Pete.Z schreef:Heb ik ook jaren gedacht,maar de laatste 3 jaar bespaar ik iedere keer honderden euro's door alles zelf te boeken....dus financieel is het zeker geen voordeel meer.
Het is wel makkelijk, absoluut, onze december vakantie heb ik ook compleet laten boeken door ons reisbureau, maar voor Amerika en andere bestemmingen die wat verder zijn zien ze me niet meer.
Als je bij de reisbureau's van Connections boekt heb je zowieso dezelfde prijzen dan wanneer je via hun website boekt. Ze zijn misschien niet altijd de goedkoopste maar toch hebben ze vaak aantrekkelijke prijzen. Op die manier krijg ik toch de service van een degelijk reisbureau en betaal ik toch maar hetzelfde dat jij via hun site moet betalen.
Natuurlijk als je via sites zoals priceline, hotels.com en weet ik nog wat voor sites allemaal boekt dan doe je natuurlijk wel financiëel je voordeel. Maar dit zijn de sites die ik kost wat kost wil vermijden... Ik ben nog van de oude stempel zodat ik liever iets meer uitgeef maar tenminste (zo goed als) zeker ben dat ik datgene krijg wat ik gevraagd heb...
Enkel hotels in Las Vegas boek ik nu rechstreeks bij het hotel (enerzijds omdat ik via de MGM group speciale tarieven krijg, anderzijds omdat men dan makkelijker kan "compen" indien ik in aanmerking kom) en een occasionele nacht in een Hilton of zo boek ik ook zelf... Maar de rest mag van mij het reisbureau netjes doen...
Het creëert ook een band met het reisbureau (of zelfs de keten). Als trouwe klant kan men soms net dat extraatje doen dat je zelf niet kon klaarspelen.
Gelukkig dat ieder zo zijn eigen mening heeft en er mensen zijn die toch voor een reisbureau kiezen, anders zouden ze allemaal al falliet zijn