Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? Deel 1 reviews t/m 2009

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ?

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben via een aanbieding bij Enterprise (we zijn lid) voor heel weinig geld voor volgend jaar een auto gehuurd. Het wordt een Nissan Maxima, Dodge Magnum or simular. Deze worden dus ook bij hen in dezelfde klasse ingedeeld.

Grappig trouwens, dat de Magnum als Limo werd gezien. Wij rijden zelf een Chrysler 300C Touring en dat is dezelfde auto :wink:
Tuur
Amerika-ontdekker

Bericht door Tuur »

Het klopt inderdaad dat de Dodge Magnum in dezelfde klasse is ingedeeld. Daar kwam ik later achter. Maar het is toch écht een veel grotere auto! Zéker achterin de auto. Daarbij kwam nog eens dat de kofferruimte door de stationwagen-uitvoering lekker flexibel in te richten was de baggage er met gemak in ging. Dat was nog maar de vraag bij de Nissan Maxima...

Dus daarom heb ik me er toch eerst van gewist of ik niet alsnog moest bijbetalen voor deze auto. (Wel drie keer gevraagd geloof ik). Dat had ik namelijk niet vreemd gevonden overigens. Het verschil tussen een Nissan maxima of een Dodge Magnum vind ik persoonlijk erg groot. Dodge Charger vs Nissan Maxima is een voor de hand liggender vergelijk, al denk ik dat ook dan de Charger wint...
Grappig trouwens, dat de Magnum als Limo werd gezien. Wij rijden zelf een Chrysler 300C Touring en dat is dezelfde auto :wink:
De Magnum werd door óns als Limo gezien! Komt ook door dat privacyglass. Die 300C is een nóg wat luxere uitvoering. Echt een vette bak. (Ben ook helemáá'l niet jaloers of zo...) :beerchug:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij kregen 2x gratis een upgrade. Beide keren bij Hertz.
In 1995 in Canada (Vancouver airport) hadden we een Ford Taurus gereserveerd. Die was niet voorradig en we kregen een veel grotere Volvo V-70 mee.
In 2007 op SFO hadden we een middelgrote personenwagen gereserveerd. Ron paste echter niet achter het stuur, hij stootte zijn hoofd. We kregen toen zonder bijbetaling een Chevrolet Equinox mee, zelfs een paar klassen meer !
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Type gehuurd: Equinox
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USA Reisen Duitsland
Opgehaald in: San Francisco (Airport)
Ingeleverd in: San Diego (Airport)
Meegekregen: we konden een SUV uitzoeken en hebben gekozen voor de Chevrolet Trailblazer, heerlijke auto!
Wanneer: september 2008

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Type gehuurd: Midsize (Pontiac G6-klasse)
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: San Francisco Bush St
Afgeleverd in: San Francisco Bush St
Meegekregen: Dodge Journey (SUV Crossover)
Wanneer: sept 2008

Na 2,5 uur wachten (!) een fijne verrassing, ook omdat onze medewachtenden wel gewoon de G6 meekregen...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Type gehuurd: Equinox
Opgehaald in: Las Vegas (Airport)
Ingeleverd in: Los Angeles (Airport)
Meegekregen: Toyota Highlander

Afbeelding
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

ik heb een vraagje:
ik heb afgelopen weekend een auto geboekt bij holidaycars.nl voor juli 2009, maar ze kunnen die reservatie pas bevestigen in november. stel nu dat de huurprijs in de tussentijd stijgt of daalt; wordt die dan aangepast op mijn reservatie of blijft die zoals ie was?
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Type gehuurd: Standaard SUV (Trailblazer)
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: San Francisco Airport
Afgeleverd in: San Francisco Airport
Meegekregen: Toyota Highlander
Wanneer: 1 t/m 18 september 2008
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pollyblue schreef:ik heb afgelopen weekend een auto geboekt bij holidaycars.nl voor juli 2009, maar ze kunnen die reservatie pas bevestigen in november. stel nu dat de huurprijs in de tussentijd stijgt of daalt; wordt die dan aangepast op mijn reservatie of blijft die zoals ie was?
Volgens mij kan die vraag alleen beantwoord worden door holidaycars.nl zelf. Wellicht dat je contact met ze kunt opnemen? We kunnen hier wel allemaal gaan gissen hoe het misschien gaat maar kennen de voorwaarden natuurlijk niet.

Overigens ben je erg vroeg met het vastleggen van een huurauto voor juli 2009. Persoonlijk zou ik wachten tot rond de kerst wanneer de reisgidsen voor volgend jaar zomer uitkomen en de meeste aanbieders hun prijzen voor volgend jaar bekend hebben gemaakt. Je kunt dan op je gemak de prijzen gaan vergelijken. En zelfs dan hoef je nog niet persé te boeken. Autohuur is bij uitstek een onderdeel van de voorbereidingen die je gerust wat later kunt vastleggen.

Succes ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Type gehuurd: Standaard 5 pax SUV (Ford Explorer)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hotelplan
Opgehaald in: San Francisco Airport
Afgeleverd in: San Francisco Airport
Meegekregen: Ford Explorer
Wanneer: 1 t/m 25 september 2008
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

Type gehuurd: sub-compact (chevrolet aveo)
Gereserveerd bij: USAreizen.de
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Seattle
Meegekregen: Jeep Cherokee Laredo 4x4
Wanneer: 15 t/m 30 september 2008
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Type gehuurd: Midsize SUV (Jeep Liberty)
Opgehaald in: Denver (Airport)
Ingeleverd in: Denver (Airport)
Meegekregen: Uitzoeken op de parkeerplaats: het is een Saturn Vue geworden. Manlief had hem het liefst mee naar huis genomen, want het was een erg fijne wagen!
Wanneer: 7 - 27 september 2008
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Type gehuurd: Luxury (LDAR)
Gereserveerd bij: Eautohuur
Opgehaald in: SFO
Afgeleverd in: San Francisco - Downtown
Meegekregen: Cadillac DTS
Wanneer: 27 september 2008 (nu nog in 'bezit' tot 15 november)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Type gehuurd: Full Size
Gereserveerd bij: WRC-Reizen
Opgehaald in: Vancouver, BC, Canada
Afgeleverd in: Vancouver, BC, Canada
Meegekregen: Dodge Charger
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

markro schreef:Type gehuurd: Full Size
Hoe beviel de dodge charger ?
want ik wij willen een mid size huren en alleen als de dodge charger een optie is ter plekke daarvoor upgraden (ik vind het nou eenmaal een leuke auto)
Maar hoe zit het met het verbruik want je krijgt volgens mij gewoon de 6 cilinder mee....
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Los Angeles, Californie
Afgeleverd in: Las Vegas, Nevada
Meegekregen: Chevrolet Equinox (konden kiezen uit een rijtje SUV's)
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

trapson schreef:
markro schreef:Type gehuurd: Full Size
Hoe beviel de dodge charger ?
want ik wij willen een mid size huren en alleen als de dodge charger een optie is ter plekke daarvoor upgraden (ik vind het nou eenmaal een leuke auto)
Maar hoe zit het met het verbruik want je krijgt volgens mij gewoon de 6 cilinder mee....
Vorig jaar hadden we een Dodge Charger en het was een erg fijne wagen. Verbruik weet ik niet, hebben we eigenlijk niet zo op gelet... Vriendlief wil nu eigenlijk thuis ook wel een Charger, maar dat zit er niet in.
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

trapson schreef: Maar hoe zit het met het verbruik want je krijgt volgens mij gewoon de 6 cilinder mee....
Wij waren vorig jaar op 5100 gereden miles ca. €475,- aan benzine kwijt. Ik heb alleen niet genoteerd hoeveel litertjes dat waren.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

trapson schreef:Hoe beviel de dodge charger ?
De Dodge Charger, die wij tot onze beschikking hadden, was volgens mij de eenvoudigste uitvoering. Wel met automatische versnellingsbak, airco, cruisecontrole en radio met geïntegreerde Cd-speler.
De bestuurdersstoel was in diverse standen elektrisch verstelbaar, evenals een mogelijkheid om de pedaalafstand ten opzichte van de voorstoel elektrisch te verstellen.
De bestuurdersstoel zat op zich goed, maar toch zat ik er niet altijd even ontspannen in. Ik had erg veel last van de achteruitkijkspiegel midden op de voorruit. Die belemmerde het zicht en ik moest steeds erg nadrukkelijk bukken om er onderdoor te kunnen kijken, hetgeen vooral bij het rijden in een stad erg vermoeiend was. (Het inkijken van de zijwegen rechts.) Daarbij had ik de zitting van de stoel wel laag staan. Als ik de rugleuning meer naar achter deed, werd het zicht beter, maar die ligstand beviel mij niet. En ik ben niet eens zo erg lang, namelijk 1.84 m.
Het meest hinderlijke aan deze auto was het uitzicht naar achteren. Door de niet zo hoge achterzijruiten en de platgelegde achterruit, was het zicht bijna nihil. Het was één grote dode hoek. Ik kon bij het achterruit wegrijden van een parkeerplaats op een parkeerterrein nauwelijks zien of er een auto achter ons stond en als deze er stond, hoever deze dan nog verwijderd was. Ook op de buitenspiegels was dit niet goed te doen. Herhaaldelijk is mijn vrouw uit moeten stappen om aan te geven hoeveel ruimte ik nog had om te manoeuvreren.

De auto had veel power onder de motorkap, trok snel op en accelereerde goed, ook als wij al op snelheid reden of tegen de berg op. Hij zoefde over de weg en reed heerlijk. Opmerkelijk vond ik voor zo’n grote auto, de relatief korte draaicirkel.
Het model is erg fors en niet alledaags, wij hadden er regelmatig bekijks mee.
Het verbruik is tijdens de gehele vakantie bij circa 4.000 km, met rijden in steden, op bergwegen en op vlakke snelwegen, gemiddeld uitgekomen op 1 op 10 (1 liter op 10 kilometer).
De auto was binnenin heerlijk ruim. Wij reisden maar met z’n tweeën, dus ruimte genoeg.
Onze bagage konden wij er goed in kwijt. De achterbak heeft een groot oppervlak, maar is echter niet erg hoog. Het scheelde daarbij wel, dat wij als bagage 1 behoorlijke koffer en 2 flinke reistassen hadden. Ik denk niet, dat er bijvoorbeeld twee hardschalen koffers naast elkaar op de vloer hadden gepast en vermoedelijk ook niet op elkaar. Daarom hebben wij de bagage altijd voor een deel in een koffer en de rest in tassen, die iets smaller en plooibaarder zijn. Daarnaast hadden wij in de achterbak een computer(rug)tas, een kleine rugzak voor de daguitstapjes met daarin o.a. onze camera’s en een klein trolleykoffertje (handbagage die in het vliegtuig mee mag in de passagiersruimte). Verder nog wat losse rommel, die steeds meer werd na het doen van inkopen.
Dit jaar hadden wij geen koelbox. Als wij die wel gehad zouden hebben, dan had die binnen op de achterbank moeten staan.
Voor onze vakantie was het een prima auto, maar zelf zou ik hem niet willen hebben.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

k had erg veel last van de achteruitkijkspiegel midden op de voorruit. Die belemmerde het zicht en ik moest steeds erg nadrukkelijk bukken om er onderdoor te kunnen kijken, hetgeen vooral bij het rijden in een stad erg vermoeiend was. (Het inkijken van de zijwegen rechts.) Daarbij had ik de zitting van de stoel wel laag staan. Als ik de rugleuning meer naar achter deed, werd het zicht beter, maar die ligstand beviel mij niet. En ik ben niet eens zo erg lang, namelijk 1.84 m.
vooral dit stukje ben ik blij mee om te horen en dat houdt dus in dat ik de charger weer mooi ga vergeten.
Ik ben 1,98 en heb nu hetzelfde probleem al in de mazda 3 serie waarin ik les. Ik had al zo'n vermoeden dat ik dit probleem in meerdere auto's ging krijgen maar bij de charger had ik dat niet verwacht (tis nou eenmaal geen kleine auto)
Ook hebben wij wel 2 hardschalen koffers en die zouden gewoon moeten passen in een full size auto vind ik.

Toch bedankt voor je reactie want nou kan ik mooi naar andere modellen gaan kijken wat wel "past"
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer