Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door SuzieQ »

Kun je niet op die betaalde baan in Antwerpen?
Dat kan tijd schelen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

SuzieQ schreef:Kun je niet op die betaalde baan in Antwerpen?
Dat kan tijd schelen.
Wat bedoel je met betaalde baan?
Via de Waaslandlandhaventunnel?
Die gaat richting de Belgische kust, dus is niet echt een oplossing.
Check voor je vertrek verkeerscentrum.be en schakel op tijd over op een Belgische radiozender. Zij informeren geregeld over de verkeerstoestand in Vlaanderen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Google maps weet ook vrij nauwkeurig de reistijd incl vertraging te melden.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Mijn ervaring is wel dat het bij de Skyteam balies sneller gaat, omdat er veel meer balies zijn en veel meer open zijn.

Vliegen met Start Alliance, Lufthansa, United, Swiss etc geeft wel langere rijen, omdat ze vaak maar 4/5 balies open hebben. Vertrekken er dan 2/3 vluchten rond dezelfde tijd, dan kan je daar nog wel eens staan te wachten.
Star Alliance had de laatste keer dat ik vloog ook nog geen self drop automaten.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Kijk, dat verklaart misschien het verschil tussen wat ik normaal ervaar en sommige horrorverhalen hier. Ik vlieg vanaf AMS eigenlijk altijd met een Skyteam airline (en dan reken ik HV daar voor het gemak ook even in mee). Herinner me lang geleden nog een keer Lufthansa, maar ook toen gewoon soepel voor zover ik het nog weet.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Carolena schreef:Ik woon tussen Breda en Antwerpen, nl in Brecht. Het hangt er een beetje vanaf wanneer je juist vliegt.
In België hebben de meeste "arbeiders" bouwverlof vanaf 10 juli en is het verkeer op de Antwerpse ring normaal gezien niet zo druk. Vanuit Brecht doe je er in principe een klein uurtje over om op Zaventem te geraken. Van Rotterdam naar Brecht is ook een 50min.
Ik zou als ik jou was toch een 2,5 uur voorzien om er te geraken. Zelfs in de vakantieperiode kan een onvoorzien auto-ongeluk voor veel ellende zorgen in en rondom Antwerpen (echt stilstaan op de Ring!!).
Op de luchthaven in Brussel is nog wel genoeg om iets te drinken/eten als jullie nog veel tijd moesten overhebben.
We vertrekken op 18 juli, dus de bouw is dan wel net begonnen.
Thanks voor deze inschatting en de verdere tips in ieder geval!

Ik zal maar niet hardop zeggen hoe laat ik dan van huis vertrek, anders bezorg ik roelb nog een hartaanval ;-). Grapje.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

Ing schreef:Om de discussie even een andere kant op te werpen (als dat mag van de modjes). Ik vlieg op een dinsdag in juli om half 11 sochtends vanaf Zaventem Brussel naar Atlanta. We willen met de auto gaan en die langparkeren. Hoe laat vantevoren vertrekken uit omgeving Rotterdam is wijs? Met die Antwerpse en Brusselse ring drukte?
Het is op die moment grote vakantie , dus over het algemeen een heel stuk rustiger op de baan.
Nu ik woon zelf vlak aan de Antwerpse ring en moet deze dus ook vaak nemen , hier kan het eender wanneer file zijn..
Aan Zaventem , het stukje aan de Brusselse ring kan je ook vaak even kort vaststaan tijdens de vakanties , maar valt over het algemeen wel mee.

Ik zou toch echt wel minimum 1u45 , maar eerder 2u rekenen. In normaal verkeer is het ongeveer 1u30m rijden, maar dan heb je toch een beetje marge :)

Btw , ik weet niet hoe lang je gaat ? Bij het Van Der Valk Hotel Brussels Airport kan je twee weken gratis parkeren bij een hotelovernachting. Dan moet je misschien wat minder vroeg vertrekken :)
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Oh nee hoor, juist filerisico lijkt me een prima reden om op tijd te vertrekken.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nou afgelopen dinsdag nog op Schiphol geweest. Het was tegen half tien, vertrekhal 1 (vlucht binnen Schengen dus). Er was geen rij voor de beveiliging, konden zo doorlopen. Wel werd veel handbagage extra gecontroleerd, dat duurde dus even wat langer, maar binnen 15 minuten stonden we toch wel in lounge 1.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Geen idee meer waar die betaalde baan naartoe ging.
Ik weet wel dat je op die manier niet vast staat bij Antwerpen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

Ik lees geïnteresseerd mee! Wij vertrekken op de laatste schooldag voor de zomervakantie, vrijdag 7 juli, met UA rechtstreeks naar NY. Vertrek om 9.15. Ik ben uitgegaan van 3 uur van te voren aanwezig zijn, maar ben geschrokken van de berichten over enorme drukte komende zomer.
Wat zouden jullie doen? Hoe lang van te voren aanwezig?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat 3 uur van te voren zat zal zijn, zeker als je online ingecheckt bent. Het zal best druk worden maar ik heb wel eens het vermoeden dat Schiphol om commerciele redenen reizigers aanraadt vroeg te komen.
Gast

Bericht door Gast »

UA? Nou, dan zou ik zeker ruim op tijd zijn :mrgreen:
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

Waarom, eoms?
Gast

Bericht door Gast »

Een geintje, naar aanleiding van die passagier die vorige week uit een UA vliegtuig werd gesleept omdat de vlucht was overgeboekt.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ter info;

Ik ben nu op Schiphol en de wachtrij was vanochtend 45 - 50 min bij de security.. We moesten goed doorlopen daarna om op tijd te komen.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het schijnt vandaag een chaos te zijn inderdaad. Derde keer ofzo dit jaar?

Zag op twitter ook al tweets voorbij komen van passagiers die in een toestel zaten dat langer bleef wachten omdat er nog veel no-shows waren, mensen die in de rij stonden dus. Op de departure lijst van Schiphol een hoop fors vertraagde vluchten. Waarom duiken de mainstream media hier niets eens een keer op? Goed voer voor een paar kritische vragen aan de staatssecretaris, demissionair of niet.

Twee weken geleden stond ze nog op Schiphol en zij het volgende:
"Daar hoort ook een slimme afhandeling van passagiers bij. We blijven investeren in e-gates. Steeds meer mensen maken hier gebruik van en daar zit een deel van de oplossing."
En dan vandaag op Twitter een foto van een gefrusteerde passagier:

[tweet][/tweet]

Gesloten e-gates dus..
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:Ik denk dat 3 uur van te voren zat zal zijn, zeker als je online ingecheckt bent. Het zal best druk worden maar ik heb wel eens het vermoeden dat Schiphol om commerciele redenen reizigers aanraadt vroeg te komen.
Dat online inchecken is een farce op Schiphol. Want vervolgens zal je toch je koffer ergens moeten afgeven. Daarvoor kan je gewoon de rij in waar ze vervolgens je hele incheck nog een keer opnieuw doen. Schiphol is echt een steeds groter drama aan het worden. Men gaat niet mee met de nieuwe technieken. En als men wel meegaat dan worden ze niet gebruikt. Ik vlieg 10 keer liever uit Brussel en 100 keer liever uit Dusseldorf.

Wij vliegen aanstaand weekend vanaf Schiphol (het kon echt niet anders...) en ik ben heel blij dat we onze gehandicapte dochter bijhebben. Dan hoeven we tenminste nergens te wachten. Maar dan nog zullen we er voor zorgen dat we meer dan 3 uur vantevoren aanwezig zullen zijn.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Online inchecken is inderdaad niet echt nodig als je met een reguliere airline vliegt. Er staan ruim voldoende check-in automaten, dus je hebt binnen 1 minuut je boarding passes.

Of bagage drop alleen sneller is dan een volledige check-in hangt sterk af van de airline. In ieder geval bij de Skyteam airlines kun je gebruik maken van de automaten voor bagage-drop. Dat gaat meestal vrij vlot, al zie je wel veel mensen die dit voor de eerste keer doen lang klooien totdat ze snappen wat ze moeten doen.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Wat is een reguliere en wat is een niet-reguliere airline?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer