Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Chub »

Dank jullie voor het antwoord. Stom he? Nou ja, blij dat ik er nu achterkom. Ik zal vast niet de eerste zijn die door een foutje voor de tweede maal een aanvraag moet indienen. Ik ga het in orde maken.. :thumbup:
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Ik lees net dat de letter O niet voorkomt in het paspoortnummer maar wel het cijfer 0. Ik heb op mijn esta de letter O ingevuld,en ook toestemming gekregen.
Wat nu? Zo laten of nog veranderen??

Gr Lynn
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Nieuwe aanvraag indienen.

Als de douane ergens naar kijkt qua paspoort en Esta-aanvraag is het je paspoortnummer. Als een beambte je dan via je paspoort niet terug kan vinden in het systeem, omdat hij een cijfer 0 intypt, kun je linea recta naar huis...
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
lynn
Amerikafan

Bericht door lynn »

Pff idd, net al rondgegoogeld. Ga vanavond direct een nieuwe aanvragen. Vrijdag vertrekken we al. Wat een gedoe met die o en 0!!

Gr Lynn.
lynn
Amerikafan

Bericht door lynn »

Ik heb de esta een maand geleden al aangevraagd. Ga twijfelen of ik nu daadwerkelijk wel de letter o heb ingvuld ipv het cijfer nul. Op het esta formulier lijkt het iid op de letter o. Ga dan straks ook gelijk een nieuwe aanvraag indienen. Dan zie ik wel wat de uitslag is.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Lynn

Je kunt het zelf even controleren door op de site je aanvraag te controleren met het invullen van het JUISTE paspoortnummer, dus met het cijfer 0. Krijg je hem in beeld dan heb je het juist ingevuld. Anders moet je hem opnieuw aanvragen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Echt, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een letter O i.p.v. het cijfer 0 einde oefening is. Je krijgt een herkansing door per direct op de luchthaven een nieuwe aan te vragen. En dat wil je niet meemaken, dat kan ik je verzekeren. Nu heb ik ook weer een foutje gemaakt met het BSN nummer. Wordt dus weer een nieuwe aanvragen. Het blijft, althans voor mij, 1 grote stressfactor. Straks weer 23 x controleren. Maar echt, ga niet naar het vliegveld met een foutief ESTA :!:
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

lynn schreef:Pff idd, net al rondgegoogeld. Ga vanavond direct een nieuwe aanvragen. Vrijdag vertrekken we al. Wat een gedoe met die o en 0!!

Gr Lynn.
Ik feliciteer je met deze ontdekking. Heel goed gedaan. Je hebt jezelf en je medereizigers een groot probleem bespaard.
Goede reis vrijdag.. :thumbup:
lynn
Amerikafan

Bericht door lynn »

Nou inderdaad, wat je zegt, een stressfactor! Ik heb zojuist een nieuwe esta aangevraagd en de toestemming is weer verleend.
Ik zal blij zijn als ik vrijdag in t vliegtuig zit!

Gr Lynn
roytyo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door roytyo »

Fijn dat het gelukt is! Ik heb zelf ook de nodige problemen gehad. Ik stond op het vliegveld zonder contant geld en zonder creditcard. Ik ben zelf online gaan zoeken naar een site waar ik met iDeal kon betalen en kwam op http://www.estaaanvragenamerika.nl . Ik heb met spoed besteld en had mijn esta snel binnen en wat net op tijd voor mijn vlucht (ik had 5 uur de tijd).
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

De letter “O” komt niet voor in het paspoortnummer het cijfer nul “0” wel!
Bedankt chippie777!
Dat ik zelf niet op het idee ben gekomen om dat op te zoeken :oops: , maar ik was ervan uitgegaan dat het zowel een letter als een cijfer kon zijn...
Nu voor eens en altijd duidelijk!
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

@roytyo: Via die website kost het 30 euro. NOrmaal 14 dollar. Zelfs met de huidige dollarkoers is dat nog meer dan het dubbele: da's wel heel veel leergeld.

Sowieso vind ik zonder creditcard naar de States niet heel erg handig, aangezien je hem ook nodig hebt bij borg voor autohuur, hotelkamers enz. Maar dat is voor een ander onderwerp.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Als je zonder cash en CC op de luchthaven stond, ging je dan ook zo naar de VS, want wat ga je dan zeggen als de CBP officer je vraagt of je genoeg geld mee hebt?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Pinnen?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

pbuyse1 schreef:Als je zonder cash en CC op de luchthaven stond, ging je dan ook zo naar de VS, want wat ga je dan zeggen als de CBP officer je vraagt of je genoeg geld mee hebt?
Ik vind dat sowieso altijd een lastige vraag want ik neem NOOIT contant geld mee naar de VS. Altijd pin + creditcard.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Vandaag de Esta aangevraagd voor zowel mijn man als voor mezelf. En nu stond er dat de aanvragen (Beide) in behandeling zijn. Enig idee waarom dat is? Vorige keren kregen we gelijk toestemming. En nee, we hebben geen rare dingen gedaan in de tussentijd...

PS: Laat maar, binnen een paar minuten was de toestemming wel verleend. Sorry voor de paniek haha
Loves Vegas!
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Ik heb ook vandaag de ESTA aangevraagd voor onze reis, toch spannend al heb ik het vaker gedaan. Wederom het cijfer 0 in het paspoort, twijfel altijd tussen de letter O en het cijfer 0 ... Google is een uitkomst, op overheidssites kun je vinden dat alleen het cijfer 0 wordt gebruikt.

Bij mij wel alle 4 in een keer goedgekeurd, heb ook wel eens gehad dat 1 van de 4 op waiting stond. Vreemd, maar uiteindelijk toen ook approved.
jabo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jabo »

Een aantal dagen geleden onze ESTA's aangevraagd voor onze reis naar de USA over 2,5 week.

Nu heb ik de aanvraag nog eens nagekeken en kom ik tot de volgende conclusie.
Bij het invoeren van onze adresgegevens/thuisadres onder kopje contactgegevens heb ik onder Adresregel 2 onze postcode ingevoerd.
Wanneer ik nu nogmaals op het sterretje klik (dom, had ik natuurlijk eerder moeten doen...) zie ik dat hier het volgende ingevuld had moeten worden indien van toepassing:

De etage, het gebouw, of iets anders toepasselijks in. Vermeld in dit veld niet de plaats en staat. Adres regel 2 is optioneel.....

Kan ik hiermee problemen krijgen? Is het verstandig de ESTA's opnieuw aan te vragen?

Bij voorbaat dank
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Myloki »

Ik heb afgelopen zaterdag esta ingevuld en verstuurd. Het is nu vrijdag dus 6 dagen later en in heb nog niks ontvangen dat de aanvraag goed gekeurd is. Ik heb ergens gelezen dat je binnen uiterlijk 72 uur antwoord krijgt of het goedgekeurd of afgewezen wordt. Moet ik mij zorgen gaan maken?
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

heb je ingelogd dan op de Esta site?
Je ontvangt ook niks hoor per email ofzo
Gesloten