Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: "Kleine" vliegtuigjes voor binnenlandse vluchten

Bericht door Petra/VS »

De bus en trein zijn zeker zo veilig en eigenlijk leuker (naar mijn bescheiden mening ;)). Vooral de trein is zeer gerieflijk en toch weer een andere ervaring, dan in Europa. Ik wil graag nog een keer met de Bolt Bus gaan, die heeft gratis wi-fi ;) en is spotgoedkoop. Bovendien zijn de stations midden in de steden, zodat je geen tijd kwijt bent met reizen naar het vliegveld. Alleen tussen Washington en Boston vlieg ik regelmatig, want dan vind ik de trein/bus te lang duren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Niks mis met binnenlands vluchten hoor :) . Je bent natuurlijk wel gevoeliger voor vertraging met het vliegtuig, dan met de trein.

Ik heb vorig jaar twee binnenlandse vluchten gemaakt. De eerste keer van Washington Dulles naar LaGaurdia met een Embraer 140. Prima vlucht, voor mij de eerste keer in zo'n kleine jet. Je bent inderdaad wat gevoeliger voor turbulentie, maar qua comfort was het gewoon ok.

Tweede vlucht was van Lagaurdia naar Ronald Reagan (het handigste vliegveld voor hartje DC). Deze keer hadden we bij US Airways Shuttle geboekt. Erg comfortabele experience. Het inchecken was zo gepiept, en de terminal best aardig om wat tijd in door te brengen. We waren op de 8pm vlucht geboekt, maar we hadden in principe MAKKELIJK met de 7pm mee gekund, alleen we wilde toen eerst nog wat eten. Vlucht werd uitgevoerd met een Airbus A320, gewoon een normale short-haul jet. Vlucht was niets mis mee, kon me toen ook haast niet voorstellen dat US Airways zo'n slechte reputatie heeft. Alles was gewoon prima, modern vliegtuig, comfortabele stoelen, aardige FA's, gratis drankjes. Bij aankomst lag de bagage al op de band toen we aankwamen. Echt aan te raden!

Eind dit jaar ga ik waarschijnlijk weer een binnenlandse vlucht maken. Ik denk met Jetblue, want die hebben samen met Virgin America by far de beste producten van de Amerikaanse airlines. Jetblue vliegt trouwens alleen maar met A320s (aardig groot) en Embraer E190s, deze Embraers staan bekend als de meest comfy kleine jets.
Rob schreef:Reken er wel op dat je bij losse binnenlandse vluchten moet betalen voor je koffer(s) ook voor je eerste koffer, de enige airline die nog niets in rekening brengt voor de bagage is Southwest airline.
Dit is niet waar :wink: . Bij Jetblue is de eerste koffer ook gewoon gratis.
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Embraer, CRJ, DC-9.. allemaal wel een keer gehad en voor korte afstanden helemaal prima. Onlangs in een Embraer 145 wel twee keer mijn hoofd gestoten bij het opstaan, haha :oops: Qua turbulentie moet ik zeggen dat ik er absoluut geen problemen mee heb gehad, maar dat hangt natuurlijk enorm van de weer omstandigheden af :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vorig jaar na moboeken en missen aansluiting op een Embraer van Continental terechtgekomen, na veel zeuren van mijn kant, en daar was niks mis mee.
Eigenlijk leuker vliegen dan zo'n grote wide-body.
KnightDoppler
Amerika-ontdekker

Bericht door KnightDoppler »

Ik ben niet vreselijk lang, 1m85 ongeveer. Maar bij de windowseats in de CRJ moest ik toch wel wat krom zitten. Verder waren de vluchten prima.

Tegenwoordig zullen het vooral ERJ's en CRJ's zijn die gebruikt worden, met 737's of Airbus 320's op langere/drukkere trajecten. Dat zijn inderdaad gewoon de vliegtuigen waar je in Europa mee naar het strand vliegt. Zo links en rechts komt nog wel eens een MD-80 voorbij.

Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer