Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ArkeFly vliegt vanaf juni 2012 ook naar LA, LV en SF
Re: ArkeFly vliegt vanaf juni 2012 ook naar LA, LV en SF
Wij zijn dit jaar met onze twee kleine zoons met delta naar florida gevlogen en dat was niet met klm te vergelijken! Dus voor ons is de keuze om volgend jaar met arkefly te vliegen alleen maar makkelijker omdat je dan een paar honderd euro bespaart en het alleen maar mee kan vallen!
Ik kijk nu ook om met airberlin via dusseldorf te gaan want die gaan ook rechtstreeks en zijn niet duur! En je kan voor weinig met de trein naar dusseldorf!
Heeft iemand ervaring met vliegen naar de vs met airberlin?
Grt, jim
Ik kijk nu ook om met airberlin via dusseldorf te gaan want die gaan ook rechtstreeks en zijn niet duur! En je kan voor weinig met de trein naar dusseldorf!
Heeft iemand ervaring met vliegen naar de vs met airberlin?
Grt, jim
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn vorig jaar naar Miami gevlogen met Air Berlin vanaf Dusseldorf. Beviel erg goed, we hadden alleen nog geen vernieuwd vliegtuig met de nieuwe stoelen en de eigen schermpjes. Maar als je volgend jaar gaat zulen ze waarschijnlijk allemaal wel omgebouwd zijn.
We hebben toen de terugvlucht vanuit Los Angeles gedaan met Air Berlin en dat beviel eveneens goed.
Voor ons is de keuze om vanaf Dusseldorf te vliegen wel heel makkelijk, we wonen in Limburg in de buurt van de Duitse grens.
Voor volgend jaar hebben we de keuze gemaakt om met Lufhansa naar Las Vegas te vliegen, de reden dat we voor Lufhansa gekozen hebben was de prijs.
Is weer afwachten hoe dit bevalt
We hebben toen de terugvlucht vanuit Los Angeles gedaan met Air Berlin en dat beviel eveneens goed.
Voor ons is de keuze om vanaf Dusseldorf te vliegen wel heel makkelijk, we wonen in Limburg in de buurt van de Duitse grens.
Voor volgend jaar hebben we de keuze gemaakt om met Lufhansa naar Las Vegas te vliegen, de reden dat we voor Lufhansa gekozen hebben was de prijs.
Is weer afwachten hoe dit bevalt

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het is nog maar de vraag of deze oudere machines volgend zullen zijn omgebouwd. Een airline als Air Berlin gaat echt niet ombouwen, maar vervangen. De vraag is voor wat en er moet geld voor zijn. Bij ArkeFly verbouwd men iig niet, daar heeft men de Dreamliner in de planning.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bij Air Berlin doen ze schijnbaar wel vervangen/ombouwen: http://www.airberlin.com/nl-NL/site/pre ... hp?ID=4160
2010: Florida
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Mijn vriend heeft zijn been gebroken tijdens het reizen door America met de motor.
Nu zijn de tickets al geboekt voor de terugvlucht vanuit Las Vegas.
Echter maakt die vlucht op de terugweg een tussenstop in Los Angeles.
Het is voor hem makkelijker om vanuit San Francisco (waar hij in 't ziekenhuis ligt) naar Los Angeles te gaan en zo door naar Schiphol te vliegen.
Ik heb contact met Arkefly opgenomen en die zeggen dat als hij in Los Angeles opstapt hij een nieuw ticket moet kopen aangezien die andere dan niet meer geldig is.
Nu hebben ze in het vliegtuig gezegd dat je kosteloos in Las Vegas zou kunnen blijven ipv Los Angeles en daar dan opstapt.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en kan me hier wat meer informatie over geven?
Alvast bedankt.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Mijn vriend heeft zijn been gebroken tijdens het reizen door America met de motor.
Nu zijn de tickets al geboekt voor de terugvlucht vanuit Las Vegas.
Echter maakt die vlucht op de terugweg een tussenstop in Los Angeles.
Het is voor hem makkelijker om vanuit San Francisco (waar hij in 't ziekenhuis ligt) naar Los Angeles te gaan en zo door naar Schiphol te vliegen.
Ik heb contact met Arkefly opgenomen en die zeggen dat als hij in Los Angeles opstapt hij een nieuw ticket moet kopen aangezien die andere dan niet meer geldig is.
Nu hebben ze in het vliegtuig gezegd dat je kosteloos in Las Vegas zou kunnen blijven ipv Los Angeles en daar dan opstapt.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en kan me hier wat meer informatie over geven?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door SandraJa op 14 sep 2012, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Sandra, wat een K.... situatie.
Niet zelf met tickets, terugvlucht, plaats in het vliegtuig ed bezig gaan.
De reisverzekering inschakelen; die regelen verder.
Sterkte !
Niet zelf met tickets, terugvlucht, plaats in het vliegtuig ed bezig gaan.
De reisverzekering inschakelen; die regelen verder.
Sterkte !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dat is het hem juist....
Inderdaad geen situatie waar ik eigenlijk in wil zitten maar het is nu even niet anders.
Maar goed ik denk dat hij bedoelt dat mensen ook in LA op kunnen stappen ipv Las Vegas.
Bedankt voor je reactie.
Hoop dat iemand hier daar nog ervaring mee heeft.
Inderdaad geen situatie waar ik eigenlijk in wil zitten maar het is nu even niet anders.
Maar goed ik denk dat hij bedoelt dat mensen ook in LA op kunnen stappen ipv Las Vegas.
Bedankt voor je reactie.
Hoop dat iemand hier daar nog ervaring mee heeft.
Ik zou toch eerst aan de luchtvaartmaatschappij vragen over dat instappen in Los Angeles ipv Las Vegas. Dit is iets wat volgens mij niet zomaar kan.
Dat heb ik inderdaad gedaan en volgens hun was het niet mogelijk.
Echter is er in het vliegtuig iets anders gezegd volgens mijn vriend, zodoende wilde ik het even navragen.
Echter is er in het vliegtuig iets anders gezegd volgens mijn vriend, zodoende wilde ik het even navragen.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25

Dus de luchtvaartmaatschappij zegt dat het niet kan en dan kom je hier vragen of het toch wel kan ??
Zelfs al zal iemand het meegemaakt hebben, dan zul jij/je vriend toch zelf met de maatschappij moeten overleggen
en zul je ze zelf moeten overtuigen dat je ze graag mee wilt laten werken.
Het argument "op het forum zeggen ze dat het wel kan" zal je daar niet bij helpen (en ook "maar in het vliegtuig hebben ze gezegd..." niet)
Zelf in de telefoon klimmen en net zo lang doorgaan (en hoger in de hierarchie) tot je toch je zin hebt wel.
Met een gebroken been reizen is alleen onhandig, zeker niet onoverkomelijk, dus daarom zal de reisverzekering niet zo snel helpen, maar ook daar kun je natuurlijkmproberen te drammen.
Succes.

Aangezien in het vliegtuig was gezegd dat je kosteloos in LA kon blijven/opstappen ipv Las Vegas kwam ik het hier even navragen.
Er is niks mis mee om wat informatie in te winnen, ik vroeg me gewoon af of meerdere mensen dit misschien gedaan hebben.
Natuurlijk kom je met 'op t forum zeggen ze dit' nergens mee!
Misschien dat die mevrouw het verkeerd had aan de telefoon, het zou zomaar kunnen aangezien ze daar ook wel van de hak op de tak springen. Uiteraard wordt dit nog een keer nagegaan.
- bedeve
- Amerika-expert
Oh daar heb ik met een verzekeraar uut Assen of Hoogeveen (weet niet meer welke van de 2) hele andere ervaringen mee.US-fanboy schreef::
Met een gebroken been reizen is alleen onhandig, zeker niet onoverkomelijk, dus daarom zal de reisverzekering niet zo snel helpen,
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Als de luchtvaartmaatschappij zegt dat het niet mag/kan dan lijkt het me duidelijk. Ik zou dus geen risico's nemen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ben ik de enige die dit allemaal een beetje vaag vindt?
Ten eerste, waarom schakel je je reisverzekering niet in? Wellicht kunnen die helpen/bemiddelen bij vervoer naar huis?
Ten tweede: hoe bedoel je 'in het vliegtuig zeiden ze...'? Was dat op de heenweg en is dat gezegd door het cabinepersoneel? Zou daar niet zoveel waarde aan hechten. Zij bepalen het beleid natuurlijk niet. In het algemeen is het zo dat je niet zomaar even ergens anders kunt opstappen/uitstappen. Krijg je te maken met een 'no-show' en vervalt je verdere vlucht (dus stuk Los Angeles - Amsterdam).
Verder zou ik zeker nogmaals contact met Arkefly opnemen om toch proberen terug te vliegen vanuit Los Angeles. Mocht daarvoor wel persé een nieuw ticket nodig zijn dan eerst met reisverzekering contact opnemen of dat wellicht ook vergoed wordt.
Sterkte ermee!
Roland

Ten eerste, waarom schakel je je reisverzekering niet in? Wellicht kunnen die helpen/bemiddelen bij vervoer naar huis?
Ten tweede: hoe bedoel je 'in het vliegtuig zeiden ze...'? Was dat op de heenweg en is dat gezegd door het cabinepersoneel? Zou daar niet zoveel waarde aan hechten. Zij bepalen het beleid natuurlijk niet. In het algemeen is het zo dat je niet zomaar even ergens anders kunt opstappen/uitstappen. Krijg je te maken met een 'no-show' en vervalt je verdere vlucht (dus stuk Los Angeles - Amsterdam).
Verder zou ik zeker nogmaals contact met Arkefly opnemen om toch proberen terug te vliegen vanuit Los Angeles. Mocht daarvoor wel persé een nieuw ticket nodig zijn dan eerst met reisverzekering contact opnemen of dat wellicht ook vergoed wordt.
Sterkte ermee!
Roland
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Op 13 september ben ik met Arkefly richting Las Vegas gevlogen.
Ik moet zeggen, ik ben redelijk positief.
Het grondpersoneel was erg onbeschoft, en had geen kennis van zaken. Echter viel de vliegreis zelf niet tegen. Zorg ervoor dat je zodra je bent opgestegen op een deken vraagt. Het was erg koud in het vliegtuig. Dit was de algemene stemming van een hoop passagiers. Echter heeft Arke een beperkt aantal denkentjes aan boord, dus ze waren snel op.
Je krijgt 1 maaltijd, de rest moet je betalen. De maaltijd zelf was prima. Echter, toen ik een sandwich en wat te drinken wilde bestellen later op de vlucht, diende ik dit achter in het vliegtuig zelf te halen. Uiteraard vrij prijzig. Entertaintment in de stoel was €10,- p.p.
De beenruimte in de comfort class was zeker acceptabel, en ik ben zelf 1m92. De economyclass was echt proppen, daar had ik niet graag willen zitten. Het personeel was vriendelijk. Een punt, de stoelen voor ons waren gereserveerd voor het personeel. Deze arriveerde met wat herrie, en gooiden elke keer de rugleuning naar achteren, zonder wat te vragen. Als steward zijnde verwacht je toch dat ze dit eerst vragen.
Prijs/kwaliteit dus prima, je krijgt waarvoor je betaald.
Groeten vanuit een warm Moab,Utah
Ik moet zeggen, ik ben redelijk positief.
Het grondpersoneel was erg onbeschoft, en had geen kennis van zaken. Echter viel de vliegreis zelf niet tegen. Zorg ervoor dat je zodra je bent opgestegen op een deken vraagt. Het was erg koud in het vliegtuig. Dit was de algemene stemming van een hoop passagiers. Echter heeft Arke een beperkt aantal denkentjes aan boord, dus ze waren snel op.
Je krijgt 1 maaltijd, de rest moet je betalen. De maaltijd zelf was prima. Echter, toen ik een sandwich en wat te drinken wilde bestellen later op de vlucht, diende ik dit achter in het vliegtuig zelf te halen. Uiteraard vrij prijzig. Entertaintment in de stoel was €10,- p.p.
De beenruimte in de comfort class was zeker acceptabel, en ik ben zelf 1m92. De economyclass was echt proppen, daar had ik niet graag willen zitten. Het personeel was vriendelijk. Een punt, de stoelen voor ons waren gereserveerd voor het personeel. Deze arriveerde met wat herrie, en gooiden elke keer de rugleuning naar achteren, zonder wat te vragen. Als steward zijnde verwacht je toch dat ze dit eerst vragen.
Prijs/kwaliteit dus prima, je krijgt waarvoor je betaald.
Groeten vanuit een warm Moab,Utah
Groet,
Frans
Frans
- SATO
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn net terug uit OAK (SF) met Arke geweest. Wij hadden meteen premium comfort erbij geboekt (voor een zacht prijsje).
En ik moet zeggen dat dit op een dergelijk vlucht dubbel en dwars waard is.
Helemaal omdat ik over de 2.00 meter ben plus alle maaltijden en drinken inclusief is.
Schiphol eigen incheckbalie voor Premium Comfort maar op Schiphol gaat het meestal vlug.
Heen weg ochtend vlucht dus ontbijt en later diverse snacks.
Je kreeg meteen een fles spa 0.5 en om het uurtje kwamen ze vragen wat je wilde drinken.
Plus wie wil er niet aan boord komen met een glaasje bubbels
Entertainment systeem is standaard inclusief in Premium Comfort en dit werkte dan ook prima.
Circa 30 films een 10 series en heel wat CD's om te bekijken en te beluisteren.
Met echt weel recente films en films, cd's van allerlei genres.
Dekentjes en kussentjes lagen klaar en er waren genoeg op voorraad.
Aankomst in Las Vegas moest iedereen uitstappen en alles van boord (vliegtuig werd bevoorraad en schoongemaakt).
Voor ons was het een tussenstop maar we moesten door de douane, wachten op de koffers, koffers weer afgeven/inchecken en weer opnieuw door de douane.
Wij vonden dit een beetje omslachtig. Vervolgens uurtje vliegen maar het entertainment systeem werd niet meer aangezet dus konden we niet kijken waar we ongeveer waren. De mensen die aan boord waren gekomen in Las Vegas moesten maar een plekje zoeken op de vrije plekken? Dit vond ik wel een beetje vreemd.
In OAK ook weer eigen premium incheckbalie met rode loper. En hier stond wel een flink rij bij economie.
Terug vlucht was een middag vlucht dus kregen we avond eten en s'ochtends ontbijt.
(Keuze uit kip, rundvlees met pasta, en ontbijt een bakje met allerlei beleg en vers afgebakken broodjes, vers geperst sap, toetje)
Toen zijn ze wat minder vaak langs gekomen voor drinken omdat natuurlijk veel mensen sliepen. Natuurlijk ook weer fles water, bubbels e.d.
Ook op terug weg lagen weer schone dekentjes en kussens klaar en kon je om extra dekentjes en kussens vragen.
Al met al is het mij niet tegen gevallen en zou ik de volgende keer zeker overwegen om premium comfort erbij te boeken.
En ik moet zeggen dat dit op een dergelijk vlucht dubbel en dwars waard is.
Helemaal omdat ik over de 2.00 meter ben plus alle maaltijden en drinken inclusief is.
Schiphol eigen incheckbalie voor Premium Comfort maar op Schiphol gaat het meestal vlug.
Heen weg ochtend vlucht dus ontbijt en later diverse snacks.
Je kreeg meteen een fles spa 0.5 en om het uurtje kwamen ze vragen wat je wilde drinken.
Plus wie wil er niet aan boord komen met een glaasje bubbels

Entertainment systeem is standaard inclusief in Premium Comfort en dit werkte dan ook prima.
Circa 30 films een 10 series en heel wat CD's om te bekijken en te beluisteren.
Met echt weel recente films en films, cd's van allerlei genres.
Dekentjes en kussentjes lagen klaar en er waren genoeg op voorraad.
Aankomst in Las Vegas moest iedereen uitstappen en alles van boord (vliegtuig werd bevoorraad en schoongemaakt).
Voor ons was het een tussenstop maar we moesten door de douane, wachten op de koffers, koffers weer afgeven/inchecken en weer opnieuw door de douane.
Wij vonden dit een beetje omslachtig. Vervolgens uurtje vliegen maar het entertainment systeem werd niet meer aangezet dus konden we niet kijken waar we ongeveer waren. De mensen die aan boord waren gekomen in Las Vegas moesten maar een plekje zoeken op de vrije plekken? Dit vond ik wel een beetje vreemd.
In OAK ook weer eigen premium incheckbalie met rode loper. En hier stond wel een flink rij bij economie.
Terug vlucht was een middag vlucht dus kregen we avond eten en s'ochtends ontbijt.
(Keuze uit kip, rundvlees met pasta, en ontbijt een bakje met allerlei beleg en vers afgebakken broodjes, vers geperst sap, toetje)
Toen zijn ze wat minder vaak langs gekomen voor drinken omdat natuurlijk veel mensen sliepen. Natuurlijk ook weer fles water, bubbels e.d.
Ook op terug weg lagen weer schone dekentjes en kussens klaar en kon je om extra dekentjes en kussens vragen.
Al met al is het mij niet tegen gevallen en zou ik de volgende keer zeker overwegen om premium comfort erbij te boeken.
Goed om te lezen dat je een goede ervaring hebt met ArkeFly premium comfort. Wij willen dit ook boeken voor onze reis naar usa volgend jaar
Met Arkefly naar LA gevlogen. We hebben voor 22 euro zitjes achter een "muurtje" aan de nooduitgang geboekt, waar je een pak meer beenruimte hebt. Op zich was de vlucht echt in orde, maar dat uitstappen in Oakland (of Miami voor Orlando, of Las Vegas) vind ik ZO omslachtig en ongewenst. Ik zou met plezier 100 euro per persoon meer betalen om niet langs de douane te moeten gaan en mijn koffers te verslepen, maar ik vond geen tickets onder de 800 euro op het moment dat ik moest boeken behalve deze. Ik denk niet dat ik de volgende keer nog Arkefly zal vliegen, tenzij ik op Oakland zou vliegen.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
We hebben net een retourvlucht Amsteram - Los Angeles achter de rug, Op de heenweg was er een stop in Oakland en we hebben daar ineens onze immigratieprocedure doorlopen (permanent residency).
Wat betreft vlucht en personeel zijn we heel positief. De stoelen zijn een beetje doorgezeten, maar dat hadden we vorig jaar ook met British Airways, We vlogen Comfort, Als je op voorhand boekt is het entertainment systeem trouwens 15 euro retour ipv 10 per vlucht.
Het eten was lekker, we hebben ook een tweede keer een broodje gekocht.
Op de terugtocht waren we een beetje laat bij de incheck, Er ging ook wat mis met het printen van de bagagelabels. Ze hebben dan gewerkt met manuele labels. Gevolg: geen bagage bij aankomst in Schiphol, Voorlopig ook nog geen nieuws hierover.
Over het algemeen zijn we wel tevreden. Het was ons zeker het prijsverschil (200 euro pp en we zijn met 5) waard
Wat betreft vlucht en personeel zijn we heel positief. De stoelen zijn een beetje doorgezeten, maar dat hadden we vorig jaar ook met British Airways, We vlogen Comfort, Als je op voorhand boekt is het entertainment systeem trouwens 15 euro retour ipv 10 per vlucht.
Het eten was lekker, we hebben ook een tweede keer een broodje gekocht.
Op de terugtocht waren we een beetje laat bij de incheck, Er ging ook wat mis met het printen van de bagagelabels. Ze hebben dan gewerkt met manuele labels. Gevolg: geen bagage bij aankomst in Schiphol, Voorlopig ook nog geen nieuws hierover.
Over het algemeen zijn we wel tevreden. Het was ons zeker het prijsverschil (200 euro pp en we zijn met 5) waard
Wij hebben ongeveer hetzelfde als inge67. Wij hadden de zondagochtendvlucht van 16 september van AMS naar LAX. Vertrokken iets te laat aangezien het vliegtuig te laat was binnengekomen en de security-check nog niet helemaal doorlopen was. Maximaal half uurtje vertraging, dus dat was goed te doen. Koffie/thee, appelsap, water en jus d'orange waren gratis. Eten was prima te doen. Keuze uit kipsaté met rijst of vegetarische pasta. De pasta was goed te doen! Alleen was de boter, de pastasalade en de smeerkaas nog bevroren. Toen een passagier voor ons dat aangaf aan de stewardes kreeg hij een snibbig antwoord...
Verdere snacks hebben we niet genomen in het vliegtuig.
De stoelen zitten inderdaad erg doorgezakt en hard, waarschijnlijk omdat het een ouder toestel is.
Verder hadden we toch op voorhand maar onze stoelen gereserveerd. Aangezien we graag wilden weten hoe het zou gaan bij de overstap met onze stoelen, hebben we bij het inchecken gevraagd hoe dat zou gaan. Ze konden het ons niet vertellen, ook niet of we er uit zouden moeten of niet? Dat is we raar dat het grondpersoneel niet weet hoe de procedures zijn...
De overstap ging prima. Eerst de mensen uit het toestel die doorgaan naar LAX. Die komen dan als eerste bij de immigratie aan. Daar ging allemaal vrij makkelijk. Dan de koffer ophalen en weer iets verderop inleveren... Ook dat was allemaal redelijk duidelijk aangegeven. Dan weer terug naar gate. We dachten dat we wel even de tijd zouden hebben om wat te drinken, alleen was daar eigenlijk geen tijd meer voor. Boarden ging vrij gestructureerd. Eerst premium-class, dan de mensen die doorgaan naar AMS en dan de mensen voor LAX. De mensen voor LAX moeten dan op de vrije plekken gaan zitten in hun eigen klasse. Wij hadden onze eigen stoelen nog... Door grote drukte op LAX moesten we in het vliegtuig 20 minuten wachten.
Ook hadden we comfort-class en dat was erg fijn! Heerlijk dat je wat ruimte voor je benen hebt
De prijs was prima, alleen kunnen er dus nog wat extra kosten bijkomen zoals een entertainment set en eventuele stoel-reservatie. Hierdoor wordt het prijsverschil wat kleiner dan de lijn-maatschappijen maar toch nog stukje goedkoper!
Ons beviel het dus wel! Zondag kijken we hoe de terugweg gaat
Verdere snacks hebben we niet genomen in het vliegtuig.
De stoelen zitten inderdaad erg doorgezakt en hard, waarschijnlijk omdat het een ouder toestel is.
Verder hadden we toch op voorhand maar onze stoelen gereserveerd. Aangezien we graag wilden weten hoe het zou gaan bij de overstap met onze stoelen, hebben we bij het inchecken gevraagd hoe dat zou gaan. Ze konden het ons niet vertellen, ook niet of we er uit zouden moeten of niet? Dat is we raar dat het grondpersoneel niet weet hoe de procedures zijn...
De overstap ging prima. Eerst de mensen uit het toestel die doorgaan naar LAX. Die komen dan als eerste bij de immigratie aan. Daar ging allemaal vrij makkelijk. Dan de koffer ophalen en weer iets verderop inleveren... Ook dat was allemaal redelijk duidelijk aangegeven. Dan weer terug naar gate. We dachten dat we wel even de tijd zouden hebben om wat te drinken, alleen was daar eigenlijk geen tijd meer voor. Boarden ging vrij gestructureerd. Eerst premium-class, dan de mensen die doorgaan naar AMS en dan de mensen voor LAX. De mensen voor LAX moeten dan op de vrije plekken gaan zitten in hun eigen klasse. Wij hadden onze eigen stoelen nog... Door grote drukte op LAX moesten we in het vliegtuig 20 minuten wachten.
Ook hadden we comfort-class en dat was erg fijn! Heerlijk dat je wat ruimte voor je benen hebt

De prijs was prima, alleen kunnen er dus nog wat extra kosten bijkomen zoals een entertainment set en eventuele stoel-reservatie. Hierdoor wordt het prijsverschil wat kleiner dan de lijn-maatschappijen maar toch nog stukje goedkoper!
Ons beviel het dus wel! Zondag kijken we hoe de terugweg gaat

Ryan en Hannah
Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com