Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kimmy
Amerikafan

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door kimmy »

michael66 schreef:
kimmy schreef:wat zijn nou de verschillen tussen een equinox en een midsize-suv?
Nul, niets, nada, zilch, helemaal niets en niemendal, oftewel: het is dezelfdfde klasse.
haha...dat dacht ik al, vond ze als aardig veel op elkaar lijken :wink:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Moest er wel om lachen Roland, maar schrok ook van de prijs. Is toch niet gewoon zo'n bedrag?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Corry schreef:Moest er wel om lachen Roland, maar schrok ook van de prijs. Is toch niet gewoon zo'n bedrag?
Corry,

Naar wat voor SUV had jij gekeken op de site van Hertz? Ik heb even gekeken voor je en kom uit op EUR 1324,81 (Chevrolet Trailblazer of gelijksoortig
Standard SUV (hoog, praktisch en luxe) automaat, 2- of 4-wiel-aandrijving brandstof niet gespecificeerd, met airco , SFAR)
en excl. USD 300 drop off kosten. Omgerekend op dit moment ongeveer EUR 1577,89.

Ga je een klasse hoger (Ford Expedition of gelijksoortig Full-Size SUV (hoog, praktisch en luxe) automaat, 2- of 4-wiel-aandrijving brandstof niet gespecificeerd, met airco , FFAR) dan kom ik uit op op bijna EUR 3900 (excl. USD 350 drop off kosten) en dat is inderdaad overdreven duur. :wink:

Zou een Standard SUV voor 4 (volwassen) personen niet voldoende zijn? Dan is het aanbod van EUR 1324,81 nog niet zo gek vind ik. Mijn prijs is overigens zonder de 10% ANWB-korting. Bovendien heb je kans dat je terplekke nog wel een goedkope upgrade kunt regelen naar een Full Size SUV. Dit tarief is voor één bestuurder. Meerdere bestuurders kun je terplekke regelen en is voor de gehele huurperiode volgens mij max. EUR 45 voor alle extra bestuurders.

Ik vond de volgende gegevens van je vlucht en heb die gebruikt:

AMS - SFO 4-9-09
DEN - AMS 3-10-09

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Hallo,
wij willen voor volgend jaar in de zomer ( eind augustus ) ook een wagen huren bij usa reisen.
We twijfelen echter tussen type equinox of een midsize SUV.( Verschil in prijs is niet zo heel veel, de midsize kost ietsje meer )
We zijn maar met z'n tween dus een echt grote wagen hoeven we niet, trouwens die kosten natuurlijk heel wat meer.
Ik zou wel graag een 4 x 4 wagen hebben omdat we hier en daar al wel eens een minder goede weg zullen berijden.
Graag een advies van de kenners onder jullie.
Alvast bedankt
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inyaro schreef:Het zomerseizoen 2009 is boekbaar bij usareisen.de :D
Naar aanleiding hiervan ben ik eens gaan kijken voor een auto voor mij volgend jaar. Via Hertz kan ik momenteel geen Cabrio huren voor mijn reis maar op de site van usareisen.de bij National wel. Het tarief is ook nog eens heel gunstig.

Afbeelding

Dit lijkt mij helemaal geen gekke prijs voor een cabrio voor 4 weken voor mijn coast-to-coast/route 66 trip. :D

In bovenstaande prijsopgave wordt overigens gesproken over USD 199 drop off kosten maar op de overzichtspagina van National op usareisen.de staat iets anders:
Die Höhe der Gebühr für eine Einwegmiete beträgt einheitlich US-$ 250 zzgl. lokaler Steuern und wird vor Ort entrichtet.
Ben benieuwd welk tarief voor drop-off kosten uiteindelijk aangehouden wordt, gezien de onderste zin in het overzicht ga ik uit van USD 250. Over dit aanbod ga ik dit weekend eens serieus nadenken. :D

Roland

Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wij hebben gisteren voor onze reis de Equinox geboekt.

De kosten? €339 voor 13 dagen, niet duur dacht ik zo! :)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marpat5957 schreef:We twijfelen echter tussen type equinox of een midsize SUV.( Verschil in prijs is niet zo heel veel, de midsize kost ietsje meer )
We zijn maar met z'n tween dus een echt grote wagen hoeven we niet, trouwens die kosten natuurlijk heel wat meer.
Ik zou wel graag een 4 x 4 wagen hebben omdat we hier en daar al wel eens een minder goede weg zullen berijden.
Ik zou voor de Equinox gaan. Prima auto en ruim voldoende voor 2 personen. Ik heb zelf ook al eens deze auto meegekregen. Het is overigens zeer de vraag of je wel een Equinox meekrijgt. Afgelopen zomer hebben heel veel mensen van dit forum de Equinox gehuurd (wij ook) en slechts zelden kreeg men een Equinox mee.

Met 'minder goede wegen' neem ik aan dat je onverharde wegen bedoelt? Welke wegen wil je dan rijden? Houd er rekening mee dat je officieel niet verzekerd bent op zulke wegen. Het is dus zaak om goed uit te kijken op de onverharde wegen. Waar je zeker op moet letten is of de auto hoog genoeg op de wielen staat (high clearance).

Roland

marpat5957
Amerikafan

Hallo Ronald,
bedankt voor je reactie.
De equinox is bij usa reisen wel heel voordelig.
Is een equinox eigenlijk ook 4x4 of alleen high clearance ?
Ik heb toch ergens gelezen dat een chevrolet equinox all rad ( 4X4 ) is.
Heb je enig idéé welk soort wagen je eventueel meekrijgt (of kan kiezen) indien een equinox niet ter beschikking is ? Is dat dan gelijkwaardig en 4X4 ?
Onze plaats van afhaling zal Las Vegas zijn.
Met andere wegen bedoel ik inderdaad enkele dirth roads maar niet de extreme hoor, o.a. de cottonwood road staat op het programma evenals de burr trail, moki dugway en de Cathedral Valley loop in de omgeving van Torrey. We wilden eventueel ook naar Alstrom point rijden in de omgeving van Page maar blijkbaar is de weg daar naartoe al wat moeilijker.
Is voor deze wegen de equinox voldoende of toch maar beter een SUV mid size ?
We weten inderdaad dat we niet verzekerd zijn op zulke wegen maar hoe kan je er anders komen? Er zijn reeds zovelen die die wegen hebben gereden met gehuurde wagens. We zullen inderdaad zeer voorzichtig moeten zijn.
Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden

Patrick
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik ben het met Roland eens, je kunt ter plekke altijd nog een upgrade nemen als er niets leuks voor je staat.

Er is trouwens een leuk topic waarin je kunt zien wat er voor auto's geboekt zijn en wat er is meegekregen/uitgekozen: viewtopic.php?f=10&t=14095
Laatst gewijzigd door Mickey99 op 08 nov 2008, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
marpat5957
Amerikafan

Hallo Mickey, hier ben ik wel mee verder geholpen.
Ik denk dat we maar een equinox zullen reserveren en dan zien wat we ter plaatse aangeboden krijgen.
Heb net even het door jou aangehaalde topic bekeken en velen hebben toch wel zeer fijne wagens meegekregen i.p.v
de equinox.
Dus we zien dan wel ter plaatse.

Bedankt

Patrick
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Geen dank, graag gedaan ;)

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Wij hebben voor onze vakantie dit jaar ook een Equinox gehuurd (ophaalpunt LAX) en mochten kiezen uit een rijtje SUV's.
We zijn toch voor de Equinox gegaan omdat die simpelweg de mooiste was die ertussen stond.
En hij reed ook nog eens harstikke fijn!
cpspas
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cpspas »

vandaag alvast een auto geboekt bij USA reisen voor de zomer 2009, ophalen Atlanta en Dropoff Miami.

Eerst een vergelijking gedaan bij Dreizen, Holiday Cars, Tui,

Wat blijkt, voor 28 dagen en terugbrengen op een andere locatie vragen de bekende nederlandse bedrijven zo'n 1500 euro exl drop off kosten.

USA reisen kost mij voor een SUV voor hetzelfde en incl gratis droff off tussen Atlanta en Miami 700 euro.

Wat een verschil, wordt er dus zo veel winst gemaakt in Nederland?

USA reisen heeft nu een vroegboekkorting en internetkorting, ik heb het all super incl pakket genomen.

Bedank voor jullie goede tip over deze Duitse verhuurder, auto ophalen gewoon bij Alamo.
Greetings HiltonHotelsFanclub
https://twitter.com/HiltonHotelFans" onclick="window.open(this.href);return false;
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hoi Roland, daar ben ik weer. Had inderdaad naar die Full size gekeken. We hebben vorig jaar een Pacifica gehad maar dat was met de bagage toch wat aan de krappe kant vandaar de Full size. Vind het prijsverschil tussen de Mid en de Full trouwens ongelooflijk!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

cpspas schreef:vandaag alvast een auto geboekt bij USA reisen voor de zomer 2009, ophalen Atlanta en Dropoff Miami.
Heel vreemd maar als ik probeer op de site van USA reisen te komen krijg ik alleen nog een leeg blad :( .

Marry
marpat5957
Amerikafan

Inderdaad, de website van usa reisen ligt er blijkbaar uit.
Komt allicht wel terug in orde

Patrick
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Wij hebben het vorig jaar ook via usareisen geboekt .Toppie gegaan en perfevt met zowel de vroegboekkorting als de internet korting ! De equinox vond ik in eerste instantie erg klein, we konden ook een toyaota highlander krijgen maar manlief had al alle spullen in de equinox gezet. Maar na 2 dagen kwamen we de axtra ruimte tegen waar normaal de reserve band zit.De reserve band zit nu achterop de deur.......... Dit maakte alles goed.Voldoende ruimte voor ons viertjes incl koelbox ed.Zelfs toen we aan het eind van de vakanteie een derde koffer bijkochten krgen we nog alles geplaatst....!!!
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
cpspas
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cpspas »

Ik ben blij dat er dit soort alternatieven zijn, zoals ik al schreef, bij Arke en Dreizen betaal je 2x zoveel.

Ik heb jarenlang via Dreizen en OAD geboekt en dus veel te veel betaald met vaak ook klachten. toppunt was vorig jaar waarbij OAD vergeten was mijn huurauto boeking in het systeem van Hertz te zetten waardoor ik 3 dagen autohuur moest voorschieten op een vakantie van 20 dagen, in het weekend is er bijna nooit iemand te bereiken. Zelf de klachtenafhandeling ging slecht, OAD en Dreizen gaven elkaar de schuld en ik als klant kreeg 50 euro als waardebon. Nooit meer dus bij OAD en Dreizen!!!

Pascal
https://twitter.com/HiltonHotelFans" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Corry schreef:Reny, heb je ook al bij http://www.eautohuur.nl gekeken?
Heb hier even gekeken en de prijs lijkt ok. Moet me nog alleen even gaan verdiepen in welke verzekering eraan vast zit. Zijn gewend om rechtstreeks via Alamo (Gold) te boeken of via usareisen.de (super Inklusiv) dus ben nogal huiverig om iets anders te proberen. Wil toch graag de juiste verzekering hebben.
Maar.....bedankt voor de tip.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
cpspas
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cpspas »

Gewoon bij usareisen, all incl super pakket is groter en beter dan de nl maatschappijen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer