Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Frankfurt. Hoe werkt het?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Overstappen Frankfurt. Hoe werkt het?

Bericht door dejong89 »

Ik zal ook even onze ervaring delen met overstap in Frankfurt. Van onze aankomstgate A14 naar onze vertrekgate hebben we er maarliefst 5 minuten over gedaan. Gate uit, lift in, lift uit , paspoort laten zien met de vraag hoelang we gingen en we stonden bij de gate. Het kan dus heel snel gaan.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

zou een overstap van 1u10 in Frankfurt voldoende zijn? We hebben interessante tickets gevonden voor volgend jaar met een overstap in Frankfurt van 1u10.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In principe is dat genoeg. Maar als je een forse vertraging hebt kan het te krap zijn.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Heen is erg krap, terug geen probleem.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Ruud2004 schreef:
15 aug 2020, 19:34
Heen is erg krap, terug geen probleem.
Wat is het verschil? Dit is een overstap in Europa, dwz dat heen je Schengen uitmoet en terug de Schengen zone in moet. Bagage is doorgelabeld.
Als het op vakantiebeleving aankomt dan is een gemiste heenreis natuurlijk veel minder prettig dan tijdens de terugreis.

Maar als het aangeboden wordt in 1 boeking dan wil dat zeggen dat de overstapduur voldoet aan de minimum connecting time op die luchthaven.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik vind het (te) krap voor de heenweg. Ten eerste is mijn ervaring dat er meer kans is op vertraging bij het vertrekken van Schiphol, verder kunnen de afstanden op Frankfurt behoorlijk zijn en tenslotte krijg je de paspoort controle "Schengen uit" op Frankfurt, dat kan net als op Schiphol wel even duren.
Wij hadden daarnaast ook nog twee keer op Frankfurt Secondary Security Screening Selection (SSSS op de boarding pas) wat zeker 20min kostte.

Ik zou niet voor die 1u10 overstap gaan @DebbieTimmermans
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Ikzelf zie het ook liever wat ruimer maar soms kan je idd de gok wagen als de prijs goed zit, of als je kan uitvissen of er later nog vliegtuigen naar dezelfde bestemming vliegen anders zit je daar een dag vast.

Maar los van dit alles en hoe goed de prijs ook is, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nu al iets te gaan boeken voor volgend jaar.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

dankjewel voor jullie reacties. Ik heb de vliegtickets toch maar geboekt. Heb dit enkel gedaan omdat we een voucher hebben van dit jaar en de prijs heel erg goed zat met bagage inbegrepen. We zouden ook namiddag om 13u30 aankomen in Las Vegas. Dat alleen is al een geschenk.
We zien het dan wel. Wie weet mogen we dan nog steeds niet die richting uit. Maar voor nu dromen we alvast weer van een vakantie in the USA :-)
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Pascal schreef:
15 aug 2020, 20:47
Wat is het verschil? Dit is een overstap in Europa, dwz dat heen je Schengen uitmoet en terug de Schengen zone in moet. Bagage is doorgelabeld.
Als het op vakantiebeleving aankomt dan is een gemiste heenreis natuurlijk veel minder prettig dan tijdens de terugreis.

Maar als het aangeboden wordt in 1 boeking dan wil dat zeggen dat de overstapduur voldoet aan de minimum connecting time op die luchthaven.
Grote verschil is dat ik (hoewel aangeboden) op de heenweg niet zo krap wil zitten en 1.10 is krap. Als ik op vakantie ga heb ik hier geen zin in, een kleine vertraging is zo opgelopen. Ik lees wel vaker reacties, "Oh, dan wordt je op de volgende vlucht gezet of via een andere route naar je bestemming gevlogen". Meestal lukt dit ook wel, maar ook vaak niet en dan begint je vakantie wel erg slecht.

Op de terugweg maakt het mij niet zoveel uit als ik een aansluiting mis, dat levert snel een vergoeding op. LH weet dat ook, afgelopen jaar hadden wij op de terugweg vanuit Vancouver (ook 1,15uur overstapje) op Frankfurt met vertraging geland op Frankfurt. LH heeft er alles aan gedaan om ons (met nog wat Nederlanders) op hun vlucht naar Amsterdam te krijgen. We werden opgevangen bij de Gate en met een gereserveerde bus via een hiervoor ingestelde grens-balie ergens in de kelder, over het platform naar onze vlucht gereden. Via Gate-trap aan boord en gelijk ging de deur dicht. Tijdens de Pushback zagen we onze bagage aankomen, die werd later die avond keurig thuis bezorgd. Voor ons dus prima geregeld, maar voor LH zelf ook, scheelde ze toch snel een claim of 10.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Frankfurt heeft een beetje hetzelfde nadeel als Schiphol. Een belachelijk groot vliegveld. Waar ik bij Schiphol nog wel is het idee heb dat ze inventief moeten omgaan met de ruimte die ze hebben. Heb ik dat in Frankfurt helemaal niet. Met een beetje pech loop je jezelf een ongeluk van de ene gate naar de andere terwijl je net zo ongeveer in Oostenrijk bent geland en na een "halve dag" taxiën in de "bewoonde wereld" bent aangekomen. Dan lijkt een rustige overstap in enen toch wat minder rustig te worden.
le-nnart schreef:
08 nov 2012, 14:44
Ondertussen wordt je paspoort gecheckt door 2 verveelde security medewerkers.
Nou! Wat je zegt! Hangen daar verveeld tegen 1 of andere desk aan. Als het druk is nemen ze al helemaal niet de moeite om naar je paspoort te kijken. Maakt mij niet uit. Maar de eerste keer vond ik het wel een rare gewaarwording. Zeker als je dat overdreven, volstrekt nutteloze gedoe op Schiphol gewend bent. Wat gelukkig nu ook voorbij is.

Nou kom ik er zelden omdat we bijna altijd met Delta vliegen. Maar ik vind die vertrekhal wel mega imposant. Al die grote vliegtuigen die in slagorde naast elkaar staan opgesteld. Dat is het voordeel van ruimte zullen we dan maar denken.
Weer niet handig dat al die mensen in de rij gaan staan en als je een paar gates verder moet zijn je tussen die rijen door moet friemelen. Maar goed, het is overal wel wat...

Kortom, krap. kan wel. Neem je maatregelen. Zorg dat je vooraan zit. Mocht je in de gaten krijgen dat het krap gaat worden. Meld dit dan bij de bemanning.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer