Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Klaasvaker
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Klaasvaker »

Alvast excuus voor de waarschijnlijk dubbele vraag maar ook na een uur zoeken op dit forum kom ik er niet echt uit.
Ik zoek een auto voor 3 weken Seattle in augustus en zie bizarre prijsverschillen. Hier las ik over de CDP codes. Met CDP 510000 kost een Cat. i auto me 1152 euro en zonder code 3216 euro. Een bizar verschil. Met die code staat er ook bij. “ Zakelijk - Indien u niet voor zakelijke doeleinden huurt, wordt uw zakelijke CDP aan de balie verwijderd en uw leisure CDP of, indien niet aanwezig, het beschikbare openbare tarief toegepast” maar ik kan ook doodleuk prive aanklikken en zie dezelfde prijs. :wtf:
Op de franse website staat op de pagina waar je de auto kiest nog de volgende tekst: “ Bewijs van uw status als CDP-begunstigde zal worden gevraagd wanneer u het voertuig overneemt”

Ik weet het niet meer… kan ook geen duidelijk antwoord vinden.

2e vraag: als je bij Hertz boekt en kiest voor later betalen, wat zijn dan de annuleringsvoorwaarden?

Alvast bedankt! :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Klaasvaker antwoord op 2e vraag:
Bij later betalen kun je kosteloos annuleren. En een no show fee is ook niet van toepassing in de VS bij later betalen, daarvoor even doorlezen tot onderste tekst.
Uit bevestigingsmail:
ANNULERINGEN

U kunt uw reservering online annuleren via de functie Bekijk/Wijzig/Annuleer via het telefoonnummer welke u onder Contact Hertz op onze website kunt vinden.
Als u uw reservering heeft vooruitbetaald en uiterlijk twee dagen voor de geplande ophaaldag annuleert, betalen wij de reservering volledig terug. Wanneer u later dan twee dagen voor ophalen van het voertuig annuleert, worden er admistratiekosten t.b.v. €45,00 (of lokale equivalent - zie 'VOORBETALING ONLINE ANNULERING EN NO SHOWKOSTEN' hieronder) in rekening gebracht op de creditcard gebruikt is bij het maken van de reservering.

NO SHOW / VERLOREN HUURSOM

Wanneer u vooruitbetaald heeft en niet geannuleerd heeft en het voertuig niet heeft opgehaald op de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een No Show/Verloren huur toeslag van € 95 of equivalent daarvan door te belasten ter compensatie omdat wij deze auto niet meer konden verhuren omdat deze voor u gereservereerd was.
In dat geval zullen wij uw betaling terugstorten waarbij de kosten voor no show/verloren huur in mindering zijn gebracht wanneer u ons binnen 90 dagen voor ophaaldatum aanschrijft via: Hertz Prepaid Accounting Department, Hertz Europe Service Centre, Swords Business Park, Swords, Co. Dublin, Ierland, waarin u vraagt om teruggave en daarbij dient u een kopie van uw reserveringsbevestiging te hebben bijgesloten.
Wanneer u bij de vestiging betaalt maar u bent niet in staat geweest uw voertuig op te halen of te annuleren voor de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een no show/verloren huurkosten door te belasten van 65.00 Euro of equivalent daarvan om ons tegemoet te komen in de kosten die wij hebben omdat wij het voertuig niet verder kunnen verhuren. Voor meer informatie gaat u naar Prepaid Online Annulering en No Show kosten hieronder. Dit bedrag zal van uw creditcard worden genomen die u gebruikt heeft bij het maken van de reservering. Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.

No Show Bedrag
Houd er rekening mee dat er in voorkomende gevallen een No Show Bedrag van toepassing kan zijn voor boekingen op basis van vooruitbetaling of betaling aan de verhuurbalie.

Als u aan de verhuurbalie betaalt , uw reservering niet annuleert en het voertuig niet op de ophaaldatum ophaalt, behouden wij ons het recht voor om een No Show bedrag van EUR 65,00, GBP 65,00 (of het equivalent in de valuta van de bestemming, exclusief BTW) in rekening te brengen voor administratiekosten. Dit bedrag zal worden belast op de creditcard die u gebruikt om uw boeking te maken. Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
Gast

Bericht door Gast »

pretberg schreef:
12 jan 2022, 08:20
@Terpies @harryh

Ik heb de zoekfunctie gebruikt gaf alleen aan dat er te veel hits waren op de zoekterm.

Gaat om auto ophalen op Orlando Airport op 3 oktober en inleveren 20 oktober, minimaal midsize SUV.
Kwam bij Fox nu een prijs tegen van 650 USD.

Heb nu boeking staan bij Hertz voor 780 euro. Alleen ophalen op Sanford dus iets omslachtiger.
Welke FOX site gebruik je? Het lijkt mij alsof je op de .com site zit, waarbij wordt aangenomen dat je uit de US komt.
Als dat zo is, dan zijn de tarieven zonder verzekeringen en die komen er dan nog bij.

Voor jouw periode op MCO kom ik bij Hertz voor ICAR (midsize sedan groep C, voor Gold canopy) op $757 en IFAR (midsize SUV) op $838. Scheelt je weer een taxi naar Sanford. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 12 jan 2022, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Ik kwam er via rentalcars.com dacht ik. De prijzen die jij noemde zijn via Fox?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Zo te zien heeft Terpies Hertz prijzen gedeeld
Gast

Bericht door Gast »

Mijn post is op verzoek aangepast en prijzen verduidelijkt :thumbup:

Rentalcars.com is schijnbaar een US site, heb je die wel op NL gezet? Dan krijg je prijzen in € en die zijn vanaf €1000 en hoger. De goedkoopste Midsize SUV kost dan ineens minstens €1200:
CE326811-F08C-4A88-B5AD-EBD29FAD0FCD.jpeg
Op https://www.foxrentacar.com/en/reserve-a-car.html#step3 kom ik wel op de $600 (pay now rate), maar dan heb je zoals gezegd GEEN verzekeringen. Per dag komt er dan voor CDW/LDW en SLI $43 bij!
BD8F4DED-F79C-4045-8595-E5C3FF77C380.jpeg
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Ik weet het, ik ben de 100e die schrijft dat de prijzen dramatisch hoog zijn.

Ik zoek voor 5 personen een standaard SUV of minvan voor 29 juni - 6 juli in Las Vegas. Prijzen zijn ruim boven de 100 Euro per dag op alle bekende sites behalve voor Fox Rental Cars. Als ik daar de reviews over lees dan is dat niet echt een serieuze optie voor ons denk ik. Ik zoek op Drive-Usa, Momondo, Booking.com, Rental cars.com, Hertz, Sixt, National, Happytours en Autoslash.

Suggesties en meedenken zeer welkom, alvast bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

Ik kom bij Hertz voor een member boeking met 510000 op $300 voor aisle pic met status. :thumbup:
Ben benieuwd hoe jij zoekt, en of je je misschien bent vergeten in te lezen op dit topic op het forum :thumbup:
Lijkt me prima prijs:
C10F7A37-A781-4E19-B824-1FB60271227B.jpeg
Laatst gewijzigd door Gast op 14 jan 2022, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Ik heb rentalcars.com wel op Nederland gezet maar probleem is denk ik dat de server van mijn werk in de VS staat waardoor ik geen prijzen krijg met verzekeringen.

@terpies wel code gebruik jij want ik kom niet op de genoemde prijzen bij Hertz.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Terpies schreef:
12 jan 2022, 23:22
Ik kom bij Hertz voor een member boeking met 51000 op $300 voor aisle pic met status. :thumbup:
Ben benieuwd hoe jij zoekt, en of je je misschien bent vergeten in te lezen op dit topic op het forum :thumbup:
Lijkt me prima prijs:

C10F7A37-A781-4E19-B824-1FB60271227B.jpeg
Dank je!

Ik ben al jaren Hertz Gold en heb daar 51000 geprobeerd en dan kom ik op prijzen vanaf 1193 Euro voor 7 dagen. De clou zit 'm volgens mij in jouw PC status en die ik heb ik niet. Ik heb bij National Master card Elite (aantal jaren geleden via dit forum verkregen), ik heb een statusmatch geprobeerd maar daar krijg ik de melding dat ik Gold ben en niet GOLD PLUS.

Even los van Hertz, krijg jij bij andere clubs ook lagere prijzen (en zoek ik verkeerd) of krijg je ze enkel bij Hertz?
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Bij mij werkt die code dus niet?? zitten jullie op Hertz.com of .nl ik probeer te zoeken waarom bij mij dit niet lukt
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

Met de zoektocht naar autoverhuur ben ik vipcars.com tegengekomen kent iemand deze site?
Hier heb ik een acceptabele prijs gevonden bij FOX, nog nooit bij gehuurd iemand ervaringen bij deze maatschappij?

Greets
Koen
Gast

Bericht door Gast »

@phoonke kijk even een paar posts hierboven waarin FOX al genoemd wordt, en ook mijn comment: wat is goedkoop, acceptabel etc etc. allemaal relatieve begrippen als je niet aangeeft waar/wanneer en wat je huurt.
Gast

Bericht door Gast »

cvr schreef:
13 jan 2022, 09:27
Dank je!

Ik ben al jaren Hertz Gold en heb daar 51000 geprobeerd en dan kom ik op prijzen vanaf 1193 Euro voor 7 dagen. De clou zit 'm volgens mij in jouw PC status en die ik heb ik niet. Ik heb bij National Master card Elite (aantal jaren geleden via dit forum verkregen), ik heb een statusmatch geprobeerd maar daar krijg ik de melding dat ik Gold ben en niet GOLD PLUS.

Even los van Hertz, krijg jij bij andere clubs ook lagere prijzen (en zoek ik verkeerd) of krijg je ze enkel bij Hertz?
Status heeft voor de pricing geen invloed, PC en CDP codes wel. Kijk anders even op pagina 1 van het Hertz topic over hoe de twee schermen strategie je deze prijzen geeft :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

phoonke schreef:
13 jan 2022, 10:43
Hier heb ik een acceptabele prijs gevonden bij FOX, nog nooit bij gehuurd iemand ervaringen bij deze maatschappij?
Inderdaad paar posts hieronder al besproken, zie viewtopic.php?p=1272723#p1272723 en viewtopic.php?p=1272912#p1272912
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

marcie216 schreef:
08 jan 2022, 09:05
Kijk ook eens naar Trip.com, daar hebben wij mooie prijzen gevonden!
en je kunt er je eigen affiliate reisbureautje mee beginnen ;

https://www.trip.com/partners/index

Huur uw auto bij bedeve , stap maar in en weg ermee...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

@bedeve we kunnen daar samen een affiliate beginnen en dan bemiddelen in goedkope autohuur. Het verschil tussen wat de klant zou betalen en wat wij vinden als goedkoopste tarief delen we dan door drie: 1/3 voor elk van ons en 1/3 voor de klant :thumbup:
We geven genoeg tips die mensen behoorlijke besparingen oplevert...daar mogen wij ook wel wat consulting fees voor in rekening brengen :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Terpies Top Idee ! Maar deze Trip Co. geeft maar 5% commissie .Dus ik stel voor voor dit plan even verder te kijken....
Er was een paar jaar geleden een Duitse Alamo affliate actief die door het grootste deel van zijn commissie aan de klant te geven een prima omzet had. Hij bedacht zelf allerlei tarieven...Toch een gat in de markt .....
:thumbup: :clap:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

phoonke schreef:
13 jan 2022, 10:11
Bij mij werkt die code dus niet?? zitten jullie op Hertz.com of .nl ik probeer te zoeken waarom bij mij dit niet lukt
Gebruik je wel code 510000?

[mention]Terpies[/mention] Vergat een nulletje... :wink:
Terpies schreef:
12 jan 2022, 23:22
Ik kom bij Hertz voor een member boeking met 51000 op $300 voor aisle pic met status.
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phoonke
Amerikafan

Bericht door phoonke »

Ok Dankjewel daar zit dus de fout waarom het bij mij niet lukte een 0 te weinig :thumbup:
Nu zie ik inderdaad andere prijzen!
Alleen vind ik niet direct ergens terug dat je kosteloos kan annuleren bij Hertz?
Gaat dit?

Greets
Koen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen