Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Was ik er toch bijna ingestonken...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Was ik er toch bijna ingestonken...

Bericht door Pete.Z »

Bralo20 schreef:
Pete.Z schreef:Boeken via een reisbureau doet bijna niemand hier meer,overigens,en wordt ook meestal afgeraden door ons. :wink:
Boeken via een reisbureau heeft nog zo'n voordelen hoor ;)
Op de occasionele hotelkamer na boek ik nog altijd via een reisbureau (Connections, maar niet via de site). Het heeft zo z'n voordelen... ;-)
Heb ik ook jaren gedacht,maar de laatste 3 jaar bespaar ik iedere keer honderden euro's door alles zelf te boeken....dus financieel is het zeker geen voordeel meer.
Het is wel makkelijk, absoluut, onze december vakantie heb ik ook compleet laten boeken door ons reisbureau, maar voor Amerika en andere bestemmingen die wat verder zijn zien ze me niet meer.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Pete.Z schreef:Heb ik ook jaren gedacht,maar de laatste 3 jaar bespaar ik iedere keer honderden euro's door alles zelf te boeken....dus financieel is het zeker geen voordeel meer.
Het is wel makkelijk, absoluut, onze december vakantie heb ik ook compleet laten boeken door ons reisbureau, maar voor Amerika en andere bestemmingen die wat verder zijn zien ze me niet meer.
Als je bij de reisbureau's van Connections boekt heb je zowieso dezelfde prijzen dan wanneer je via hun website boekt. Ze zijn misschien niet altijd de goedkoopste maar toch hebben ze vaak aantrekkelijke prijzen. Op die manier krijg ik toch de service van een degelijk reisbureau en betaal ik toch maar hetzelfde dat jij via hun site moet betalen.

Natuurlijk als je via sites zoals priceline, hotels.com en weet ik nog wat voor sites allemaal boekt dan doe je natuurlijk wel financiëel je voordeel. Maar dit zijn de sites die ik kost wat kost wil vermijden... Ik ben nog van de oude stempel zodat ik liever iets meer uitgeef maar tenminste (zo goed als) zeker ben dat ik datgene krijg wat ik gevraagd heb...

Enkel hotels in Las Vegas boek ik nu rechstreeks bij het hotel (enerzijds omdat ik via de MGM group speciale tarieven krijg, anderzijds omdat men dan makkelijker kan "compen" indien ik in aanmerking kom) en een occasionele nacht in een Hilton of zo boek ik ook zelf... Maar de rest mag van mij het reisbureau netjes doen...

Het creëert ook een band met het reisbureau (of zelfs de keten). Als trouwe klant kan men soms net dat extraatje doen dat je zelf niet kon klaarspelen.

Gelukkig dat ieder zo zijn eigen mening heeft en er mensen zijn die toch voor een reisbureau kiezen, anders zouden ze allemaal al falliet zijn :mrgreen:
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik ben ook al enkele weken de prijzen in het oog aan het houden voor volgend jaar juli/augustus naar IAD vanuit Brussel dan .Prijzen zijn wel extreem hoog en ook al ben ik al 14 keer naar ginder geweest ,ik heb steeds gaan boeken bij ofwel wirtz ofwel connections ter plekke .Ik dacht nu dat het wel eens tijd werd om dit zelf eens te doen ,online dan en had bij worldticketcenter tickets gevonden die momenteel goedkoopste leken dan op andere sites maar met verder doorgaan kom ik tot de vaststelling dat er nog heel wat extra kosten bijkomen .Waardoor ze echt wel een stuk duurder werden .Ik weet niet of dit bij alle onlinesites zo is maar als ik op de site van connections prijzen zag in verleden ,dan kreeg ik ook die prijs bij boeking en geen €'s meer van taks dit en datte erbij .Dus ben ik terug aan uitkijken en zal nog even afwachten want ik ben er ook inderdaad nog vroeg bij maar 11 juli net de start van bouwverlof ,wil ik ook niet te lang mee wachten omdat ik graag nog goede zitplaatsen wil hebben .
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

IAD is duur ja... Het is beter een connectie te boeken. Je moet eens kijken of je bvb niet naar BWI (Baltimore) kan vliegen. Op een boogscheut van Washington maar vaak wel goedkoper ;)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Oke ,die mogelijkheid ga ik zeker mee in het oog houden .
Thanks en groetjes, :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er zijn tegenwoordig zoveel sites, dat het meestal geld oplevert als je er een paar gebruikt om tickets te zoeken.
Ook huurauto's zijn goedkoper online.

Ter illustratie, afgelopen Mei was ik online voor ticket naar Phoenix en 10 dagen een SUV ongeveer 800 euro kwijt, EXACT dezelfde auto en vlucht kwam bij het reisbureau op bijna 1100 uit.

Hotels en dergelijke boek ik ter plekke, alleen in de parken online van te voren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer