Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?
Re: 2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?
We hebben afgelopen zomer met BA gevlogen van Amsterdam naar Los Angeles via Heathrow terminal 5. Volgens mij exact dezelfde vertrektijd als jij en ook wij hadden daar één uur overstaptijd, en dat ging maar nét goed. Volgende keer neem ik absoluut meer tijd.
Zie hier het verslag van de vlucht.
Zie hier het verslag van de vlucht.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Waarom heb je dit keer dan niet meer overstaptijd genomen?toscabreeschoten schreef: Hopenlijk komt de bagage iets sneller dan afglopen jaar, toen ook bij een overstap niet gehaald en hebben we er ruim 4 dagen op moeten wachten
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Afgelopen september zowel heen als terug naar NY via Heathrow gevlogen. Op de heenweg hadden we (uiteindelijk, na vertraging) een krap uur de tijd en met wat sprintwerk hebben we het nipt aan gehaald: het was letterlijk een kwestie van sprinten, naar binnen, zitten en weg rijden bij de gate. Terug hadden we anderhalf uur de tijd en toen hebben we het ruimschoots op tijd gehaald allemaal. Was wel allemaal binnen terminal 5 waar de security tot twee keer toe geen zin leek te hebben om een beetje door te werken...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
- We moesten in deze periode weg (voor zover op vakantie gaan moeten isKatja schreef:Waarom heb je dit keer dan niet meer overstaptijd genomen?

- De tickets waren erg gunstig geprijsd
- Ik ga er (hoe naief misschien ook) nog steeds vanuit dat als een airline het aanbied, het mogelijk is.
Dus, ik ga er vanuit dat het allemaal goed gaat! Zo niet, hebben we dikke pech!
(overigens vandaag, exact 4 maanden na dato de declaratie voor de vertraagde bagage ontvangen!)
Dank jullie hartelijk voor je ervaringen! Vooral de heenreis met overstaptijd zat me niet helemaal lekker ... dus de tickets zijn nu geregeld met alleen op de terugweg een ruime overstaptijd in New York. Heenreis gaat nu rechtstreeks. Ook zijn de overnachtingen in de nationale parken geregeld, jammer dat we nog tot september moeten wachten ....
Grtz Ingrid
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben ook een overstap op Heathrow.
We vliegen met British airways en hebben 1.35 u tijd.
Nu is mijn vraag moeten we zelf onze koffers ophalen of gaat het allemaal automatisch door?
En moeten we daar ook nog door de douane?
Wij blijven in terminal 5.
Henriette
We vliegen met British airways en hebben 1.35 u tijd.
Nu is mijn vraag moeten we zelf onze koffers ophalen of gaat het allemaal automatisch door?
En moeten we daar ook nog door de douane?
Wij blijven in terminal 5.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als je op Schiphol (of Brussel of Dusseldorf) instapt zullen je koffers gelijk doorgelabeld worden voor de vlucht naar Amerika zelf. Je hoeft in Londen dus niet achter je koffers aan, die gaan automatisch door.
Voor zover ik mij kan herinneren hoef je vanaf Amsterdam niet door de douane in Londen als je naar je vlucht voor Amerika gaat maar als je terugkomt en je gaat via Londen ga je eerst wel door immigrations/douane alvorens je naar de vlucht van Amsterdam gaat. Wel ga je in beide gevallen door Security.
Roland
Voor zover ik mij kan herinneren hoef je vanaf Amsterdam niet door de douane in Londen als je naar je vlucht voor Amerika gaat maar als je terugkomt en je gaat via Londen ga je eerst wel door immigrations/douane alvorens je naar de vlucht van Amsterdam gaat. Wel ga je in beide gevallen door Security.
Roland
En als je van amerika komt en je gaat dan naar brussel word die bagage ook automatisch doorgestuurd of moet je hem eerst zelf afhalen?
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2 uur moet meer dan genoeg tijd zijn om het te halen, maar als je met een uurtje overstaptijd door het gehele terminal gebouw moet (terminal 5 is huge!!!) is het met heel veel kunst & vliegwerk te doen!
Onze vlucht LHR - AMS in 45 minuten gered, maar ik heb business class gevlogen en dan kun je door de fast track lines heen, anders heb je kans dat het te lang duurt en hadden we de vlucht naar AMS gemist. Dat is wel is waar minder erg dan de vlucht naar je vakantiebestemming te missen, deze gaat waarschijnlijk maar 1x per dag.
Bij aankomst op Heathrow borden terminal 5 (transit) volgen en dan kom je langs de mensen van BA die toch echt je boardingpass & paspoort willen zien voordat je wordt doorgestuurd naar security, waar weer het hele gebeuren opnieuw begint.
1 uur overstaptijd is echt krap (ook al bieden ze het aan) en voor mij liever op de terug weg als de heenweg, dan kun je met een gerust hart op vakantie
Als met dezelfde maatschappij vliegt via een tussenstop zie je je bagage pas terug wanneer je op je eindbestemming aangekomen bent. Stap je over op een andere maatschappij, dan zul je je bagage van de band moeten halen en opnieuw inchecken!
Onze vlucht LHR - AMS in 45 minuten gered, maar ik heb business class gevlogen en dan kun je door de fast track lines heen, anders heb je kans dat het te lang duurt en hadden we de vlucht naar AMS gemist. Dat is wel is waar minder erg dan de vlucht naar je vakantiebestemming te missen, deze gaat waarschijnlijk maar 1x per dag.
Bij aankomst op Heathrow borden terminal 5 (transit) volgen en dan kom je langs de mensen van BA die toch echt je boardingpass & paspoort willen zien voordat je wordt doorgestuurd naar security, waar weer het hele gebeuren opnieuw begint.
1 uur overstaptijd is echt krap (ook al bieden ze het aan) en voor mij liever op de terug weg als de heenweg, dan kun je met een gerust hart op vakantie

Als met dezelfde maatschappij vliegt via een tussenstop zie je je bagage pas terug wanneer je op je eindbestemming aangekomen bent. Stap je over op een andere maatschappij, dan zul je je bagage van de band moeten halen en opnieuw inchecken!
Laatst gewijzigd door Dreamz op 27 jan 2011, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed kijken trouwens welke gate je op Heathrow hebt, als je naar de B-Gates moet, neem dan wel ruim de tijd, je moet het treintje naar het terminal gebouw nemen en dat kost nu eenmaal tijd en bovendien zijn deze B-Gates best ver van waar je aankomt op terminal 5 (kan het weten; ben net met BA naar MIA gevlogen).
Succes!
Succes!
-
- Amerikafan
In november hebben wij op weg van Schiphol naar Denver ook de overstap gemaakt in de Heathrwo Terminal 5. De anderhalf uur overstaptijd was al iets ingekort door het iets later vertrekken van Schiphol en 10 minuten delay voor we konden landen op Heathrow. Dan is die anderhalf uur geplande overstaptijd wat krapjes, was onze beleving.
Je moet inderdaad opnieuw door de security, wat lange volle rijen waren die dag. Daarna zijn we direct doorgelopen naar de checkin voor de connecting flight naar Denver. Geen tijd voor koffie, broodje, even zitten of boekjes lezen, alleen een korte plaspauze.
Vergeet ook niet dat de toestellen die de grote plas overgaan niet aan dezelfde Terminal 5 staan als de Terminal 5 waar je arriveert vanuit Schiphol. Je wordt met een bus naar de remote terminal 5b of 5C gebracht.
Zoals ik het kon zien is het de bedoeling dat in ieder geval 5C, waar ons toestel stond, wel een volwaardige terminal moet worden, gezien het werk wat er nog binnen-in uitgevoerd werd. Omdat die busrit ook nog afgaat van de tijd die je hebt om over te stappen was het in onze beleving qua tijd wel voldoende maar qua beleving niet relaxed.
Op de terugweg vanuit Denver was er een geplande overstaptijd van 2 uur, wat vanwege het weer op Schiphol en daardoor ontstane vertraging ruim bijna 3 uur overstaptijd werd, ruim tijd voor een broodje, koffie and a tea for the lady
Je moet inderdaad opnieuw door de security, wat lange volle rijen waren die dag. Daarna zijn we direct doorgelopen naar de checkin voor de connecting flight naar Denver. Geen tijd voor koffie, broodje, even zitten of boekjes lezen, alleen een korte plaspauze.
Vergeet ook niet dat de toestellen die de grote plas overgaan niet aan dezelfde Terminal 5 staan als de Terminal 5 waar je arriveert vanuit Schiphol. Je wordt met een bus naar de remote terminal 5b of 5C gebracht.
Zoals ik het kon zien is het de bedoeling dat in ieder geval 5C, waar ons toestel stond, wel een volwaardige terminal moet worden, gezien het werk wat er nog binnen-in uitgevoerd werd. Omdat die busrit ook nog afgaat van de tijd die je hebt om over te stappen was het in onze beleving qua tijd wel voldoende maar qua beleving niet relaxed.
Op de terugweg vanuit Denver was er een geplande overstaptijd van 2 uur, wat vanwege het weer op Schiphol en daardoor ontstane vertraging ruim bijna 3 uur overstaptijd werd, ruim tijd voor een broodje, koffie and a tea for the lady

Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Eventjes terug in de picture zetten want heb hier nog geen antwoord op gehadphoonke schreef:En als je van amerika komt en je gaat dan naar brussel word die bagage ook automatisch doorgestuurd of moet je hem eerst zelf afhalen?

Het is de eerste keer dat ik een verbindingsvlucht doe in europa!
2001:Florida
Op de terugweg gaat je bagage gewoon automatisch naar de volgende vlucht 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb zelf inmiddels twee amerika reizen met britsch airways gedaan via London, beide keren met 1 uur en 35 minuten overstap tijd, beide keren prima gehaald , zowel heen als terug. Maar er waren niet veel rijen die dagen ,een beetje dat wel, maar beide keren binnen een half uurtje.
Je moet inderdaad door een paspoort controll, en daarna door de security check, naar mijn beleving ging dit vrij efficiënt. Wat je kan doen om het proces te versnellen is een beetje vooraan te komen in de vlucht vanuit Amsterdam, stap je ook weer iets sneller uit.
Je moet inderdaad door een paspoort controll, en daarna door de security check, naar mijn beleving ging dit vrij efficiënt. Wat je kan doen om het proces te versnellen is een beetje vooraan te komen in de vlucht vanuit Amsterdam, stap je ook weer iets sneller uit.
Dat wordt dan lachen voor ons als we eind mei via Zürich naar LA vliegen. We hebben dan ook maar een klein uurtje en komen zelfs aan in Zürich NA de laatste check-in voor de aansluiting naar LA. Maar goed, die check-in is in principe al gebeurd in Brussel (of via internet) dus dat zal het probleem wel niet zijn. Blijft spannend, maar dat is het ticket en overstap wat SWISS zelf op z'n website verkoopt dus het zal wel loslopen...
MaVi schreef:Dat wordt dan lachen voor ons als we eind mei via Zürich naar LA vliegen.
Ik neem aan dat je voor een vlucht naar de VS nog extra controles hebt, maar in principe is 1 uur in Zurich genoeg, ook als je met het treintje naar de andere terminal moet. Maar je moet natuurlijk geen vetraging hebben op het 1e stuk, want je hebt geen tijd over.
Terug in Texas!
Nu ja, gezien SWISS zelf die vluchtcombinatie verkoopt is het vooral hun probleem... De USA-heb-je-zelf-je-bagage-ingepakt vragen krijgen we in principe in Brussel al. Spannend! 

Als jij of je bagage het niet haalt moeten zij het wel oplossen, maar wordt het ook jouw probleem. Wij hebben vorig jaar 3 dagen zonder bagage gezeten en ook al is het dan "de schuld" van de airline, je zit zelf met de spreekwoordelijke gebakken perenMaVi schreef:Nu ja, gezien SWISS zelf die vluchtcombinatie verkoopt is het vooral hun probleem...

Vandaar dat ik er de bagage verzekering heb bijgenomen... trouwens, in mijn bagage zit niet veel soeps want ik ben van plan om daar flink inkopen te doen!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Zorg in ieder geval dat je wat bij je hebt in je handbagage om de eerste dag door te komen. Je kunt wel willen shoppen maar helemaal zonder kleding ergens aankomen na een dag reizen is niet prettig.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht