Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta Airlines?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Delta Airlines?

Bericht door Clint »

Van KLM ben ik nooit een fan geweest. Ik vind die FA's vaak ronduit onbeschoft, zowel in het vliegtuig of als de 'off duty' in de trein zitten ;)

Maar een FA hoeft van mij niet overmatig vriendelijk te zijn. Zolang zij hun werk doen en mij met rust laten, ben ik blij :)

Ik heb wel een keer bij Air France gehad dat ik mijn vinger open had gehaald aan een scherp randje.. ik heb toen 3 keer moeten vragen om een pleister en het duurde uiteindelijk 45 minuten.. dat vond ik wat minder ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Hallo,

Wij zijn net terug (11/08) van onze rondreis.
De heenreis rechtstreeks met Delta en de terugreis met een tussen stop in Detroit met Delta.
Alles prima voor elkaar.
Je moet inderdaad voor je alcohol betalen maar ach....
Wij zouden door een kleine vertraging bijna onze connection vlucht missen in Detroit maar door de opvang gelijk bij het verlaten van het vliegtuig door Delta personeel dat ons de we wees naar de volgende vlucht hebben we het met wat hollen gelukkig gehaald.
Ik zal zo weer met ze vliegen.

groet Henk
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

headhunterke schreef:Zoals elke reiziger, heeft iedereen wel wisselende ervaringen met maatschappijen. Na goeie dingen gehoord te hebben over American Airlines, was de eerste keer voor mij gelijk de laatste.
Mag ik vragen waarom? Ik ben van plan om volgend jaar een 4 a 5-uur durende binnenlandse vlucht te boeken bij American Airlines.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

Mijn ervaring is dat deze maatschappijen allemaal niet zoveel verschillen. Het ligt er maar aan hoe het personeel op jouw vlucht "gemutst" is. (Ben wel eens afgeblaft door een Delta FA omdat ik niet gelijk aangaf of ik ijsblokjes in mijn colaatje wilde. Omdat ik wist dat Delta op dat moment op de rand van faillissement stond heb ik er verder niks van gezegd. Op latere Delta vluchten ben ik altijd keurig benaderd door het personeel.)

Ik ga ook heel graag naar Azie, en vind de meeste Aziatische maatschappijen 4 tot 5 sterren waard, waar Delta, American Airlines, maar ook KLM in mijn beleving maar 3 sterren waard zijn.

In the end wil ik vooral veilig vervoerd worden, en ik vind een goeie prijs meegenomen.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Grandu schreef:
headhunterke schreef:Zoals elke reiziger, heeft iedereen wel wisselende ervaringen met maatschappijen. Na goeie dingen gehoord te hebben over American Airlines, was de eerste keer voor mij gelijk de laatste.
Mag ik vragen waarom? Ik ben van plan om volgend jaar een 4 a 5-uur durende binnenlandse vlucht te boeken bij American Airlines.
Oeeh, nu heb je me aan het schrijven gekregen :p
Nee, serieus: De check-in in Brussel was ronduit cha-o-tisch. Niemand wist precies wat ze eigenlijk moesten doen, en men moest de lines nog afzetten, terwijl de check-in eigenlijk al gebeurd moest zijn. De vlucht zelf was ok. Gewoon ok, niets meer. De Flight Attendants (FA) daarentegen waren in mijn ogen gewoonweg onbeleefd. Niet zozeer tijdens de vlucht hoor. Maar toen we op de luchthaven wat aan het lopen waren, kwamen we FA's tegen. Op die moment wisten we nog niet dat het de onze zouden zijn. Stuk voor stuk liepen ze met een lang gezicht rond, en ook al gaven we hen een vriendelijke 'hello', we kregen zelfs geen knikje terug.
Tjah, als je dan op de vlucht zelf gaat overacten en vriendelijk uit de hoek probeert te komen, dan heb je bij mij afgedaan natuurlijk.
De terugvlucht dan: What a mess!
De checkin was wél goed. Genoeg computers om jezelf in te checken én vlotte drop-off van je valiezen. Maar dan begon het spelletje.
Men liet ons, voor vertrek, een kleine enquete invullen. Leek in mijn ogen al tijd rekken, maar soit. Een half uur voor de vlucht stond ons toestel nog niet eens bij de gate, ook al waren er die dag geen opmerkelijke vertragingen gemeld. Uiteindelijk, een kwartier voor vertrek, was het eindelijk daar, maar het kwam net terug van een vlucht. Daardoor moest het dus schoongemaakt worden, bagage van 2 vluchten afgehandelt worden en een nieuwe lading kerosine erin.
Uiteindelijk met ruim 3 uur vertraging vertrokken. Na een rustige nachtvlucht (waarin er dus ook geen enkele FA te zien was) had ik honger als een paard en telde de minuten dus af naar het ontbijt (ik had wel kleine koekjes bij, maar die stillen de grote honger niet natuurlijk). Toen zei men doodleuk dat er geen ontbijt geserveerd werd, want dat we al te dicht bij de landing waren. What the hell??? Begin er dan toch vroeger aan.
Met moeite een excuus daarvoor, en bij het uitstappen dan toch een goeiedag gekregen van de steward.
Ok, ik snap dat FA's geen makkelijk leven hebben, en misschien niet altijd met evenveel zin zo'n vluchten nemen, maar dat weet je voor je er aan begint he. Dus vriendelijkheid is bij mij wel degelijk een factor (zowel on- als off-board).

Nu, ik weet best dat er mensen hetzelfde verhaal zullen voorleggen voor Delta, maar zoals eerder geopperd is, zal ik wellicht pech gehad hebben tijdens die 2 vluchten, en zijn er andere mensen die érg tevreden zijn over AA.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij vliegen regelmatig en altijd met Delta, het personeel is vriendelijk en het eten aan boord is in orde.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Wij hebben deze keer ook met Delta gevlogen en dat was prima.
Heen naar Detroit was dus een dagvlucht. We vlogen met een airbus, hadden genoeg beenruimte en in voor iedere stoel een eigen schermpje. Daar had je een afstandsbediening bij zodat je zelf kon kiezen welke films of series je wilde zien en je kon er ook nog spelletjes mee doen.
De FA's waren vriendelijk en gingen ook direct melk halen voor onze jongens die dat graag wilden drinken. Ze keken wel even vreemd, maar ze regelden het wel.
Ik vond alleen dat de airbus veel herrie maakte.

Terug vanuit Memphis hadden we een Boeing. Dit was een nachtvlucht. Nu geen eigen schermpjes, maar grote schermen in het gangpad met vaste films die gedraaid werden. Nou ja, maakte ons niet uit, we wilden toch slapen.

Het eten vonden wij prima. De kinderen hebben er ook veel van gegeten, en dat wil nog wel wat zeggen :wink:

Voor de terugweg kon ik niet online inchecken, op het vliegveld lukte het ook niet. Paniek begon bijna toe te slaan. Maar daar was de hulp van een mijnheer van Delta. Er was schijnbaar een verschil tussen mijn naam op mijn paspoort en mijn naam op het ticket. Thuis was er geen probleem, hier nu wel. Ik denk dat het iets geweest is als Berg, van den op mijn paspoort en van den Berg op het ticket. De mijnheer van Delta heeft ons toen handmatig ingecheckt. Helemaal prima.

Dus nee, hier geen negatieve ervaringen met Delta.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Voor ons voorlopig geen Delta meer, op de heen weg een chagerijn bij het inchecken die ons toe beet dat we maar 1 stuk handbagage mee mochten nemen, personal item moest in de trolley.
Op de vlucht verder geen probleem.
De terug weg, bij het inchecken troffen we een erg ongeïnteresseerde meneer, die meer met zijn buurman stond te kletsen, dan ons fatsoenlijk te helpen, tot op het moment dat hij ziet dat er een koffer 3 pound te zwaar is, werd ons toegebeten dat we 150 dollar moesten betalen.
Op de vlucht zelf werd het eten erg chaotisch uitgeserveerd, ze gingen koffie delen en ophalen van het afval terwijl een groot deel nog eten moest krijgen, zo zaten er dus mensen nog te eten en de koffie stond er al vast bij.
Het ontbijt werd heel laat geserveerd, we waren al aan het dalen, je kreeg amper aan de tijd om het op te eten of ze kwamen al langs om het afval op te halen.

Maar goed dit zijn allemaal moment opnamens en het is voor ieder heel persoonlijk hoe je iets ervaart en beleefd, zo komt het dat de een het een prima maatschappij vind en de ander 3x niks.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Kijk, een perfect voorbeeld van persoonlijke ervaringen Annie. De koffer die wij vorig jaar in september bij hadden, woog bij ons beiden wel bijna 7 pound te veel.
Wij met een bedrukt gezichtje aan die balie, en tot onze verbazing mochten we zonder bijbetalen door :thumbup:
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer