Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door goldwingrider »

Wij hebben nu al een Road Bear camper gereserveerd voor mei/juni 2009 vanaf SF. :D
Het is voor ons de derde keer, de eerste keer hebben wij vanuit Middlebury een Class C 21-23' naar SF gebracht.
De 2e keer een Class C 29-31' naar Las Vegas
Nu gaan we weer een stapje terug naar een Class C 25-27' type en beginnen en eindigen deze keer in SF
Maar nu vragen wij ons het volgende af, op de website van Travelhome en Tioga tours wordt melding gemaakt, dat vanaf mei 2009,
de modellen C 21-23' en C 25-27' gaan veranderen in C 23-25' en C 26-28',
dit zou betekenen dat de lengte van deze campers gaat groeien met bijna 60 cm. :dance:
Navraag bij hen over wat er dan veranderd en waar die extra lengte in tot uitdrukking komt, levert alleen het antwoord op dat het zogenaamde floorplan niet echt veranderd, :cry: dit is de info die Travelhome en Tiogatours van Road Bear hebben ontvangen.
WIj hebben toch twijfels bij deze uitleg, waarom zou je een camper 60 cm langer maken, dat moet naar onze mening ergens ruimtewinst geven.
Misschien kan Aldie uitleggen wat er veranderd.

Voor onze 2 vorige reisverslagen kijk op http://www.goldwingrider.nl/usa
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb Aldie vorige week gemaild over nieuwe campers en met name de vraag of campers niet meer van Middlebury naar de verhuurlocaties gebracht kunnen worden. Zie hier over dit topic.

Zijn vrij uitgebreide antwoord vind je hier ook. Hij vertelde me geen inzicht te hebben in de aankoop van nieuwe campers, maar ik sprak toen zelf al mijn vermoeden uit dat Road Bear dit jaar geschrokken is van de slechte aflevering van de Coachmen's en wellicht met een ander merk in zee zal gaan. De 29-31 was dit jaar ook al gedeeltelijk van Winnebago, de 32. ft. is dat al lang. Wie weet dus volgend jaar meer Winnebago's? Het zou de kwaliteit wel ten goede komen denk ik. Wij huren al een aantal jaren A-klasses en die zijn super. En er zijn natuurlijk nog veel meer merken!

Je maakt me erg nieuwsgierig, dus ik ga vandaag zeker Aldie mailen. Zodra ik kán mailen trouwens, want ik kom niet op onze server op een of andere manier. Zo even bellen met de beheerder :wink:
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Annie schreef:Wij hebben een nieuwe camper (31 ft) opgehaald bij de fabriek voor Road Bear.
Bij het inleveren hadden we een hele lijst met klachten, zelfs de douche deur was er de 2de dag al uit gevallen, alle schroeven waren afgebroken,werd er zuchtend verteld dat er veel slechte campers zijn afgeleverd, dit jaar.
Blijkbaar waren we niet de enige.
Wij hebben hetzelfde gedaan in april 2008 (zelfs voor de 2e keer) Wij hadden totaal geen klachten over de kwaliteit van de camper, alles functioneerde perfect, het enige wat defect ging na 2 dagen was de brandstof pomp van de motor, maar dat kun je Coachmen niet verwijten, dat was een Ford probleem , dat geintje koste ons wel 2x1 dagen bij garage's staan , eerst in Tucumcari daar kon men het probleem niet vinden en de volgende dag in Albuquerque.
Maar ben er wel van overtuigd dat deze campers erg veel te verduren hebben tijdens het rijden, vraag mij ook sterk af hoe de kwaliteit is na 1 of 2 seizoenen intensief gebruik.

Ook werden wij in Laughlin aangereden door een dronken bestuurster van een Ford Mustang, en dat 's morgens om 11:00 uur. met als gevolg politie achtervolgingen compleet met sirenes en handboeien ala een programma van SBS 6.
Dat Kl...tt. geintje koste ons natuurlijk ons eigen risco van $ 750 dollar. Grote frustratie daarbij is dat we nu nog steeds op terugbetaling wachten hiervan, wij hebben namelijk geen enkele schuld in deze aanrijding.
Maar goed Traci van Road bear heeft beloofd er alles aan te doen om de verzekering van de tegenpartij zover te krijgen dat ze gaan betalen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Goldwingrider, mag toch hopen dat jullie niet degenen waren die in de boeien werden geslagen. Wel bar natuurlijk. Hoop dat je snel je geld terug krijgt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Corry schreef:Goldwingrider, mag toch hopen dat jullie niet degenen waren die in de boeien werden geslagen. Wel bar natuurlijk. Hoop dat je snel je geld terug krijgt.
Nee gelukkig was het de dronken dame die het ongeluk had veroorzaakt.
Zij was namelijk doorgereden na de aanrijding, maar waarschijnlijk heeft ze zich later afgevraagd door wie of wat ze was geraakt. Want tijdens het afhandelen van de papierwinkel en getuigenverklaringen opnemen door de politie, kwam er tot onze stomme verbazing een Ford Mustang in dezelfde kleur met veel schade aan de zijkant langs rijden. Het bleek dat dit de mevrouw was die blijkbaar kwam kijken. Hoe (stom) dronken kun je wezen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Goldwingrider: hier het antwoord van Aldie op jouw vraag en mijn speculaties :wink:
De lengte op papier veranderd inderdaad maar de campers niet. Doordat in 2008 Ford de chassis 1ft langer gemaakt heeft was de echte lengte van de campers niet erg toepassend voor de maten die wij opgaven. De 21-23 classe was 23ft en enkele inches, de 25-27classe was 27ft en enkele inches.

Dus de campers veranderen niet, gewoon de opgegeven maten zijn meer “inline” met de echte lengte van de campers.

Ivm met de Coachmen campers: Dit seizoen waren reeds ¾ van de 29-31ft classe Winnebago campers in plaats van Coachmen. Een deel van de 21-23ft classe waren Dutchmen, een nieuw model dat we uitgetest hebben om te zien of het beter is dan Coachmen. Het verdikt is nog niet uit welke de betere is. Ze hebben allebei plus en min punten.

We zullen niet gauw volledig de Coachmen fleet vervangen met een ander merk totdat we een ander merk eerst voor een seizoen uitgetest hebben en we zeker zijn dat het beter is.

Veel mensen vragen zich waarschijnlijk af waarom we niet enkel Winnebago’s hebben. De Coachmens zijn in samenwerking met ons ontworpen zodat er meer bergruimte is voor bagage. Het vorige 21-23ft model kon niet eens 1 harde koffer wegbergen. Winnebago offert enkel hun bestaande modellen en er zijn geen veranderingen or aanpassingen mogelijk.

Naar Amerikaanse standaards zijn de Coachmen campers in vergelijking met andere merken, behalve Winnebago, niet slechter in kwaliteit.

Ik hoop dat dit helpt.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Van mij mogen ze die hele grote berging verkleinen. :wink:
Ik vond het verschrikkelijk om zo hoog in bed te liggen ook de opstapje vond ik gevaarlijk.
Hoevaak ik daar mijn tenen tegen gestoten heb of het miste, zodat ik ineens een te diepe stap naar beneden deed en dat dreunde dan verschrikkelijk in mijn rug.
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Annie schreef:Van mij mogen ze die hele grote berging verkleinen. :wink:
Meningen zullen altijd verschillen, wij vinden juist die grote berging erg handig, zeker als je zo als ons met 4 personen reist , kun je erg makkelijk je koffers kwijt.
Anders liggen ze maar ergens in de cabover of zo.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Als je de camper weer terugbrengt op de plek van afhalen (in ons geval San Francisco), kan je de lege koffers dan bij Road Bear laten staan?
Zo ja, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit handig?
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Inge schreef:Als je de camper weer terugbrengt op de plek van afhalen (in ons geval San Francisco), kan je de lege koffers dan bij Road Bear laten staan?
Zo ja, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit handig?
Geen antwoord op jouw vraag, maar waarom zou je die achterlaten , je hebt immers een zee van ruimte in de Road Bear campers
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben het nooit gedaan, je zou dan ook alles nog eens moeten gaan inpakken, als je gaat inleveren.
Lijkt me niet handig.
Maar de berging in de camper is zo groot dat je er nog al wat koffers in kwijt kan.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Dat leek mij ook al niet handig, Annie. Zeker omdat het toch altijd wel een aardig klusje is dat inpakken. :roll:
Maar ja, wij hebben nog nooit met een camper gereisd en ook nog nooit met zijn 3'en. Vraag me dus af of die extra opbergruimte met een kleintje dan handig kan zijn... :?: :?
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij vinden die bergruimte veel te groot, dus zal hij voor jullie uitstekend voldoen.
We hebben weleens bij El-Monte gezien dat ze de koffers achterlieten.
Maar ik moest er ook niet aan denken om bij terug komst de koffers nog te moeten pakken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb bij onze allereerste reis de koffers achtergelaten (toen nog bij het niet meer verhurende JC's RV's). Is echt niks, je moet dan inderdaad bij het verhuurstation nog inpakken.

Echt, je hebt volop ruimte. Wij gebruiken altijd één koffer om de was mee heen en weer te rijden naar de wasserettes op de campings en ik bewaar daar dan ook mijn wasmiddelen en kwartjespotje in :wink: Een andere koffer gebruiken we om gekochte souvenirs en dingen voor thuis meteen al in te doen.

Gewoon meenemen, gaat prima!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt voor de tips!
Maakt zo'n reis toch weer extra spannend, nu met camper...
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Sorry, dat ik dit schrijven moet. Maar zoals vele vragen gesteld op dit forum gaan er personen een discussie van maken over onderwerpen die er helemaal niet toe doen. Heel simpel. Road Bear, gaat zijn Campers niet meer voor een maar twee seizoenen verhuren??? kunnen zij waarmaken ,zoals in het verleden, ieder jaar in maart nieuwe campers in de verhuur topkwaliteit leveren aan de huurder? In mijn ogen niet, al spreekt een werknemer van Road Bear SFO dit tegen. Hij geeft met name al toe, dat de kwaliteit van een deel van hun campers te wensen over laat, voor de verhuur van 1 jaar, laat staan voor 2 jaar. Het is natuurlijk een slap verhaal dat men deze campers voor het volgende seizoen zo perpect nakijkt en repareeert ofdat ze nieuw waren.Ze kunnen de kleine problemen tussen twee verhuursessies nog niet oplossen, omdat er geen tijd voor is, de wielen moeten rollen. Natuurlijk speelt de economische toestand in de USA mee, o.a. de hoge brandstofprijzen. Als Road Bear mee wil blijven spelen als topverhuurder van RV,s zullen ook zij ; A kwaliteit moeten aanbieden en het allerbelangrijkste SERVICE, zonder arrogantie; m.a.w. luisteren naar de klant en deze verdomd serieus nemen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat wist ik niet, dat de topverhuurders hun campers maar 1 jaar verhuren.
Aangezien wij ook wel eens met een camper willen gaan: wie zijn dan die topverhuurders die hun campers tussen 2 verhuursessies een paar dagen of weken stil houden staan om eventuele ongemakken uitgebreid te repareren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou het niet weten.
Wij hebben alleen dit jaar bij Road Bear gehuurd en zullen w.s. voor volgend jaar weer terug gaan naar El-Monte.
Er zit weinig verschil tussen deze 2, we hebben ook bij El-Monte altijd campers gehad die niet ouder waren dan 2 jaar.
Een paar keer een splinter nieuwe mee gehad (zonder kinderziektes)of maar 1 jaar oud.
Wij vinden de bouwstijl van Road Bear niet fijn, een veel te hoog bed, opstapjes, de vloerbedekking afgeplakt met plastic, zijn voor ons een reden om weer bij El-Monte te kijken.
Het maakte dit jaar in de prijs vrijwel niets uit.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb dit jaar voor het eerst meegemaakt hoe een camper die terug kwam (die van ons dus) gecontroleerd werd en hoe een checklist bij zo'n controle eruit zag. Alles wat eventueel los zit, kapot is, beschadigd is of ontbreekt, wordt aangetekend. Soms is er inderdaad maar een paar uur tijd om alles te checken en te repareren, maar in principe is alles wat nodig is op voorraad. De controle was erg grondig.

Voor zover de ervaringen op het forum hier representatief zijn zul je bij El Monte en Road Bear de grootste kans hebben op een hele goede camper. Road Bear beseft zelf dat bij hun Coachmen-campers dit jaar nogal wat dingen niet in orde waren en ze hebben zich dat zeer aangetrokken. De mensen die een camper van de fabriek haalden (zoals Jan en Marjan en Rob en Annie) zijn tegen dit soort dingen aangelopen, hebben dingen gerapporteerd en die campers zijn grondig nagekeken en gerepareerd. Het is voor Road Bear net zo vervelend als voor de huurders dat de fabrikant zoveel steken laat vallen bij de produktie van de campers en zowel de verhuurders van Road Bear in Las Vegas (via Rob gehoord) als Aldie in San Francisco zijn wel zo eerlijk dat tegenover klanten ruiterlijk toe te geven.

Enerzijds kan je een aanval plegen op de openheid van Road Bear (in dit geval Aldie van San Francisco) over het beleid inzake het wel of niet aankopen van nieuwe campers en je gedachten daarover, anderzijds kan je het wellicht ook respecteren dat een werknemer van zo'n verhuurbedrijf de moeite steeds maar weer neemt om uitgebreid uit te leggen hoe en waarom zaken zo geregeld zijn.

Natuurlijk heeft de economische situatie in Amerika te maken met hun besluit om pas in maart over te gaan tot aankoop van nieuwe campers. Maar vergeet niet dat juist de stormachtige groei van de verhuur van campers aan Europeanen (lage dollar!) de belangrijkste oorzaak is. Ze hebben dit jaar enorm veel nieuwe campers moeten kopen om aan de explosieve vraag te voldoen, veel meer dan andere jaren. Het is het hele seizoen al een gekkenhuis, zoveel campers gaan er de weg op. En ja, dan zal er best eens ergens iets mis gaan, maar wordt het ook meestal naar tevredenheid opgelost. Punt is nu wel dat er heel veel campers staan die een jaar oud zijn, hoeveel zijn er volgend jaar nodig? Komen er weer zoveel mensen vanwege de lage dollar of is de bevlieging volgend jaar weer voorbij? Krijgen ze al die - vooral kleine campers voor Amerikaanse begrippen - verkocht deze winter of kiezen ze ervoor ze goed nagekeken nog een seizoen mee te geven? Hoeveel boekingen komen er voor 2009? Weer zoveel of kunnen ze toe met half zoveel campers?

Er is nooit gegarandeerd dat de campers nieuw waren, het is wel de gewoonte geworden in de loop der jaren. Wél garandeert Road Bear dat alle campers niet ouder dan 2 jaar zijn en dat zijn ze dus ook niet. Net als bij El Monte, waar je volgens mij nog kan kiezen voor een jongere of wat oudere camper, maar dat weet ik niet zeker ...

Wij zijn tevreden Road Bear-huurders en ik heb liever in april 2009 een camper die voor een tweede seizoen mee gaat, dan in 2010 niet meer de mogelijkheid om voor Road Bear te kiezen omdat ze failliet zijn gegaan door een onbezonnen aankoop- c.q. verhuurbeleid. Wij zijn in 2007 in oktober weg geweest met een camper met 16.000 mijlen op de teller en die was nog helemaal puntgaaf op één laatje na wat niet goed sloot.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Campers met bouwjaar 2008 zijn geleverd in 2007, ga er dus niet vanuit als je dit jaar een camper hebt van 2008 dat hij nieuw is, hij is dan al 1 jaar oud.
Wij hadden dit voorjaar een camper van 2009, nieuw opgehaald bij de fabriek.
Dit is bij El-Monte en Road Bear zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer