wat eerder bij de balie was dan het tijdstip op de voucher - ook dat werd natuurlijk niet gezegd (anders had ik wel een paar minuten gewacht), en er werd even 90 dollar extra voor gerekend.
Uiteraard heb ik geprobeerd verhaal te halen. Klantenservice Avis US reageert door te zeggen dat het niet te bewijzen is dat ik niet ben geïnformeerd over de upgrade en dat ik toch getekend heb. Oftewel, zij gaan ervan uit dat ik lieg en maken zich geen zorgen om een het woord van een klant. Dit soort praktijken lijken dus gewoon gelegitimeerd en worden door de bonussen aan de baliemedewerkers bovendien gestimuleerd.
Wellicht heeft iemand nog tips hoe dit te reclameren? Van klachtenservice US kreeg ik dus 0 op rekest (en die reageren niet meer), ebookers dld reageert niet op mails, avis NL verwijst door naar emailadres Duitse collega's waar ook niet op gereageerd wordt. Inmiddels bijna een jaar verder. Enige wat ik nog kan bedenken is een beroep doen op mijn rechtsbijstandverzekering...
Het geval is dat ik ongevraagd een upgrade heb gekregen voor een slordige 600 euro. Ja, ik weet dat ik getekend heb. Maar het lijkt me niet kunnen dat de klant niet mondeling geïnformeerd wordt over cq. gevraagd wordt naar extra's als een upgrade, maar alleen gevraagd wordt even te tekenen, en het dan aan de klant is alert te zijn op ongevraagde extra's.
Het bedrag dat op het contract stond was in dollars ongeveer gelijk aan het voucherbedrag in euro's, dus vandaar dat ik dacht dat het in orde was - alle mondeling gevraagde extra's had ik immers afgewezen. In totaal is dus ruim 800 dollar extra in rekening gebracht, dus twee keer zo duur uit. Daar zat ook een kleiner bedrag in voor een extra dag, omdat ik door een voorspoedige vlucht wat eerder bij de balie was dan het tijdstip op de voucher - ook dat werd natuurlijk niet gezegd (anders had ik wel een paar minuten gewacht), en er werd even 90 dollar extra voor gerekend.
Uiteraard heb ik geprobeerd verhaal te halen. Klantenservice Avis US reageert door te zeggen dat het niet te bewijzen is dat ik niet ben geïnformeerd over de upgrade en dat ik toch getekend heb. Oftewel, zij gaan ervan uit dat ik lieg en maken zich geen zorgen om een het woord van een klant. Dit soort praktijken lijken dus gewoon gelegitimeerd en worden door de bonussen aan de baliemedewerkers bovendien gestimuleerd.
Wellicht heeft iemand nog tips hoe dit te reclameren? Van klachtenservice US kreeg ik dus 0 op rekest (en die reageren niet meer), ebookers dld reageert niet op mails, avis NL verwijst door naar emailadres Duitse collega's waar ook niet op gereageerd wordt. Inmiddels bijna een jaar verder. Enige wat ik nog kan bedenken is een beroep doen op mijn rechtsbijstandverzekering...
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
En dan krijg je denk ik situatie waarin het jouw woord tegen hun woord is. Wellicht is het wel gezegd, maar heb je het niet gehoord? Post de bon eens hier waar die upgrade op staat die je getekend hebt?
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Je hebt het contract getekend waar je akkoord gaat met de kosten, dus het lijkt me moeilijk daar nog iets tegen te doen. Als AVIS op sociale media actief is, bijvoorbeeld facebook, kan je daar je verhaal plaatsen, bedrijven zijn daar gevoelig aan omdat het slechte reclame is.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Zo de meeste pagina's wel een eind doorgelezen en nu ben ik prijzen aan het vergelijken voor 15 dagen autohuur. We beginnen en eindigen in SF.
Mijn vriend wilt heel graag in een Ford Mustang rijden. Nu kom ik via rentalcars.com een Ford Mustang (of vergelijkbaar) tegen voor € 594,22 voor 15 dagen. Dit is dan bij Alamo.
Is dit een goede prijs voor zo'n auto voor 15 dagen? En heeft Alamo vaak wel een mustang of krijg je daar vaak een andere auto?
Dit zit er allemaal standaard bij, dus dat lijkt me voldoende:
•Schadedekking (CDW)
•Derde partij aansprakelijkheidsverzekering (TPL)
•Diefstalbescherming (TP)
•Aanvullende Aansprakelijkheidsvezekering (SLI)
•Onverzekerde Bestuurdersbescherming (UMP)
•Luchthaventoeslag
•Nationale veiligheidstoeslag
•Lokale belastingen
•Premium lokatietoeslag
•Onbeperkt aantal kilometers.
•Tot 3 bijkomende bestuurders van 25 of ouder zijn inbegrepen.
Mijn vriend wilt heel graag in een Ford Mustang rijden. Nu kom ik via rentalcars.com een Ford Mustang (of vergelijkbaar) tegen voor € 594,22 voor 15 dagen. Dit is dan bij Alamo.
Is dit een goede prijs voor zo'n auto voor 15 dagen? En heeft Alamo vaak wel een mustang of krijg je daar vaak een andere auto?
Dit zit er allemaal standaard bij, dus dat lijkt me voldoende:
•Schadedekking (CDW)
•Derde partij aansprakelijkheidsverzekering (TPL)
•Diefstalbescherming (TP)
•Aanvullende Aansprakelijkheidsvezekering (SLI)
•Onverzekerde Bestuurdersbescherming (UMP)
•Luchthaventoeslag
•Nationale veiligheidstoeslag
•Lokale belastingen
•Premium lokatietoeslag
•Onbeperkt aantal kilometers.
•Tot 3 bijkomende bestuurders van 25 of ouder zijn inbegrepen.
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hi allen,
Ik heb mijn best gedaan om op internet/dit forum een bevredigend antwoord te vinden op mijn brandende vraag maar helaas tot op heden zonder succes.
In het kort samengevat:
Ik heb, samen met mijn vriendin, een Fullsize auto geboekt via http://www.usrentacar.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; bij Alamo in Orlando. Wij zijn beide 22 jaar oud. Er werd ons een speciaal 'young driver' pakket aangeboden waar alle benodigde verzekeringen inzitten & de young driver toeslag.
Nu heb ik de rekening ( een slordige €800 ) betaald en kreeg daardoor mijn vouchers van zowel Usrentacar als Alamo zelf. Op de voucher van USrentacar staat vermeld dat onze jonge bestuurders toeslagen inbegrepen zijn, op de voucher van Alamo wordt hier met geen woord over gerept. Wel staat er dat er bekend is dat ik 22 jr. ben en dat het totaal saldo bij aankomst €0,- is.
Ik heb gebeld naar USrentacar( in Engeland dus ook dit kostte wat), en daar gaf ene Louise mij aan dat ze bij Alamo op de hoogte zijn van deze overeenkomst.
Nu zou ik, zoals het eigenlijk hoort, geduldig kunnen afwachten en vertrouwen op het woord van Louise( zij heeft dit op mijn verzoek ook via de e-mail bevestigd) maar helaas ben ik niet gek op (negatieve) verrassingen.
Dan nu mijn samenvattende vraag: Is er ook maar iemand die ervaring heeft met het zijn van een jonge bestuurder en boeken via deze 'broker' ?
Ik ga van kinds af aan (bijna) ieder jaar naar Amerika en ben er dus met veel bekend, maar niet met het huren van mijn eigen auto.
Kleine disclaimer: ik ben een totale 'forum-newbie' dus als dit verkeerd gepost is: i'm sorry!
Alvast bedankt voor de input allen.
Ik heb mijn best gedaan om op internet/dit forum een bevredigend antwoord te vinden op mijn brandende vraag maar helaas tot op heden zonder succes.
In het kort samengevat:
Ik heb, samen met mijn vriendin, een Fullsize auto geboekt via http://www.usrentacar.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; bij Alamo in Orlando. Wij zijn beide 22 jaar oud. Er werd ons een speciaal 'young driver' pakket aangeboden waar alle benodigde verzekeringen inzitten & de young driver toeslag.
Nu heb ik de rekening ( een slordige €800 ) betaald en kreeg daardoor mijn vouchers van zowel Usrentacar als Alamo zelf. Op de voucher van USrentacar staat vermeld dat onze jonge bestuurders toeslagen inbegrepen zijn, op de voucher van Alamo wordt hier met geen woord over gerept. Wel staat er dat er bekend is dat ik 22 jr. ben en dat het totaal saldo bij aankomst €0,- is.
Ik heb gebeld naar USrentacar( in Engeland dus ook dit kostte wat), en daar gaf ene Louise mij aan dat ze bij Alamo op de hoogte zijn van deze overeenkomst.
Nu zou ik, zoals het eigenlijk hoort, geduldig kunnen afwachten en vertrouwen op het woord van Louise( zij heeft dit op mijn verzoek ook via de e-mail bevestigd) maar helaas ben ik niet gek op (negatieve) verrassingen.
Dan nu mijn samenvattende vraag: Is er ook maar iemand die ervaring heeft met het zijn van een jonge bestuurder en boeken via deze 'broker' ?
Ik ga van kinds af aan (bijna) ieder jaar naar Amerika en ben er dus met veel bekend, maar niet met het huren van mijn eigen auto.
Kleine disclaimer: ik ben een totale 'forum-newbie' dus als dit verkeerd gepost is: i'm sorry!
Alvast bedankt voor de input allen.

Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht