Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke camper/-verhuurder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Welke camper/-verhuurder?

Bericht door Annie »

Als het jullie verder niks uit maakt waar je huurt, zou ik gewoon offertes vragen van meerdere verhuurders.
De een heeft slechte ervaringen hier en de ander weer daar ook zo over goede evaringen, dat zal je altijd blijven houden.
Op het forum zitten camper mensen die erg vasthoudend zijn aan hun eigen verhuurder, wij ook hoor. :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Miriam en Martin schreef:Gezellig hoor hier! Maar een serieus antwoord zou ik ook op prijs stellen!
Oh sorry, niet boos worden hoor!
Ik vond het gewoon grappig dat iedereen tegen elkaar aan het opbieden was.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Annie schreef:Op het forum zitten camper mensen die erg vasthoudend zijn aan hun eigen verhuurder, wij ook hoor. :wink:
Wij waren dat ook hoor. Maar dat is niet gek denk ik. Zolang je geen grote problemen hebt, de service goed is en je het ook nog gezellig vindt bij degene waar je huurt, stap je niet zo snel over. Je geeft een hoop geld uit, zit vier weken (als je geluk hebt :wink: ) in je tweede huisje en de camper is een belangrijk onderdeel van je vakantie.

Stap je over naar een andere verhuurder, dan moet je maar weer afwachten of dingen zijn en gaan zoals je verwacht. Wij stappen dit jaar dus over van Road Bear naar Moturis en ik vind dat toch spannend hoor. Krijg je weer een oude camper, een slechte camper, zijn ze lastig, hoe bevalt het?

Liefst had ik weer gewoon lekker vertrouwd naar Diane in New York gegaan hoor, maar ja, drie van diezelfde campers lukte niet en in Miami kan ik helemaal niet bij Road Bear terecht.

Maar wie weet vinden we na de volgende reis of reizen Moturis wel helemaal geweldig, toch? Jullie hebben de overstap naar Road Bear een keer gemaakt en dat is tegengevallen. Wij hadden denk ik zonder de ervaring van Paul toch voor El Monte gegaan, juist vanwege jullie verhalen én omdat de campers er altijd heel goed uitzien. Maar de ene keer dát hij bij jullie tegenviel was het dan net weer de A-klasse, dus ... twijfels. Vandaar Moturis.

Miriam en Martin: je ziet het, echt slecht lijken ze geen van allen, maar het kan overal een keer tegenvallen.
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miriam en Martin »

Oh sorry, niet boos worden hoor!
Ik vond het gewoon grappig dat iedereen tegen elkaar aan het opbieden was.

Marjon
@ Marjon :lol: ik ben niet zo snel boos hoor!!!

Idd al veel serieuze antwoorden dank daarvoor ook! Het wordt er alleen niet makkelijker op..... :(

Cruise America hebben wij een aantal jaar geleden gehad en dat beviel toen prima....alleen kunnen we nu hoogst waarschijnlijk geen c 25 huren in de periode die wij willen...met welke rede dat is...geen idee.....wel een c19...een stuk kleiner maar ook veel duurder....blijven dus Moturis en El Monte over idd......ik zal er es een nachtje over gaan slapen!
Bedankt tot nu toe! :D
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Gypsygirl1 schreef:
1250 schreef:Misschien kunnen jullie niet helemaal eerlijk de vergelijking maken omdat de campers die jullie van Road Bear hebben gereden waren rechtstreeks vanaf de fabriek?

Als ik dan zou moeten kiezen uit die drie zou ik voor de Moturis gaan omdat El-Monte er veel klachten dit jaar zijn geweest over El-Monte en Cruise America heel heel heel veel minder is.
Heb je daar ervaring mee dan??? Vertel eens?
De keer dat ik bij Cruise America/Canada (ik gok ongeveer 10 jaar geleden) had gehuurd had ik een halve bestekset, geen rioolslang, geen waterslang, een gescheurde elektriciteitskabel, een denk ik lekkende watertank, een cap-over bed wat vreselijk slecht was.... nog meer?
Nee voor mij absoluut (op dit moment) Road Bear, dit jaar voor Moturis gegaan omdat die campers er super uitzagen dit jaar.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In 2007 hadden wij zelfs een prijsverschil van 1100 euro tussen een 25 ft Road Bear en een 25 ft Cruise America camper, waarbij de CA camper natuurlijk het goedkoopst was.
Ik blijf dat prijs verschil zo raar vinden, wij hebben 2 weken terug een offerte gevraagd bij tioga tours, voor een Roadbear camper en een El Monte camper. Het verschil was precies 40 euro... Waarvoor we bij roadbear een iets grotere camper krijgen met slide-out, en een langer bed, wat wij toch ook wel belangrijk vinden. Dus voor die 40 euro was het niet moeilijk om te kiezen. Vorig jaar bij een offerte tussen roadbear en Cruise Amerika was het verschil 100 euro. Maar misschien ligt het wel aan de periode waarin je wil huren.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wat ik wel fijn vind is dat je bij El-Monte je mijlen kan afkopen, wij hadden beide keren bij Road Bear behoorlijk wat bij moeten betalen voor de meer gereden mijlen.
Dat maakte het al met al toch weer duurder.

Het blijkt dat het grootste prijsverschil optreed bij een camper van 25 ft.
Laatst gewijzigd door Annie op 03 nov 2009, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben nog nooit bij hoeven betalen op de mijlen, maar ja, als je ruim inkoopt, ben je dat geld misschien vooraf al kwijt ....
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

nieuwenoord schreef:Wij hebben nog nooit bij hoeven betalen op de mijlen, maar ja, als je ruim inkoopt, ben je dat geld misschien vooraf al kwijt ....
Of goed plannen :wink: Wij hadden dit jaar 3500 mile ingekocht en 3461 gereden :D Of zal dat toch gewoon mazzel geweest zijn :mrgreen:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik denk dat je mazzel gehad hebben, we hadden ook goed gepland maar hier en daar een zijuitstapje en we kwamen er ruim overheen.
Dit was wel bij onze tweede keer huur, de eerste keer kregen we een bepaald aantal mijlen en wat je er meer reed moest je sowieso per mijl afrekenen.
Laatst gewijzigd door Annie op 03 nov 2009, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zitten er eigenlijk altijd vrij dichtbij, maar dat komt omdat we toch op verschillende plaatsen vaak auto's huren voor de uitstapjes. Ik heb nog niet vaak het idee gehad dat ik veel te veel had ingekocht.
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miriam en Martin »

Ik blijf dat prijs verschil zo raar vinden, wij hebben 2 weken terug een offerte gevraagd bij tioga tours, voor een Roadbear camper en een El Monte camper. Het verschil was precies 40 euro
Wij hebben 2 weken geleden een offerte bij ze aangevraagd van Cruise America een c 25.....het verschil met een Road Bear was ruim 250,-(duurder)...daarna kwam een offerte van El Motnte.....die is weer ruim 100,- goedkoper dan de ruise America...da´s dus een verschil van ruim 350, tussen Road Bear en El Monte!!!!!
Ik vind die prijsverschillen echt heel vreemd! :banghead:
Wij gaan eind April!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het zal ook wel mazzel geweest zijn bij ons, want we hebben een aantal dingen niet gedaan :wink: Anders waren we, zoals we eigelijk wel verwacht hadden er overheen gegaan. Vandaar ook mijn knipoog smilie in het bericht.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij gaan eind April!

Wij gaan 15 september, waarbij toen we de factuur kregen, bleek dat 15 september nog een duurdere dag was, daarna 20 euro goedkoper per dag.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Miriam en Martin schreef:
Ik blijf dat prijs verschil zo raar vinden, wij hebben 2 weken terug een offerte gevraagd bij tioga tours, voor een Roadbear camper en een El Monte camper. Het verschil was precies 40 euro
Wij hebben 2 weken geleden een offerte bij ze aangevraagd van Cruise America een c 25.....het verschil met een Road Bear was ruim 250,-(duurder)...daarna kwam een offerte van El Motnte.....die is weer ruim 100,- goedkoper dan de ruise America...da´s dus een verschil van ruim 350, tussen Road Bear en El Monte!!!!!
Ik vind die prijsverschillen echt heel vreemd! :banghead:
Wij gaan eind April!
Krijg je dan bij Road Bear offerte van de 23-25 ft of de 26-28? Want vorig jaar was dat nog de 22-24 en 25-27 ... hoewel ze nu niet groter zijn, hebben ze de 'naam' veranderd.

Dit was de vraag (van een forumlid door mij doorgestuurd aan Aldie van Road Bear):
Wij hebben nu al een Road Bear camper gereserveerd voor mei/juni 2009 vanaf SF.
Het is voor ons de derde keer, de eerste keer hebben wij vanuit Middlebury een Class C 21-23' naar SF gebracht.
De 2e keer een Class C 29-31' naar Las Vegas
Nu gaan we weer een stapje terug naar een Class C 25-27' type en beginnen en eindigen deze keer in SF
Maar nu vragen wij ons het volgende af, op de website van Travelhome en Tioga tours wordt melding gemaakt, dat vanaf mei 2009,
de modellen C 21-23' en C 25-27' gaan veranderen in C 23-25' en C 26-28',

en het antwoord:
De lengte op papier veranderd inderdaad maar de campers niet. Doordat in 2008 Ford de chassis 1ft langer gemaakt heeft was de echte lengte van de campers niet erg toepassend voor de maten die wij opgaven. De 21-23 classe was 23ft en enkele inches, de 25-27classe was 27ft en enkele inches.
Dus de campers veranderen niet, gewoon de opgegeven maten zijn meer “inline” met de echte lengte van de campers.
Ik vraag me dus af of je niet een maatje groter krijgt bij Road Bear dan bij de andere twee?? 'k Weet niet hoor ....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ko-Mar schreef:Wij gaan 15 september, waarbij toen we de factuur kregen, bleek dat 15 september nog een duurdere dag was, daarna 20 euro goedkoper per dag.
Dat komt omdat R-B en Moturis/Campingworld met verschillende verhuurperiodes rekenen als je een beetje pech hebt zit de helft van je trip in een dure en de andere helft in een goedkopere periode.
Bij jullie is het gelukkig maar een dure dag.
E-M en C-A werken met een flextarief, zeg maar vraag en aanbod, dus als er voor jou aanvangdatum veel campers beschikbaar zijn dan krijg je een lage prijs (voor de hele periode) zijn er weinig beschikbaar dan gaat de prijs omhoog.
Een voordeel hiervan kan zijn dat als je al vroeg weet (sep/okt) wanneer je volgend jaar weg wil de prijs nog erg laag kan zijn omdat er nog bijna geen campers geboekt zijn.
Hoe ze het bij de nieuwe speller (Apollo) in de markt doen ben ik nog niet achter.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Met de slide out aan de achterkant (het slaapgedeelte) krijg je bij roadbear zelfs 31 ft volgens Aldie.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ko-Mar schreef:
In 2007 hadden wij zelfs een prijsverschil van 1100 euro tussen een 25 ft Road Bear en een 25 ft Cruise America camper, waarbij de CA camper natuurlijk het goedkoopst was.
Ik blijf dat prijs verschil zo raar vinden, wij hebben 2 weken terug een offerte gevraagd bij tioga tours, voor een Roadbear camper en een El Monte camper. Het verschil was precies 40 euro... Waarvoor we bij roadbear een iets grotere camper krijgen met slide-out, en een langer bed, wat wij toch ook wel belangrijk vinden. Dus voor die 40 euro was het niet moeilijk om te kiezen. Vorig jaar bij een offerte tussen roadbear en Cruise Amerika was het verschil 100 euro. Maar misschien ligt het wel aan de periode waarin je wil huren.
Dat zat hem destijds o.a. in de verzekeringen.
Cruise America bood toen een hele goede complete verzekering incl. huurprijs aan terwijl we bij o.a. Roadbear extra moesten bijverzekeren.
Daarom zei ik al dat het om 2007 ging, dit jaar ging die vlieger niet op omdat nu ook Cruise America een eigen risico heeft van 1000 dollar. Je moet je, als je dat wilt, nu dus ook gaan bijverzekeren.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Miriam en Martien.
Ik zou daar huren waar je je het beste bij voelt, en die RV, die past voor je reisgezelschap en budget. De verhuurders hebben allemaal wel wat, de een heeft weinig keus, de ander veel. Dit geld voor de Luchtvaartmaatschappij, Autoverhuurder, Campings en de hele reutemeteut. Op vakantie gaan is heel persoonlijk, waar ter wereld je ook naar toe gaat en wat je er van verlangd.In dit forum staan heel veel goede adviezen en sugesties, pik er uit wat je zelf het beste en leukste vindt en is er iets tegen gevallen probeer je het een andere keer anders te doen.Verder vind ik het jammer dat er forumleden zijn die oordelen over van horen zeggen, zonder het zelf te ervaren.
veel succes Schellie
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Verder vind ik het jammer dat er forumleden zijn die oordelen over van horen zeggen, zonder het zelf te ervaren.
Hoe moet je dingen ervaren? Je kan niet alles uitproberen toch?

Ik heb van horen zeggen dat er veel problemen zijn met Cruise America, gehoord van diverse kennissen, forumleden en op campings waar we stonden. Dat is een vaststelling, dat ik dat gehoord heb. En ja, ik heb ook slechte campers van ze gezien, zowel van binnen als van buiten. En ook hele mooie hoor. Maar ik zal niet voor ze kiezen, allereerst al omdat we een A-klasse willen en zij die niet hebben, simpel. En we willen - stel dat we voor een C-klasse gingen - een slide-out, hebben ze ook niet. Punt, klaar.

Ja, ik heb gehoord dat er klachten zijn over El Monte dit jaar. Ik hoor ook klachten over Road Bear van Rob en Ingrid. Zij hebben duidelijk slechtere ervaringen dan wij. Over Moturis heb ik nog geen klachten gehoord en hetzelfde hoor ik van een touroperator die zijn klanten met verhalen/klachten terug krijgt. Ik neem die verhalen wel mee als ik een keuze moet maken voor een camper. En misschien krijg ik daar later spijt van, maar dat is ook mijn eigen risico.

Mag ik dan geen enkele waarde hechten aan wat mensen ervaren, meegemaakt hebben, zeggen? Moet ik alles eerst zelf ervaren hebben?? Wat is dan de waarde van een forum? Je gaat hier juist steeds uit van de ervaringen van anderen, wat anderen zeggen bepaalt voor heel veel mensen hoe hun reis eruit gaat zien.

Juist omdat we niet alles persoonlijk ervaren hebben, geven we hier eigenlijk allemaal het advies: je hoort ervaringen van anderen, maar ook hoe anderen dingen weer van anderen horen en daaruit moet je pikken wat voor jou belangrijk is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer