Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door PSVwally »

Op de dag van vertrek afhalen is het beste. Het moet iig op de dag van vertrek afgestempeld zijn. DUs niet de dag ervoor!!
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik ben 2 November vertrokken naar Miami vanaf Schiphol via station Brussel-Midi.
Het was een hele reis, eerst s`morgens met de trein vanaf Zwolle naar Brussel en toen met het E-ticket van Brussel naar Schiphol, maar je moet wat over hebben voor een goedkoper vliegticket.
Op het station van Brussel moest ik mijn E-ticket laten zien bij de internationale balie van de NMBS, hier kreeg ik een treinkaartje.
En volgens de bediende achter de balie werden mijn gegevens door hem ingevoerd in het KLM systeem ?

Onderweg heb ik 2x een conducteur gezien, maar op Schiphol aangekomen had ik mijn treinkaartje niet eens nodig.
Bij een zuil heb ik mijn paspoort (internationale reispas voor de belgen onder ons :lol: )ingescand, en toen kwam mijn boardingpass er uit rollen !, alleen nog mijn bagage afgeven en ik was klaar, niemand vroeg om een treinkaartje.
Ik weet niet of het ook werkt om je paspoort in te scannen en je treinkaartje niet te hoeven laten zien als de bediende van de NMBS mijn gegevens niet had ingevoerd in het KLM systeem (zoals de bediende tegen mij vertelde).
Crisis ? What Crisis ?
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Wat men mij onlangs verteld heeft in Antwerpen Centraal is dat het NIET meer mogelijk is om de treinkaartjes meer dan 24 uur op voorhand af te halen. De nieuwe werkwijze is dat men de passagiers effectief incheckt (in het KLM systeem dus) in Antwerpen Centraal. Er werd ook bij gezegd dat in het nieuwe systeem er op de Thalys op voorhand plaatsen gereserveerd zijn voor de KLM-passagiers, en dat er dus geen risico meer is (vroeger wel?) dat er geen plaats meer is op de trein.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Antwerpen Central staat niet meer in het rijtje van KLM, alleen Brussel ? Kan men nog wel een ticket boeken vanaf Antwerpen ?
schellie
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Via www.klm.be staat Antwerpen Centraal er nog steeds bij.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Er verschijnt nu ook een duidelijke melding tijdens het boeken dat de vlucht geannuleerd wordt als je niet met de trein reist. Dat was me de vorige keer (augustus of zo) tijdens het boeken niet zo duidelijk opgevallen.
Els
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Wij vertrekken op 19/11 voor 440€ naar Las Vegas via Antwerpen Centraal. Nu wonen wij in de omgeving van Antwerpen, dus voor ons is dit ideaal. De trein vertrekt om 7u 's morgens, maar als ik dit hier lees zou ik de avond ervoor al kunnen inchecken?

Zou het mogelijk zijn om de seats te kiezen via deze incheck balie zodat we met z'n 3'en zeker naast elkaar zitten?

Thx! :)
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Inderdaad, het zou 24 uur op voorhand kunnen en men sprak wel degelijk over inchecken, dus ik neem aan dat er ook stoelen toegekend worden. Maar je kan toch al op voorhand (3 maand voor vertrek) stoelen vastleggen via de klm website dacht ik?
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Ik meende ergens gelezen te hebben dat je enkel stoelen kan kiezen als je ook daadwerkelijk inchekt. En daar je pas kan inchecken in Antwerpen, vermoed ik dat je het niet online kan... ('Vroeger' kon men pas inchecken in Amsterdam, na de treinreis.)

Edit: info van de KLM website:
Met internet check-in kunt u eenvoudig zelf uw stoel kiezen en uw boarding pass afdrukken
Indien u reist met een e-ticket
Vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek (vanaf 24 uur voor vertrek voor vluchten van en naar de VS)
Ongeacht of u met ruimbagage of alleen met handbagage reist
Dat zullen we dan eens proberen daags voor vertrek! :)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb een tweetal weken terug ook gewoon tickets geboekt met klm vanaf antwerpen centraal, via klm.be.

De waarschuwing dat je de trein effectief moet nemen of het ticket is niet geldig, vond ik absoluut niet opvallen bij het boeken. Maar gelukkig had ik het wel hier gelezen en bovendien ik woon 20 km van antwerpen en mijn ouders rijden liever naar antwerpen dan naar amsterdam om ons af te halen. :lol:

vind het wel heel gek dat een Nederlandse maatschappij op deze manier (prijs!) de "echte" Nederlanders zo benadeeld. Maar wij Belgen kunnen er maar goed mee zijn. dus dankuwel klm!
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Ik heb nog een vraag: als je gaat inchecken aan de internationale balie heb je dan de paspoorten nodig van de personen die meegaan?

Thx! :)
roel beethoven
Amerika-newbie

Bericht door roel beethoven »

Ik wil tickets boeken voor Peking. Met de KLM vanaf Antwerpen via Schiphol. Je moet van Antwerpen naar Amsterdam met de trein reizen. De tickets wil ik vooraf ophalen in Antwerpen. Nu mijn vraag: wij gaan met z'n drieën, kan ik alleen die treintickets ophalen?
traveljmc
Amerika-newbie

Bericht door traveljmc »

Mijn moeder heeft vanochtend op Antwerpen Centraal in haar eentje de drie tickets ingewisseld (een dag van te voren) voor de treinkaartjes zonder dat ze paspoorten hoefde te laten zien. De persoon achter de balie vertelde uitdrukkelijk dat de kaartjes gestempeld moeten worden en dat je desnoods zelf op zoek moet naar een conducteur.
traveljmc
Amerika-newbie

Bericht door traveljmc »

Update: Voor onze vlucht naar New York vanaf Antwerpen heeft mijn moeder de treinkaartjes een dag van te voren opgehaald. Op zaterdagochtend is mijn broer in Rotterdam opgestapt. Mijn moeder en ik in Den haag. Trein had 20 minuten vertraging. Direct na het instappen zijn we op zoek gegaan naar de conducteur die in een apart hokje zat. We hebben aangeklopt en hij heeft afgestempeld. Hij zei nog dat hij ons helemaal nog niet had gezien op zijn ronde door de trein maar vroeg gelukkig niet door... Bij het inchecken (bij de Business/Elite balie) is NIET naar de treinkaartjes gevraagd.
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Twee weken geleden naar Vegas vertrokken via Antwerpen en in Schiphol hebben ze ook niet naar de afgestempelde tickets gevraagd.

Had de dag ervoor de tickets gaan afhalen voor 3 personen aan de balie in Antwerpen. Paspoorten waren niet nodig. De balie bediende zei dat hij ons ineens had ingechecked bij KLM. In Schiphol aangekomen konden we onze boarding passes gewoon printen uit de 'machines'.

Ik vermoed dat de afstempeling niet (meer) nodig is, maar ja, dat is op eigen risico! :)

(Wij wonen omgeving Antwerpen, dus we gingen sowieso met de trein!)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

@lorddraco;
en liep dat een beetje vlot, zo per trein, dan "overstappen" op het vliegtuig in schiphol.
boarding pass afprinten op de machines daar; bagage afdroppen?

Wij hebben een kleine 2 uur "overstap tijd" in amsterdam volgede zomer. Ik vind dat een beetje krap want ik dacht dat je voor intercontintentale vluchten vroeger aanwezig moest zijn...

en de treinrit is in de thalys met gereserveerde plaatsen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Twee uur overstaptijd op Schiphol op een intercontinentale vlucht is best wel voldoende. En in de Thalys heb je alleen gereserveerde plaatsen. Je hoort een ticket te krijgen met daarin wagonnummer en zitplaatsnummer(s).
boemie
Amerika-newbie

Bericht door boemie »

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist ook een ticktet geboekt naar Dubai vanuit Amsterdam Centraal.

Zoals ik nu lees, kan ik de ticktets 1 dag voor mijn vertrek ophalen.

En voor het afstempelen op zoek gaan naar een conducteur. Maar tot hoe laat zijn die balies open?

Ik moet woensdag vroeg in Antwerpen zijn en als ik de ticktets 1 dag eerder kan ophalen zou het mooi zijn. En wij komen uit Rotterdam, zou ik de dag erna in Rotterdam opstappen. Dit is de beste optie.

Ik hoor graag van jullie en erg fijn om julli ervaringen te lezen.

Gr

Sandra
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Tipsy_1 schreef:@lorddraco;
en liep dat een beetje vlot, zo per trein, dan "overstappen" op het vliegtuig in schiphol.
boarding pass afprinten op de machines daar; bagage afdroppen?

Wij hebben een kleine 2 uur "overstap tijd" in amsterdam volgede zomer. Ik vind dat een beetje krap want ik dacht dat je voor intercontintentale vluchten vroeger aanwezig moest zijn...

en de treinrit is in de thalys met gereserveerde plaatsen?
Ja, dat verliep zeer vlot. De trein stopt in de luchthaven, roltrap op, klm balie zoeken en boarding passes printen. Dan bagage op de band en vliegtuig zoeken. Wij hadden ook twee uur en dat was zeker voldoende.

Ik had enkel de terugrit met de Thalys en dat zijn inderdaad gereserveerde plaatsen. Het ticket moet je afhalen bij terugkomst op Schiphol bij de 'High speed' trein balie (in de hoofdhal van Schiphol, na bagae claim en customs). Volgens het ticket mag je ook de Thalys een rit vroeger of later nemen. Ik was echter 3u vroeger dan voorzien op Schiphol en dan mag je mee met een vroegere Thalys als je het aan de Thalys trein begeleider vraagt. Hij/zij kan je dan wel geen zitplaats garanderen, maar dat was in mijn geval geen probleem, genoeg lege plaatsen en er is ook nog altijd de bar van de Thalys!. :)

Leuke anekdote: in het heengaan hadden we slechts 75 minuten overstap tijd in Minneanapolis. Vliegtuig arriveerde 20 minuten te laat, toch hebben we de connectie nog kunnen halen (juist op tijd weliswaar). Customs en immigrations waren super vlot daar. Dan bleek dat we in de eerste sneeuwstorm van van het seizoen terecht gekomen waren en moest het vliegtuig eerst nog gede-iced worden. Uiteindelijk toch nog als één van de laatste vliegtuigen kunnen opstijgen, de kans was immers zeer groot dat het vliegveld moest sluiten. Toen we eenmaal in de lucht waren, announcement van de piloot: Let's fly pedal to the metal to Vegas now! :)
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

boemie schreef: Ik heb zojuist ook een ticktet geboekt naar Dubai vanuit Amsterdam Centraal.
Zoals ik nu lees, kan ik de ticktets 1 dag voor mijn vertrek ophalen.
En voor het afstempelen op zoek gaan naar een conducteur. Maar tot hoe laat zijn die balies open?
Ik moet woensdag vroeg in Antwerpen zijn en als ik de ticktets 1 dag eerder kan ophalen zou het mooi zijn. En wij komen uit Rotterdam, zou ik de dag erna in Rotterdam opstappen. Dit is de beste optie.
Dag boemie,

De balie('s) voor onmiddellijk vertrek zijn al zeer vroeg open. Ik dacht vanaf 5.45u al..
Hier zijn de normale openingsuren te vinden (maar zo op het eerste zicht staan de openingsuren van de onmiddellijk vertrek balies er niet bij): http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... p/Stations

Mvg,
LD
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer