Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur 3,5 week september 4 personen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
tomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Autohuur 3,5 week september 4 personen

Bericht door tomm »

Goedemiddag,

In de voorbereidingen op onze reis van volgend jaar September zijn we al een beetje aan het kijken naar huurauto's. Boeken is uiteraard nog niet mogelijk omdat de vertrekdatum >1 jaar ligt, maar het is wel handig om een beetje te weten wat de te verwachte kosten zullen zijn.

Voor het eerst gaan we niet met 2 volwassenen, maar met 4 volwassenen. Wat nauurlijk betekent dat er ook het dubbele aantal koffers mee gaan.
We hebben gezien de ruimte al wel bedacht dat we ipv 4 "harde koffers" beter 2 harde koffers en 2 grote reistassen (voorzien van TSA slot) mee kunnen nemen.

Maar dan de vraag, welke categorie huurauto is het verstandigst??? Na een beetje onderzoek lijkt het erop dat minimaal een standard SUV wel een vereiste is voor en comfortabele reis. Als tip kreeg ik ook dat een full size personenauto ook wel een optie moet zijn. Nou hebben we ooit bij het reserveren van een midsize personenauto de Chevrolet Impala meegekregen. Een gelukje, waar de koffers voor 2 personen toen ruimschoots in konden. Als ik het zo zie is het verschil in prijs tussen een standard SUV en een fullsize personenauto zo'n 250 dollar, ik weet niet hoe het qua verbruik zit tussen een standard SUV en een fullsize personenauto, maar wellicht is de besparing miniem.

Aan de andere kant, nu zo met z'n vieren lijkt het me geweldig om in een SUV te rijden, iets wat je met z'n 2en minder snel doet.
Wat is jullie advies??
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
Hockey
Amerika-expert

Re: Autohuur 3,5 week september 4 personen

Bericht door Hockey »

Mijn advies zou zijn om je te realiseren dat die auto gedurende jullie vakantie een tweede thuis is. Dus zo ruim mogelijk als je zoekt naar het soort auto. Een fullsize sedan valt dan al af. Dat is grofweg het formaat van een Mercedes S klasse. Grote SUV of minivan zou ik voor kiezen.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik zou voor een fullsize SUV gaan. Dan kan je de 3e zitrij neerklappen voor de bagage.
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Zullen vast veel kilometers worden, dus ga voor comfort en minimaal voor een standard SUV of een Minivan. Tweede rij stoelen van een Minivan zijn vaak heerlijke stoelen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Stefanluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stefanluk »

Wat Ruud zegt kan ik beaamen, de tweede rij stoelen in een minivan zijn heerlijke stoelen met armleuning. De derde rij kun je dan inklappen om ruimte te creeëren voor alle bagage.

In 2012 reisden wij zo met in totaal 4 harde koffers en 6 trolleys bij ons. De koelbox konden wij op de 2e rij kwijt tussen de twee stoelen.
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

bedankt voor de reacties tot dusver!
Heeft een full-size SUV altijd de 3e rij stoelen die neerklapbaar is? Het prijsverschil tussen een standard SUV en full size is nu nog best wel groot maar wie weet...

Ik denk dat we inderdaad de personenauto maar af laten vallen. Het is inderdaad een 2e thuis gedurende de reis, en er worden inderdaad flink wat kilometers gemaakt!
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

tomm schreef:Heeft een full-size SUV altijd de 3e rij stoelen die neerklapbaar is?
afgelopen vakantie de Chevrolet Tahoe en de GMC Yukon meegehad. Bij beide was de 3e rij neerklapbaar. Maar of dat bij álle Full Size SUV´s zo is durf ik niet te zeggen. Nu zijn dat soort auto´s meestal wel voorzien van allerlei luxe opties.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

tomm schreef:Aan de andere kant, nu zo met z'n vieren lijkt het me geweldig om in een SUV te rijden, iets wat je met z'n 2en minder snel doet.
Waarom niet?
Ik reis alleen en altijd in minimaal een Mid-size SUV. Is doorgaans maar een paar tientjes duurder dan een "gewone" auto.
Maar ik heb ook wel eens een Standard SUV gereserveerd/gereden (of upgrade naar GMC Acadia). Heerlijk die ruimte!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben het in deze met Frasi eens. Ik vind het alleen ook veel fijner rijden dan een economy, compact of fullsize car en vaak scheelt het niet eens zo heel veel in de prijs.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Wij hebben in California ook met z'n tweeën een SUV gereden. Eigenlijk hebben we niet eens wat anders overwogen. We zijn thuis ook een SUV gewend en we willen eigenlijk niets anders meer. Tussen al die hoge wagens van tegenwoordig voel ik me in een 'lage' sedan steeds minder op m'n gemak.
Memories...
Gast

Bericht door Gast »

Hou er ook rekening mee dat een SUV meer benzine gebruikt dan een kleinere sedan.
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Toevallig zitten wij ook met het zelfde euvel.
Vorig jaar hadden we een fullsize..een ford fusion, en dat was toch een aardig grote kofferbak waar met gemak 3 grote hardschalen koffers in met handbage.
maar nu gaan we met vier personen, dus 4 hardschalen koffers en 4 handbagege koffertjes.
En dat gaat denk ik echt niet passen.

Dus nu ook een standaard suv gehuurd bij national, en hopelijk met onze emerald nog een upgrade.

wij gaan al gauw, 5 oktober vertrekken we voor 18 dagen Florida.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer