Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlanders en een SUV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Nederlanders en een SUV
Dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen. Mark is zo 'veramerikaanst' dat hij het met een hele andere blik ziet.
Waarom zie ik die Amerikaanse toeristen altijd massaal op een fiets zitten in NL? 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
En waarom dan geen fiets kopen in de USA ... 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou jij kent me goed zeg?nieuwenoord schreef:Dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen. Mark is zo 'veramerikaanst' dat hij het met een hele andere blik ziet.

Zo goed zelfs dat je wist dat ik een europese auto had gehuurd in Nederland........not.
Ik gebruik gewoon de auto van mijn ouders als ik er ben, en zij de mijne of die van mijn vrouw als ze hier zijn
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, zit ik fout met het huren Mark. Maar ik heb wel vaker het gevoel dat je met een - laat ik het voorzichtig zeggen - vrij eenzijdige mening naar voren kan komen. Evrn goede vrienden, maar niet iedereen zal begrijpen waarom jij bijvoorbeeld een Hummer rijdt. Maar ok, dat is niet raar, maar anders, denk ik dan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit topic gaat er helemaal niet om wat ik rijd. Het gaat er hier om in dit topic waarom de nederlander zo graag suv rijdt in amerika en in nederland in een rijdende spaarpot. Ik denk niet eens direct aan mega suv's in nederland. Genoeg suv's met een redelijk verbruik en kopen hoeft ook niet mega veel te kosten. Ik rijd ook gewoon gebruikt
Weet je Mo.
Ik denk dat als je als tourist ook eens wil proeven hoe het is om te rijden in een SUV of een andere wagen. En als je daar eentje kunt huren binnen je budget..... waarom niet???
Mijn grote droom is dit jaar uitgekomen. Rijden in een dodge ram 3500. Hier absoluut onbetaalbaar..... daar trouwens ook
. Maar ik kon het betalen.... dus,..waarom niet?.
Net als Nieuwenoord graag een A-klasse huurt... ook hier weer, waarom niet?
Ik denk dat als je als tourist ook eens wil proeven hoe het is om te rijden in een SUV of een andere wagen. En als je daar eentje kunt huren binnen je budget..... waarom niet???
Mijn grote droom is dit jaar uitgekomen. Rijden in een dodge ram 3500. Hier absoluut onbetaalbaar..... daar trouwens ook

Net als Nieuwenoord graag een A-klasse huurt... ook hier weer, waarom niet?
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
In de US maken we meestal Roadtrips. 4000 km rijden we zo. Een Midsize SUV is net zo duur om te huren als een normale auto. Dan is de keuze al snel gemaakt. Koffers kunnen er makkelijk in, je zit wat hoger en je voelt je ook wat veilger. Benzine is ook prima te betalen.
Thuis rijden we niet zoveel. Ik ga wel elke dag met de auto (va 40 km retour) maar voor de rest is het maar af en toe dat we ver rijden. We rijden een Suzuki Alto uit 2001. Deze zit vol deuken maar brengt ons nog steeds prima van A naar B. We willen ooit wel een andere auto maar ook dat zal een klein model zijn, hoogstens voorzien van Airco (we hebben nu enkel ARKO).
Thuis rijden we niet zoveel. Ik ga wel elke dag met de auto (va 40 km retour) maar voor de rest is het maar af en toe dat we ver rijden. We rijden een Suzuki Alto uit 2001. Deze zit vol deuken maar brengt ons nog steeds prima van A naar B. We willen ooit wel een andere auto maar ook dat zal een klein model zijn, hoogstens voorzien van Airco (we hebben nu enkel ARKO).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Ik heb er nochtans nooit zoveel zien rijden als nusachasenne schreef:Het is dan wel in Belgiemaar een SUV is onhandig om te parkeren in de Europese kleine vakjes, is duur (ook voor de ontelbare lease auto's waarbij je voor n SUV in een hogere klasse valt ivg met bv een BMW5) , het is slecht voor het milieu(vakantie is éénmalig, hier rijden niet), en het heeft hier een heel slecht milieu imago. Verder is het als gezinsauto een beetje passé.
Er is n tijd geweest dat SUV's in waren, maar die periode is voorbij.
Als je erop let dan zie je meer
.

Go T@bbing!!!!
Als ik even voor onszelf spreek: we hebben op onze eerste reis een sedan gereden (Toyota Camry), dat was een prima auto, hij reed heerlijk. Tweede reis hadden we ook een fullsize sedan gehuurd. Maar ik geloof dat we een Acura kregen ofzo, het merk ben ik even kwijt, maar onze koffers pasten niet eens in de kofferbak!! Toen we daarover begonnen tegen de meneer van Avis bleek dat-ie geen sedan meer had staan, maar nog wel een Chevrolet Trailblazer. Dus die hebben we toen maar meegenomen en eerlijk is eerlijk: het reed inderdaad lekker en je hoeft niet zo te 'bukken' om de auto in en uit te komen. Tijdens de derde Amerikareis en onze Canadareis dit jaar hebben we ook voor midsize SUV's gekozen. De twee redenen waarom we dat deden: 1. meer bagageruimte en 2. je kan er nog eens een bescheiden dirt road mee op (ik ben althans blij dat we met een Kia Sorento waren toen we de route door Monument Valley reden en niet met een Camry - hoewel ik me ook wel realiseer dat zo'n midsize SUV natuurlijk geen echte high clearance en vaak ook geen 4wd heeft, maar het voelt toch wat beter aan op zo'n weg). Wij houden trouwens helemaal niet van dirt roads, maar op sommige plaatsen kom je ze nu eenmaal wel eens tegen, en dan is het wel fijn.
Thuis rijd ik in een Ford Ka. Ik zie een auto puur als iets om mee van A naar B te gaan en ik geef m'n geld liever aan andere dingen uit dan aan autoverzekering, wegenbelasting en benzine. Plus, het parkeert lekker makkelijk. En met de achterbank naar voren geklapt passen er ook gewoon twee koffers in om naar Schiphol te rijden voor de Amerikareis die je kan betalen van het geld dat je met zo'n Ford Ka uitspaart
Thuis rijd ik in een Ford Ka. Ik zie een auto puur als iets om mee van A naar B te gaan en ik geef m'n geld liever aan andere dingen uit dan aan autoverzekering, wegenbelasting en benzine. Plus, het parkeert lekker makkelijk. En met de achterbank naar voren geklapt passen er ook gewoon twee koffers in om naar Schiphol te rijden voor de Amerikareis die je kan betalen van het geld dat je met zo'n Ford Ka uitspaart

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Weer terug naar de oorspronkelijke vraag. Zoals gezegd, rijd ik in Nederland een suv, een Honda CRV 2.2tdi. Daarvoor heb ik een aantal praktische redenen. Het heeft weinig van doen met fun en passie.
Zonder die argumenten zou ik ongetwijfeld voor een goedkopere oplossing kiezen. Misschien niet zo rigoureus als Njit, maar ik begrijp zijn argumenten heel goed. Autorijden in Nederland is een dure aangelegenheid. Bovendien kun je met een licht gemotoriseerde auto in het vlakke Nederland goed uit de voeten en is een kleine auto heel praktisch met parkeren.
En ja, dan zijn er ook nog mensen die een suv of pick-up truck rijden, voor de fun of uit passie voor zulke auto's. Dat kost echter wel wat. Mijn auto kost nieuw bijna € 40.000, ik betaal € 1.700 per jaar wegenbelasting en met een benzineprijs van € 1,90 per liter, omgerekend ruim $ 9,00 dollar per gallon, denk je wel goed na voordat je een Chevrolet Tahoe van € 70.000 koopt.
Een voorbeeld, uit 2009 omdat de Hummer blijkbaar geen officiële importeur meer heeft in Nederland. Volgens Autoweek kostte een Hummer H3 V8 Pure in 2009 € 2,06 per km bij 15.000 km/jaar. Met 20.000 km/jaar kom je dan al dicht bij € 40.000. Alleen voor de auto, tel uit je winst.
Vanwege wat lichamelijke ongemakken, wil ik een auto met een hoge instap. Verder ga ik enkele keren per jaar op wintersport in Oostenrijk en ben ik geen liefhebber van het omleggen van sneeuwkettingen, waarbij eerder genoemde lichamelijke ongemakken ook nog een rol spelen. Dat leidde voor mij tot de keuze van een suv met awd. De hoge zit met bijbehorend overzicht op het verkeer is daarbij een mooie bonus.ned in MO schreef:Blijkbaar vind het gross van de Nederlanders een SUV fun om te rijden, anders werden ze niet massaal in Amerika gehuurd? Waar komt die passie toch vandaan
Zonder die argumenten zou ik ongetwijfeld voor een goedkopere oplossing kiezen. Misschien niet zo rigoureus als Njit, maar ik begrijp zijn argumenten heel goed. Autorijden in Nederland is een dure aangelegenheid. Bovendien kun je met een licht gemotoriseerde auto in het vlakke Nederland goed uit de voeten en is een kleine auto heel praktisch met parkeren.
En ja, dan zijn er ook nog mensen die een suv of pick-up truck rijden, voor de fun of uit passie voor zulke auto's. Dat kost echter wel wat. Mijn auto kost nieuw bijna € 40.000, ik betaal € 1.700 per jaar wegenbelasting en met een benzineprijs van € 1,90 per liter, omgerekend ruim $ 9,00 dollar per gallon, denk je wel goed na voordat je een Chevrolet Tahoe van € 70.000 koopt.
Een voorbeeld, uit 2009 omdat de Hummer blijkbaar geen officiële importeur meer heeft in Nederland. Volgens Autoweek kostte een Hummer H3 V8 Pure in 2009 € 2,06 per km bij 15.000 km/jaar. Met 20.000 km/jaar kom je dan al dicht bij € 40.000. Alleen voor de auto, tel uit je winst.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben helemaal geen autoliefhebber. In Nederland hebben wij geen auto. Bij vakanties in de VS proberen we in steden op het OV te vertrouwen, en reizen we tussen grote steden in dezelfde regio graag met Amtrak. Alleen als we buiten grote steden verblijven of een road trip gaan doen, huren we een paar dagen een auto. Meestal huren we dan een compact, ofzo. Zeker geen SUV, in elk geval. We hebben nu een aantal keer een Ford Focus meegenomen en dat bevalt zeer goed.
Daar waar wij auto's huurden en men ons gratis een grotere auto meegaf, hebben wij dan ook al eens geprotesteerd, maar tot nu toe was er dan gewoon geen kleinere auto aanwezig.
Als we naar de VS verhuizen over een maand of wat, zal het al dan niet aanschaffen van een auto sterk afhangen van de locatie. Als het éven kan, zullen we proberen het zonder auto te doen, wat voor sommige plekken die we overwegen waarschijnlijk wel kan. Het is waarschijnlijker dat er toch een auto zal moetenkomen, in welk geval we gaan uitkijken naar een zuinige, tweedehands japanner, of zo.
Mensen die in NL in een SUV of een terreinwagen rijden, vind ik vaak wel een beetje vreemd. Soit, een collega van mij heeft zeven kinderen. Logisch dat hij in een enorm gevaarte rijdt. Maar het tweepersoonshuishouden uit de binnenstad met twee auto's waarvan één een SUV-achtige BMW verdenk ik toch van masochistische neigingen. Natuurlijk kan het zijn dat die auto voor mensen écht een droomauto is, maar weegt dat dan op tegen het nooit een lekkere parkeerplek vinden, het altijd enorm veel betalen voor belastingen en benzine en het eigenlijk altijd moeten manouvreren om je euro daar te krijgen waar ie wezen moet (maar het eigenlijk niet past)? Ik denk dat ik niet genoeg om auto's geef om dat ooit helemaal te kunnen snappen.
Er zijn denk ik wel redenen waarom Nederlanders in de VS wellicht eerder geneigd zijn om een SUV te huren:
- iets wat je in je dagelijks leven niet kunt betalen, kun je wel een korte tijd op vakantie doen.
- wegen en parkeerrplaatsen zijn er gebouwd op grote auto's.
- mensen willen het 'eens proberen'.
- het is (in verhouding tot het huren van een kloeine auto) heel erg goedkoop.
- mensen willen zich wat luxe permitteren omdat ze op vakantie zijn.
- op vakantie rijden mensen vaak véél verder (en véél langer) dan ze op doordeweekse dagen doen en dus vinden ze het comfort van de auto belangrijk.
- mensen zijn bang een auto te krijgen war niet alle makkelijk in past en huren daarom 'te groot'.
Persoonlijk heb ik wel een vrij uitgesproken mening over het idee dat je, milieuproblematiek niettegenstaande, overal in moet kunnen rijden waar je zin in hebt zonder dat daar kosten tegenover mogen staan. Tuurlijk, vliegen is vervuilender dan autorijden, maar zonder af en toe in een vliegtuig te stappen ziet of mijn man, of ik, onze familie nooit. Er is daarin geen andere keuze, tenzij we lang genoeg vakantie zouden hebben om per cruise- of vrachtschip de oversteek te maken. Qua autorijden is die keuze er wel. Ik kan ervoor kiezen om goedkoop én milieuvriendelijk te rijden. Ik vind het niet meer dan normaal dat als ik de keuze heb, ik de optie kies die het milieu het minst beschadigd. Die afweging maak ik ook in andere delen van mijn leven: als het kán, kies ik milieu- dier- en mensvriendelijk.
Daar waar wij auto's huurden en men ons gratis een grotere auto meegaf, hebben wij dan ook al eens geprotesteerd, maar tot nu toe was er dan gewoon geen kleinere auto aanwezig.
Als we naar de VS verhuizen over een maand of wat, zal het al dan niet aanschaffen van een auto sterk afhangen van de locatie. Als het éven kan, zullen we proberen het zonder auto te doen, wat voor sommige plekken die we overwegen waarschijnlijk wel kan. Het is waarschijnlijker dat er toch een auto zal moetenkomen, in welk geval we gaan uitkijken naar een zuinige, tweedehands japanner, of zo.
Mensen die in NL in een SUV of een terreinwagen rijden, vind ik vaak wel een beetje vreemd. Soit, een collega van mij heeft zeven kinderen. Logisch dat hij in een enorm gevaarte rijdt. Maar het tweepersoonshuishouden uit de binnenstad met twee auto's waarvan één een SUV-achtige BMW verdenk ik toch van masochistische neigingen. Natuurlijk kan het zijn dat die auto voor mensen écht een droomauto is, maar weegt dat dan op tegen het nooit een lekkere parkeerplek vinden, het altijd enorm veel betalen voor belastingen en benzine en het eigenlijk altijd moeten manouvreren om je euro daar te krijgen waar ie wezen moet (maar het eigenlijk niet past)? Ik denk dat ik niet genoeg om auto's geef om dat ooit helemaal te kunnen snappen.
Er zijn denk ik wel redenen waarom Nederlanders in de VS wellicht eerder geneigd zijn om een SUV te huren:
- iets wat je in je dagelijks leven niet kunt betalen, kun je wel een korte tijd op vakantie doen.
- wegen en parkeerrplaatsen zijn er gebouwd op grote auto's.
- mensen willen het 'eens proberen'.
- het is (in verhouding tot het huren van een kloeine auto) heel erg goedkoop.
- mensen willen zich wat luxe permitteren omdat ze op vakantie zijn.
- op vakantie rijden mensen vaak véél verder (en véél langer) dan ze op doordeweekse dagen doen en dus vinden ze het comfort van de auto belangrijk.
- mensen zijn bang een auto te krijgen war niet alle makkelijk in past en huren daarom 'te groot'.
Persoonlijk heb ik wel een vrij uitgesproken mening over het idee dat je, milieuproblematiek niettegenstaande, overal in moet kunnen rijden waar je zin in hebt zonder dat daar kosten tegenover mogen staan. Tuurlijk, vliegen is vervuilender dan autorijden, maar zonder af en toe in een vliegtuig te stappen ziet of mijn man, of ik, onze familie nooit. Er is daarin geen andere keuze, tenzij we lang genoeg vakantie zouden hebben om per cruise- of vrachtschip de oversteek te maken. Qua autorijden is die keuze er wel. Ik kan ervoor kiezen om goedkoop én milieuvriendelijk te rijden. Ik vind het niet meer dan normaal dat als ik de keuze heb, ik de optie kies die het milieu het minst beschadigd. Die afweging maak ik ook in andere delen van mijn leven: als het kán, kies ik milieu- dier- en mensvriendelijk.
Ieder zijn keuze.
Go T@bbing!!!!
Nederlanders zetten de tering alvast wat meer naar de nering: maar liefst 14 van de 20 meest verkochte auto's in 2012 vallen in de mini- of economyklasse. Dan wil je op vakantie best eens iets anders rijden, zonder er het jaar rond voor verantwoordelijk te moeten zijn
1. Volkswagen Polo
2. Renault Megane
3. Peugeot 107
4. Renault Twingo
5. Volkswagen Up!
6. Kia Picanto
7. Toyota Yaris
8. Ford Fiesta
9. Volkswagen Golf VI
10. Ford Focus
11. Citroen C1
12. Opel Corsa
13. Volkswagen Passat
14. Peugeot 508
15. Fiat Panda
16. Opel Astra
17. Ford Ka
18. Toyota Aygo
19. Seat Ibiza
20. Hyundai i10
Bron: Autozine
In de Verenigde Staten zijn stadsauto's (mini/ecomomy) nauwelijks te vinden. In hun top 20 vind je nog net vijf compact cars die overlappen met 'onze' Golf en Focus etc., maar bijna de helft bestaat uit full size auto's (vooral pick up trucks) en SUV's/crossovers:
1 Ford F-Series
2 Toyota Camry
3 Chevrolet Silverado
4 Honda Accord
5 Nissan Altima
6 Honda Civic
7 Toyota Corolla
8 Dodge Ram
9 Honda CR-V
10 Ford Escape
11 Ford Fusion
12 Ford Focus
13 Chevrolet Cruze
14 Chevrolet Malibu
15 Hyundai Sonata
16 Chevrolet Equinox
17 Toyota Prius
18 Hyundai Elantra
19 Chevrolet Impala
20 Toyota RAV4
Bron: Best Selling Cars Blog
Nu ik dat lijstje zo eens bekijk, regel ik volgende keer geen Ford Mustang Convertible, maar zo'n monstertruck. Da's blijkbaar pas écht Amerikaans rijden en je koffers passen er ook nog in!

1. Volkswagen Polo
2. Renault Megane
3. Peugeot 107
4. Renault Twingo
5. Volkswagen Up!
6. Kia Picanto
7. Toyota Yaris
8. Ford Fiesta
9. Volkswagen Golf VI
10. Ford Focus
11. Citroen C1
12. Opel Corsa
13. Volkswagen Passat
14. Peugeot 508
15. Fiat Panda
16. Opel Astra
17. Ford Ka
18. Toyota Aygo
19. Seat Ibiza
20. Hyundai i10
Bron: Autozine
In de Verenigde Staten zijn stadsauto's (mini/ecomomy) nauwelijks te vinden. In hun top 20 vind je nog net vijf compact cars die overlappen met 'onze' Golf en Focus etc., maar bijna de helft bestaat uit full size auto's (vooral pick up trucks) en SUV's/crossovers:
1 Ford F-Series
2 Toyota Camry
3 Chevrolet Silverado
4 Honda Accord
5 Nissan Altima
6 Honda Civic
7 Toyota Corolla
8 Dodge Ram
9 Honda CR-V
10 Ford Escape
11 Ford Fusion
12 Ford Focus
13 Chevrolet Cruze
14 Chevrolet Malibu
15 Hyundai Sonata
16 Chevrolet Equinox
17 Toyota Prius
18 Hyundai Elantra
19 Chevrolet Impala
20 Toyota RAV4
Bron: Best Selling Cars Blog
Nu ik dat lijstje zo eens bekijk, regel ik volgende keer geen Ford Mustang Convertible, maar zo'n monstertruck. Da's blijkbaar pas écht Amerikaans rijden en je koffers passen er ook nog in!

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
interessante lijstjes Bello!
als je dan eens het verschil in CO- uitstoot neemt x gemiddeld aantal km x aantal auto's, dan kom je toch al op een serieus verschil uit qua milieu-impact.
als je dan eens het verschil in CO- uitstoot neemt x gemiddeld aantal km x aantal auto's, dan kom je toch al op een serieus verschil uit qua milieu-impact.
Een andere reden waarom veel Amerikanen grotere wagens (trucks) kopen is vanwege hun veelzijdigheid en kracht.
In Nederland mag je lekker je huisvuil aan de kant zetten en wordt het voor je opgehaald (dat is niet overal zo in Amerika), als je iets besteld wordt het een week later bij je thuis gebracht en als je grofvuil moet wegbrengen of een boom moet omhakken ofzo regel je even een aanhangertje en klaar ben je. Omdat je veel meer zelf moet regelen en vervoeren in Amerika zijn dat soort wagens wel een stuk noodzakelijker.
Verder sluit ik me aan bij Yarrah. Ieder zijn keuze hoor, leven en laten leven. Dat je elkaars keuze af en toe niet begrijpt is prima en dat je erover praat ook maar dan nog vind ik dat je respect moet hebben voor de vrijheid die iemand heeft om die keuze te maken. Wees blij dat we in landen leven (Amerika en Nederland) waarin we dat soort keuzes kunnen maken denk ik dan.
In Nederland mag je lekker je huisvuil aan de kant zetten en wordt het voor je opgehaald (dat is niet overal zo in Amerika), als je iets besteld wordt het een week later bij je thuis gebracht en als je grofvuil moet wegbrengen of een boom moet omhakken ofzo regel je even een aanhangertje en klaar ben je. Omdat je veel meer zelf moet regelen en vervoeren in Amerika zijn dat soort wagens wel een stuk noodzakelijker.
Verder sluit ik me aan bij Yarrah. Ieder zijn keuze hoor, leven en laten leven. Dat je elkaars keuze af en toe niet begrijpt is prima en dat je erover praat ook maar dan nog vind ik dat je respect moet hebben voor de vrijheid die iemand heeft om die keuze te maken. Wees blij dat we in landen leven (Amerika en Nederland) waarin we dat soort keuzes kunnen maken denk ik dan.
Als ik hier naar buiten kijk, dan kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat er voor verstedelijkte gebieden hele andere lijstjes gelden dan voor het platteland. Compact modellen zie je hier namelijk net zo veel als family size modellen - schat ik.
Wat Ziva zegt, is trouwens helemaal waar: mijn buren hijsen twee keer per week een joekel van een vuilcontainer in hun SUV, omdat de vuilniswagen niet tot voor hun voordeur komt. En na een storm wordt je inderdaad zelf geacht de omgewaaide bomen en afgewaaide takken weg te brengen.
Wat Ziva zegt, is trouwens helemaal waar: mijn buren hijsen twee keer per week een joekel van een vuilcontainer in hun SUV, omdat de vuilniswagen niet tot voor hun voordeur komt. En na een storm wordt je inderdaad zelf geacht de omgewaaide bomen en afgewaaide takken weg te brengen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook vandaag weer eens 500kg naar de dump moeten brengen vaan een huurder die niet betaalde en hem is gesmeerddimona schreef:Als ik hier naar buiten kijk, dan kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat er voor verstedelijkte gebieden hele andere lijstjes gelden dan voor het platteland. Compact modellen zie je hier namelijk net zo veel als family size modellen - schat ik.

Zo kan ik ook wel wat bedenken.Een voorbeeld, uit 2009 omdat de Hummer blijkbaar geen officiële importeur meer heeft in Nederland. Volgens Autoweek kostte een Hummer H3 V8 Pure in 2009 € 2,06 per km bij 15.000 km/jaar. Met 20.000 km/jaar kom je dan al dicht bij € 40.000. Alleen voor de auto, tel uit je winst.
Kocht een tijd terug een VW Touareg van 2 jaar oud. Heb er 6 jaar in gereden en meer dan 120000mijl
In die tijd dus 33000km per jaar gemiddeld gereden en $4000 per jaar afgeschreven
Dat is $0.12 per km. Komt alleen nog peut, onderhoud verzekering en belasting bij. Je kunt SUV rijden best redelijk goedkoop maken. Je moet alleen niet nieuw willen rijden. Dat doe ik in Amerika ook niet want dat vind ik nou weer zonde van mijn geld
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Maar hoe lagen de benzineprijzen toen, Ned?
Ik rijd gemiddeld 1 op 6,5 met mijn VW Touareg en dan heb je het alleen al over 0,276 per km aan benzine. Dan reken ik verzekering, wegenbelasting en afschrijving niet eens mee.
Dus tjs, zelfs met een oudere Touareg (wij hebben ook geen nieuwe), ben je tegenwoordig al een kapitaal kwijt.
Ik rijd gemiddeld 1 op 6,5 met mijn VW Touareg en dan heb je het alleen al over 0,276 per km aan benzine. Dan reken ik verzekering, wegenbelasting en afschrijving niet eens mee.
Dus tjs, zelfs met een oudere Touareg (wij hebben ook geen nieuwe), ben je tegenwoordig al een kapitaal kwijt.