Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

MartijnVP schreef:
27 dec 2021, 14:37
Hoe kom jij aan deze prijs?
Code 388 gebruiken bij 'Referrer code'. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MartijnVP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MartijnVP »

Coyote schreef:
27 dec 2021, 14:42
Code 388 gebruiken bij 'Referrer code'.
Super, wat een verschil in prijs drie kleine cijfertjes kunnen maken.
Zijn er zo ergens codes te vinden?

We hebben ondertussen die standard SUV maar geboekt, met een downpayment van $ 35. Total is due tegen 22/2, kan ondertussen al iets rustiger uitkijken naar onze reis. Wie weet zakken de prijzen ook de komende anderhalve maand en kan ik deze nog annuleren.

Super bedankt voor de hulp!!!
Laatst gewijzigd door MartijnVP op 27 dec 2021, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Zojuist een auto geboekt voor de periode 20 mei tm 2 juni. Ophalen Miami , terugbrengen Orlando AirPort. We kregen via trip.com een hele goede prijs (770 dollar).

Nu vraag ik me twee dingen af. We halen hem op bij Avis, zijn alle verzekeringen dan geregeld of moeten we die nog los regelen? En we kregen geen optie om een 2e bestuurder toe te voegen, moet dat misschien bij Avis zelf?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Coyote schreef:
27 dec 2021, 14:41
Bij mijn weten geldt het tijdstip van ophalen. Dus als je de auto gereserveerd hebt om 16:00 u maar je haalt 'm al op om 15:00 u, dien je 'm de laatste dag ook uiterlijk om 15:00 u in te leveren om geen extra kosten in rekening gebracht te krijgen (als je inlevertijdstip ook op 16:00 u gezet had). Vaak is er een grijs gebied, bijv. dat er het eerste half uur dat je 'm later inlevert geen extra kosten zijn. Dat verschilt per verhuurder en zou je even moeten uitzoeken.
Maar let op: ze kunnen voor het contract wel het inlevertijdstip van de reservering aanhouden. Dus als je reserveert hebt met 16u ophalen en ook 16u inleveren maar je komt uiteindelijk de auto een uur eerder ophalen dan kan je dat zomaar een dag extra huur kosten.
Dus kom je eerder ophalen, laat dan (zo nodig) ook de inlevertijd overeenkomstig aanpassen.

Dat is mij een keer (bijna) gebeurt in Jackson Hole. Door vluchtwijzigingen was ik een paar uur eerder aangekomen. Uiteindelijk me ook 1,5 uur eerder
gemeld bij de autoverhuurder en toen alles was geregeld bleek dat ik nog $45 zou moeten bijbetalen. Ik had vooraf alles al betaald en omdat ze me eerder al een upgrade ("met een mid-size SUV kom je echt de bergen niet over") en andere extra's probeerde te verkopen, was ik extra alert. Bleek dat ze de inlevertijd uit de reservering had laten staan waardoor ik nu een dag extra doorbelast kreeg. Met tegenzin handmatig de inlevertijd laten aanpassen zodat het saldo weer netjes op 0 uitkwam. Helaas weer geen commissie voor haar...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@marcie216
Heb je bij je reservering aangegeven dat je uit NL/BE komt? Dan zouden allen noodzakelijke verzekeringen inclusief moeten zijn.
Kijk je reservering goed na of dit ook zo is.
Als je ter plekke deze verzekeringen (ILS/LIS en CDW) nog moet regelen, ben je aan de goden overgeleverd. Je betaalt dan de hoofdprijs (kan je initiële huurprijs makkelijk verdubbelen). Je hebt immers geen echte keuze meer.
Hetzelfde geldt voor de 2e bestuurder. Ook kunnen ze ter plekke de hoofdprijs (per dag) vragen. Het is dus echt aan te bevelen dit vooraf, in je reservering, te regelen.
Algemene tip: Zorg ervoor dat de autoreservering alles omvat wat je nodig hebt; minimale grootte/klasse van de auto, verzekeringen, # bestuurders, GPS, etc. De reserveringen die wij als Europeaan kunnen maken, zijn doorgaans zeer scherp geprijsd en zijn altijd inclusief de verplichte verzekeringen. Ter plekke aan de balie heb je geen keuze: je kan niet meer naar een ander. En na de lange reis kan je het overzicht even kwijt zijn en/of onbedoeld ergens mee instemmen waar je later spijt van krijgt.
Als je reservering alles omvat wat je nodig hebt, kan je met een gerust hart alle extra's of upgrades afwijzen (tenzij ze gratis zijn). Heb je een pre-paid reservering dan zijn de kosten ter plekke 0 (zero). Bij post-paid weet je ook vooraf welk bedrag je moet verwachten. Dus geen verrassingen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

MartijnVP schreef:
27 dec 2021, 15:00
Coyote schreef:
27 dec 2021, 14:42
Code 388 gebruiken bij 'Referrer code'.
Super, wat een verschil in prijs drie kleine cijfertjes kunnen maken.
Zijn er zo ergens codes te vinden?

We hebben ondertussen die standard SUV maar geboekt, met een downpayment van $ 35. Total is due tegen 22/2, kan ondertussen al iets rustiger uitkijken naar onze reis. Wie weet zakken de prijzen ook de komende anderhalve maand en kan ik deze nog annuleren.

Super bedankt voor de hulp!!!
Waar is die 388 code voor? Kan je die zonder problemen gebruiken?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

marcie216 schreef:
27 dec 2021, 16:09
En we kregen geen optie om een 2e bestuurder toe te voegen, moet dat misschien bij Avis zelf?
Mocht de 2e bestuurder je partner zijn dan is dat bij AVIS altijd automatisch een extra bestuurder, deze geef je dan ook niet op als extra bestuurder.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

dejong89 schreef:
27 dec 2021, 14:07
@PieterSilke Hoe bedoel je dit precies? I
Je komt om 12:55 aan, dus dan zou ik de auto om 14:00 ophalen. 16:00 is wel erg laat. Hoe laat vlieg je terug?

De prijs wordt vaak berekend op basis van 24u. Ophalen en inleveren op hetzelfde tijdstip (dus 16:00 ) zal hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper zijn dan ophalen en inleveren op een ander tijdstip ( 14:00 en 16:00 ) maar hier heb ik wisselende ervaringen mee. Soms maakt het qua prijs niet uit. Soms wel. Kwestie van proberen. Zo maakte het afgelopen maand voor ons niet uit of we onze auto in de avond zouden ophalen ( 23:00) of de volgende ochtend om 08:00. De prijs bleef gelijk.
Is 1u vanaf landen tot effectief in de garage staan niet heel snel? Laatst in Orlando deden we er zeker 2,5u over? We vliegen vanaf Parijs in 1 directe vlucht naar LAX, dus moeten nog door de grote controle, lukt dit alles op 1u op LAX? Hebben denk ik wel het voordeel dat we landen op een zaterdag middag?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

robinthart schreef:
27 dec 2021, 19:00
Waar die code voor staat weet ik niet. Ik gebruik 'm al enkele jaren zonder problemen voor uscarhire.com.

Als je nl. via de app van uscarhire boekt, gebruikt de app automatisch code 388. De prijzen in de app zijn nl. gelijk aan de prijzen via de website mét gebruik van de code.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marcie216 schreef:
27 dec 2021, 16:09
Nu vraag ik me twee dingen af. We halen hem op bij Avis, zijn alle verzekeringen dan geregeld of moeten we die nog los regelen? En we kregen geen optie om een 2e bestuurder toe te voegen, moet dat misschien bij Avis zelf?
Als het goed is heb je dit allemaal gecontroleerd voor je definitief ging boeken? Staat waarschijnlijk ook wel in de bevestiging. Heb je die al gekregen?

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PieterSilke schreef:
27 dec 2021, 20:31
Is 1u vanaf landen tot effectief in de garage staan niet heel snel? Laatst in Orlando deden we er zeker 2,5u over? We vliegen vanaf Parijs in 1 directe vlucht naar LAX, dus moeten nog door de grote controle, lukt dit alles op 1u op LAX? Hebben denk ik wel het voordeel dat we landen op een zaterdag middag?
Vanaf het moment van landen tot auto ophalen rekening ik altijd 1,5 uur als dat vliegveld ook de 1e aankomstplaats is en de controle dus daar plaatsvindt.

Afgelopen 1 dec. kwam ik 1 uur later aan op SFO. Zou 14:00 u zijn, werd 15:00 u. De autohuur had ik gepland om 15:30 u en werd uiteindelijk 16:23 u. De auto heb ik de laatst dag om 13:52 u ingeleverd terwijl ik tot 15:30 u de tijd had. Bij het boeken van de vluchten houd ik er altijd rekening mee dat ik de autohuur eenvoudig op 24 u kan houden. Soms doe ik dat door de auto al de avond van te voren in te leveren als de terugvlucht 's ochtends vroeg is.

Roland

robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Coyote schreef:
27 dec 2021, 20:41
robinthart schreef:
27 dec 2021, 19:00
Waar die code voor staat weet ik niet. Ik gebruik 'm al enkele jaren zonder problemen voor uscarhire.com.

Als je nl. via de app van uscarhire boekt, gebruikt de app automatisch code 388. De prijzen in de app zijn nl. gelijk aan de prijzen via de website mét gebruik van de code.

Roland
Ok bedankt voor de info
Gast

Bericht door Gast »

Harry schreef:
27 dec 2021, 19:31
Mocht de 2e bestuurder je partner zijn dan is dat bij AVIS altijd automatisch een extra bestuurder, deze geef je dan ook niet op als extra bestuurder.
Wel even rijbewijs van de tweede bestuurder laten zien om bij te laten schrijven op de huurovereenkomst :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is bij AVIS dus niet nodig, je partner is automatisch een extra bestuurder en hoef je dus niet bij te laten schrijven op de huurovereenkomst.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Aarjan en @groennom

Ik heb via een tip van Aarjan bij Avis een auto gehuurd in Seattle van 9 aug tot 1 sep 2022.
Ophalen op Paine field en inleveren op Seattle Tacoma. 1100€ voor een Premium SUV voor 3.5 weken. De prijs is nu inmiddels weer 3x zo hoog.

Ik kom nu echter wat problemen tegen wanneer ik de adressen in mijn roadbook aan het invoeren ben.

1) Ik lees dat de ophaallocatie "shuttle-service Paine Field" is. Ze brengen je waarschijnlijk vanaf daar naar de verhuurlocatie. Ik heb ergens gelezen dat je niet zomaar naar de verhuurlocatie (met een uber of zo) kunt gaan. Je moet de shuttle gebruiken en blijkbaar je vliegticket overleggen. Ik kan echter niet terugvinden waar ik dat gelezen heb.

2) Bij mijn reservering staat dat de ophaal-locatie voor "Local Renters only" is. Wat betekent dit?

Ik kom 8 aug. op Seattle Tacoma aan en ga dan naar een hotel. Een dag later wil ik dus de auto ophalen bij de Avis locatie door daar zelf naartoe te gaan.
Ik kan deze huur gewoon boeken zonder enige meldingen op de Avis-website, maar het voelt toch niet lekker. Weet iemand iets meer hiervan?

Als ik op b.v. drive-usa deze autohuur boek, staat er specifiek vermeld bij de ophaallocatie; "Airline passengers only"
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Harry schreef:
28 dec 2021, 09:27
Dat is bij AVIS dus niet nodig, je partner is automatisch een extra bestuurder en hoef je dus niet bij te laten schrijven op de huurovereenkomst.
Correct :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Coyote Buttes schreef:
28 dec 2021, 09:52
@Aarjan en @groennom

Ik heb via een tip van Aarjan bij Avis een auto gehuurd in Seattle van 9 aug tot 1 sep 2022.
Ophalen op Paine field en inleveren op Seattle Tacoma. 1100€ voor een Premium SUV voor 3.5 weken. De prijs is nu inmiddels weer 3x zo hoog.

Ik kom nu echter wat problemen tegen wanneer ik de adressen in mijn roadbook aan het invoeren ben.

1) Ik lees dat de ophaallocatie "shuttle-service Paine Field" is. Ze brengen je waarschijnlijk vanaf daar naar de verhuurlocatie. Ik heb ergens gelezen dat je niet zomaar naar de verhuurlocatie (met een uber of zo) kunt gaan. Je moet de shuttle gebruiken en blijkbaar je vliegticket overleggen. Ik kan echter niet terugvinden waar ik dat gelezen heb.

2) Bij mijn reservering staat dat de ophaal-locatie voor "Local Renters only" is. Wat betekent dit?

....

Als ik op b.v. drive-usa deze autohuur boek, staat er specifiek vermeld bij de ophaallocatie; "Airline passengers only"
Ik heb dezelfde boeking gedaan (7 juli - 7 aug), is in ieder geval iets om uit te zoeken. Ik zal ook van de week eens kijken, misschien dat ik Avis wel even opbel om te checken. In de bevestiging zie ik dit zo snel niet staan. Waar heb je deze info gevonden? In de bevestigingsmail?
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@groennom en @Aarjan

Als ik de AVIS locatie opzoek op de site van AVIS zie ik het volgende bij Paine;
AVIS airline only.jpg
AVIS airline only.jpg (39.18 KiB) 1027 keer bekeken

Er staat specifiek bij; "Airline passengers only". Is dit dan een restrictie?
Volgens mij wordt je vanaf het vliegveld (shuttleservice) naar de ophaallocatie gebracht. Op mijn reserveringsbevestiging staat de werkelijke ophaallocatie van de auto.

Deze locatie waar je (volgens mij) de auto daadwerkelijk gaat ophalen is de volgende;
AVIS local renters only.jpg
AVIS local renters only.jpg (48.38 KiB) 1027 keer bekeken

Hier staat vervolgens bij; "Local Renters Only".

En dan begin ik te twijfelen over het welbekende addertje...
Ik kan in de algemene voorwaarden niets specifiek vinden.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

asv60 schreef:
19 sep 2021, 16:40
En op de .fr site: LE PRIX INCLUT
Surcharge aéroport
Participation aux coûts d’immatriculation
Taxe locale
Rachat partiel de franchise en cas de sinistre. Als ik dit vertaal staat er: Gedeeltelijk eigen risico afkoop bij schade. Is dat dan hetzelfde als LDW?
Kilométrage illimité
Nog even een quote van een bericht van mezelf waar ik nog geen antwoord op heb.
Zitten hier alle benodigde verzekeringen bij? Het betreft Avis.fr
Als ik het vergelijk met Avis.be dan zit er WA bij en LDW.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gast

Bericht door Gast »

Als je in je profiel aangeeft uit NL te komen (NL rijbewijs) zouden alle noodzakelijke verzekeringen (CDW of LDW en SLI of PLI) inbegrepen moeten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer