Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Niet. Plots vandaag die tickets in m’n mailbox.
Meer mensen een ticket wijziging van AA gekregen voor vluchten naar Philadelphia?
Zou naar salt lake city vliegen in December via Philadelphia en Chicago.
Nu is heel de vlucht Amsterdam - Philadelphia uit mijn reis verwijderd en terugvlucht ook....
Alleen deel Philadelphia - Salt Lake City staat nog in mijn reis overzicht....
Heb even schedule gekeken en lijkt erop dat de non stop vlucht vanaf 7 okt uit schema is gehaald
(google flight nog niet up-to-date)
Iemand bekend met de refund policy of omboek policy van AA?
Zou naar salt lake city vliegen in December via Philadelphia en Chicago.
Nu is heel de vlucht Amsterdam - Philadelphia uit mijn reis verwijderd en terugvlucht ook....
Alleen deel Philadelphia - Salt Lake City staat nog in mijn reis overzicht....
Heb even schedule gekeken en lijkt erop dat de non stop vlucht vanaf 7 okt uit schema is gehaald

Iemand bekend met de refund policy of omboek policy van AA?
De enige echte Ticketbaas
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Geen ervaring, ik vind het nogal een ingewikkeld verhaal, waarbij het afhankelijk is wanneer het ticket geboekt is en in welke klasse. Volgens mij is de non-stop vlucht naar Dallas nog wel actief de komende maanden, misschien kun je via die plaats een route krijgen.
Hier kun je er alles over lezen wat in jouw geval van toepassing is.
https://www.american-airlines.nl/i18n/t ... pdates.jsp
Hier kun je er alles over lezen wat in jouw geval van toepassing is.
https://www.american-airlines.nl/i18n/t ... pdates.jsp
-
- Amerikakenner
Apart. Hier inmiddels geholpen door KLM via Twitter. Ze hadden me omgeboekt van LAS > AMS naar LAS > ATL > AMS. Maar vervolgens viel LAS > ATL weg waardoor het leek alsof ze enkel ATL > AMS voor me hadden geboekt. De eerstvolgende rechtstreekse vlucht gaat helaas pas drie dagen later. Dus nu op een ander tijdstip 20-9 van Vegas via Atlanta naar Amsterdam. Behalve dan niet want travel ban maar goed

- Almere vak V
- Amerika-expert
Vraagje...
Vriendje van me heeft voor 21 oktober 4 tickets geboekt Amsterdam Seattle bij Iceland Air. Hij begint m nu toch wel een beetje te knijpen dat het hele verhaal niet doorgaat. Ik heb totaal geen ervaring met Iceland Air als het om annuleren van vluchten gaat. Iemand hier die wel weet hoe dat in zn werking gaat?? Dan hoor ik het graag...
Vriendje van me heeft voor 21 oktober 4 tickets geboekt Amsterdam Seattle bij Iceland Air. Hij begint m nu toch wel een beetje te knijpen dat het hele verhaal niet doorgaat. Ik heb totaal geen ervaring met Iceland Air als het om annuleren van vluchten gaat. Iemand hier die wel weet hoe dat in zn werking gaat?? Dan hoor ik het graag...
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij kan je bij icelandair gewoon kosteloos omboeken ( met uitzondering van het verschil in tarief )
Wij gaan misschien binnenkort naar IJsland. De tickets zijn nog niet geboekt maar dit is wel iets waar wij als eerste naar hebben gekeken.
Wij gaan misschien binnenkort naar IJsland. De tickets zijn nog niet geboekt maar dit is wel iets waar wij als eerste naar hebben gekeken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Almere vak V
- Amerika-expert
- bedeve
- Amerika-expert
Op een Whatsapp van donderdag ochtend kreeg ik vanochtend reactieTradeMarkNL83 schreef: ↑15 aug 2021, 17:49Hmm ik heb nog geen antwoord gehad op m’n Twitter-bericht van donderdag. Hoe heb jij ze gecontact?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat durf ik niet te zeggen. Dan zouden ze contact moeten zoeken met Icelandair ( via twitter had ik vrij snel reactie op een andere vraag )Almere vak V schreef: ↑16 aug 2021, 11:24Top!
Geen refund?? Als zij moeten annuleren vanwege geen toegang ivm Covid.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
@Maxmannl Had een ticket staan voor januari, geboekt bij British Airways.
Heen met AA naar Philadelphia, daarna door naar Florida. Terug vice versa.
Kreeg net ook een mail dat de vluchten Amsterdam-Philadelphia, en Philadelphia-Amsterdam zijn gecancelled.
Binnenlandse vluchten staan er nog wel.
Vanavond thuis even kijken of ik een alternatief kan vinden. Maar denk dat ik eieren kies voor mijn geld en een refund ga vragen.
Boek denk ik pas weer wat als er wat bekend is over wanneer we weer naar de USA mogen.
Heen met AA naar Philadelphia, daarna door naar Florida. Terug vice versa.
Kreeg net ook een mail dat de vluchten Amsterdam-Philadelphia, en Philadelphia-Amsterdam zijn gecancelled.
Binnenlandse vluchten staan er nog wel.
Vanavond thuis even kijken of ik een alternatief kan vinden. Maar denk dat ik eieren kies voor mijn geld en een refund ga vragen.
Boek denk ik pas weer wat als er wat bekend is over wanneer we weer naar de USA mogen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Vind onderstaand op hun website:
If your flight has been cancelled and you do not intend to travel, you can choose to receive a Travel Credit Voucher or a refund.
Dat lijkt me helder!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Nou ... Alleen als 'ZIJ' het dus cancellen ... Als je zelf cancelt denk ik niet dat je geld terugkrijgt. Ik denk dat je dan alleen een Travel Credit Voucher krijgt. Ik zou dat nog even goed nakijken.Almere vak V schreef: ↑16 aug 2021, 14:08
Vind onderstaand op hun website:
If your flight has been cancelled and you do not intend to travel, you can choose to receive a Travel Credit Voucher or a refund.
Dat lijkt me helder!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Maxmannl en @Cindy1969 Ook ik heb bericht gehad van British Airways (vlieg met AA) voor mijn vlucht AMS - PHL - PHX vv.
De vlucht op 1 okt, AMS - PHL staat nog, zij het dat ik 20 min. eerder aankom.
Over de binnenlandse vlucht op 1 okt, PHL - PHX wordt niet gesproken.
De vlucht op 16 okt, PHX - PHL is een half uur later
De vlucht op 16 okt, PHL - AMS is 'verdwenen'. Hmm..dan moet ik maar in Amerika blijven...
Maar eens horen bij BA wat de stand van zaken is. Wordt doodleuk in het mailtje gevraagd om eea te accepteren maar dat moet maar niet op deze manier.
Roland
De vlucht op 1 okt, AMS - PHL staat nog, zij het dat ik 20 min. eerder aankom.
Over de binnenlandse vlucht op 1 okt, PHL - PHX wordt niet gesproken.
De vlucht op 16 okt, PHX - PHL is een half uur later
De vlucht op 16 okt, PHL - AMS is 'verdwenen'. Hmm..dan moet ik maar in Amerika blijven...

Maar eens horen bij BA wat de stand van zaken is. Wordt doodleuk in het mailtje gevraagd om eea te accepteren maar dat moet maar niet op deze manier.

Roland
@Coyote @Cindy1969
Had nog even verder gekeken hele winterseizoen is eruit gehaald t/m maart ongeveer.
Heb al vraag via Twitter lopen aangezien de "change flight" en "cancel flight" knoppen elke keer verwijzen naar neem contact op..... dat is nu net dramatisch bij AA, contact opnemen. Wellicht via BA beter geregeld.
Wel jammer van het €237 vluchtje...
wassen mooie deal destijds.
Had nog even verder gekeken hele winterseizoen is eruit gehaald t/m maart ongeveer.
Heb al vraag via Twitter lopen aangezien de "change flight" en "cancel flight" knoppen elke keer verwijzen naar neem contact op..... dat is nu net dramatisch bij AA, contact opnemen. Wellicht via BA beter geregeld.
Wel jammer van het €237 vluchtje...

De enige echte Ticketbaas
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik heb al tegen m gezegd. Niks zelf doen. Of je gaat n aar Amerika of zij cancellen de vlucht en dan krijg je je geld terug. Anders zit je met een voucher in je maag. Is niet erg als je regelmatig deze kant op wilt komen. Maar als het misschien 1 keer in de paar voorkomt. Rustig wachten...
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
@Coyote Oh, dan heb jij tenminste nog íets haha! Maar wel vervelend, inderdaad maar even opheldering vragen. Hopelijk kunnen ze doorgaan, en kun je ook echt gaan tegen die tijd.
@Maxmannl Ja, ik had ook een mooie prijs, niet zo goedkoop als jij, 460 euro dacht ik, maar vond het een goede deal.
Heb ook naar alternatief zitten kijken net, maar zie inderdaad helemaal geen vluchten meer via Philadelphia, heb ook paar dagen eerder en later bekeken.
Dus kies eieren voor mijn geld en heb een refund aangevraagd. Omdat zij het annuleren kan dat nu. En had rechtstreeks bij BA geboekt. Hopelijk lukt het je ook via BA.
Wacht eerst maar eens af wanneer we ooit weer die kant op kunnen. Zoveelste annulering.
Huurauto en hotels gratis te annuleren, en dat ook meteen gedaan. Hoppa, binnen 5 minuten alles weer geannuleerd. Zo jammer...
Volgens mij betaal je de hoofdprijs als het ooit weer kan.
@Maxmannl Ja, ik had ook een mooie prijs, niet zo goedkoop als jij, 460 euro dacht ik, maar vond het een goede deal.
Heb ook naar alternatief zitten kijken net, maar zie inderdaad helemaal geen vluchten meer via Philadelphia, heb ook paar dagen eerder en later bekeken.
Dus kies eieren voor mijn geld en heb een refund aangevraagd. Omdat zij het annuleren kan dat nu. En had rechtstreeks bij BA geboekt. Hopelijk lukt het je ook via BA.
Wacht eerst maar eens af wanneer we ooit weer die kant op kunnen. Zoveelste annulering.
Huurauto en hotels gratis te annuleren, en dat ook meteen gedaan. Hoppa, binnen 5 minuten alles weer geannuleerd. Zo jammer...
Volgens mij betaal je de hoofdprijs als het ooit weer kan.
Hier ook een familielid (die ons zou komen bezoeken) met een gecancelde AMS-PHL vlucht (via BA geboekt). Er zijn best alternatieven mogelijk via Dallas, maar de vraag is inderdaad, vraag je nu je geld terug of ga je voor een alternatieve vlucht.
Als je zelf moet cancellen omdat de travel ban er nog is dan zit je met een voucher. Maar als je nu cancelled en de travel ban gaat er wel af, dan is de kans klein dat je voor dezelfde prijs een goede vlucht kan vinden.
Iemand enig idee hoelang "bedenktijd" je hebt? Zou je het hypothetisch tot een paar dagen voor vertrek kunnen aanzien en dan een beslissing maken?
Als je zelf moet cancellen omdat de travel ban er nog is dan zit je met een voucher. Maar als je nu cancelled en de travel ban gaat er wel af, dan is de kans klein dat je voor dezelfde prijs een goede vlucht kan vinden.
Iemand enig idee hoelang "bedenktijd" je hebt? Zou je het hypothetisch tot een paar dagen voor vertrek kunnen aanzien en dan een beslissing maken?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb gelijk met BA gebeld en ze konden terug een alternatieve vlucht aanbieden: PHX - DFW - AMS. Tijden ongeveer gelijk, ruim uur eerder vertrekken vanaf Phoenix en uurtje eerder terug op Schiphol.
Had terug ook via Londen kunnen vliegen maar dat raadde de medewerker van BA mij niet aan ivm Covid vereisten (op dit moment). Dan beter rechtstreeks vanuit Amerika naar Amsterdam, wat ik ook graag wil. Bovendien had ik mij hele dag nog in Phoenix moeten vermaken omdat vlucht veel later vertrekt maar ik de huurauto al de avond ervoor ingeleverd heb.
Overigens vertelde hij tussen neus en lippen door, tot 2x aan toe, het schema de komende weken in de gaten te houden omdat er wellicht nog meer zou veranderen op korte termijn. Kennelijk weten ze toch meer achter de schermen. Of hier nou mee bedoeld wordt dat de vlucht van AA nog helemaal kan wegvallen of wat anders (travelban???) dat werd mij niet duidelijk. Medewerker was ook bijzonder slecht te verstaan maar wel heel netjes en vlot geholpen vlak voor de (NL) telefoonlijn dicht ging.
Voor nu dus terug via Dallas en dat vind ik helemaal prima, ook een Boeing 787.
Eerst maar eens afwachten of de hele reis nog wel door kan gaan want met nog 1,5 maand te gaan heb ik er een hard hoofd in.
Roland
Had terug ook via Londen kunnen vliegen maar dat raadde de medewerker van BA mij niet aan ivm Covid vereisten (op dit moment). Dan beter rechtstreeks vanuit Amerika naar Amsterdam, wat ik ook graag wil. Bovendien had ik mij hele dag nog in Phoenix moeten vermaken omdat vlucht veel later vertrekt maar ik de huurauto al de avond ervoor ingeleverd heb.
Overigens vertelde hij tussen neus en lippen door, tot 2x aan toe, het schema de komende weken in de gaten te houden omdat er wellicht nog meer zou veranderen op korte termijn. Kennelijk weten ze toch meer achter de schermen. Of hier nou mee bedoeld wordt dat de vlucht van AA nog helemaal kan wegvallen of wat anders (travelban???) dat werd mij niet duidelijk. Medewerker was ook bijzonder slecht te verstaan maar wel heel netjes en vlot geholpen vlak voor de (NL) telefoonlijn dicht ging.
Voor nu dus terug via Dallas en dat vind ik helemaal prima, ook een Boeing 787.

Roland
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Net (via tip in een ander topic) dat BA zijn voorwaarden voor het gebruik van vouchers heeft aangepast. Ze zijn langer geldig!:
If you booked via a travel agent, please contact them directly to discuss cancelling your booking.
You can claim a voucher to the value of your booking, valid for travel until 30 September 2023, if:
You booked prior to 3 March 2020 for travel due to have started by 28 February 2021
You booked from 3 March 2020 onwards for travel due to be completed by 31 August 2022
Vouchers can be used as payment, or part payment, for a future booking. Your new trip booked with your voucher must be fully completed by 30 September 2023 (departure and return). You will receive your voucher by email within seven days of your application.
If you booked via a travel agent, please contact them directly to discuss cancelling your booking.
You can claim a voucher to the value of your booking, valid for travel until 30 September 2023, if:
You booked prior to 3 March 2020 for travel due to have started by 28 February 2021
You booked from 3 March 2020 onwards for travel due to be completed by 31 August 2022
Vouchers can be used as payment, or part payment, for a future booking. Your new trip booked with your voucher must be fully completed by 30 September 2023 (departure and return). You will receive your voucher by email within seven days of your application.
Prijzen 2022
Wat zou een goed moment zijn om tickets voor 2022 te boeken?
-Denken jullie dat zodra er een einde aan de travelban komt (en dat moet toch een keer komen) dat dat een opdrijvend effect op de prijzen van 2022 zal hebben?
-heeft iemand info of klm werelddeals binnenkort doorgaan (alhoewel prijzen natuurlijk lang niet altijd de besten zijn)?
Wat zou een goed moment zijn om tickets voor 2022 te boeken?
-Denken jullie dat zodra er een einde aan de travelban komt (en dat moet toch een keer komen) dat dat een opdrijvend effect op de prijzen van 2022 zal hebben?
-heeft iemand info of klm werelddeals binnenkort doorgaan (alhoewel prijzen natuurlijk lang niet altijd de besten zijn)?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19888 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties