Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Stan.Gobien »

Even terug opgezocht:
"Please note, these full-version maps DO NOT contain premium content such as Lane Assist and Junction View. These features only are available on the preloaded maps within your device or through a specific update for the mapping region of your device."
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dat is nieuw. Ik heb een jaar of vijf geleden CN North America op dvd gekocht en daar zaten die functies nog wel in de kaart. Waarschijnlijk heeft men ze daar uitgehaald omdat losse kaarten vrijwel alleen gekocht worden voor outdoortoestellen zonder standaard wegenkaart en daar werken die functies sowieso niet op.
Men heeft klaarblijkelijk geen rekening gehouden met buitenlandse toeristen die reeds een Garmin bezitten. :(
Ooit zat er een toestel met zowel kaarten van Europa als Noord Amerika in het leveringsprogramma, maar dat is ook niet meer zo. Je zult dus een toestel in Amerika moeten kopen, als je een Garmin wilt met een kaart van Noord Amerika met die functies. Voordeel is dan dat je er vrijwel altijd levenslange kaartupdates bij hebt.

Voor mij zou de afwezigheid van de functies overigens geen groot gemis zijn, maar dat is een ander verhaal.
Groet,

Old Faithful
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

De extra hulp bij ingewikkelde situaties op autosnelwegen vind ik wel belangrijk. Maar als iemand zich bereidt voelt test het zeker zelf.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Als ik nu op de site van Garmin kijk, staat er bij City Navigator NT: "Please note, these full-version maps do not contain premium content such as junction view or 3-D buildings and terrain. These features only are available on the preloaded maps within your device or through a specific update for the mapping region of your device."

Dat is een iets andere tekst dat de tekst die Stan heeft gequote. Het ontbreken van 3D-gebouwen, 3D terrein en junction view zal voor de meesten niet zo'n issue zijn, zolang lane assist maar functioneert. Dat vind ik wel redelijk onmisbaar op drukke meerbaanswegen. Lane assist functioneerde voor ons overigens prima met een recente US kaart in een NL apparaat.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Marco en Cindy »

Welke model heb je Galapogos?

Omdat ik de omschrijving op de site van Garmin ook niet helemaal kon volgen. En het stukje van Stan ook niet kon vinden op de site van Garmin heb ik de vraag gisteravond maar concreet bij de klantenservice van Garmin uitgezet. Nog geen antwoord. Zodra ik dat heb horen jullie het uiteraard ook.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb een Nuvi 2599LMT-D
Marco en Cindy
Amerikafan

Net antwoord binnen van de klantenservice van Garmin:
Dit is helaas niet mogelijk bij een kaart die niet voorgeladen op het toestel staat, u zult dus in Amerika hiervan geen gebruik kunnen maken.

Wel vreemd dat bijvoorbeeld Galapogos wel lane assist had in de VS. Laten we maar hopen dat de gemiddelde helpdeskmedewerker niet al te veel kennis van zaken heeft en het antwoord zelf ook niet kan vinden. En dus maar het meest veilige antwoord geeft... Nog 1 maand en 10 dagen dan ga ik het zelf wel proberen :wink: Lane assist is gelukkig niet 100% noodzakelijk voor ons. Heb jaren prima kunnen navigeren met een TomTom zonder lane assist.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik heb ook zo'n vermoeden dat ze het bij de helpdesk zelf niet goed weten.
Als Lane Assist werkt heb je dat al tenminste, al was Junction view toch ook handig denk ik dan.

Mijn oude TomTom XL IQ had dat trouwens wel hoor ;)
En mijn nieuwe TomTom GO ook.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Marco en Cindy schreef:Nog 1 maand en 10 dagen dan ga ik het zelf wel proberen :wink: Lane assist is gelukkig niet 100% noodzakelijk voor ons. Heb jaren prima kunnen navigeren met een TomTom zonder lane assist.
Heb je de kaart al aangeschaft/geïnstalleerd? Dan zou je het ook nu al kunnen testen. Althans, mijn Nuvi heeft een optie waarmee je hem kunt laten denken dat je ergens anders bent (bijv. in Amerika), en vervolgens een route kunt simuleren.
Marco en Cindy
Amerikafan

Ik ken die functie. Ik heb de kaart al aangeschaft en ook al een keer een test gedaan met een van onze geplande routes. Dan zie je alleen het voertuig over de weg rijden. Er wordt ook niet ingezoomd op kruispunten en ik krijg ook geen lane-assist.

Ook al zou lane-assist niet werken dan zou ik nog steeds verwachten dat er wel wordt ingezoomd op kruispunten. Dus ik vraag me af of de simulatie stand wel de volledige functies gebruikt.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Ter aanvulling op de vele mogelijkheden die hier al voorbij zijn gekomen, deze heb ik volgens mij nog niet gezien:

http://www.iculture.nl/apps/review-tomt ... le-iphone/

Verkrijgbaar als iPhone en Android App, kost 19,99 Euro voor 1 jaar inclusief alle kaarten van de hele wereld (kun je per land/regio op je telefoon downloaden)

Aangezien voor de meeste USA kaarten bij TomTom al gauw enkele tientjes moet worden betaald is dit naar mijn idee een goede deal en prima alternatief.
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

cvr schreef:Ter aanvulling op de vele mogelijkheden die hier al voorbij zijn gekomen, deze heb ik volgens mij nog niet gezien:

http://www.iculture.nl/apps/review-tomt ... le-iphone/

Verkrijgbaar als iPhone en Android App, kost 19,99 Euro voor 1 jaar inclusief alle kaarten van de hele wereld (kun je per land/regio op je telefoon downloaden)

Aangezien voor de meeste USA kaarten bij TomTom al gauw enkele tientjes moet worden betaald is dit naar mijn idee een goede deal en prima alternatief.
Misschien een stomme vraag, maar dan heb je geen internet nodig toch? :oops:
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Nee, dit werkt via de GPS in je telefoon.

De mensen die in de US een lokale sim in hun telefoon plaatsen en dus wel 3G/4G internet data hebben krijgen in de US toegang tot TomTom Live services waaronder het bekende Traffic met file-informatie.
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Oke, dank je wel :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Even een vraagje. Ik dacht, in dit topic, gelezen te hebben dat de wandelingen / trails in bijvoorbeeld Yosemite ook te downloaden zijn voor o.a. een Garmin Etrex. Ik kan het alleen niet meer vinden...
Heeft iemand een linkje?
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

gpsies.com --> even naar beneden scrollen.
wikiloc.com
alltrails.com

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Dank je wel! Ik ga er eventjes naar kijken :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

roelb schreef:
Er is geen enkele noodzaak om te betalen voor navigatie op je smartphone. Here (het vroegere Nokia maps) is 100% gratis en verkrijgbaar voor alle platformen De Windows Phone versie (het originele platform) biedt de meest functies, maar offline navigatie is ook op IOS en Android gewoon mogelijk en volledig vergelijkbaar met een los navigatiesysteem van Garmin of Tom Tom. Er is geen enkele noodzaak om ook GSM ontvangst te hebben en Here verbruikt geen data.
De app heet "Here drive"
Ik ga deze app tijdens mijn vakantie in Oktober eens uitproberen. Heb jij enig idee hoe die het doet op dirt roads?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Dirtroads gewone wegen, wandelend, je kunt Here overal gebruiken. In Amerika ook gebruikt, wel even de goede staten downloaden waar je naar toe gaat. In Zuid Afrika een half jaar terug ook nog op dirt roads en NP's. Je kunt van te voren alle adressen (campings, hotels bezienswaardigheden) invoeren zodat je in de auto je bestemming kiest uit een vooraf geselecteerd rijtje, maakt het laden van de route nog simpeler. En je kunt tijdens de rit in de auto nog kiezen of je dat via tolwegen, snelwegen of zandpaden wil doen.

Je kunt plekken opslaan als je iets erg leuk vindt. Tijdens een stedentrip Barcelona en Dusseldorf heb ik bv. leuke barretjes, eettentjes gemarkeerd, de volgende keer als ik er ben kan ik ze zo weer vinden :wink: .
Ik koop nooit meer karten voor navigatie, heb een TT rider voor thuis in Europa (met gratis updates tot in het oneindige) maar ik schaf geen kaarten meer aan voor buiten Europa, nergens voor nodig.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Heeft iemand nog recente info/tips met betrekking tot het aanschaffen van een Amerikaanse SIM voor een vakantie ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer