Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadside service
-
- Amerikafan
Re: Roadside service
Ik daar ook bang voor maar ik probeer mezelf te sussen met de gedachte dat, ook al ben je in Death Valley, dat toch heel toeristisch is. En dat de kans dus héél klein is dat je daar alleen bent.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Motorkap open en ze "moeten" allemaal voor je stoppen.
Ik denk dat mensen in de Death Valley juist eerder stoppen voor een pech geval.
Ik denk dat mensen in de Death Valley juist eerder stoppen voor een pech geval.
- Bushmaster
- Amerika-expert
motorkap omhoog, bij je auto blijven, en echt ze stoppen heus wel midden in DV.Ik vraag me eens wat jullie zouden doen op zo'n moment?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het eerste en enige wat ik controleer bij een huurauto is de aanwezigheid van een reserveband, zonder ga ik gewoon niet rijden.DejaVu schreef:Valt een klapband onder normale service of roadside service? en stel dat je een lekke band hebt maar geen reservewiel? Dan moet je toch hulp inroepen en valt het niet meer onder "dingen die je zelf ook zou kunnen".
Ik zie in onze eigen praktijk (bergingsbedrijf) veel te veel mensen die uren bezig zijn om zonder reserveband weer verder te komen, de juiste bandenmaat moet maar net op voorraad zijn,en dat is dan nog op de ring Rotterdam midden in de bewoonde wereld.
Krijg je een lekke band ergens afgelegen komt de verhuurder je echt wel helpen (althans,een aangestuurde pechhulp verlener) maar zal je zonder reserveband uren kwijt zijn die dag, of langer als een band van ver moet komen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het hele verhaal staat al ergens in de catacomben van het forum dus dat ga ik niet herhalen. Wij belden met Dollar en die stuurde een bergingswagen met daarop een vervangende auto zodat wij meteen weer verder konden, onze huurauto werd meegenomen en dat was het, wij hadden en hebben geen road side assistence en hebben ook niets hoeven betalen.annick&erwin schreef:Ik ben ook heel erg aan het twijfelen. Als het slepen en de reparatie voor rekening van de verhuurder komt, hoe goe het dan praktisch in zijn werk? Je staat ergens langs de kant van de weg, je belt Alamo en dan? Stuurt Alamo dan een sleepdienst?
-
- Amerikafan
En wat als je zo'n auto hebt waar gewoon geen reserveband meer bij zit? Ik heb begrepen dat dat ook meer en meer voorkomt. Dat die auto dan zo'n spuitbusje hebben?Het eerste en enige wat ik controleer bij een huurauto is de aanwezigheid van een reserveband, zonder ga ik gewoon niet rijden.
Of zijn de verhuurbedrijven misschien verplicht om een reseverband te voorzien? (dat is misschien wel een heel domme vraag.)
Ik heb een auto gehuurd via usareisen.de bij Dollar met het grootste allin pakket. Nu zie ik bij de boeking dat je het roadsafe pakket ( http://www.dollar.com/TravelCenter/Trav ... dSafe.aspx ) voor $6 p/dg erbij kunt nemen, maar ik was in de veronderstelling dat ik alles gedekt had via de initiele boeking. Wat zie ik over het hood? Raden jullie toch nog de roadsafe optie aan?
Blader eens naar pagina 1 

Helemaal over de opmerking van Frasi heen gelezen, excuus. Bangmakerij dus, maar bijv lekke band wil ik toch graag afdekken. Daar gaat weer $100 ... 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit http://www.kmart.com/amflo-tire-repair- ... 0131702596 en een 12v Aircompressortje om de boel weer op te blazen is vaak alles wat je nodig hebt om de boel weer rijdende te krijgen. Wel daarna even naar de bandenboer om het beter te laten maken, maar het gaat veel makkelijker en sneller dan een band verwisselen. Het werkt alleen niet als je een klapband hebt gehad natuurlijk want dan is de band aan gort. Echter nieuwe banden hebben nog maar zelden klapbanden
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dan laat je die band toch zelf maken?????, je gaat toch niet omdat het heel misschien wel eens mogelijk is om een kekke band te krijgen road side assistance nemen? (wanneer heb je voor het laatst een lekke band gehad?)YVK81 schreef:Helemaal over de opmerking van Frasi heen gelezen, excuus. Bangmakerij dus, maar bijv lekke band wil ik toch graag afdekken. Daar gaat weer $100 ...
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Als je een lekke band krijgt, dan verwissel je die toch zelf even? Bedoel, zelfs wij (njit en ik) hebben bewezen dit te kunnen
Had nooit gedacht dat het zo makkelijk zou zijn... maar in drie kwartier was het gepiept!

Had nooit gedacht dat het zo makkelijk zou zijn... maar in drie kwartier was het gepiept!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Bushmaster
- Amerika-expert
en dat had de roadsite assistance niet sneller gedaanmaar in drie kwartier was het gepiept!

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Tuurlijk, een lekke band is niets om je zorgen over te maken (al zou ik wel liefst zo snel mogelijk een nieuwe reserveband hebben nadienSpaceAce schreef:Als je een lekke band krijgt, dan verwissel je die toch zelf even? Bedoel, zelfs wij (njit en ik) hebben bewezen dit te kunnen![]()

Ik heb afgelopen winter in de Belgische Ardennen nog een lekke band gehad. Niets speciaal op zich, maar het was 3u 's nachts, -19°C, ik had geen handschoenen bij, geen zaklamp & de krik + dopsleutel waren zo goed als bevroren haha. Bovendien stond ik ook nog eens op een vrij steile heuvel op een pechstrook, er was geen straatverlichting & de wagen stond in 10cm sneeuw. De auto is ook nog eens verlaagd, dus in de sneeuw die krik er onder krijgen was bijna ondoenbaar. Het eerste halfuur heb ik alleen maar sneeuw liggen ruimen onder de auto om't toch maar er onder te krijgen

Als je DAN een band kan vervangen, dan kan je het overal

Reisblog: thisisfraa.be
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
annick&erwin schreef:En wat als je zo'n auto hebt waar gewoon geen reserveband meer bij zit? Ik heb begrepen dat dat ook meer en meer voorkomt. Dat die auto dan zo'n spuitbusje hebben?Het eerste en enige wat ik controleer bij een huurauto is de aanwezigheid van een reserveband, zonder ga ik gewoon niet rijden.
Of zijn de verhuurbedrijven misschien verplicht om een reseverband te voorzien? (dat is misschien wel een heel domme vraag.)
Dan eis ik een andere auto, maar tot nu toe is dat nog niet nodig geweest.
In de praktijk zie ik maar al te vaak van die leuke spuitbussen met een compressor die absoluut je lekke band niet repareren, en zeker op vakantie besteed ik liever 10 minuten aan het wisselen van een wiel dan een halve dag met wachten op de tow-truck en het vervangen van een band.
(en zeker als je lek rijdt op een dirt-road, want dan kan je alles zelf bekostigen, ik wil dus gewoon een reserveband.)
Nog nooit een lekke band gehad, maar de vrees om dit in death valley te krijgen is er toch wel... Denk maar eens oefenen thuis! 
Er is dus verder geen fatsoenlijke reden om die roadsafe service af te nemen?

Er is dus verder geen fatsoenlijke reden om die roadsafe service af te nemen?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als je van jezelf weet dat je erg verstrooid bent en de kans reeel is dat je de sleutels op het stopcontact gaat laten zitten of verliest, of vergeet te tanken, dan kan je het overwegen 

Groetjes,
Carine
Carine
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf een band vervangen is mijn laatste redmiddel. Ik heb namelijk giga grote en zware banden (94 cm hoog en 35cm breed) De gemiddelde band is 70cm hoog en 22 cm breed. Ik denk dat ie gauw een 75 kg weegt en dat verwissel je niet voor je plezier. Vandaar mijn bandenplaksetje 

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hangt er natuurlijk ook vanaf waar mee je rond wil rijdenned in MO schreef:Zelf een band vervangen is mijn laatste redmiddel. Ik heb namelijk giga grote en zware banden (94 cm hoog en 35cm breed) De gemiddelde band is 70cm hoog en 22 cm breed. Ik denk dat ie gauw een 75 kg weegt en dat verwissel je niet voor je plezier. Vandaar mijn bandenplaksetje

Ik heb iemand gekend met een Land Rover die bandjes er op had liggen die hem gemiddeld 2500€ kostten voor een hele set. Hij deed er dan ook wel makkelijk 100.000km mee, dus als je het in zijn context bekijkt valt't goed mee. Maar zo'n band "even" vervangen is een hele karwei ja, ik zou toch ook eens aan mijn hoofd krabben de eerste keer

Reisblog: thisisfraa.be
Ned in mo rijdt in een soort van Fiat 500 rond. Schijnen heel zware banden te hebben.