Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat met pech?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wat met pech?

Bericht door boonens »

Division schreef:Bij ons kregen we ook de melding dat de olie ververst moest worden. Melding gereset en probleem opgelost. Olie zag er nog prima en voldoende uit.
Dit was mijn ook mijn eerste ingeving. Melding resetten en niet meer over nadenken. Echter, de auto had nog geen 6.000 mijl op de teller staan toen de melding kwam. Ik ben eens gaan Googlen en vond een bericht van GM waarin zij adviseren/waarschuwen de kortere aangegeven termijn voor oliewisselingen aan te houden, i.v.m. een hoger olie-verbruik dan verwacht (dit was rond de 5 a 6.000 mijl). Aangezien ik nog een dikke 5.000 mijl met de auto verder moest onder niet de lichtste omstandigheden, leek het mij zinvol om toch even iets te regelen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij zijn afgelopen juni op onze eerste ochtend ook teruggegaan met onze auto die we de avond ervoor (!) hadden opgehaald bij Seattle Airport omdat het lampje 'maintenance required' (oid) brandde. Wij hadden gehuurd bij Alamo en die deden (uiteraard) niet moeilijk om het omwisselen van de auto. Op zich is het natuurlijk slordig dat ze een auto meegeven die zó dicht op z'n onderhoudsbeurt zit. Maar aan de andere kant: je zoekt daar zelf je auto uit, dus snap ik wel dat ze (bij Alamo althans) geen duizenden kilometers marge laten op die beurten. Want voor hetzelfde geld wordt-ie meegenomen door iemand die hem maar voor een weekendje huurt en er maar een paar honderd kilometer mee rijdt.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Een aantal reizen geleden heb ik ook eens een auto teruggebracht, die op de tweede dag onderhoudslampjes liet branden. Zonder probleem werd de auto bij Alamo - Las Vegas (vliegveld) omgeruild. Daar hadden wij de auto ook opgehaald en waren nog in die stad.

Sinds die tijd kijk ik bij het ophalen van de huurauto altijd op de zijkant van de bestuurdersportier naar de sticker en naar de mijlenstand op de teller. Ik neem dan een auto mee waar ik normaal gesproken geen onderhoud aan verwacht tijdens mijn reis. Bij benadering weet ik wel hoeveel ik ongeveer zal rijden tijdens de huurperiode. Eenmaal stond er geen auto met genoeg mijlen, ik heb toen een medewerker aangesproken en de situatie uitgelegd en mocht een vrij nieuwe auto uit een klasse hoger meenemen zonder extra kosten.

Onderhoudssticker op zijkant portier.
Afbeelding
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Goede tip!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

markro schreef:Sinds die tijd kijk ik bij het ophalen van de huurauto altijd op de zijkant van de bestuurdersportier naar de sticker en naar de mijlenstand op de teller. Ik neem dan een auto mee waar ik normaal gesproken geen onderhoud aan verwacht tijdens mijn reis. Bij benadering weet ik wel hoeveel ik ongeveer zal rijden tijdens de huurperiode.
Nog meer om op te letten! Maar ik vind het wel een goede tip!
Bedankt! :thumbup:
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

boonens schreef:Hoewel de bewoording wat aan de zware kant is, kan ik mij best goed vinden in Neil's punt.
Thanks. :thumbup: Ook mijn vrouw en ik houden ons op onze lang geanticipeerde, met zuurverdiende centjes betaalde vakantie liever bezig met het genieten van de reis i.p.v. in het onderhoud voorzien van maatschappijen van wie het trouwens hun plicht is om in een degelijke service te voorzien want je betaald ze immers genoeg!!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jo&Les »

Hele goede tip! Met 3000 miles in het vooruitzicht is dat zo goed in de gaten te houden. Thanks!
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik snap ook het punt wel dat je liever bezig bent met andere dingen. Maar als het gebeurt, moet je toch iets.
Als de auto helemaal in orde is, en na 5 dagen gaat er een lampje branden, is de verhuurmaatschappij in mijn ogen niet sowieso in fout. Maar neem nu nog dat het wel hun schuld is, zodra jij dat lampje ziet en negeert, wordt het wel jouw schuld. Zeker als je gemeld hebt dat je het gezien hebt :)

En de klant krijgt toch (bijna) altijd gelijk. En daarom zou ik er altijd iets aan doen. Je kunt een garage opzoeken, of je kunt je wagen omwisselen. Dat laatste is toch wel het handigste. Heb ik al een paar keer gedaan. Zelfs voordat het lampje van de olie ging branden. Het "oil life" percentage bleef maar zakken (15-10-7), en we moesten nog wel een eindje. Dus ik ben gewoon binnengereden en heb een andere gevraagd omdat ik geen zin had in gedoe.

Dat van die sleutels is een ander verhaal, omdat daar een aparte verzekering voor geldt. Die heb je ook afgesloten, de Roadside Assistance. Maar het is heel normaal voor een verzekering dat je bepaalde stappen moet doorlopen. Je hebt hen nu meer geld gekost dan de dienst die ze normaal aanbieden, dus ik vind het niet vreemd dat ze het even moesten bekijken. Maar uiteindelijk geldt voor beide gevallen dat alles werd opgelost voor je (als je had gewild). Dus het was even vervelend, maar wel allemaal vriendelijk geregeld.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Jiffy lube is wel de laatste waar ik mijn auto naartoe zou brengen. In geval van olie beurt? Even peilen en als het ok is gewoon doortuffen. Maakt geen bal uit. ook niet met 5000 mijl er overheen. Gan geen tijd in mijn vakantie besteden in een jiffy lube voor een olie beurt
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

boonens schreef:... 30 minuutjes later en met een voorgeschoten rekening van $110,- op zak konden we dit gezeur eindelijk achter ons laten.
Beetje laat ik weet het, maar ik ben nu pas aan het bijlezen:
Ben ik nu de enige die $110 voor olieverversen stevig aan de prijs vind? Ik betaal zelden meer dan $30 bij een gerenommeerde dealer zelfs. Dure jongens die Jiffy Lube, daar moet ik dus nooit zijn.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mij valt het regelmatig op dat auto's na een servicebeurt vaak niet gereset worden.
En even ON TOPIC;
Bij pech wordt je altijd geholpen.
Bij sleutels kwijt/in afgesloten auto wordt gevraagd naar je serviceverzekering.
Tenzij je een ( Hertz) auto hebt waar je aan het portier een code in kunt toetsen.
En voor algeheel ontspannen op pad gaan : check de eerder genoemde servicesticker aan de binnenkant van de bestuurdersdeur.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer