De cancellation policy is zeer verwarrend.
Uit de bevestigings-email:
MAAR verderop in dezelfde email staat (wat @harryh ook al liet zien):CANCELLATIONS: PAY AT LOCATION RESERVATIONS
a. Pay at location reservations can be cancelled any time before your scheduled pick-up time without an administrative charge.
b. Failure to cancel the reservation before your scheduled pick-up time will result on a No-Show/Lost Rental Charge as per below.
NO SHOWS/ LOST RENTALS
a. If you fail to cancel your reservation prior to the Pick-Up Time and do not collect the vehicle on the Pick-Up Date, or if you fail to comply with the pick-up terms (refer Rental Qualifications & Requirements), we reserve the right to make a No Show/Lost Rental Charge of GBP 70.00, EUR 95.00 (or local equivalent) which recovers our administration costs and compensates us for our inability to rent the vehicle when it was reserved for your use.
b. For prepaid reservations, we will refund your prepayment less the No Show/Lost Rental Charge, if you contact us within 90 days of the Pick-Up Date using the Hertz online customer service web form.
Ik wil eigenlijk graag met deze reservering kijken of er iets leuks/groots staat in de PC rij. Als dat niet zo is loop ik door naar Avis waar ik wel een vaste reservering heb. Het annuleren wil ik wel doen maar ik weet natuurlijk niet of ik op tijd ben. Als ik bij Avis te laat ben met annuleren en wellicht een Fee krijg daarvoor dan is dat niet zo erg aangezien ik een hoop kan besparen door de Hertz optie. Maar als ik niet voor de Hertz optie kies wil ik die dus annuleren zonder kosten, en als ik de email zo lees ben ik nog niet overtuigd dat dit gaat lukken. Daarom de vraag of iemand ervaring heeft hiermee?No Show Fees
Please note that where applicable, a No Show Fee may apply to Prepaid and Pay at Location bookings.
If you pay at location, fail to cancel your reservation and do not collect the vehicle on the pick up date, we reserve the right to make a No Show / Lost Rental Charge of EUR 65.00, GBP 65.00 (or the equivalent in the destination currency, exclusive of VAT) which recovers our administration costs. This will be taken from the credit card you used to make your booking. Currently applicable only to rentals in Europe and where the reservation for that rental was also made in Europe or in the United States.