Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gecancelde vlucht bij Delta

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Gecancelde vlucht bij Delta

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb enkele jaren geleden iets gelijkaardig voorgehad: ook een volledige dag later uit Seattle vertrokken. (situatie was wel een beetje anders: door een resheduled flight zouden wij onze overstap missen).
Dit was met continental (ik reis heel graag met continental) en ik was eigenlijk heel tevreden over hun afhandeling: hotel overnachting (hilton) gekregen en lunch en diner vouchers (ook voor hilton). Met die vouchers konden wij lang geen deftige maaltijd daar krijgen hoor toch maar toch.
Uiteraard maak je zo'n extra dag veel kosten (taxi's, bezienswaardigheden,...) maar al bij al was ik er eigenlijk achteraf gezien met onze extra dag Seattle met gratis hotelovernachting. Ik heb dan ook geen klacht of wat dan ook ingediend.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Disney-Golf schreef:Wij hebben op 3 april hetzelfde meegemaakt met Delta van Schiphol naar Atlanta.
Ook een nacht Holiday Inn gehad (niet te spreken over het eten...)
EU claim spreekt van 600 euro schadevergoeding pp!
Ik zal jullie het vervolg laten weten...
Ja dat heb ik ook gezien maar dat geldt voor EU-maatschappijen en Delta is geen EU maatschappij (ook al vallen ze samen met KLM)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bramster schreef:@Clint

>er moeten vaak technici van KLM naar die locatie

Tja, dat hebben ze dan goed geregelt. Alsof ze in Italie niet de goede technici zouden hebben.
Dat heeft weer met bepaalde certificaten te maken volgens mij, er moet iemand van KLM bij zijn oid (ik kan het me ook allemaal niet meer helemaal herinneren, maar ik stond er toen ik het hoorde wel allemaal een beetje van te kijken ;))
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Voor een airline kan alles logisch zijn :D , maar onnodig omkeren en je klanten onnodig een halve dag vertraging geven is natuurlijk niet echt klantvriendelijk. Laten ze nou gewoon de prijzen met 10% verhogen en eens beginnen met een goede service te leveren.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Bandido schreef:
US-fanboy schreef:Bovendien las ik in een andere post van je dat je ook dacht dat het niet om een technische storing ging, maar dat je dacht dat ze niet wilden vliegen omdat het vliegtuig niet zo vol zat.
Nee, dat is inderdaad sowieso onzin en ondenkbaar. Het is altijd nog duurder om een vlucht te cancelen dan door te laten gaan. De vlucht moet tenslotte ook weer passagiers in Brussel ophalen. Zeker een internationale vlucht wordt echt niet zomaar gecanceled.
Waarom is dat trouwens onzin en ondenkbaar? Ik denk dat het goedkoper is om 40 passagiers een nachtje in een airport hotel te stoppen dan een heel vliegtuig vol brandstof te laden en de oceaan over te laten vliegen met slechts 40 man aan boord. Vrienden van ons hebben dit ook al eens meegemaakt in Italie, toen werd de vlucht ook gecancelled omdat er maar 20 passagiers waren.....

En aangezien ons vliegtuig op de heenreis ook echt al voor tweederde leeg was en zelfs de vlucht die we terug hadden nog niet vol zat (en dat waren toch 2 toestellen bij elkaar gepropt) lijkt het mij niet geheel ondenkbaar eigenlijk dat dit de echte reden geweest kan zijn......
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bramster schreef:Hij vertelde dat het totaal geen probleem was met dit mankement naar Italie te vliegen. Het was echter wel regel dat het verholpen wordt voor een volgende take-off. De reden dat we toch terugkeerden was dat in Italie de Delta/KLM een dure 3rd-party technische dienst zou moeten inschakelen en dat op Schiphol de eigen mensen het euvel konden verhelpen doen.
Het klopt dat niet elk technisch mankement een gevaar oplevert voor de passagiers, en gelukkig maar. Maar je hebt als maatschappij ook te maken met (in de VS) FAA regelgeving. En op basis daarvan mag met bepaalde mankementen niet gevlogen worden. En als een maatschappij niet zeker weet dat een technische staf in bv Italie aanwezig is, zullen ze ook omkeren.
Iris_1982 schreef:Waarom is dat trouwens onzin en ondenkbaar? Ik denk dat het goedkoper is om 40 passagiers een nachtje in een airport hotel te stoppen dan een heel vliegtuig vol brandstof te laden en de oceaan over te laten vliegen met slechts 40 man aan boord.
Dat is dus niet zo, zoals ik al zei moet dat toestel ook weer terug naar de VS met passagiers. En hoe weet jij als passagier dat die vlucht niet vol zal zitten? De werkelijkheid is gecompliceerder dan een enkele vlucht cancelen omdat de vlucht maar voor 2/3 vol zit. Dit zijn risico's die door een maatschappij worden ingecalculeerd. Het kan bv ook best zo geweest zijn dat 30 passagiers hun aansluiting hebben gemist, daardoor niet in datzelfde toestel zaten, maar wel gewoon een betaald ticket hadden.
"Keep Georgia On Your Mind"
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Bramster schreef: Laten ze nou gewoon de prijzen met 10% verhogen en eens beginnen met een goede service te leveren.
Als je vindt dat KLM slechte service levert en je vindt het niet erg om meer te betalen dan houdt niemand je tegen toch om met een andere maatschappij te vliegen :wink:
De vele passagiers die vliegen met Easyjet, RyanAir en soortgelijke maatschappijen zijn voor mij het bewijs dat jij een van weinigen bent die dit als een goede oplossing ziet :geek:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

@Fanboy

Ik doelde niet op de KLM. Ik bedoelde het algemeen, vandaar dat ik dan ook in het geheel niet een airline bij naam noemde.

Het feit dat de meeste mensen voornamenlijk op de prijs letten kan natuurlijk ook een teken zijn dat het voor de meesten één pot nat is en dat de service over het algemeen niet ver uit elkaar ligt.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

:D Sorry.
Je gaf een aantal voorbeelden waarbij je KLM/Delta met name noemde dus ik dacht dat je opmerking vooral die maatschappijen betrof.
Bramster schreef: Het feit dat de meeste mensen voornamenlijk op de prijs letten kan natuurlijk ook een teken zijn dat het voor de meesten één pot nat is en dat de service over het algemeen niet ver uit elkaar ligt.
:|
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Iris_1982 schreef:
Disney-Golf schreef:Wij hebben op 3 april hetzelfde meegemaakt met Delta van Schiphol naar Atlanta.
Ook een nacht Holiday Inn gehad (niet te spreken over het eten...)
EU claim spreekt van 600 euro schadevergoeding pp!
Ik zal jullie het vervolg laten weten...
Ja dat heb ik ook gezien maar dat geldt voor EU-maatschappijen en Delta is geen EU maatschappij (ook al vallen ze samen met KLM)
De vlucht van Disney-Golf vertrok van Schiphol en de europese regeling geldt voor:
:arrow: alle vluchten die vanaf een europese luchthaven vertrekken en
:arrow: vluchten met een europese luchthaven als bestemming en uitgevoerd door een europese luchtvaartmaatschappij.
Groet,

Old Faithful
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja dat heb ik ook gelezen maar daar maak je dan toch uit op dat een claim met een Delta vlucht geen zin heeft?
Wij gingen dan wel richting een Europese luchthaven, maar niet met een EU-maatschappij
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zoals ik het lees kan de claim van Disney-Golf wel gehonoreerd worden omdat de vlucht vanaf een europese luchthaven, Schiphol, vertrok. Dan geldt de regeling ook voor niet europese luchtvaartmaatschappijen. Jullie claim valt inderdaad niet onder die regeling omdat Delta geen europese maatschappij is en de vlucht buiten Europa vertrok.
Groet,

Old Faithful
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gehad met US Airways, toen we terugvlogen vanaf Fort Lauderdale via Philadelphia. Ik heb, na een nette email, $ 100 pp vouchers gehad (niet meer gebruikt ...), met de opmerking dat dit coulance was en niet verplicht, en via mijn reisverzekering letterlijk alle kosten teruggekregen (incl taxi's, eten, kleding die moesten kopen omdat koffers niet aankwamen, etc). En een dagje Philadelphia extra. Wij hebben het heerlijk gehad dat extra dagje. Wij vliegen over 7 uur vanaf Miami Airport via New York terug; ik wil best nog dagje New York erbij hoor :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja toen we eenmaal van al het wachten en de irritaties bekomen waren, vonden wij ons extra dagje Manhattan uiteraard ook geen straf!
Wellicht is een claim indienen bij de reisverzekering ook nog wel een idee ja....alhoewel we geen bonnetjes hebben van taxiritten e.d.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re:

Bericht door MattRob »

Iris_1982 schreef:alhoewel we geen bonnetjes hebben van taxiritten e.d.
Oeps ... Dat is jammer inderdaad. Ik had ALLES bewaard :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

@ Iris_1982
@ Old Faithfull

Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte.
Ondertussen is de aangetekende zending bij costumer service aangekomen.
Ik heb eergisteren het ontvangstbewijs terug gekregen.
Ik ben benieuwd... :roll:
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Disney-Golf schreef:@ Iris_1982
@ Old Faithfull

Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte.
Ondertussen is de aangetekende zending bij costumer service aangekomen.
Ik heb eergisteren het ontvangstbewijs terug gekregen.
Ik ben benieuwd... :roll:
:roll:
Misschien goed om hier even een aparte draad over te openen.
Jouw situatie is niet echt vergelijkbaar met die van Iris en belangrijk genoeg om mensen die met hetzelfde te maken krijgen (en dus aan de criteria voldoen om via Inspectie Verkeer en Waterstaat te claimen), even de ervaringen te laten weten en hoe het is afgelopen.

:idea:
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Dit laat ik aan de moderatoren over mochten zij het nodig vinden.
Het is en blijft een gecancelde vlucht bij Delta hé :wink:
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Wij hebben wel eens 1 dag vertraging gehad met united weet niet of dit anders is maar toen kregen wij een hotel overnachting met avond en ontbijt. Volgende dag vlogen we business class. bij thuis komst 2 bonnen van 350,- dollar gehad om een nieuwe vlucht te boeken en via eu-claim na een jaar 800,- gehad voor de vertraging.

Al met al vond ik het niet verkeerd :thumbup:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Dat is wel héél riant......denk niet dat ons dat gaat lukken (want zelfs een business class stoel was onbespreekbaar).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer