Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
guinevere
Amerika-expert

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door guinevere »

Oei, dat is inderdaad wel erg duur! :shock:

Helaas blijft het een beetje koffiedik kijken; het kan best dat je in januari de beste deal kan vinden, maar het kan net zo goed dat je dan juist duurder uit bent. Ik heb zelf soms al na een paar dagen vergelijken geboekt, maar net zo goed ook pas na maanden wachten ... pas als het mij een redelijke prijs is sla ik toe.
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je moet nog ene paar dagen wachten voor je echt de tarieven van alles kan zien. Maar ik ben ook bang dat het niet anders is. Wij vlogen vorig jaar ook voor €1100 (aug - sep). Wij hebben nu een redelijke aanbieding met Star Alliance (oa United) en ik kreeg er ook een met Joint Venture (iets duurder).
Een week eerder is nog net voorseizoen maar dan ineens gaat het hoppa omhoog.
Kijk misschien eens op de Matrix van de IATA .. hierboven staat het linkje
Succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Ik heb via klm tickets gevonden van bryssel naar phoenix en van l.a naar brussel.
Alleen nu staat er dat het laatste stuk per trein is. Kan ik dit laatste stuk ook gewoon overslaan of krijg je dan problemen met klm?
Het gaat dus om het laatste stukje op de terug weg

Gr laura
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het antwoord staat op de plaats waar je de vraag ook gesteld hebt. :wink:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Leuk, het wordt goedkoper .. zo lijkt het. Nu Connection.be BRU - DEN prijs van €514,19 pp via Atlanta met Delta / KLM de prijs is nu heen 24 juni en terug 23 juli.. Nog even wachten op prijs van 24 juli, die zal met 1 dag niet zoveel hoger worden denk ik. Hoop ik?!
En hoe snel moet ik dan boeken want eigenlijk willen we even wachten op wat zaken die we eerst moeten regelen (verlof voor kids enzo).

Rob hoe doe jij dat; je boekt je camper los (bij Tioga ofzo) en dan de tickets (dat doet Annie dat weet ik nog)? Hoe zit het met evt vertragingen, annuleringen en missen van aansluitingen. Als je de camper nog niet op kan halen ofzo.. Het zijn natuurlijk maar "what if.." vragen maar ja.
Heb je bij het zelf boeken ook recht op de gratis shuttle naar RB / Hotel? Ik neem aan van wel.
Je ziet dat ik wat onervaren ben op het gebied van zelf boeken...
Alvast dank.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik denk niet dat de prijzen heel snel veranderen hoor. De prijs van €514 en €507 zijn er nu al een paar weken (voor begin juni-begin juli in mijn geval). Maar goed, je weet het nooit he :!:

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij boeken camper en vliegtickets altijd los van elkaar, camper meestal in september via Tioga ivm de vroegboekkortingen, vliegtickets ligt er aan wie het goedkoopste aanbod heeft vaak Connections.be dit jaar Tix.nl en dat kan soms een stuk later zijn, al twee keer camper in september geboekt en vliegtickets pas in januari.
Ophalen door de verhuurder hoort bij de camperhuur dat heeft niets met de vliegtickets te maken, mocht je later komen dan is het een kwestie van bellen met de verhuurder en melden hoe en wat.
Dat hebben wij in 2010 gehad, door die Ijslander konden we pas vijf dagen later weg :twisted: , gelijk gebeld met E-M en gezegt dat we later komen en ze ons dus niet de volgende morgen op moesten halen, toen we (midden in de nacht) ineens een nieuwe vlucht konden krijgen gelijk met E-M gebeld om te melden dat we er aan kwamen en de volgende morgen stond de shuttlebus keurig bij het hotel.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Oké dank je Rob!
Als Tioga niet deze goedkope vlucht kan bieden. Dan boeken we los.
Tioga biedt nu een vlucht voor €710 en op connectoins.be €514,19. Vluchttijden zijn vergelijkbaar en Star Alliance of Delta/ KLM lijkt me niet zo ontzettend veel verschil maken. Deze prijs is in principe laag denk ik.. Het enige is dat we nog niet KUNNEN boeken. (ivm allerlei zaken) Hopelijk blijft dit nog even staan (ieeeh, fingers crossed).
Het is via Atlanta met 1u:55min overstaptijd. Ik mag aannemen dat dit voldoende is?!
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hoeveel groter is de kans dat er nog iets wijzigt in je tickets als je nu boekt voor volgend jaar zomer? Of denken jullie dat die kans net zo groot is als dat je in januari tickets zou boeken?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Geen idee... volgens mij kan er wel wat aan de tijden veranderen maar die vluchten staan volgens mij redelijk vast in het drukke schema van de IATA. Misschien dat onze 'luchtvaartdeskundige' ons daar antwoord op kan geven!?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De tijden kunnen nog veranderen maar meestal is dat maar minutenwerk, ook kan je een ander type vliegtuig krijgen, groter/kleiner afhankelijk van de drukte (het aantal boekingen) op je route.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Vooral de verandering van vliegtuigtype heb ik al enkele keren gehad doordat ik de tickets zo ver vooruit aankoop .Als je dan je stoelen hebt gereserveerd ,dan zit je plots bij een andere type vliegtuig elders en kan je als je het op tijd hebt gezien nog veranderen .
Ik zou je de raad willen geven om toch nog even te wachten tenzij je uitteraard zulkeprijsopgave krijgt die niet te weerstaan is .Maar het is inderdaad zo voor zomertickets dat je evengoed kan boeken in december of januari als je naar de connections deals wil uitkijken .

Gr,
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij willen graag zo'n beetje alles tegelijk boeken ook al doen we dat in 2 stappen. Anders zou het kunnen voorkomen dat we wel een camper hebben maar geen vlucht of ineens een duurdere. Dus als we iets boeken dan wel bijna alles tegelijk.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nici schreef:Hoeveel groter is de kans dat er nog iets wijzigt in je tickets als je nu boekt voor volgend jaar zomer? Of denken jullie dat die kans net zo groot is als dat je in januari tickets zou boeken?

Nici

Die kans is in januari net zo groot, de zomerschema's van de luchtvaartmaatschappijen worden ergens eind februari definitief.(alhoewel er ook dan nog wel eens wat veranderd)
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De ticketprijzen voor einde juni 2012 met terugkeer half juli zijn bekend en het kriebelt om te boeken.

De prijzen voor augustus zijn er nog niet maar kan er iemand op basis van dit of vorig jaar zeggen of er een (groot) verschil in prijs is als je einde juni of einde augustus op Portland, Seattle of Vancouver vliegt ?

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik denk dat de ticket prijzen vooral duurder worden in juli / aug. Ik heb zitten kijken vertrek 24 of 25 juni vliegen daar zit al verschil in want dan begint het hoogseizoen...
Ik zou het gewoon even afwachten die paar weken .... ja ik snap dat het kriebelt!
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Vanaf 24 juni wordt het inderdaad duurder.

Mijn vraag is specifiek of dit jaar of de vorige jaren de ticketprijzen met vertrek vanaf 20 augustus veel verschillen met die met vertrek tot 23 juni.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Dit kan je eventueel zelf opzoeken op de topics "Wie,Wanneer en Hoe 2010/2009/2008 " van vorige jaren .Kan je opvragen via de "zoeken" .

Gr,
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Dit kan je eventueel zelf opzoeken op de topics "Wie,Wanneer en Hoe 2010/2009/2008 " van vorige jaren .Kan je opvragen via de "zoeken"
Had ik al gedaan maar vind geen goede vergelijkingspunten.

Er zullen toch nog mensen zijn die voor de keuze einde juni en einde augustus gestaan hebben en uit ervaring spreken ?

Luc
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

United Airways iemand ervaringen hoe zijn de toestellen en de voorzieningen???
@Isis : Ik ben vorig jaar economy class van Amsterdam via Newark naar Miami gevlogen met Continental. De transatlantische vlucht was qua service en eten eigenlijk vrij goed, maar ik had de pech dat er technische storingen in het entertainmentsysteem zaten en we pas na 3 uur vliegen films konden kijken ed. De vlucht van Newark naar Miami was wat dat betreft een beetje vreemd. Geen entertainmentsysteem.Een volgepakt vliegtuig, waar vanwege ruimtegebrek mn koffer en handbaggage onder mijn stoel/op de plek waar mn benen ergens moesten staan voor mn stoel lagen. Er is wel een paar x een stewardess langsgekomen voor iets te drinken in te schenken, maar dat was het ook dan. Het is dat ik het nogal goed kon vinden met die amerikaanse dame langs me met een wel heel kort broekje aan ;)

Terug vloog ik dus met american airlines en had ik van Miami naar Washington een vlucht die overbooked was. Ik kreeg via de star alliance een andere vlucht aangeboden die iets eerder ging, maar dat was een soort privé jet dus met een heerlijke maaltijd met kip en champagne. De vlucht van Dulles naar Amsterdam zat ik in een redelijk nieuw toestel (volgens mij 3 stoelen aan de zijkanten en 5 in het midden) waar ik zelfs in het midden kon staan zonder mn hoofd te stoten! Ik had wel een economy plus (volgens mij heette het zo) upgrade gekregen vanwege mn vliegmylen. Ondanks dat het een nachtvlucht was een zeer goede service, volgens mij ook voor het eerst dat ik echt even geslapen heb in een vliegtuig. Een nadeel van deze vlucht was wel dat er een matig entertainment systeem in het vliegtuig zat. 9 filmkanalen die vanaf kanaal 10 zeg maar opgevolgd werden in de duitse, franse en italiaanse taal en een paar muziekkanalen die ik niet kon thuisbrengen. Wel ook een kanaal met 'cockpitradiogeluid' of wat het moest voorstellen...piloten en verkeersregelaars iig.

Aangezien ik verder alleen met Arkefly een vlucht van meer dan 10 uur heb gemaakt kan ik alleen die echt als referentie geven en dan vond ik beide maatschappijen beter. Zowel qua eten en service. Bij arkefly moesten wij zelf ook voor €10,- pp een entertainmentscherm kopen bv. Verder zijn ze veel beter dan easyjet, ryanair, fly air, transavia, veel meer ruimte voor de benen als je 1.85 bent zoals ik.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer