Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)
Er zit normaal geen transponder in de auto. En bovendien zijn die wit of grijs. Toll by plate werkt zonder transponder, dat werkt met een foto van je kenteken. Je betaalt 3,75 per dag tot een maximum van $19,75, plus de werkelijke gemaakte tolkosten.
Klopt daarom heeft hij die van mij mee. Hij is ook direct naar de Aisle gelopen zodat er
niets aangesmeerd kan worden. Ik ga nog eens informeren bij hem.
niets aangesmeerd kan worden. Ik ga nog eens informeren bij hem.
Als je National EC lid bent kom je op aisle locaties niet eens bij een balie, maar loopt altijd gelijk naar de auto.
Ik krijg deze foto kent iemand zo`n toll kastje?
Gaat om het zwarte vakje boven de spiegel- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dat is geen transponder, maar een of andere sensor. Om wat voor auto gaat het?
Ik denk ook aan gps. radio of wifi ofzo gaat om een Dodge Journey
- Division
- Amerikakenner
Dan zal het gaan om een regensensor voor de ruitenwissers of een sensor dat de binnenspiegel automatisch dimt of voor lane departure (niet alle auto's hebben dit).
Ja dat zal het wezen... ppfff
Super bedankt voor je snelle reactie hij moet direct die transponder erin hangen
dat zal helaas 1 dag te laat zijn...
Super bedankt voor je snelle reactie hij moet direct die transponder erin hangen
dat zal helaas 1 dag te laat zijn...
-
- Amerika-expert
Yep, wat ze bij de balie of uitrijden ook zeggen, er zit standaard geen transponder in. En bovendien heb er er alleen wat aan als je een Sunpass account hebt, anders is de transponder niet aan het kenteken van de auto gekoppeld.
Bij het uitrijden hebben ze mij nog nooit iets proberen aan te smeeren dacht ook dat
dat alleen kan gebeuren bij de balie.. Dat is ook het gemak van de Aisle.
Hij heeft de transponder zelfs nog laten zien maar kreeg vrolijk mee dat die niet
nodig is. Heeft (nog) niet de ervaring om dat te zeggen dat hij de transonder
wil gebruiken. Dit alles was op MCO.
Heeft verder niets getekend m.b.t. toll van National en er staat niets op zijn contract.
Zal natuurlijk allemaal achteraf met de Creditcard recht getrokken worden maar hoe
weet je dat de toll werkt?
Krijg je hier ook te zien Go Sunpass?
dat alleen kan gebeuren bij de balie.. Dat is ook het gemak van de Aisle.
Hij heeft de transponder zelfs nog laten zien maar kreeg vrolijk mee dat die niet
nodig is. Heeft (nog) niet de ervaring om dat te zeggen dat hij de transonder
wil gebruiken. Dit alles was op MCO.
Heeft verder niets getekend m.b.t. toll van National en er staat niets op zijn contract.
Zal natuurlijk allemaal achteraf met de Creditcard recht getrokken worden maar hoe
weet je dat de toll werkt?
Krijg je hier ook te zien Go Sunpass?
- bedeve
- Amerika-expert
Wat is de manier om het goed te regelen @harryh ?
Ik sta 10 mei op IAH ;wat te doen ?
Ik sta 10 mei op IAH ;wat te doen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
@habbekuk je krijgt inderdaad een bevestiging als je er door rijdt. Ik weet niet meer zeker of het ook "Go Sunpass" is of iets anders, heb zelf een transponder
. Overigens, er zijn nog tolpoorten waar je cash kunt betalen rond MCO, dat kun je natuurlijk ook doen.
Je hoeft je er niet druk over te maken of het werkt, het werkt 100% omdat er altijd een foto van je kenteken wordt genomen en wordt doorberekend aan de kentekenhouder. Tenzij er een transponder in de auto zit, die wordt dan ook geregistreerd en die gaat voor op toll-by-plate.
National heeft toll-by-plate standaard geactiveerd. Daarmee zijn de kosten te overzien. Je ziet een tijd later een afschrijving op je creditcard en je kunt dan de details online opzoeken htallc.com/tollpass.
@bedeve, tol werkt in Texas hetzelfde als in Florida, is standaard op basis van je kenteken geactiveerd. Zie hier de details https://www.nationalcar.com/en/support/ ... tions.html. Dus hoef je niets te doen
Ik heb tijdens onze rondreis in Texas trouwens weinig tolwegen gezien als ik het goed heb onthouden.
Een transponder is naar mijn mening alleen interessant als je vaker in een bepaald tol gebied komt want dan spaar je de $19,75 van National uit maar een transponder kost ongeveer hetzelfde.

Je hoeft je er niet druk over te maken of het werkt, het werkt 100% omdat er altijd een foto van je kenteken wordt genomen en wordt doorberekend aan de kentekenhouder. Tenzij er een transponder in de auto zit, die wordt dan ook geregistreerd en die gaat voor op toll-by-plate.
National heeft toll-by-plate standaard geactiveerd. Daarmee zijn de kosten te overzien. Je ziet een tijd later een afschrijving op je creditcard en je kunt dan de details online opzoeken htallc.com/tollpass.
@bedeve, tol werkt in Texas hetzelfde als in Florida, is standaard op basis van je kenteken geactiveerd. Zie hier de details https://www.nationalcar.com/en/support/ ... tions.html. Dus hoef je niets te doen

Ik heb tijdens onze rondreis in Texas trouwens weinig tolwegen gezien als ik het goed heb onthouden.
Een transponder is naar mijn mening alleen interessant als je vaker in een bepaald tol gebied komt want dan spaar je de $19,75 van National uit maar een transponder kost ongeveer hetzelfde.
- Division
- Amerikakenner
Ik vond dat er in Florida genoeg alternatieven waren om tolwegen zoveel mogelijk te vermijden. Zelfs op de I-75 waar je gewoon cash kan betalen. Dan skip je dus ook die $3.95 toeslag als je door een tolpoortje rijdt.
Het kan ook de ontvanger zijn voor de autoradio (als deze Sirius XM heeft kan dit de satelliet receiver zijn). Soms zit deze ingebouwd in de gps antenne van de navigatie, maar kan ook apart worden gemonteerd.
Het is sowieso geen transponder, kijk maar naar de ‘stippen’ op de ruit, dus het is een af-fabriek gemonteerde accessoire.
Bedankt allen voor de reactie`s. Denk dat alles duidelijk is zelf gebruik ik al jaren
de transponder maar mij is nog nooit bij uitrijden gezegd is niet nodig.
Mocht dat over een paar maanden zo zijn dan zal ik aangeven de tranponder
te gebruiken.
de transponder maar mij is nog nooit bij uitrijden gezegd is niet nodig.
Mocht dat over een paar maanden zo zijn dan zal ik aangeven de tranponder
te gebruiken.
Die transponder is ook niet /nodig/. Maar het scheelt je wel een hoop geld, zeker als je hem al hebt.
Heb je geen eigen transponder in een huurauto dan valt het tolsysteem terug op toll-by-plate (een foto van het kenteken) en worden de toll charges doorbelast aan de eigenaar, in dit geval de verhuurder. Die rekent dat netjes door, met een opslag (in dit geval $3.95 per dag/maximaal $19.75).
Heb je wel een eigen transponder, dan gaan de tollcharges van jouw account af. Vergeet alleen niet om ook (liefst voor het uitrijden al) het kenteken van de huurauto in je Sunpass account in te voeren. Want mocht je transponder niet goed gelezen kunnen worden bij een tolpoort dan wordt het kenteken als backup gebruikt. En als dat kenteken niet aan je sunpass account gekoppeld is gaat de rekening alsnog naar de verhuurder. Je kunt bij het invoeren een einddatum en tijd opgeven voor het kenteken, hoef je er ook niet meer aan te denken om hem te verwijderen na het inleveren van de auto.
Bijkomend voordeel van een eigen transponder: de toll-by-plate tarieven zijn hoger dan de Sunpass tarieven. Dus je bespaart niet alleen de $19.75 opslag, maar ook het verschil tussen het hoge en lage toltarief.
Heb je geen eigen transponder in een huurauto dan valt het tolsysteem terug op toll-by-plate (een foto van het kenteken) en worden de toll charges doorbelast aan de eigenaar, in dit geval de verhuurder. Die rekent dat netjes door, met een opslag (in dit geval $3.95 per dag/maximaal $19.75).
Heb je wel een eigen transponder, dan gaan de tollcharges van jouw account af. Vergeet alleen niet om ook (liefst voor het uitrijden al) het kenteken van de huurauto in je Sunpass account in te voeren. Want mocht je transponder niet goed gelezen kunnen worden bij een tolpoort dan wordt het kenteken als backup gebruikt. En als dat kenteken niet aan je sunpass account gekoppeld is gaat de rekening alsnog naar de verhuurder. Je kunt bij het invoeren een einddatum en tijd opgeven voor het kenteken, hoef je er ook niet meer aan te denken om hem te verwijderen na het inleveren van de auto.
Bijkomend voordeel van een eigen transponder: de toll-by-plate tarieven zijn hoger dan de Sunpass tarieven. Dus je bespaart niet alleen de $19.75 opslag, maar ook het verschil tussen het hoge en lage toltarief.
Ik had onderstaand bericht ook in het algemene autohuur topic geplaatst maar dacht wellicht dat ik deze vraag beter in dit topic kan plaatsen.
Is het ook zo dat de prijzen verschillen tussen de app en de site? Ik heb mezelf nu aangemeld, kan kiezen uit de "Executive area". Als ik nu een auto wil kiezen uit de aisle zou me dat $ 1812 dollar kosten van de periode 04-10 t/m 22-10. Wanneer ik kies voor een standaard SUV kost me dat $ 1312.
Wanneer ik in de app kijk kan ik kiezen uit "Reserve Emerald Aisle" dat is neem ik aan dat je mag kiezen wat er staat? Dat kost dan $627,06. Maar wat er dan zal staan kan van een economy tot een SUV zijn?
Als ik een standaard 4x4 (SUV) kies, kost me dat $ 774. Een Fullsize 4x4 kost $ 1094.
Ik kan trouwens ook kiezen uit "Use AMEX EE contract", scheelt ook aanzienlijke in de prijs.. Moet je dat aan of uit zetten?
Is het ook zo dat de prijzen verschillen tussen de app en de site? Ik heb mezelf nu aangemeld, kan kiezen uit de "Executive area". Als ik nu een auto wil kiezen uit de aisle zou me dat $ 1812 dollar kosten van de periode 04-10 t/m 22-10. Wanneer ik kies voor een standaard SUV kost me dat $ 1312.
Wanneer ik in de app kijk kan ik kiezen uit "Reserve Emerald Aisle" dat is neem ik aan dat je mag kiezen wat er staat? Dat kost dan $627,06. Maar wat er dan zal staan kan van een economy tot een SUV zijn?
Als ik een standaard 4x4 (SUV) kies, kost me dat $ 774. Een Fullsize 4x4 kost $ 1094.
Ik kan trouwens ook kiezen uit "Use AMEX EE contract", scheelt ook aanzienlijke in de prijs.. Moet je dat aan of uit zetten?
- bedeve
- Amerika-expert
@NielsC De basis van de Emerald Club is het boeken van een midsize car.
De reden daarvan is simpel.
De EC is een zakelijk loyalty systeem.
Bedoeld voor mensen die voor hun werk een auto huren.
Bij Amerikaanse bedrijven betekent dat : een midsize car.
National is er in de App van afgeweken, daar boek je een full size voor een midsize prijs.
Nu je in deze thread bent aanbeland is het ook zinvol om een tijdje hier te blijven en je in te lezen,
Als je een specifiek model huurt zijn de EC voordelen niet meer van toepassing.
De door jou genoemde modellen huur je meestal ook voordeliger bij zusje Alamo.
Over de strategie van de dubbele boeking vind je hier ook allerlei strategieen.
Het Amex EE account nummer is om prijs en verzekerings redenen niet voor ons Europeanen bestemd.
Als het goed is heb je in de profiel alle verzekeringsopties op "Decline " staan.
Gebruik dan eens als accountnummer 8572158 en als coupon nummer nda2324br
Waar kom je dan op uit ?
National is er in de App van afgeweken, daar boek je een full size voor een midsize prijs.
Nu je in deze thread bent aanbeland is het ook zinvol om een tijdje hier te blijven en je in te lezen,
Het Amex EE account nummer is om prijs en verzekerings redenen niet voor ons Europeanen bestemd.
Als het goed is heb je in de profiel alle verzekeringsopties op "Decline " staan.
Waar kom je dan op uit ?
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Alles heb ik op decline gezet toen ik mijn account aan heb gemaakt. Waar kan ik het accountnummer veranderen dan? Heb het topic al eens doorgelezen maar dan weet ik het eigenlijk nog niet.. Neem aan dat je de coupon code met betalen invoert?
Maar kan het ook kloppen dat er prijsverschil zit tussen de site en de mobiele app?
Maar kan het ook kloppen dat er prijsverschil zit tussen de site en de mobiele app?
bedeve schreef: ↑26 apr 2019, 08:16@ NielsC De basis van de Emerald Club is het boeken van een midsize car.
Waar kom je dan op uit ?
Nu kom ik via de app bij "reserve emerald aisle" uit op $ 627,76, als ik wil reserveren staat het bedrag op $591,54
Voor een standard 4x4 $790,56 en bij een full-size 4x4 $ 1191,62.
Dus in principe kan ik nu beide vastleggen? De emerald aisle en de suv en dan afwachten wat er uiteindelijk staat?
OP de eerste pagina staat beschreven dat je het account nummer moet toevoegen en het coupon nummer, wanneer je bij reserveren bent moet je terug gaan en het account nummer weer verwijderen. Wat is daar eigenlijk het nu van?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15864 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties