Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobile Passport Control

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Mobile Passport Control

Bericht door Marco en Cindy »

Afgelopen maandag op Houston International MPC mogen gebruiken. Bij het invullen thuis nog wel even wat problemen gehad met de geboortedatums en datum geldigheid. Beide werden ondanks het automatisch scannen van je paspoort standaard met 1 dag vervroegd. Na een aantal mislukte pogingen even googlen en het blijkt een bekend issue te zijn met de app. Komt niet bij iedereen voor maar er zijn mensen die er last van hebben. Dit is ook bekend bij de US border control en het officiële advies is om die dag verschil te accepteren mocht het voorkomen. De immigratie officieren weten ervan en in een nieuwe release moet het opgelost worden.

De rij bij MPC was velen malen korter dan de rij voor Amerikaanse paspoorten. Zelfs zoveel korter dat Amerikanen ter plaatse zich nog stonden aan te melden voor MPC. Bij aankomt bij MPC balie stonden er 4 groepen of mensen voor ons in de rij en er was maar 1 balie beschikbaar voor MPC

Wij hadden de pech dat net voor ons een Aziatische familie stond waarvan toch niet alles helemaal in orde was. Toen de rij begon op te lopen ging er wel meteen een 2e balie open. Maar wij mochten niet meer van rij wisselen en moesten wachten tot de familie voor ons alles compleet had. Maar met 35 minuten vanaf dat we het vliegtuig uit liepen stonden we toch buiten met onze koffers. Dus echt een verbetering!

En inderdaad ook geen opmerking over onze verkeerde geboortedatums of geldigheiddatums.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

die datums kun je in de app gewoon aanpassen
Marco en Cindy
Amerikafan

Nee dus, dat heb ik echt wel geprobeerd. Maar iedere keer als je dan je gegevens opslaat worden de datums weer teruggezet naar de verkeerde waardes.

Nogmaals: is een bekend probleem. En niet iedereen heeft er last van.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ik heb ze zojuist aangepast en blijft gewoon staan, heb de app pas 2 dagen en was me niet opgevallen dat ze veerd waren dus nav jouw post heb ik het gechecked en aangepast (android)
Marco en Cindy
Amerikafan

Dan ben je of 1 van de gelukkigen waar het issue niet speelt of het is opgelost in de afgelopen paar dagen. Ook ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat had bij mij geen effect en ook op Android.

Ik heb het hier alleen maar gepost mochten anderen hier ook tegenaan lopen. Heb er nu al spijt van aangezien mijn kennis en kunde schijnbaar in twijfel wordt getrokken.

Hieronder de link van een ander forum waar wel degelijk anderen hier ook last van hebben.

[urlhttps://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php ... 06&page=62][/url]

Ik zet volgen op dit onderwerp uit en ga verder van mijn vakantie genieten.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

hoezo wordt er iets in twijfel getrokken, ik meld gewoon dat het in de app veranderd kan worden door mij. Als jij dan zegt dat dat bij jou niet werkt zeg ik daar toch niets meer over alleen dat ik op android zit en de app pas 2 dagen heb wellicht dat dit een verschil is met jou.

Wat zijn mensen toch lichtgeraakt tegenwoordig.
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door bigoak »

Gisteren op Chicago O'Hare aangekomen. Er is een speciale lane voor MPC, maar die komt in de grote hal samen met de ESTA rij, waarschijnlijk door de drukte. Er waren net een aantal vliegtuigen aangekomen. Echter aan het einde van die rij mag je even rechtdoor om vervolgens rechtsaf naar het begin van de laatste lus om daar aan te sluiten. Dit scheelde voor ons 7 van die lussen van ongeveer 50 meter lang. Wel jammer dat daar dan geen personeel stond want we kregen wel wat vuile blikken. Ik kan me dat goed voorstellen als je al 2 uur in de rij staat. Wij waren in ieder geval binnen 35 minuten vanuit het vliegtuig bij de balie van de autoverhuur
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door KrekelJapie »

Heeft er iemand ervaring op Baltimore airport (BWI)

Op de website van het vliegveld staat dat MPC enkel mogelijk is voor Amerikaanse en Canadese reizigers:
Mobile Passport Control (MPC) utilizes an app on your smart phone to help you breeze through customs. MPC is available to U.S and Canadian citizens only. Download the MPC mobile app and set up your personal profile prior to flying.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 02 nov 2024, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Als ze het hebben zou het voor alle hieronder genoemde reizigers moeten gelden:

The MPC mobile app, is available to U.S. citizens, U.S. lawful permanent residents, Canadian B1/B2 citizen visitors and returning Visa Waiver Program travelers with approved ESTA. MPC is currently available at the following 52 sites, including 34 U.S. International Airports, 14 Preclearance locations, and 4 seaports of entry:
Baltimore/Washington International Thurgood Marshall Airport (BWI)
Bron: https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control

Volgens mij is niet alle info altijd en overal even up to date.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij kwamen gisteren aan met de rechtstreekse Delta vlucht van AMS naar TPA. Geen MPC gebruikt, want we hebben GE. Maar viel me op dat in de MPC rij maar 2 personen stonden, terwijl de rest van het vliegtuig in de lange gewone rijen stonden. MPC maakt daar een groot verschil.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker

Bericht door KrekelJapie »

IngridUSA schreef:
02 nov 2024, 11:47
Als ze het hebben zou het voor alle hieronder genoemde reizigers moeten gelden:

The MPC mobile app, is available to U.S. citizens, U.S. lawful permanent residents, Canadian B1/B2 citizen visitors and returning Visa Waiver Program travelers with approved ESTA. MPC is currently available at the following 52 sites, including 34 U.S. International Airports, 14 Preclearance locations, and 4 seaports of entry:
Baltimore/Washington International Thurgood Marshall Airport (BWI)
Bron: https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control

Volgens mij is niet alle info altijd en overal even up to date.
Dank je! Dan gaan we het gewoon proberen. Eerste stappen in de app werken gewoon als ik aangeef Nederlands te zijn en MPC in Baltimore wil gebruiken.

1 kind heeft een nieuwe ESTA. Dit hoeft geen probleem te zijn volgens eerdere berichten.
Sluysen
Amerika-ontdekker

Bericht door Sluysen »

Binnenkort ook eens onze ESTA aanvragen, en dan de MPC app voorbereiden.

We komen kort na de middag aan in JFK, dus ik hoop dat we hier wel wat tijd mee winnen...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Marco en Cindy schreef:
24 okt 2024, 00:47
Wij hadden de pech dat net voor ons een Aziatische familie stond waarvan toch niet alles helemaal in orde was.
Je mag het waarschijnlijk niet zeggen. Maar als je dit voor je ziet, weet je dat je 9 van de 10 keer een probleem hebt. Lang leve GE...
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

MPC op LAX was mogelijk maar op mijn aankomsttijd (11u30) was er weinig bedrijvigheid dus we kwamen via een aparte MPC ingang toch in de gewone rij terecht. 5 min later stonden we in de aankomsthal :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

Ik las dat er wat onduidelijkheden waren omtrent kinderen die niet eerder naar de US zijn geweest:

Antwoord:
If your child is a first-time traveler to the U.S. and traveling under a new ESTA, they can still use Mobile Passport Control (MPC) as long as they meet the eligibility criteria. Here's how it works:

1. Eligibility for First-Time Travelers:
A valid passport and approved ESTA under the Visa Waiver Program are required.
Children of all ages, including first-time travelers, can use MPC, but they need to be added to the app.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Sluysen schreef:
08 nov 2024, 19:21
Binnenkort ook eens onze ESTA aanvragen, en dan de MPC app voorbereiden.
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van MPC, maar als volwassene kan dat toch alleen als je al eerder op een ESTA gereisd hebt?
19 States so far...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Corv Het antwoord staat letterlijk boven jouw vraag... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Gisteren in JFK voor het eerst mpc gebruikt. Aparte ingang met relatief weinig volk voor ons. Maar eens we aan de ingang van de balies kwamen werden we meteen weggeleid naar de balies van de andere non us personen waar we echter wel de rijen mochten overslaan. Vreemd…
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

JFK het doet wel vaker "anders". Wij hadden ons netjes met de Global Entry app aangemeld, kon daar JFK kiezen, maar ze deden er niets mee, we werden toch naar de GE kiosks gestuurd.
Michael USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Michael USA »

Afgelopen december waren wij (directe Delta vlucht) kennelijk de enige die MPC hadden. In een woord geweldig. Wij zaten achterin het vliegtuig en kwamen als laatste aan bij de immigration. Een zeer lange rij en wij waren nagenoeg direct aan de beurt. Wij waren nog eerder weg dan degene die vooraan in de andere rijen stonden.We zagen de verbaasde blikken wel vanuit de andere rijen 8)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer