Grandu schreef:headhunterke schreef:Zoals elke reiziger, heeft iedereen wel wisselende ervaringen met maatschappijen. Na goeie dingen gehoord te hebben over American Airlines, was de eerste keer voor mij gelijk de laatste.
Mag ik vragen waarom? Ik ben van plan om volgend jaar een 4 a 5-uur durende binnenlandse vlucht te boeken bij American Airlines.
Oeeh, nu heb je me aan het schrijven gekregen :p
Nee, serieus: De check-in in Brussel was ronduit cha-o-tisch. Niemand wist precies wat ze eigenlijk moesten doen, en men moest de lines nog afzetten, terwijl de check-in eigenlijk al gebeurd moest zijn. De vlucht zelf was ok. Gewoon ok, niets meer. De Flight Attendants (FA) daarentegen waren in mijn ogen gewoonweg onbeleefd. Niet zozeer tijdens de vlucht hoor. Maar toen we op de luchthaven wat aan het lopen waren, kwamen we FA's tegen. Op die moment wisten we nog niet dat het de onze zouden zijn. Stuk voor stuk liepen ze met een lang gezicht rond, en ook al gaven we hen een vriendelijke 'hello', we kregen zelfs geen knikje terug.
Tjah, als je dan op de vlucht zelf gaat overacten en vriendelijk uit de hoek probeert te komen, dan heb je bij mij afgedaan natuurlijk.
De terugvlucht dan: What a mess!
De checkin was wél goed. Genoeg computers om jezelf in te checken én vlotte drop-off van je valiezen. Maar dan begon het spelletje.
Men liet ons, voor vertrek, een kleine enquete invullen. Leek in mijn ogen al tijd rekken, maar soit. Een half uur voor de vlucht stond ons toestel nog niet eens bij de gate, ook al waren er die dag geen opmerkelijke vertragingen gemeld. Uiteindelijk, een kwartier voor vertrek, was het eindelijk daar, maar het kwam net terug van een vlucht. Daardoor moest het dus schoongemaakt worden, bagage van 2 vluchten afgehandelt worden en een nieuwe lading kerosine erin.
Uiteindelijk met ruim 3 uur vertraging vertrokken. Na een rustige nachtvlucht (waarin er dus ook geen enkele FA te zien was) had ik honger als een paard en telde de minuten dus af naar het ontbijt (ik had wel kleine koekjes bij, maar die stillen de grote honger niet natuurlijk). Toen zei men doodleuk dat er geen ontbijt geserveerd werd, want dat we al te dicht bij de landing waren. What the hell??? Begin er dan toch vroeger aan.
Met moeite een excuus daarvoor, en bij het uitstappen dan toch een goeiedag gekregen van de steward.
Ok, ik snap dat FA's geen makkelijk leven hebben, en misschien niet altijd met evenveel zin zo'n vluchten nemen, maar dat weet je voor je er aan begint he. Dus vriendelijkheid is bij mij wel degelijk een factor (zowel on- als off-board).
Nu, ik weet best dat er mensen hetzelfde verhaal zullen voorleggen voor Delta, maar zoals eerder geopperd is, zal ik wellicht pech gehad hebben tijdens die 2 vluchten, en zijn er andere mensen die érg tevreden zijn over AA.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."