Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Zijn er momenteel nog mensen die problemen hebben (an error has occured) als ze hun ESTA status willen checken op de ESTA website https://esta.cbp.dhs.gov/?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hier niet, net even gecheckt. Doet het gewoon.
Probeer even een andere browser, wis je cookies en websitegegevens en post anders even een printscreen, dan kunnen we meekijken
Probeer even een andere browser, wis je cookies en websitegegevens en post anders even een printscreen, dan kunnen we meekijken

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 04 nov 2021, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Hier niet, werkt gewoon
Werkte niet op Edge Chromium, werkt OK op Chrome. Crisis averted. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Is het inmiddels al gelukt?Coyote Buttes schreef: ↑01 nov 2021, 17:08ik heb een vraag over het invullen van social media accounts bij de ESTA.
Er wordt om ID's gevraagd, maar bij mijn facebook account kan ik die niet vinden.
Ik neem aan dat mijn naam niet genoeg is, want als ik die invul op facebook krijg ik meerdere mensen te zien.
Hoe kom ik achter mijn ID die ik moet invullen op de ESTA?
Ik heb vanmiddag ook gelijk mijn ESTA aangevraagd. Bij Facebook heb ik gewoon de url ingevuld zoals je die ook bij mijn onderschrift hier ziet. Is akkoord want na precies 3 uur werd mijn aanvraag goedgekeurd.

Ook weer een zorg minder.

Roland
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Coyote Buttes
fijn dat je ook gewoon die URL van facebook in kunt vullen, is makkelijker en altijd juist.
fijn dat je ook gewoon die URL van facebook in kunt vullen, is makkelijker en altijd juist.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vroeg juist voor mij en mijn man de ESTA aan. Echter zag ik te laat dat we bij beiden onze tweede voornaam niet ingevuld hebben. Kan ik dat zo laten, of moet ik opnieuw aanvragen? Ik probeerde eerst via paspoort opladen, maar dat lukte niet. Vandaar alles manueel moeten invullen, en tweede naam vergeten.
-
- Amerika-expert
ESTA is ALLE voornamen. Ticket alleen eerste voornaam. Ik zou dus voor de zekerheid een nieuwe aanvragen. Scheelt je 28 dollar. Zonde geld. Maar de discussie met de CBP officer ga je never nooit winnen. Kans is aanwezig dat je de eerste de beste vlucht terug naar huis kunt pakken. Gewoon even nieuwe aanvragen en je zit wat betreft je voornamen safe
Ga geen risico nemen voor 28 dollar.

Dag mensen,
ik heb een aantal weken een ESTA aangevraagd en had binnen 2 uur een goedkeuring, maar alleen bij naam ouders van mijn partner heb ik haar moeders voornaam niet correct ingevoerd maar uit automatisme haar roepnaam
.
Dit zal toch geen probleem opleveren?
Dacht vraag het eerst hier alvorens een mail te sturen met mijn vraag en/of direct een nieuwe aan te vragen voor 12 euro....
ik heb een aantal weken een ESTA aangevraagd en had binnen 2 uur een goedkeuring, maar alleen bij naam ouders van mijn partner heb ik haar moeders voornaam niet correct ingevoerd maar uit automatisme haar roepnaam

Dit zal toch geen probleem opleveren?
Dacht vraag het eerst hier alvorens een mail te sturen met mijn vraag en/of direct een nieuwe aan te vragen voor 12 euro....
Zoals al zo vaak gemeld op dit forum. Alleen de namen als in het paspoort vermeld staan. Geen gemaar, geen begrip door de douane/immigratie USA. Je komt er niet in.
23 States so far...
-
- Amerika-expert
@Resetovic Even voor de volledigheid: Heb je een ESTA aangevraagd voor de moeder van je partner? Of heb je bij de ESTA van je partner haar moeders voornaam niet correct ingevuld? 1 van de vragen op je ESTA is namelijk de namen van je ouders. Dit laatste punt is minder een probleem. Als het een eigen ESTA betreft, altijd en alleen ALLE voornamen conform paspoort. Dan dus een nieuwe aanvragen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 nov 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik begrijp hieruit dat het om de aanvraag van je partner gaat en niet om een aanvraag van haar ouders?
Je moet inderdaad de namen van je ouders invullen. Echter vraag ik mij af of er dan op gelet (kan) worden of je hun namen goed vermeld hebt. Je geeft enkel een naam op, geen geboortedata.
Maar goed, zeker weten doe ik het niet maar de naam van je ouders verkeerd spellen lijkt mij niet zo snel problemen op te leveren.
Roland
@d_vdploeg
Bij de vraag naam van je ouders. Heb ik dus de naam van mijn schoonmoeder verkeerd genoteerd, haar roepnaam ingevoerd.
Geen drama als je het mij vraagt, maar in hoeverre is dit van belang weet ik weer niet.
Verder uiteraard beide persoonlijke gegevens volgens paspoort en alles volledig/correct beantwoord.
@Coyote
Zie mijn reactie hierboven. Ik begrijp uit jullie reacties dat ik mij gewoon niet druk moet maken
Of ik moet het alsnog aan hun vragen natuurlijk.
Bij de vraag naam van je ouders. Heb ik dus de naam van mijn schoonmoeder verkeerd genoteerd, haar roepnaam ingevoerd.
Geen drama als je het mij vraagt, maar in hoeverre is dit van belang weet ik weer niet.
Verder uiteraard beide persoonlijke gegevens volgens paspoort en alles volledig/correct beantwoord.
@Coyote
Zie mijn reactie hierboven. Ik begrijp uit jullie reacties dat ik mij gewoon niet druk moet maken

Of ik moet het alsnog aan hun vragen natuurlijk.
-
- Amerika-expert
Wat@Coyote aangeeft ik zou niet weten hoe ze dat moeten controleren. Je kunt moeilijk het paspoort van je schoonmoeder meenemen
Werkgever is ook zo’n ding. Dat controleren ze ook niet volgens mij. Ze gaan echt niet firma de Vries bellen om te controleren of jij daar werkt. Al meerdere malen van werkgever veranderd en nooit nieuwe ESTA voor aangevraagd. Hoeft ook niet trouwens.
Zal dus wel loslopen. Maar als je je zekerder voelt, voor 28 dollar zou ik niet gaan zitten stressen

Werkgever is ook zo’n ding. Dat controleren ze ook niet volgens mij. Ze gaan echt niet firma de Vries bellen om te controleren of jij daar werkt. Al meerdere malen van werkgever veranderd en nooit nieuwe ESTA voor aangevraagd. Hoeft ook niet trouwens.
Zal dus wel loslopen. Maar als je je zekerder voelt, voor 28 dollar zou ik niet gaan zitten stressen
@d_vdploeg
Helemaal duidelijk, dit zal dan vast geen problemen geven inderdaad. Alles van ons zelf helemaal correct of ik moet iets fout hebben gedaan van de spanning haha.
Maar hoezo 28 dollar?, voor twee personen bedoel je dit dan weer...
Helemaal duidelijk, dit zal dan vast geen problemen geven inderdaad. Alles van ons zelf helemaal correct of ik moet iets fout hebben gedaan van de spanning haha.
Maar hoezo 28 dollar?, voor twee personen bedoel je dit dan weer...
-
- Amerika-expert
Jep, esta is 14 dollar p.p. Zal vast goed komen. Ze willen vooral weten, matcht diegene die ik voor mij heb met zijn/haar gegevens conform paspoort, wat je komt doen, heel graag weten wanneer je weer op sodemietert
en weten of je de reden van je bezoek (vaak vakantie) kunt bekostigen. Of jouw schoonmoeder Katrien of Wilma heet zal ze weinig interesseren. Ik heb hier nog geen verhalen op het forum voorbij horen komen van mensen die naar de naam van hun ouders is gevraagd. En mocht dit in dat uitzonderlijke geval bij jouw toch zo zijn, antwoorden wat je op je ESTA hebt staan.

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 nov 2021, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal goed , dank voor je snelle antwoordend_vdploeg schreef: ↑09 nov 2021, 17:50Jep, esta is 14 dollar p.p. Zal vast goed komen. Ze willen vooral weten, matcht diegene die ik voor mij heb met zijn/haar gegevens conform paspoort, wat je komt doen, heel graag weten wanneer je weer op sodemieterten weten of je de reden van je bezoek (vaak vakantie) kunt bekostigen. Of jouw schoonmoeder Katrien of Wilma heet zal ze weinig interesseren. Ik heb hier nog geen verhalen op het forum voorbij horen komen van mensen die naar de naam van hun ouders is gevraagd. En mocht dit in dat uitzonderlijke geval toch zo zijn, antwoorden wat je op je ESTA hebt staan.

- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Coyote
Invullen van facebook account is nog niet gelukt, want ik heb de ESTA nog niet aangevraagd.
Ik ga het op jullie manier doen. Komt dus goed lijkt me.
Dank je nog...
Invullen van facebook account is nog niet gelukt, want ik heb de ESTA nog niet aangevraagd.
Ik ga het op jullie manier doen. Komt dus goed lijkt me.
Dank je nog...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Resetovic Ik vermoed dat er alleen verdere checks met AI (software) op ESTA gegevens worden gedaan als er van de aanvrager bellen afgaan. Dan zullen zaken als ouders, werkgever, social media etc van belang zijn. En ik denk dat er dan pas een mens naar kijkt. Dus zolang er verder niets aan de hand is zou ik me niet te druk maken.
En is er wel iets aan de hand dan kom je het vliegtuig niet eens in, de airline krijgt dan een melding. Dan heb je nog steeds de tijd om een nieuwe ESTA ter plekke opnieuw aan te vragen.
En is er wel iets aan de hand dan kom je het vliegtuig niet eens in, de airline krijgt dan een melding. Dan heb je nog steeds de tijd om een nieuwe ESTA ter plekke opnieuw aan te vragen.
@harryh
Social media heb ik alleen profielnamen van opgegeven en niet als link, deze topic pas afgelopen weekend gevonden en kom vooral terug dat volledige linken worden gedeeld op de aanvraag.
Dus hopen dat ik niet voor gekke verrassingen kom te staan
Social media heb ik alleen profielnamen van opgegeven en niet als link, deze topic pas afgelopen weekend gevonden en kom vooral terug dat volledige linken worden gedeeld op de aanvraag.
Dus hopen dat ik niet voor gekke verrassingen kom te staan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19885 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-