Maar air france is toch nog beter dan klm? Daar kun je kiezen voor voucher of meteen geld terug vragenharryh schreef: ↑12 mar 2021, 17:36Voor nieuwe tickets geldt dat als je een voucher aanvraagt, ze na één jaar na afgifte restitueerbaar zijn.
Overigens adviseer ik met CC te betalen, niet Ideal enz (ivm eventueel omvallen in de toekomst) en rechtstreeks op KLM.nl te boeken. Ook de Delta vluchten kun je vanwege de huidige voucher condities beter bij KLM boeken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad, zie ik nu ook:
Ik kijk eigenlijk nooit bij AF omdat ik daar niet mee wil vliegen, slechte ervaringen mee. Maar het is wel interessant om er Delta vluchten te boeken met deze voorwaarden!You can request a ticket refund for any flight scheduled on or before 31 December 2021, up to the day of departure of your first flight. If you purchased a non-refundable ticket, you will receive a voucher valid for 1 year. This voucher can be refunded at any time during its validity
ja en heb eerder met ze gechat en ze bevestigden dit
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Harry,harryh schreef: ↑26 feb 2021, 11:43Ik heb toch maar een gokje gewaagd en tickets voor juli naar Florida geboekt, de tarieven van AA zijn interessant op dit moment, bij BA.com geboekt met gunstige (Covid-19 annulatie) voorwaarden![]()
Voorwaarde: Bookings made on BA tickets only.
Dus als we niet willen/kunnen/mogen hebben we tot april 2023 om te vliegen
Even via DM met BA customer service gesproken, en ik kreeg het antwoord dat die annuleringsvoorwaarden gelden voor alle tickets op BA.com geboekt, je ticketnummer moet met 125 beginnen en dat was inderdaad zo toen ik geboekt had.
Na boeken heb je 24u om te annuleren.
Met het ticket# kun je op AA.com gratis stoelen kiezen, wat op BA.com niet kan![]()
Ik probeerde nu met mijn boeking reference van BA in te loggen bij AA om stoelen vast te leggen, maar hij herkent bij mij de code niet. Ook het ticket# (met 125 idd) herkent hij niet. Heb jij nog tips waar dit aan kan liggen?
Groet,
Amber
Misschien een tarief geboekt waarmee je geen stoelen kan vastleggen?
-
- Amerika-expert
@Amber76 ook al zou je light tarief geboekt hebben, je ticket nummer zou ook bij AA.com moeten werken om in te loggen. Heb je al langer dan 24u geleden geboekt?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het zou inderdaad gewoon moeten werken zoals @harryh eerder ook uitgelegd had.
Ik kon op die manier zo de gegevens op de site van American Airlines invullen en stoelen vastleggen. Dat heb ik gedaan gelijk na het boeken. Je laat het '-' wel weg uit het ticketnummer? Vul je je naam wel correct in? De boekingscode van 6 cijfers/letters gebruik je hiervoor niet, British Airways en American Airlines hanteren hiervoor beide een aparte code. Al eens geprobeerd om rechtstreeks via de site van American Airlines je vlucht op te zoeken? Dan vul je je naam + ticketnummer in.
Bij het boeken trouwens mijn British Airways Executive Club nummer opgegeven zodat ik de vluchtgegevens ook in de British Airways app heb. In het verleden had ik ook altijd een AAdvantage account bij American Airlines, ooit aangemaakt in 2009 toen we ook met American Airlines vlogen. Kennelijk heeft American Airlines dat account laten vervallen want ik kreeg met geen mogelijkheid een nieuw wachtwoord. Toen maar een nieuw account aangemaakt onder hetzelfde emailadres en dat lukte. Nu heb ik vluchtgegevens ook in mijn American Airlines app.

Roland
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor al jullie reacties. Ticketnr herkende hij niet, maar bij het doorklikken vanaf de BA-site zag ik idd ineens dat er voor de AA-site een andere 6letter/cijfercode is. Met die code lukte het wel. Waarom het met het ticketnummer niet lukte is nog steeds een raadsel.
Nu maar hopen dat we uiteindelijk ook die kant op kunnen in augustus. Anders annuleren we eind juni en zien we dan wel weer verder.
Nu maar hopen dat we uiteindelijk ook die kant op kunnen in augustus. Anders annuleren we eind juni en zien we dan wel weer verder.
-
- Amerika-ontdekker
Afgelopen vrijdag avond 4 light KLM ticket (rechtstreekst geboekt) refund voor aangevraagd en het geld stond gisteren al weer op mijn credit card. Goede service in deze Corona tijden. Bij het aanvragen van een refund krijg je eerst 4 vouchers, deze krijg je ook direct binnen en daarna kan je aangeven dat je deze 4 vouchers gelijk uitbetaald wil hebben.
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ook geboekt. Mede dank zij het speurwerk van @harryh
BA/AA. AMS-PHL-LV 2e helft september; LV-LHR-AMS 3 weken later.
2pp, 2x23kg, alle stoelen vastgelegd. € 797.- Al met al ruim 1000 euro minder dan met LH op de aanvankelijk voorgenomen vlucht april 2020. Maar toen hadden we wel premium economie. Met een riante hoeveelheid bagage. Misschien boeken we nog één stuks ruimbagage van 23 kg erbij. Maar het is wel een heel gepuzzel met twee maatschappijen met twee verschillende bagage condities.
Ik heb er wel weer zin aan. Ik ben overigens vrij optimistisch. In ieder geval omtrent de USA en GB. De EU, tja..... laten we het maar niet over politiek gaan hebben hier.
BA/AA. AMS-PHL-LV 2e helft september; LV-LHR-AMS 3 weken later.
2pp, 2x23kg, alle stoelen vastgelegd. € 797.- Al met al ruim 1000 euro minder dan met LH op de aanvankelijk voorgenomen vlucht april 2020. Maar toen hadden we wel premium economie. Met een riante hoeveelheid bagage. Misschien boeken we nog één stuks ruimbagage van 23 kg erbij. Maar het is wel een heel gepuzzel met twee maatschappijen met twee verschillende bagage condities.
Ik heb er wel weer zin aan. Ik ben overigens vrij optimistisch. In ieder geval omtrent de USA en GB. De EU, tja..... laten we het maar niet over politiek gaan hebben hier.
-
- Amerika-expert
Nice, goeie deal!
@harryh en anderen...
Familie in NL probeert ook een reisje naar Florida te boeken (AA vlucht op BA.com) maar het wil niet lukken met de betaling! Iemand hier ervaring mee?
We hebben het nu met 4 verschillende kaarten geprobeerd, van 4 verschillende banken, en telkens gaat de betaling niet door. Ook met onze credit cards in Amerika lukt het niet. Na de betalingsinformatie te hebben opgegeven (en bij de NLse banken komt er dan nog zo'n extra security check waar je in de app/met zo'n kastje een code moet doorgeven) gaat het mis. De website lijkt even bezig te zijn, en komt dan op het algemene boekingsscherm.
De betalingen zijn niet pending en er zijn ook geen open reserveringen. Dit gebeurde vorige week en toen dachten we nog dat het aan de bank lag, maar nu krijgen we het dus nog steeds niet voor elkaar.
We zullen morgen BA wel bellen, maar ben benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt! De meest logische opties (te laag credit limiet, geen wereld betaling aan, andere browsers, computers etc.) zijn we allemaal al langsgegaan en dat lijkt het niet te zijn.
Familie in NL probeert ook een reisje naar Florida te boeken (AA vlucht op BA.com) maar het wil niet lukken met de betaling! Iemand hier ervaring mee?
We hebben het nu met 4 verschillende kaarten geprobeerd, van 4 verschillende banken, en telkens gaat de betaling niet door. Ook met onze credit cards in Amerika lukt het niet. Na de betalingsinformatie te hebben opgegeven (en bij de NLse banken komt er dan nog zo'n extra security check waar je in de app/met zo'n kastje een code moet doorgeven) gaat het mis. De website lijkt even bezig te zijn, en komt dan op het algemene boekingsscherm.
De betalingen zijn niet pending en er zijn ook geen open reserveringen. Dit gebeurde vorige week en toen dachten we nog dat het aan de bank lag, maar nu krijgen we het dus nog steeds niet voor elkaar.
We zullen morgen BA wel bellen, maar ben benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt! De meest logische opties (te laag credit limiet, geen wereld betaling aan, andere browsers, computers etc.) zijn we allemaal al langsgegaan en dat lijkt het niet te zijn.
-
- Amerika-expert
Hi @SemJes da's vervelend. Ik zie op allestoringen.nl niet echt veel meldingen bij ICS of de banken in NL op dit moment. En ook niet op BA.com https://downdetector.co.uk/status/british-airways/. Inderdaad even contact opnemen, via social reageren ze snel bv Twitter of FB.
Ik heb met cc betaald, geen probleem.
Ik heb met cc betaald, geen probleem.
Bedankt, gaan we doen!! Ik vermoed dat de prijs mogelijk niet meer beschikbaar is en dat het daar mee te maken heeft, aangezien het me vreemd lijkt dat we allemaal zoveel problemen hebben met onze credit cards ineens! Net weer een andere kaart geprobeerd, weer dezelfde fout. Ook met 3 verschillende IPs, en in zowel NL als US.
Edit: dat was het inderdaad. De terugvlucht werd 50 euro duurder volgens een medewerker, maar het was nog niet op de site te zien.
Edit: dat was het inderdaad. De terugvlucht werd 50 euro duurder volgens een medewerker, maar het was nog niet op de site te zien.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Heeft iemand ervaring met het volgende scenario? Ik heb in januari voor een prima prijs tickets gekocht. Toch zie ik af en toe ze voor een nog betere prijs voorbij komen. Ik kan dat ticket wijzigen en dan betaal je eventueel een tariefverschil. Maar werkt dat ook de andere kant op? Dus stel ik vind een goedkopere vlucht en boek daar naar om, krijg ik dan geld terug? Niet dat ik dat per se wil/ga doen maar ben wel benieuwd of iemand dat wel eens heeft gedaan en dus zou kúnnen.
Dat zou je moeten vragen bij de instantie waar de tickets geboekt zijn. Wellicht staat het in hun voorwaarden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Uiteraard, daar kan ik eens induiken. Vooralsnog niks over gelezen bij KLM. Maar ik dacht wellicht heeft iemand hier wel eens met dezelfde vraag gezeten 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Goedenavond, als gezin (man, vrouw met 2 dochters) hebben we een vlucht staan voor 23-4-21 heen en 7-5-21 terug. Geboekt via vliegwinkel. Via messenger contact gezocht over onze vlucht nu het reisverbod is verleend. Zegt vliegwinkel dat deze vlucht gewoon doorgaat
. Iemand ervaring met vliegwinkel?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@musmartine
Van welke luchtvaartmaatschappij is je ticket (dus niet persé waar je mee vliegt maar de maatschappij die het ticket heeft uitgegeven; als je het niet weet is het af te leiden uit de eerste 3 cijfers van je e-ticket).
De annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij gelden. Reken niet teveel op -pro-actieve- medewerking van de OTA (vliegwinkel).
Bij de meeste maatschappijen kan je voorlopig nog zonder opgaaf van reden je ticket annuleren en vouchers dan wel direct cash terug krijgen.
Dus check op de website van de airline. Mogelijk kan je daar met je boekingscode of e-ticket inloggen en je ticket daar al direct annuleren. Dan heb je vliegwinkel helemaal niet meer nodig.
Van welke luchtvaartmaatschappij is je ticket (dus niet persé waar je mee vliegt maar de maatschappij die het ticket heeft uitgegeven; als je het niet weet is het af te leiden uit de eerste 3 cijfers van je e-ticket).
De annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij gelden. Reken niet teveel op -pro-actieve- medewerking van de OTA (vliegwinkel).
Bij de meeste maatschappijen kan je voorlopig nog zonder opgaaf van reden je ticket annuleren en vouchers dan wel direct cash terug krijgen.
Dus check op de website van de airline. Mogelijk kan je daar met je boekingscode of e-ticket inloggen en je ticket daar al direct annuleren. Dan heb je vliegwinkel helemaal niet meer nodig.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19744 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties