Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA Topic

Bericht door Old Faithful »

Ik kreeg er eentje omdat mijn esta binnenkort verloopt en drie uur later kreeg ik er nog een.
Groet,

Old Faithful
Spekkie
Amerika-ontdekker

Re: Esta formulier: 2 jaar geldig, ook naar andere bestemmin

Bericht door Spekkie »

Old Faithful schreef:Je esta is inderdaad twee jaar geldig, tenminste als je in die tijd geen nieuw paspoort hebt gekregen.
De gegevens van je vlucht kun je invullen c.q. veranderen, dit is echter optioneel.
Hier een vraag over,
heb natuurlijk mijn ESTA aangevraagd met de oude datum en vertrek vandaag..
Echter heb ik geprobeerd hem te wijzigen afgelopen maandag omdat ik op 2 maart vertrek, maar je kunt nergens je vertrekdatum aanpassen!
Hij staat overigens ook niet op de uitdraai ervan..

Wie oh wie kan mij helpen?

Groetjes!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Deze gegevens zijn optioneel, dus je hóeft ze niet aan te passen. Je ESTA is vanaf aanvraag 2 jaar geldig (mits hetzelfde paspoort).

Volgens mij zou het wel moeten kunnen, maar daar kan ik niet verder mee helpen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij heb je geen datum van vertrek ingevuld, alleen de naam van de luchtvaartmaatschappij, het vluchtnummer en de plaats waar je aan boord gaat. Ik kan het even niet controleren. :(
En inderdaad, ze zijn niet verplicht.
Groet,

Old Faithful
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Je moet nergens een vertrekdatum invullen hoor. Je ESTA is 2 jaar geldig vanaf aanvraag (tenzij je paspoort eerder vervalt) en in al die tijd kan je naar de USA vertrekken zonder dat je iets verplicht moet wijzigen. Het enige wat ik wijzig voor een nieuwe reis is mijn vertrekplaats, mijn airline, en eerste adres in de USA. Het vluchtnummer vul ik niet in.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=40408
Ik vind dit toch wel een eng idee. Wie zegt mij dat ik geen probleem krijg in juni? Vorige keer was er geen vuiltje aan lucht alleen stonden bij raoul de gegevens niet helemaal goed.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Natuurlijk is dat heel erg vervelend, maar (gelukkig) wel een op zich zelf staande situatie.

Als ik jou was zou ik me daar totaal geen zorgen om maken. Hoeveel mensen reizen er per dag wel niet naar de VS waarmee er niets aan de hand is?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik vond het ook een beetje vreemd, bij ons is bij vertrek vanuit Nederland nooit gevraagd naar de Esta, volgens mij ook niet in Amerika bij binnenkomst, alleen de standaard vragen en meestal een grapje tussendoor, ik dacht dat zij in de computer de Esta zien en er daarom niet naar vragen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

In USA kijken ze bij Immig. wel naar het formulier en kijken in computer... alleen als er iets mis is hoor je wat.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat ze me op Schiphol altijd vragen of ik wel een ESTA heb ingevuld. Dan zeg ik ja en ik heb dan niet de indruk dat ze dat nakijken. Moet er wel bij zeggen dat mijn laatste vliegreizen naar Amerika via Heathrow gingen. Op Heathrow vroegen ze er helemaal niet naar.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb het zelfs nooit bij me, de uitgeprinte Esta, ben toch zeker al 3 keer geweest vanaf het Esta gebeuren, nog nooit naar gevraagd, ik zal het dit jaar dan toch maar uitprinten voor het geval dat.....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en zoals je op dat andere topic leest hielp dat in hun geval ook niets. Ik print het ook altijd uit, net als vluchtpapieren en autohuurpapieren, maar ik vind het wel een heel vreemd verhaal. Nu heb ik geen idee of dat het in andere landen precies hetzelfde gaat als hier op schiphol.

Als je online inchecked, of op zo'n automaat bij schiphol dan wordt er toch ook niet naar gekeken. Of kijkt iemand achter de balie erna als je je koffer afgooit? Ik heb bij mijn weten even mn ticket laten zien zodat hij de goede gegevens had voor de label voor op de koffer, maar daar is niet naar een ESTA gevraagd.
Aan mij is tijdens het 'vraaggesprek' bij de gate gevraagd of ik het had ingevuld. 'JA' en ik mocht naar wat vragen over van wie de spullen in mijn koffer waren doorlopen naar de gate. Bij mijn weten kijkt zo'n gast bij immigrations er wel na op zn scherm en is hij/zij degegen die je evt. kan tegenhouden..
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik dacht altijd dat het pas bij binnenkomst een rol gaat spelen... maar goed nu maar hopen dat Brussel geen problemen geeft :salute:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee, ESTA is een toestemming om naar de USA te reizen is dus van belang voor vertrek.
Het is dus geen inreis toestemming die beslissing ligt bij de immigration beambte.
Ook met een geldige ESTA kan je dus aan de grens de toegang nog ontzegt worden.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Isis schreef: nu maar hopen dat Brussel geen problemen geeft :salute:
Toen ik laatst vertrok vanuit Brussel word er wel degelijk naar de esta gevraagd en moet je hem blijkbaar ook kunnen voorleggen. In mijn geval was dit niet van doen (visum) maar ik merkte wel dat de passagiers rondom mij naar hun esta gevraagd werd, misschien maakt het een verschil van airline tot airline in hoever ze het bewijs echt willen zien, dat weet ik niet, United vraagt er dus wel naar.....
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik denk dat er toch wel een manier is waarop airlines van te voren kunnen zien of je een ESTA hebt ingevuld. Als je een visum hebt (en toevallig ook geen geldig ESTA hebt) kun je namelijk niet online inchecken.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik keek net nog even onze Esta na, hij was geldig tot 7 juli 2011, we vertrokken vorig jaar uit Amerika op 17 juli 2011, zou het dan toch alleen geldig moeten zijn als je het land binnenkomt??
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat klopt Ina, als je ESTA nog geldig is om de dag van aankomst in Amerika is dat voldoende.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dit jaar maar weer een nieuwe aanvragen en dit keer maar eens wel uitgeprint meenemen voor het geval dat.......
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Vorig jaar bij United niets gevraagd en niets moeten tonen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer