Ja ik heb mij er ook over verbaasd, maar dat zijn de tarieven die ik zie op de voor mij bekende kanalen. Exacte data en route heb ik nog niet, we zijn nog aan het oriënteren, maar is eigenlijk redelijk flexibel. Ik heb verschillende scenario's bekeken in de zuid-west regio, eventueel met Yellowstone erbij en afhankelijk van de route eventueel een start vanuit LA. Autohuur kwam ik nog een site tegen op dit forum uscarhire.com, icm met een code komt daar 1 verhuurder (dollar) aanzienlijk goedkoper uit, de rest gaat al snel naar het prijsniveau van rentalcars.com etc. Vluchten kunnen wel goedkoper inderdaad, als je 1 of 2 stops maakt, maar dat voorkom ik liever met kinderen. Ik zal wel eens een topic starten met een scenario, goed tip.Terpies schreef: ↑28 dec 2021, 17:51Ik weet niet of je wel eens leest op het forum, maar de bedragen die jij noemt ben ik nog niet tegen gekomen. €4000 voor 26 dagen auto huur? Tickets €1000 p.p.?
Welke data zoek je? Welke locaties kom je aan en vertrek je, en nog belangrijker ben je flexibel qua heen/terug data en qua locatie?
De prijzen die jij noemt moeten echt wel omlaag kunnen.
Maak anders even een topic aan in het regio forum waar je naar toe gaat (bv zuid westen viewforum.php?f=36) en schrijf je plannen eens uit dan kunnen we met je meekijken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
Re: Camper huur en campgrounds rules
Ja die camper ben ik inderdaad laat mee, het lijkt erop dat dat een kwestie is van kiezen of delen. Ik heb de hele tijd ook niet durven boeken eigenlijk...jill1234 schreef: ↑28 dec 2021, 17:56Ik denk dat je te laat bent voor de zomer; de prijzen veranderen als gevolg van vraag en aanbod. Ter vergelijk: wij hebben nog geen 4000 euro betaalt voor komende zomer 3 weken camperhuur. Vrienden van ons, zelfde periode maar pas 2 weken geleden geboekt, betalen 7500 euro. Zelfde camper.
Vroeg boeken loont echt, zowel voor camperhuur als voor tickets. Tickets betaal ik dit keer 750, voor ons doen ook veel, maar is geen 1000 natuurlijk.
Nee, route en data zijn ntb. Maar zeg globaal van half juli - half augustus. Maar ik zie vooralsnog eigenlijk weinig verschil binnen het hoogseizoen qua prijzen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Snap ik. Wij hebben dit keer een pakketreis bij reisbureau genomen vanwege de gunstige annuleringsvoorwaarden. Een losse camper durfde ik nu nie aan, maar ik geloof dat er een forumlid is hier die bij UStravel (geloof ik) wel een losse camper kon boeken met goede annuleringsvoorwaarden; dus zonder tickets er bij.Ja die camper ben ik inderdaad laat mee, het lijkt erop dat dat een kwestie is van kiezen of delen. Ik heb de hele tijd ook niet durven boeken eigenlijk...
Succes met de keuze!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Op roadbearrv.com staat onder 'rvdeals-onewayspecials' een reis ophalen 15-7/28-7 in Denver, inleveren Seattle. Keuze C21-31. Staat geen prijs bij maar waag er eens een mailtje aan.
23 States so far...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
op www.camper.nl kun je alle prijzen zien en een beetje spelen met ophaallocties en inleverlocaties. Kan soms veel schelen, de plaats waar je ophaalt of inlevert.
2019: camperreis rondje Los Angeles
Ben me een beetje aan het verdiepen in de state park campings in Florida. Ik heb inmiddels begrepen dat reserveren daar zo'n beetje een must is, zeker in maart. Maar ben op iets gestuit waar ik niet helemaal uit kom. Wanneer precies moet ik klaar zitten om een plekje te reserveren op een populaire campground in een state park (bv John Pennekamp en Bahia Honda)?
Op de website van Florida state parks lees ik dit: " New sites become available for reservation at 8 a.m. Eastern time daily."Dat betekent om 2 uur 's middags NL tijd klaar zitten.
Maar verderop lees ik dan weer dit:
Campsite reservations may be made before 1 p.m. on the same day until 11 months in advance of your arrival date. Reservations can be made beyond 11 months only when the reservation period starts within the 11-month period and ends outside that period.
Dat lijkt me dat ik om 19.00 uur NL tijd klaar moet zitten.
Wie weet hoe laat ik nu precies kan boeken?
Op de website van Florida state parks lees ik dit: " New sites become available for reservation at 8 a.m. Eastern time daily."Dat betekent om 2 uur 's middags NL tijd klaar zitten.
Maar verderop lees ik dan weer dit:
Campsite reservations may be made before 1 p.m. on the same day until 11 months in advance of your arrival date. Reservations can be made beyond 11 months only when the reservation period starts within the 11-month period and ends outside that period.
Dat lijkt me dat ik om 19.00 uur NL tijd klaar moet zitten.
Wie weet hoe laat ik nu precies kan boeken?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Kun je de URL hier plaatsen, of die van een vergelijkbaar kampeerterrein?
Er zijn vaak ook campsites in de buurt van State Parks, mochten die vol zijn. Via www.rvparky.com bijvoorbeeld kun je zoeken en vindt je campings in de buurt. Je kan de zoekopdracht instellen op afstand van het park, aanwezigheid van zwembad, full hookup enzo. Meestal staan er referenties bij.
23 States so far...
@Big Al De tekst vond ik hier:
https://www.floridastateparks.org/plan-your-visit/faqs
eerst lees ik dit:
How far in advance can I make a reservation?
Campsite reservations may be made before 1 p.m. on the same day until 11 months in advance of your arrival date. Reservations can be made beyond 11 months only when the reservation period starts within the 11-month period and ends outside that period. The result is reservations could extend 11 months and 14 days in the future.
en iets verder naar onderen op dezelfde pagina:
When do sites become available for reservation?
New sites become available for reservation at 8 a.m. Eastern time daily. Any new sites that become available throughout the day due to a cancellation are randomly released back into inventory following the cancellation.
@Corv bedankt, RV parky en campendium etc. staan in mijn mobiele telefoon. Het liefst reizen we zonder reserveringen maar dat gaat in Florida niet helemaal lukken, vrees ik. Nu ben ik maar een route aan het maken zodat ik weet op welke dag ik waar ben... een beetje tegen mijn principes in maar er zijn niet erg veel boondock plekken in Florida dus deze keer maar het zekere voor het onzekere.
We willen starten bij The Keys, we zitten te denken aan 1 nacht John Pennekamp (komen daar einde dag pas aan) en daarna twee nachten Bahia Honda. Is dat voldoende of teveel met een camper? Hoe makkelijk kun je met een C30 daar een beetje uit de voeten? En dan bedoel ik met name parkeren, rijden is geen punt, mijn man rijdt voor zijn werk nog wel wat groters, hij is vrachtwagenchauffeur.
https://www.floridastateparks.org/plan-your-visit/faqs
eerst lees ik dit:
How far in advance can I make a reservation?
Campsite reservations may be made before 1 p.m. on the same day until 11 months in advance of your arrival date. Reservations can be made beyond 11 months only when the reservation period starts within the 11-month period and ends outside that period. The result is reservations could extend 11 months and 14 days in the future.
en iets verder naar onderen op dezelfde pagina:
New sites become available for reservation at 8 a.m. Eastern time daily. Any new sites that become available throughout the day due to a cancellation are randomly released back into inventory following the cancellation.
@Corv bedankt, RV parky en campendium etc. staan in mijn mobiele telefoon. Het liefst reizen we zonder reserveringen maar dat gaat in Florida niet helemaal lukken, vrees ik. Nu ben ik maar een route aan het maken zodat ik weet op welke dag ik waar ben... een beetje tegen mijn principes in maar er zijn niet erg veel boondock plekken in Florida dus deze keer maar het zekere voor het onzekere.
We willen starten bij The Keys, we zitten te denken aan 1 nacht John Pennekamp (komen daar einde dag pas aan) en daarna twee nachten Bahia Honda. Is dat voldoende of teveel met een camper? Hoe makkelijk kun je met een C30 daar een beetje uit de voeten? En dan bedoel ik met name parkeren, rijden is geen punt, mijn man rijdt voor zijn werk nog wel wat groters, hij is vrachtwagenchauffeur.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
Als ik het hele verhaal lees haal ik daar het volgende uit. Die 1pm wijst op het boeken t/m 1pm op de dag van aankomst (en max. 11 maanden voor aankomst).
Die 8am wijst op het vrijkomen van de plekken (11 maanden voor aankomst dus). 8am eastern, dus 14u nederlandse tijd.
Die 8am wijst op het vrijkomen van de plekken (11 maanden voor aankomst dus). 8am eastern, dus 14u nederlandse tijd.
Terug in Texas!
@hemmie bedankt na jouw uitleg lees ik het ook
. We gaan om 14.00 uur klaar zitten dus.

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Heb je dit gezien?
Volgens mij is dit inderdaad de passage die aangeeft wanneer reserveringen voor de nieuwe dag gemaakt kunnen worden:Online reservation seekers can use multiple computers at the same time which can increase their success of getting a desired reservation.
Ik kreeg net een mailtje van The View Campground in Monument Valley. Deze campground blijft gesloten in 2022 vanwege de gevolgen van de Corona pandemie. Mijn reservering is geannuleerd.
Inmiddels heb ik Goulding’s geboekt.
Ook zag ik dat Mather Campground bij Grand Canyon het hele seizoen door enkele loops afsluit vanwege “roadconstruction”. Er zijn minder plekken te reserveren dan normaal, daarnaast houden ze plekken aan voor fcfs, (voor 1 nacht) Zie voor info de NPS website.
Inmiddels heb ik Goulding’s geboekt.
Ook zag ik dat Mather Campground bij Grand Canyon het hele seizoen door enkele loops afsluit vanwege “roadconstruction”. Er zijn minder plekken te reserveren dan normaal, daarnaast houden ze plekken aan voor fcfs, (voor 1 nacht) Zie voor info de NPS website.
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Mag ik vragen waarom je Goulding's dan boekt ipv een plekje bij The View Hotel? Ik ben zelf op zoek naar een plek id buurt van Monument Valley, vandaar de vraag 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@KatoDe Omdat de camping bij het hotel de camping is die gesloten is denk ik. Wel heel jammer, het is een prachtige locatie, hoewel de plekken voor de camper niet bijzonder zijn. Met een tent sta je daar echter geweldig!
Gouldings heeft meer voorzieningen, daar sta je ook niet slecht. Maar je zit niet op loopafstand van de mooiste uitzichten.
(Je had vorige week ook al wat reacties in je routetopic)
Marianne
Gouldings heeft meer voorzieningen, daar sta je ook niet slecht. Maar je zit niet op loopafstand van de mooiste uitzichten.
(Je had vorige week ook al wat reacties in je routetopic)
Marianne
Ja hoor, heb er al tips uit gehaald
Zo gaan we naar Kingman ipv Needles! Ik had niet door dat Gouldings ook een camping was, vandaar mijn verwarring. Ikzelf heb in The View hotel geboekt ipv op The Views camping omdat die idd niet open is.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat je er al iets aan had. Als er niet wordt gereageerd is het altijd de vraag of het wel gelezen is. Dus enige terugkoppeling wordt zeer gewaardeerd. En neem je ook de Tioga Pass mee?
Sorry, allemaal
Marianne
Sorry, allemaal

Marianne
@KatoDe , met Gouldings bedoel ik inderdaad de camping. Sorry, dat was niet helemaal duidelijk.
Er schijnt trouwens ook nog een KOA langs de 163 te zitten, waar je ook mooie uitzichten hebt. Deze is vrij nieuw. (KOA Journey Monument Valley) Wij hebben geen ervaring met deze KOA
Er schijnt trouwens ook nog een KOA langs de 163 te zitten, waar je ook mooie uitzichten hebt. Deze is vrij nieuw. (KOA Journey Monument Valley) Wij hebben geen ervaring met deze KOA
Coby
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Klopt, dat waren wij. We hebben het net weer gedaan voor 2023, maar de voorwaarden zijn wel al wat uitgekleed. Of dat ook al voor boekingen voor dit jaar geldt, weet ik niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht