Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken in Amerika
Re: Tanken in Amerika
Voor dat doorrijden zonder te betalen is er hier volgens mij een prima systeem opgetuigd, met medewerking van justitie.
Er zijn cijfers beschikbaar van een vakblad voor pomphouders. In Nederland kwam het in 2015 ca 6500 keer voor en er zijn ruim 4200 pompstations. Dus gemiddeld iets van 1,5 keer per jaar per tankstation. Laat een gemiddelde tankbeurt nu 80 euro zijn met een kostprijs van EUR 70. Dan praat je dus over ca EUR 100 per jaar aan schade. Een deel daarvan wordt uiteindelijk alsnog betaald.
En nog veel belangrijker: lang niet al die gevallen zijn bewuste diefstal. Wie is er nu niet een keer met zijn gedachten ergens anders? Dan zou je zomaar eens kunnen vergeten om af te rekenen. Dat zal ook het deel zijn dat alsnog betaald wordt, nadat er een factuur in de bus valt. Of als mensen zich een dag later opeens realiseren dat ze zijn vergeten om af te rekenen.
Dat laatste pleit op zich wel weer voor een ander systeem. Maar in plaats van vooraf te moeten afrekenen zou je ook kunnen kiezen voor een slagboom met kentekenherkenning bij het afrijden van het terrein. Bied je daar ook meteen een betaalmogelijkheid aan voor mensen die niet naar binnen willen lopen, en voor mensen die binnen al afgerekend hebben gaat de slagboom direct omhoog. Zo werkt elke moderne parkeergarage ook al, dus dat kan een benzinepomp ook prima.
Er zijn cijfers beschikbaar van een vakblad voor pomphouders. In Nederland kwam het in 2015 ca 6500 keer voor en er zijn ruim 4200 pompstations. Dus gemiddeld iets van 1,5 keer per jaar per tankstation. Laat een gemiddelde tankbeurt nu 80 euro zijn met een kostprijs van EUR 70. Dan praat je dus over ca EUR 100 per jaar aan schade. Een deel daarvan wordt uiteindelijk alsnog betaald.
En nog veel belangrijker: lang niet al die gevallen zijn bewuste diefstal. Wie is er nu niet een keer met zijn gedachten ergens anders? Dan zou je zomaar eens kunnen vergeten om af te rekenen. Dat zal ook het deel zijn dat alsnog betaald wordt, nadat er een factuur in de bus valt. Of als mensen zich een dag later opeens realiseren dat ze zijn vergeten om af te rekenen.
Dat laatste pleit op zich wel weer voor een ander systeem. Maar in plaats van vooraf te moeten afrekenen zou je ook kunnen kiezen voor een slagboom met kentekenherkenning bij het afrijden van het terrein. Bied je daar ook meteen een betaalmogelijkheid aan voor mensen die niet naar binnen willen lopen, en voor mensen die binnen al afgerekend hebben gaat de slagboom direct omhoog. Zo werkt elke moderne parkeergarage ook al, dus dat kan een benzinepomp ook prima.
Ik verbaas me er inderdaad ook nog steeds over dat dit soort oplossingen als slagbomen met kentekenherkenning nog niet doorgevoerd zijn. Zou toch moeten kunnen. Dat gemiddelde van 1,5 is een leuke stelling, maar gaat niet op. Er zijn steeds meer onbemande pompen waar doorrijden zonder betalen niet mogelijk is. En cijfers geven ook aan dat bepaalde pompen vaker slachtoffer zijn.
Bij vorige trips in de US aan de pomp altijd met mij ING pinpas (debit card) betaalt. Koers is vaak gunstig maar tijdens ons laatste bezoek (2014) hadden veel pompen een onderscheid tussen contante betaling en creditcard betaling. Debit card wordt gezien als contant en betaalde je de lagere gallon prijs.
in mei waren we in Canada en daar werd mij pinpas bijna nergens geaccepteerd. Maar daar hadden ze het prijsverschil niet.
Bij vorige trips in de US aan de pomp altijd met mij ING pinpas (debit card) betaalt. Koers is vaak gunstig maar tijdens ons laatste bezoek (2014) hadden veel pompen een onderscheid tussen contante betaling en creditcard betaling. Debit card wordt gezien als contant en betaalde je de lagere gallon prijs.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:

@roelb. Leuke berekening, laat ik je vertellen dat er niets van klopt.
Ik ben verantwoordelijk voor 4 tank stations in het oosten van het land( 2 grote niet snelweg, 2 kleine dorp), wat er bij die 4 doorgereden wordt zonder betalen zou ik een full time medewerker van aan kunnen nemen van 23 jaar of ouder.
Inderdaad rijd de opgeschoten jongere of de brave huisvader niet meer door, maar de " Johnny's " en vooral de criminelen met valse kentekens hebben overal sch**t aan, de deurwaarder kan er niets mee, de politie doet er niets mee. Ik en vooral mijn medewerkers zouden vooraf betalen fantastisch vinden, maar tot nu toe durft geen enkele retailer het aan, bang voor klanten verlies.
Maar goed, die cijfers zijn wel de harde statistieken uit een vakblad.
Als je alle onbemande pompen uit de telling haalt dan is het nog maar gemiddeld 3 x per jaar . Nu geloof ik het direct dat sommige pompen wellicht vaker het slachtoffer zijn dan andere. Ik was hier toevallig net bij de lokale pomp om de hoek en heb het voor de grap eens gevraagd. Gebeurt vrijwel nooit en zeker geen 1,5 of 3 keer per jaar. Gebeurt wel regelmatig dat na het tanken blijkt dat iemand niet kan betalen (te weinig saldo oid) maar dat wordt dan in een ander traject afgehandeld.
Maar waarom niet een systeem met kentekenherkenning en een slagboom als je inderdaad vaak het slachtoffer bent? Dan bied je mensen nog steeds de keuze en zie je ook het grootste deel van de klanten nog in de shop. Maar de klant die haast heeft kan gewoon bij het uitrijden betalen.
Als je alle onbemande pompen uit de telling haalt dan is het nog maar gemiddeld 3 x per jaar . Nu geloof ik het direct dat sommige pompen wellicht vaker het slachtoffer zijn dan andere. Ik was hier toevallig net bij de lokale pomp om de hoek en heb het voor de grap eens gevraagd. Gebeurt vrijwel nooit en zeker geen 1,5 of 3 keer per jaar. Gebeurt wel regelmatig dat na het tanken blijkt dat iemand niet kan betalen (te weinig saldo oid) maar dat wordt dan in een ander traject afgehandeld.
Maar waarom niet een systeem met kentekenherkenning en een slagboom als je inderdaad vaak het slachtoffer bent? Dan bied je mensen nog steeds de keuze en zie je ook het grootste deel van de klanten nog in de shop. Maar de klant die haast heeft kan gewoon bij het uitrijden betalen.
Ik sta er niet bij stil dat ik hier in België niet kan tanken zonder eerst een debetkaart of CC door het apparaat te hebben gehaald bij de pomp.
Het is gewoon overal zo, dus niemand kan er ook klanten door verliezen.
In de VS letten we tegenwoordig trouwens erg op met het afgeven van onze CC bij tankstations. Met vrij grote zekerheid is bij zulke gelegenheid in het verleden onze kaart geskimmed geweest. Wij doen meestal een vast cash bedrag of debetkaart/CC bij de apparaten waar het kan.
Het is gewoon overal zo, dus niemand kan er ook klanten door verliezen.
In de VS letten we tegenwoordig trouwens erg op met het afgeven van onze CC bij tankstations. Met vrij grote zekerheid is bij zulke gelegenheid in het verleden onze kaart geskimmed geweest. Wij doen meestal een vast cash bedrag of debetkaart/CC bij de apparaten waar het kan.
Memories...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat moet je overal doen. Mij is het wel eens in een restaurant gebeurd. Ik laat overigens sowieso mijn CC nooit achter bij een tankstation waar ik niet aan de pomp kan tanken. Ik noem een bedrag aan de balie en pak dan de bon en de CC terug. Als ik dan bv 10 dollar minder tank als wat ik aangegeven heb loop ik altijd even terug naar binnen voor het goede bonnetje. Bij een tankstation is dat pasje hooguit 10s in de medewerkers handen. Bij een restaurant lopen ze vaak met het rekeningboekje of houtje even naar de kassa en ben je het vaak een minuutje kwijt.In de VS letten we tegenwoordig trouwens erg op met het afgeven van onze CC bij tankstations.
In restaurants loop ik altijd mee als er met de CC wordt afgerekend, maar ook daar gebruiken we vaak cash.
Memories...
Wat voor weeklimiet?Ataturk007 schreef:Ik heb een Visa vanuit bnp aangevraag, vorig jaar kon ik er mee tanken .. Nooit een probleem mee gehad .. tot ik de weeklimiet over zat.
Hebben alle visa kaarten dat?
Update: Volgens mij is het iets Belgisch.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hey! Sorry!
Geen idee, ik had met mijn zus beiden een limiet van 2500.
Ik heb dit jaar voor beide een limiet van 5000 euro gevraagd. ( ik kan dus tot 5000 euro in VS opgebruiken)
Bij mij was dat geen probleem. Maar bij mijn zus bleef dat op 1500 euro. Geen idee waarom.
Hebben gewoon mijn kaart gebruikt. Ga dat morgen vragen in de bank.
Ik heb dit jaar voor beide een limiet van 5000 euro gevraagd. ( ik kan dus tot 5000 euro in VS opgebruiken)
Bij mij was dat geen probleem. Maar bij mijn zus bleef dat op 1500 euro. Geen idee waarom.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:

Normaal gezien kan je zelf niet zomaar je limiet verhogen. Wel tot een bepaald bedrag maar vanaf dan moet je toestemming krijgen van de bank. Want jij kan bv wel je limiet op 10.000 euro zetten maar als de bank geen garantie heeft dat je het terug kan betalen.
Is denk ik daarom dat ze dat doen. En je moet geloof ik zowel je gewone bankaart als je VISA op wereweld inclusief USA zetten. Staat standaard uit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Toen ik een hoger limiet aanvroeg werd er eerst een krediet controle of iets dergelijk gedaan, dat was niet meteen een kwestie van instellen en het was geregeld.Ataturk007 schreef:Hey! Sorry!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoe het bij mij tewerk ging:
Hey, ik ga naar Amerika kan ik een tijdelijk limiet krijgen tot 5000.
Ja hoor, paar dingen intikken, geregeld, tot eind augustus heb je limiet van 5000.
En ik ben een student en heb geen inkomsten. En we zijn niet rijk ofzo.
Hey, ik ga naar Amerika kan ik een tijdelijk limiet krijgen tot 5000.
Ja hoor, paar dingen intikken, geregeld, tot eind augustus heb je limiet van 5000.
En ik ben een student en heb geen inkomsten. En we zijn niet rijk ofzo.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net terug van twee weken Montana, Wyoming, Idaho en anderhalve week Alberta en British Columbia. Bij alle tankstations werd onze Mastercard van ING aan de pomp zonder probleem geaccepteerd. In de VS nergens een pincode nodig gehad, en slechts één keer een postcode moeten invullen (90210).
Wel even een verschil met vorig jaar. Toen moesten we bij het tanken iedere keer naar binnen om te betalen (Arizona, Utah, Nevada, California).
Wel even een verschil met vorig jaar. Toen moesten we bij het tanken iedere keer naar binnen om te betalen (Arizona, Utah, Nevada, California).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn op dit moment met een grote rondreis bezig in het Noordwesten en Zuidwesten.
Wat tanken betreft. Ik betaal alleen de hotels met mijn creditcard, de rest alles contant.
Geen gedoe met pasjes die het niet doen, en gegoochel met pasjes driemaal op kop doorhalen.
Ik pin bij een bank iedere keer het maximale bedrag,dus de minste kosten( meestal drie dollar).
Nu al zeven keer 10 of 20 cent per gallon korting gekregen omdat je kontant betaalt.
Dus ook de kosten van pinnen zo ongeveer terugverdient.
Makkelijker kan het niet. Maar ieder zijn eigen systeem. Over dit topic, dit heet tanken in Amerika, en niet welke pasjes en creditcards het wel of niet doen en wat voor limiet Piet of Jan heeft.
Groet: Theo.
Wat tanken betreft. Ik betaal alleen de hotels met mijn creditcard, de rest alles contant.
Geen gedoe met pasjes die het niet doen, en gegoochel met pasjes driemaal op kop doorhalen.
Ik pin bij een bank iedere keer het maximale bedrag,dus de minste kosten( meestal drie dollar).
Nu al zeven keer 10 of 20 cent per gallon korting gekregen omdat je kontant betaalt.
Dus ook de kosten van pinnen zo ongeveer terugverdient.
Makkelijker kan het niet. Maar ieder zijn eigen systeem. Over dit topic, dit heet tanken in Amerika, en niet welke pasjes en creditcards het wel of niet doen en wat voor limiet Piet of Jan heeft.
Groet: Theo.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met alle respect, of pasjes het specifiek bij tanken wel of niet doen is wel degelijk relevante materie in dit topic.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
mjah vind ik ook! alles hoort wat dat betreft in dit topic. En als dit niet zo is dan is er vast een moderator die ons daarop wijst....
Korting bij contant betalen? Is dat een normale gang van zaken? Wist ik niets van..
Debit/ATM card wordt vaak ook gezien als cash. Maar niet altijd. Even vragen dus..
Raymon schreef:Korting bij contant betalen? Is dat een normale gang van zaken? Wist ik niets van..
Bij menige pomp zie je op de borden toch "cash price" staan.
Ik tank met een US debitcard aan de pomp en betaal dan altijd de cash price.
Het is mij tenminste nooit opgevallen dat ik meer betaalde.