Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door Staceybeesie »

Weet dat de Europeesche reisverzekering vroeger de Vakantie garantie dekking had.
Als je dus een aantal dagen van de vakantie mist kreeg je de gehele reissom terug.
Weet niet in hoeverre dat nu nog steeds en of het werkt bij aparte reisgedeeltes.
Maar als je een verzekering hebt bij de Europeesche zou ik er zeker even voor bellen.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Aangezien ik steeds meer ga twijfelen of mijn vlucht naar Wenen a.s. zondagmorgen wel door zal gaan, zit ik met het volgende probleem. Ik heb via Hotwire voor 3 nachten geboekt in het Meridien Hotel in Wenen. Zoals jullie weten kan deze reservering niet geannuleerd worden.
Bij Hotwire las ik net dit:

If you are worried about emergencies that will require you to change your plans, you may want to consider purchasing Trip Protection - a low-cost insurance program that provides trip cancellation/interruption coverage. Trip Protection covers unexpected events such as medical emergencies, strikes, natural disasters and bad weather. Trip Protection does not offer coverage for change of plans due to non-emergency situations. You can purchase Trip Protection up until your check-in date. Learn more about Access America and Trip Protection.

Voor een bedrag van $ 15.24 zou ik t/m morgen kunnen annuleren i.v.m. een natural disaster (toch?) Als ik dit aan wil vragen, dan moet er op het formulier ingevuld worden State of Residence. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Overigens heb ik een annulerings- en een reisverzekering, weet alleen nog niet of de hotelkosten daar onder vallen.

Weet iemand iets meer af van die Trip Protection?

Alvast bedankt.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb je de voorwaarden van die trip protectie?
Ik zou bij State of Residence gewoon The Netherlands invullen.
Maar als er dus in die voorwaarden staat dat de dekking alleen geldig is voor mensen met een Amerikaans residence dan is de hele verzekering niet geldig.
(en zou je eigenlijk de premie moeten terug krijgen)
Zou ook even je eigen verzekering op bellen. In Nederland geld dat de oudste verzekering voor gaat.
Dus de polis die je het eerste hebt afgesloten die geeft dekking. Misschien is dat handiger te regelen dan via Hotwire.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Mijn ouder's vlucht is omgeboekt voor maandag. Ben benieuwd of het dan echt door zal gaan. Voor hun zou het 6 weken hier zijn, dus een paar dagen minder is niet zo heel erg, maar toch vervelend.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Sjeez ik heb het zo te doen met al die mensen die nu niet op vakantie kunnen hierdoor. Ik ga over twee weken naar New York en ik zou ook als een stekker balen als al mn plannen in het water vallen.. Het is nog altijd wel begrijpelijk, ik bedoel neerstorten is ook een optie als ze wel zouden vliegen ondanks de aswolk en dat willen we ook niet.

Weet iemand trouwens of de vliegmaatschappijen een andere route nemen naar de states indien het luchtruim boven Nederland weer open gaat ? En waar kan ik de laatste satelietbeelden zien van de aswolk ?

Groeten en sterkte aan eventueel gestrande reizigers onder ons.

Jeroen
didierc
Amerika-ontdekker

Bericht door didierc »

Hoi

Net terug uit Dusseldorf, zouden vandaag via New York naar San Jose ( Costa Rica) vliegen maar helaas.
Onze vlucht is nu omgeboekt naar dinsdag!!! Probleem was mn dat ik via Cheaptickets.com een multi airlines ticket had.
Lufthansa die de eerste carrier zou zijn naar New York kon niet in de systemen van continental de tweede.
Na 5 1/2 uur in de rij staan zonk de moed me in de schoenen omdat het antwoord kwam probeer heztzelf via de airline ( continental)
Na wat aandringen is het haar toch gelukt om de boel om te batterijen en we hopen dat het dinsdag wel goed gaat.
Opvallend was dat iedereen gelaten en rustig stond te wachten in deze mega rij en alle lof voor Lufthansa die continue met koffie, fris, speelgoed voor de kids,kranten en broodjes etc langs kwam.
Iedereen die binnenkort moet/mag vliegen good luck

Didier
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Volgens mijn Brusselse maatje zeker tot zondagochtend geen vliegverkeer, maar dat is nog niet officieel.
donut

Bericht door donut »

Ik heb gelukkig kosteloos kunnen herboeken voor 2 mei a.s. Mijn zusje en haar man zitten vast in Kaapstad, zij zouden morgen naar NL terugvliegen.
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Beste forumleden
Bedankt voor jullie medeleven en alle informatie over de aswolk.
We zouden vanmorgen ook vertrekken, maar zijn nu de hele dag al bezig met omboeken van de vlucht, de camperhuur en veranderen van campingreserveringen.
De uitslag nu is dat we 4 dagen korter gaan(vertrek op a.s. woensdag ipv vandaag) alle geboekte campings hebben al gereageerd en omgeboekt, de taxi, het hotel voor dit weekend en Alcatraz de annulering gaan terugbetalen en dat de kortere reis ook gedeeltelijk wordt terugbetaald door de touroperator :clap: . Helaas kon de Roadbear ons niet langer voorzien dan de geplande datum van een camper :cry: . Dus nu een iets kortere route en geen verblijf in San Francisco, dat bewaren we voor een volgende trip(volgens het forum raken we toch verslaafd aan Amerika :lol: ). Helaas is de E_TICKET van de NS :evil: niet terug te vragen, misschien iets voor de reisverzekering.
Groetjes
Gringo
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor jullie vind ik het ook heel erg jammer dat het zo loopt. Ook jammer dat RB niet langer een camper kan leveren, maar ik hoorde inderdaad al van hun manager in SFO dat het laaiend druk is bij hen.

Ik hoop dat het woensdag wel goed gaat komen!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nick heeft eindelijk Easyjet te pakken gekregen. Zijn ticket is omgeboekt naar zondagavond 18.35.
Het enige probleem is nu nog dat hij vanavond nog wel in zijn appartement kan blijven maar morgen is het volgeboekt. Ze zullen dus op zoek moeten naar een hotel.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marjon, kan hij niet met de trein naar huis via de tunnel of met de boot?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

De trein kost € 230,- voor een enkeltje en bovendien zit alles vol.
Hij kan met de boot van Harwich naar Hoek van Holland maar daar is ook pas zondagavond plaats. Bovendien moeten ze dan nog van Hoek van holland naar huis.
Dan kunnen ze dus beter gewoon zondag gaan vliegen, wij halen ze wel op van Schiphol dan.

Ach, zijn vriendin is ook mee dus hij vermaakt zich wel in Londen denk ik. :)

Marjon
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

even een update van mij vanaf Schiphol;

Ik heb vandaag passagiers, waarvan sommige al sinds gisterenmiddag op Schiphol (achter de douane), zoveel mogelijk info gegeven. Voor zover wij die voorhanden handen. Mensen liggen op veldbedjes in de M pier...ongeveer 1500 pax... Het ziet er zo troosteloos uit. Hele families dicht tegen elkaar aan naast wildvreemden op leger bedjes neergezet door het Rode Kruis
Het is nog niet eens zeker of die mensen morgen of overmorgen kunnen vertrekken. Dit zijn veelal mensen die niet Nederland in mogen ivm geen Schengen visum.

Dus mochten er mensen (lees wij, Nederlanders hier) zijn die het verschrikkelijk vinden niet op vakantie te kunnen. Kom eens kijken op Schiphol, dan ben je "blij" dat je gewoon lekker thuis op de bank zit nu naar Studio Sport of Nova e.d. zit te kijken...

De mensen (achter de douane in de M pier) kregen rond 1900 u eten van de Luchthaven Schiphol.... Als wilde dieren doken ze af op de karren met broodjes en waterflesjes. Was echt heel triest om dit te zien. Marrechausse moest er aan te pas komen.

Sowieso zijn KLM Europa en KLC vluchten t/m 11.00u morgenvroeg geannulleerd.
Laatst gewijzigd door Geert1976 op 16 apr 2010, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Wat een ellende allemaal als je het leest en ziet. Zit zelf op een zakenreis vast in Tel Aviv, maar dat is 100x minder erg, dan dat je vakantie in duigen valt of dat je op een veldbedje moet bivakeren.
Heb nu voor de 3e keer een terugvlucht geboekt, dus misschien zondag thuis.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

Een flinstertje hoop? Op <www.Schiphol.nl> net gezien dat voor morgen tot 17.00h BIJNA alle vluchten gecanceled zijn, maar die die van 14.00 h naar JFK, onze vlucht dus, staat nog steeds open. Onze on-line incheck werd zelfs gewoon geaccepteerd. Een Dooie mus? Daarvoor moet het toch of extreem koud of extreem warm zijn envandaag is het toch echt iets er tussenin, dacht ik dan.
En die IJslanders vertrouw ik al lang niet meer, heb sowieso geen geld meer om op de bank te zetten en voor vulkanische activiteiten hadden we eerder Yellowstone in gedachten.

Maar on the positive site, hoor je niks van ons morgen dan zit er een extra vuiltje in de lucht en jawel dat zijn wij.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat triest, die mensen op Schiphol ...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Geert1976 schreef:Dus mochten er mensen (lees wij, Nederlanders hier) zijn die het verschrikkelijk vinden niet op vakantie te kunnen. Kom eens kijken op Schiphol, dan ben je "blij" dat je gewoon lekker thuis op de bank zit nu naar Studio Sport of Nova e.d. zit te kijken...

De mensen (achter de douane in de M pier) kregen rond 1900 u eten van de Luchthaven Schiphol.... Als wilde dieren doken ze af op de karren met broodjes en waterflesjes. Was echt heel triest om dit te zien. Marrechausse moest er aan te pas komen.
Verschrikkelijk, inderdaad, ik heb enorm met de mensen, die gestrand zijn in een ander land en vooral diegenen, die het vliegveld niet afkunnen, te doen. Begrijp me goed, ik vind het ook heel erg voor degenen, die nu een deel van hun vakantie in het water zien vallen, maar vastzitten op een vliegveld is echt verschrikkelijk. Ik heb het een keer een nacht meegemaakt en hoop nooit weer. Ons overbuurmeisje zit vast in Londen en haar broer trouwt volgende zaterdag in Utah, hopelijk kan ze op tijd terug.
Ik duim voor iedereen, dat er weer heel gauw gevlogen kan worden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ja verschrikkelijk! Hopelijk overleeft iedereen 't....
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Marjon : Wellicht is dit hostel iets voor je zoon? http://www.piccadillybackpackers.com/ , ik heb daar afgelopen Januari 11 dagen geslapen. Is niet duur en ligt heel centraal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer