Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fox car rental orlando(mco) ervaringen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
mauropac10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Fox car rental orlando(mco) ervaringen

Bericht door mauropac10 »

Hallo iedereen!

Ik ga dit jaar van af 13sept tot 27sept voor de tweede keer op vakantie naar amerika :clap:
Na vorig jaar met mijn vader op vakantie te zijn geweest besloot ik om dit jaar alleen te gaan.
Omdat ik helaas nog geen 21 ben is het voor mij alleen mogelijk om een auto te huren bij fox car rental orlando(mco) tegen betaling van een extra fee per dag.Natuurlijk ga je dan eerst de reviews lezen en daar werd ik niet echt vrolijk van.8/10 reviews waren niet positief.Van onverwachte extra kosten tot lampjes die gingen branden in de auto.Mijn vraag in daarom:Heeft iemand ervaring met deze maatschapij en waren die goed of slecht?En of ik de reviews die ik heb gelezen met een korreltje zout moet nemen?

Alvast bedankt!!!

-mauro
MAY FREEDOM FOREVER FLY
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Fox car rental orlando(mco) ervaringen

Bericht door Hinko »

Geen ervaring met Fox car rental en moet ook zeggen dat ik het op dit forum weinig voorbij zie komen.

Ik zag Fox een keer op een broker, prijs was aardig alleen niet de juiste verzekering!
Welke site heb je dit gezien, kunnen we even meekijken?

Ik heb voor je gekeken op https://www.foxrentacar.com/ daar moet je apart verzekeringen bij kopen en dan heb ik nog niet gekeken naar de voorwaarden en dekkingen van die verzekeringen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Fox zal op Orlando ook niet veel gebruikt worden omdat zij Off-Airport zitten en de andere verhuurders letterlijk op loopafstand aan de overkant van het vliegveld zitten. Reviews wordt je inderdaad niet vrolijk van: http://www.yelp.com/biz/fox-rent-a-car- ... -orlando-2

Blijf je alleen in Orlando? Het is daar op zich wel te doen met shuttlebus van het hotel, i-drive bus of OV. Duurt wel wat langer allemaal maar wellicht verstandiger dan een auto te huren bij een shady verhuurder.

Heb je ook een eigen creditcard? Want die zul je ook nodig hebben om een auto te kunnen huren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Slechte reviews heb je bij elke maatschappij ook bij bijv. Hertz.. gebruik je verstand en zoek goed uit wat er bij de huurprijs zit in begrepen (zoals LDW/CDW Road Assistance etc). Zodat je je niets laat aan smeren. In Florida gebruiken ze ook nog dat PlatePass toll systeem, als je je daarover in gaat lezen wordt je helemaal niet vrolijk :x. Ik heb dit jaar bij Dollar gehuurd (zelfde verhaal qua reviews).. achteraf wel teveel betaald en dit probeer ik nu terug te krijgen via Autoeurope.. :roll:
mauropac10
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties!

Hink,dat is inderdaad de site waar ik wil gaan huren.De voorwaarden en dekkingen van de verzekering zijn:
Insurance Types :

Optional Insurance not required rent a vehicle. Details available at rental counter.

Rental liability coverage (RLP): Primary insurance protecting you against claims made by third party for bodily injury and/or property damage sustained while operating the rental vehicle, up to the required financial responsibility limits of the state in which the vehicle is license. Does not cover all situations that may arise while operating a rental vehicle. Cost: $12.99 per rental day.

Supplemental Liability Coverage (SLP): This coverage is excess over underlying insurance specific within your signed rental agreement up to 1,000,000 dollars. Protects you against claims made by third party for bodily injury and/or property damage sustained as a result of an accident while operating the rental vehicle. Does not cover all situations that may arise while operating a rental vehicle. Cost: $11.99 per rental day.

Personal Property/Personal Accident Coverage (PPC): Personal property coverage protects against damage to personal effects owned by the renter, as well as immediate family members of the renter, who permanently reside in the renters household and are traveling with the renter. Personal accident coverage provides accidental death and accidental medical expense benefit to the renter and their passenger (s). The death and medical expense benefit will both pay in addition to any other coverage that might be applicable to the renter or passengers. Cost: $7.99 per rental day.

Loss Damage Waiver (This is not insurance): This is a waiver for damage to the rental vehicle only. When accepted at the time of rental Fox Rent a Car will waive the right to collect for damages to the rental vehicle when the vehicle involved in an accident. Cost: Economy, compact and midsize $9.00 per rental day / standard, full size, SUV, mini van, convertibles, luxury, premium, specialty $15.00 per rental day and $22.99 per day for Premium SUV's in California locations only.

Mexico Insurance: Fox offers the purchase of Mexico insurance (major credit card only) on vehicle rentals of economy thru full size only. Mexico insurance must be purchase at a Fox location in Los Angeles, San Diego or Phoenix at the time of rental or prior to entrance into Mexico. Rates start at $25.00 per 24 hour day including tax. Hybrids and other vehicles not allowed traveling into Mexico. Travel is allowed to cities in Mexico close to California and Arizona border.

Njit,Ik blijf niet alleen in orlando en wil toch wel florida gaan ontdekken. Fox car rental is best wel groot in amerika alleen de recensies bij orlando zijn ongelofelijk slecht daarom vroeg ik mij af of er mensen op het forum ervaring hadden met deze maatschappij.En ik heb vandaag mijn creditcard binnen gekregen waar mijn vader garant voor staat.

Yuur,In de totaal prijs zit alleen LDW inbegrepen en dan kom ik inclusief under age fees op een totaal bedrag van 770 dollar.Maar ik had begrepen dat LDW,CDW,PPC,SLP en RLP allemaal optioneel zijn en niet noodzakelijk.Alleen LDW vind ik zelf wel noodzakelijk maar zonder de andere verzekeringen ben je toch ook goed gedekt of heb ik het mis?

Dankjewel allemaal voor de reacties!
MAY FREEDOM FOREVER FLY
FloridaFabian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door FloridaFabian »

Yuur schreef:Slechte reviews heb je bij elke maatschappij ook bij bijv. Hertz.. gebruik je verstand en zoek goed uit wat er bij de huurprijs zit in begrepen (zoals LDW/CDW Road Assistance etc). Zodat je je niets laat aan smeren. In Florida gebruiken ze ook nog dat PlatePass toll systeem, als je je daarover in gaat lezen wordt je helemaal niet vrolijk :x. Ik heb dit jaar bij Dollar gehuurd (zelfde verhaal qua reviews).. achteraf wel teveel betaald en dit probeer ik nu terug te krijgen via Autoeurope.. :roll:
Iemand zei ooit tegen mij: 'Mensen reviewen alleen als het héél goed of héél slecht is.' Zo gold ook voor Alamo(MCO), de reviews maakte mij bang maar eenmaal daar niets aan de hand.

ON: Ik zou er vooral op letten dat je de juiste verzekeringen hebt (CDW, SLI, etc.) ook van groot belang dat de prijs die jij ziet inclusief de underage fee is, deze willen de verhuurders nogal eens op slinkse wijze verstoppen maar dienen altijd betaald te worden!
Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
mauropac10
Amerika-ontdekker

FlordiaFabian,
Weet jij misschien of LDW genoeg is om een auto te huren
Laatst gewijzigd door PSVwally op 06 aug 2015, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het hele bovenstaande bericht hoeft niet gequote te worden. Lees aub de forumregels
MAY FREEDOM FOREVER FLY
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

je moet ook SLI hebben in dit geval SLP.
Dus LDW en SLP

LDW = schade
SLP = aansprakelijkheid
mauropac10
Amerika-ontdekker

Na net contact te hebben opgenomen met de live chat van Fox rent A car,is mij verteld dat LDW de beste optie is.SLI kan ik alleen vinden op de site en dan kom ik inclusief LDW EN SLI op een totaal bedrag van 1020 dollar waar nog is 5 procent korting af gaat en dan nog omrekenen naar euros!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 06 aug 2015, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het hele bovenstaande bericht hoeft niet gequote te worden. Lees aub de forumregels
MAY FREEDOM FOREVER FLY
FloridaFabian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door FloridaFabian »

$969 na aftrek korting = €890,63 op moment van schrijven, voor twee weken. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat autohuur in Florida onder de 25 gewoon duur is, zeker omdat je aangeeft alleen te reizen en de rekening dus niet kunt delen.

P.S. het had enorm kunnen schelen als je wat eerder in het jaar had geboekt, nu weet ik natuurlijk niet of dit niet kon o.i.d. maar hoe korter op de vakantie hoe duurder het (in mijn ervaring) is. Misschien iets om de volgende keer rekening mee te houden! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 aug 2015, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt béide nodig dus CDW en SLI.

- CDW is voor het geval je schade maakt aan je auto
- SLI is voor het geval je schade hebt bij een ander.

Vooral die laatste kan erg oplopen in kosten. Niet voor niks dat deze vaak op 1 miljoen dollar staat (en bij sommige aanbieders op 5 miljoen).

Je opmerking 'Fox car rental is best wel groot in amerika' kan ik niet helemaal plaatsen. Ze zijn juist 1 van de kleinste: https://www.foxrentacar.com/en/locations.html . In Orlando hebben ze 1 lokatie.

Vergelijk dit bijv. met een Alamo: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... orida.html . 8 lokaties in de omgeving van Orlando (en 1 in Orlando Sanford).

Afbeelding
(bron: http://www.autorentalnews.com/fileviewer/2014.aspx )
Laatst gewijzigd door Njit op 06 aug 2015, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mauropac10
Amerika-ontdekker

FloridaFabian schreef:
mauropac10 schreef: Na net contact te hebben opgenomen met de live chat van Fox rent A car,is mij verteld dat LDW de beste optie is.SLI kan ik alleen vinden op de site en dan kom ik inclusief LDW EN SLI op een totaal bedrag van 1020 dollar waar nog is 5 procent korting af gaat en dan nog omrekenen naar euros!
$969 na aftrek korting = €890,63 op moment van schrijven, voor twee weken. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat autohuur in Florida onder de 25 gewoon duur is, zeker omdat je aangeeft alleen te reizen en de rekening dus niet kunt delen.

P.S. het had enorm kunnen schelen als je wat eerder in het jaar had geboekt, nu weet ik natuurlijk niet of dit niet kon o.i.d. maar hoe korter op de vakantie hoe duurder het (in mijn ervaring) is. Misschien iets om de volgende keer rekening mee te houden! :thumbup:
Eerder dit jaar boeken kon helaas niet omdat de creditcard maatschapij(ics) enorm moeilijk deed met een creditcard.Ik ben er bijna een half jaar mee bezig geweest.Dankjewel nog voor je hulp en ik ga dan gewoon het zekere voor het onzekere nemen en de 2 verzekeringen er bij nemen! :thumbup:
MAY FREEDOM FOREVER FLY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer