Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Zit even te neuzen op de KLM site (pakkage deals) voor een vlucht incl. hotel + auto.
Nu kan ik nergens zien via welk autoverhuurbedrijf de auto geleverd wordt, is dit bij jullie bekend, of verschilt dit?
Dank.
Nu kan ik nergens zien via welk autoverhuurbedrijf de auto geleverd wordt, is dit bij jullie bekend, of verschilt dit?
Dank.
- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik lees overal dat er een bedrag wordt gereserveerd als borg bij autohuur. Paar dagen later is die borg gewoon weer beschikbaar. Dat is wel gewoon zo volgens mij. Vraag is meer hoeveel borg er tijdelijk wordt vastgehouden. Stel...je hebt een limiet van 2000 en de borg is 250 euro. Dan kun je een paar dagen maar 1750 van je cc gebruiken. Die info is voor ons belangrijk om te weten..bedeve schreef:Er is geen borg.Alwayshappy schreef:Hoeveel borg wordt er vaak op je CC gereserveerd? .
Je CC gegevens zijn je "borg"
Pre-paid geboekt ??
Als je geen extra's aan de balie afneemt wordt er ook niets meer gereserveerd.
Pay later ??
Je huurbedrag wordt gereserveerd en bij terugkomst definitief afgeboekt.
De creditcards van ICS ( zoals de ANWB CC) hebben de mogelijkheid geld bij te storten en daarmee je bestedingsruimte te vergroten.
Dit in tegenstelling tot bijv de Rabocard
" . De bestedingslimiet wordt hiermee niet verhoogd. Het betreft alleen de bestedingsruimte binnen de bestaande bestedingslimiet. Meer info over creditcards vind je op: http://rabo.nl/ifdaw "

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij ons is er wel degelijk voor elke autohuur een borg gereserveerd op de creditcard. Het geld wordt niet daadwerkelijk afgeschreven, maar is ook niet beschikbaar voor andere bestedingen.
De hoogte van de borg hangt met name af van het wel of niet hebben van een eigen risico en de waarde van de auto. In de USA heb je meestal geen eigen risico. Ik zou het bij de verhuurder of tussenpersoon navragen om niet voor verrassingen te komen staan.
De eenvoudigste manier om niet in de problemen te komen, is het verhogen van de limiet of het aanvragen van een extra credit (partnercard?) met dezelfde limiet. Dit is sowieso aan te raden hoor, want bij een geblokkeerde kaart (je zal niet de eerste zijn!) heb je altijd nog een kaart achter de hand.
De hoogte van de borg hangt met name af van het wel of niet hebben van een eigen risico en de waarde van de auto. In de USA heb je meestal geen eigen risico. Ik zou het bij de verhuurder of tussenpersoon navragen om niet voor verrassingen te komen staan.
De eenvoudigste manier om niet in de problemen te komen, is het verhogen van de limiet of het aanvragen van een extra credit (partnercard?) met dezelfde limiet. Dit is sowieso aan te raden hoor, want bij een geblokkeerde kaart (je zal niet de eerste zijn!) heb je altijd nog een kaart achter de hand.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 02 aug 2015, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
@bedeve: mooi dat je het beter weetbedeve schreef:De creditcards van ICS ( zoals de ANWB CC) hebben de mogelijkheid geld bij te storten en daarmee je bestedingsruimte te vergroten.
Dit in tegenstelling tot bijv de Rabocard
" . De bestedingslimiet wordt hiermee niet verhoogd. Het betreft alleen de bestedingsruimte binnen de bestaande bestedingslimiet. Meer info over creditcards vind je op: http://rabo.nl/ifdaw "

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- bedeve
- Amerika-expert
Ik weet niet waar je moet lezen voor "overal "Alwayshappy schreef:
Ik lees overal dat er een bedrag wordt gereserveerd als borg bij autohuur.
Ik lees als het mijn CC aangaat alleen maar de bij/afboekingen en reserveringen , met als resultaat de overgebleven bestedingsruimte.
Dat is ook het enige wat me daadwerkelijk interesseert
En er is hier niemand die een reservering onder de kop " borg " van zijn/haar CC kan laten zien.
Binnen europa bestaat het nog wel, maar daar gaat het in dit onderwerp niet over.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
In Australië was het maar liefst 3000 dollar vorig jaar en ja, ik reserveer vaak binnen Europa. Ik laat mijn creditcardafschriften sowieso niet aan anderen zien
Voor Amerika ben ik vooral gewend aan camperhuur en daar bedroeg de borg elk jaar weer 1000 dollar.
Blijft toch mijn advies voor een tweede creditcard staan hoor.

Voor Amerika ben ik vooral gewend aan camperhuur en daar bedroeg de borg elk jaar weer 1000 dollar.
Blijft toch mijn advies voor een tweede creditcard staan hoor.
- bedeve
- Amerika-expert
Mijn maximum is € 2500.- Bij autohuur in Wenen van een auto waarmee ik in Hongarije ging rondrijden.nieuwenoord schreef:In Australië was het maar liefst 3000 dollar vorig jaar en j
Maar ja; de thread is autohuur in Amerika...
Voor wat betreft die 2e CC ga ik helemaal met je mee.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Heb via Nederlandse Alamo site een auto geboekt en vooraf betaald. Hierdoor zou 'skip the counter' niet mogelijk zijn. Heb hierover al met Alamo in nederland gebeld. Iemand een idee hoe je toch niet langs de counter moet? Is dat op een andere manier te regelen?
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Geen idee, ik heb op Alamo.com geboekt. En daar wijst het zich eigenlijk vanzelf. Via iedere mail bevestiging wordt je een stap verder geleid. Heb wel begrepen dat niet iedere vestiging deze mogelijkheid heeft. Maar een lijst met vestigingen die het wel hebben staat op die site.
Orlando heeft die functie ook, maar alleen als je via.com reserveert. De nederlandse site is niet gekoppelt aan de Amerikaanse zegt men. Moet je alsnog langs de balie 

Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Via de uk site gaat het meestal ook.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
trouwens als ik via http://www.alamo.co.uk/brits een auto wil boeken kan ik een auto selecteren daarna kom ik niet verder.
Bij jullie ook?
de gewone http://www.alamo.co.uk/ werkt wel goed.
Bij jullie ook?
de gewone http://www.alamo.co.uk/ werkt wel goed.
- bedeve
- Amerika-expert
Ze hebben de prijzen wat ge upgrade maar werkt verder prima.Hinko schreef:trouwens als ik via http://www.alamo.co.uk/brits een auto wil boeken kan ik een auto selecteren daarna kom ik niet verder.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
uhm dan ligt het bij mij....
2 verschillende brower's gedaan, zelfde probleem.
Als ik bijvoorbeeld een standard suv gselecteerd heb dan moet ik normaal het invul scherm krijgen.
Ik krijg dit:

Ook met mijn Nexus 5, hetzelfde resultaat
2 verschillende brower's gedaan, zelfde probleem.
Als ik bijvoorbeeld een standard suv gselecteerd heb dan moet ik normaal het invul scherm krijgen.
Ik krijg dit:

Ook met mijn Nexus 5, hetzelfde resultaat

- bedeve
- Amerika-expert
Als Alamo je nou dwars zit kijk dan eens bij National hoe een Standard SUV daar voor jou uitkomt.
Gisteren was dat voor mij goedkoper dan bij Alamo / LHF
Gisteren was dat voor mij goedkoper dan bij Alamo / LHF
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
oww was niet specifiek opzoek hoor. Het viel mij gewoon even op

- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heb dat probleem bij Alamo/brits ook al een weekje, zelfs met de nieuwe Win10 Edge browser
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ah, microsoft.
Op OS X met zowel Chrome als Safari krijg ik het invulscherm te zien.
Op OS X met zowel Chrome als Safari krijg ik het invulscherm te zien.
Inderdaad. iPad geen probleem.
Windows en Android bij mij dus wel.
Windows en Android bij mij dus wel.
- Division
- Amerikakenner
Bij ons is er bij Alamo 1 dollar in rekening gebracht als 'borg', dus als reservering op de credit card. Alles was van tevoren al betaald.Alwayshappy schreef:Hoeveel borg wordt er vaak op je CC gereserveerd? Wij hebben een CC van 1000 euro en willen op 1-2 van de eilanden van Hawaii (we zien ze alle 4) een huur auto regelen. CC is verder alleen nodig voor borg in hotels. Vliegtickets, ed worden vooraf betaald. Redden we het dan met onze CC, of is 2000 euro wel echt noodzakelijk? Verblijven 5 nachten op elk eiland en elk eiland hebben we gewoon een hotel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19951 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties