Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veilige, opblaasbare kinderzitjes. Handig?!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Veilige, opblaasbare kinderzitjes. Handig?!

Bericht door eddepet71 »

Hij blaast t teveel op... :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Of hij houd niet van paarse kussentjes..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

beide :wink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het zitje is in zowel de VS als Europa goedgekeurd. En in mijn geval overweeg ik dus niet voor een vakantie naar de VS te kopen, dus jouw redenering heeft niets met mijn situatie te maken. Maar met jouw redenering is het als je elk jaar naar de VS reist na een paar jaar toch echt wel goedkoper om 1x zo'n opblaasbaar ding te kopen dan om telkens een nieuwe te kopen. Maar dat is dan zeker verkeerde zuinigheid?
Wat veiligheid betreft maken we allemaal onze eigen keuzes (en ja, mijn kinderen hebben op de fiets ook een helm op), dat moet iedereen zelf weten, en ik snap dus al niet zo goed waarom je daar zo over door gaat. En andere redenen om zo'n ding aan te schaffen zijn gewoon heel persoonlijk en afhankelijk van de situatie, jij denkt geloof ik maar aan 1 situatie, maar we zijn en doen niet allemaal hetzelfde.
Terug in Texas!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Jouw kind woont in de USA.
Zie in nederland over het algemeen geen kinderene met helmpjes op fietsen en volwassenen al helemaal niet
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik ken in Nederland ook zat gezinnen waarvan de kinderen op de fiets een helm dragen. Maar goed, dit gaat volledig off-topic, dus ik laat het hierbij.
Terug in Texas!
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Nieuw topic: Veilige, opblaasbare fietshelmen. Handig?! :offtopic:
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

ned in MO schreef:Die kosten $40. Een walmart zitje $15
Zit op de europese dan een amerikaans goedkeurings merk?
Ik weet dat het muggezifterij is maar als je zeurt over een tripje naar de supermarkt en je zet je kind dan niet even gewoon op de achterbank in de gordel (met de gordel evt strak op de heupen), maar je zet je kind niet een helmpje op als het leert fietsen bijv (en welke ouder in Nederland doet dit nou?) Dan ben je een beetje hypocriet. Om nog maar niet te zwijgen dat je zelf niet een helm op hebt tijdens het fietsen. Maar Oh oh als het kind eens een paar minuten in een auto moet zitten zonder zitverhoger. Dat kan absoluut niet.
Maar goed ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf weten.
Hoe zit het kind trouwens in het vliegtuig in de gordel? Gordel om het buikje zeker

Ik ben het met Njit eens. Wij vervoeren onze kinderen alleen in een kinderzitje en ik ben ook altijd heel erg verbaasd dat ouders niet een zitje meegeven als ze weten dat er bv met school een uitstapje is. Kleine moeite. Ik doe het nl. altijd wel, ook bij feestjes, maar ik heb dus wel eens gehad dat de ouders achteraf zeiden dat ze het zitje niet gebruikt hadden, omdat dat niet ging met 4(!) :evil: kinderen op de achterbank.
Wij zijn zuinig op onze kinderen en hebben iets teveel meegemaakt dat het fout ging op "een tripje naar de supermarkt".
En trouwens onze kinderen hebben wel een helm op achterop de fiets en als ze leren fietsen. Wij nemen het kinderstoeltje voor de kleine van 2,5 gewoon mee in de bagage (zitting en rugleuning kunnen los van elkaar).

Ik vind niet dat je mensen zo af kunt branden, omdat ze begaan zijn met hun kinderen. Er wordt een eerlijke mening gevraagd over een product dat jij blijkbaar niet gebruikt, dus hoef je ook niet te reageren. En dat mensen een hoop geld uitgeven om hun droomreis te maken naar Amerika, hoeft ook niet te betekenen dat ze dan nog genoeg geld hebben om een zitje te kopen, of omdat ze gewoon vinden dat er niet teveel spullen onnodig aangeschaft moeten worden.
Maar ja, ook dat is allemaal mijn eigen mening en ik wil er niemand mee kwetsen, maar had wel het idee even te moeten reageren.
Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Even :offtopic: : Hemmie, gaan jullie dit jaar weer verhuizen? Waarheen?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De originele vraag was of een opblaasbaar zitje handig was om mee te nemen. Misschien als je de 10 minuten met de huurauto zonder verhoger onvergevelijk vindt.
Ik neem aan dat die mensen ook niet met hun kind op de fiets gaan, nooit de trein of bus nemen waar geen gordels inzitten etc.
We hebben het hier niet over een auto stoeltje waar je als 2 jarig kind in zit maar over een kind van zeg 4-8 jaar oud dat goed zelf kan zitten.(dan al niet op een verhoginkje)
Trouwens de gemiddelde 4-8 jaar oude kind doet zelf zijn gordel om. Weet jij als ouder dat die gordel altijd netjes op de heupen zit? Ik waag dat te betwijfelen.

Je kunt trouwens ook gewoon een paar jassen opvouwen, daar het kind op laten zitten tot je bij de walmart bent als het zonodig die paar cm hoger moet zitten.
Ik weet wel dat mijn kinderen niet de hele vakantie op zo'n plofzak zouden zitten.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@LittlePhoenix, naar Rio de Janeiro, komende zomer. Wel een beetje met pijn in ons hart, en stille hoop over een paar jaar weer hier terug te komen.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wow, Rio, da's weer heel andere koek. Heel veel succes daar! Je blijft hier toch wel meeschrijven eh?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Met een klein Amerikaantje hier in huis zal de VS altijd een plekje in mijn hart houden, dus ik blijf hier vast wel komen. En de komende 3/4 maanden zijn we nog hier!
Terug in Texas!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Spannend Hemmie! Heel veel succes gewenst met de verhuis!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Beetje off-topic en ook niet: de gedachten over veiligheid zijn in de loop der tijd wel veranderd. Toen mijn broer, zus en ik klein waren zaten we helemaal los in de auto en kropen/klommen overal. Mijn vader had een VW Kever en ik zat het liefts helemaal achterin in de kattebak achter de achterleuning van de achterbank. Ik zou daar nu met alle wil van de wereld niet meer inpassen... :lol:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij lag de motor achterin bij de VW kever....
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

:offtopic: Wij hadden ook feestjes en dan gingen met een hele volle Citroën Amie weg: 5 achterin en 3 in de kattebak.
Het was wel niet veilig, maar tegenwoordig slaat men soms ook wel door, en de kans dat er wat gebeurt is ook wel klein, maar als er dan wat gebeurt,
dan wil je dat niet op je geweten hebben en er ook niet aansprakelijk voor worden gesteld.
patmarike
Amerika-newbie

Bericht door patmarike »

Wij huren voor een paar dagen een auto, waarna onze camper met kinderzitjes in Amerika aankomt. Wij nemen gewoon 2 zitverhogers het vliegtuig in, dan kunnen ze daar ook op zitten in het vliegtuig, kunnen ze ook beter bij het tafeltje om te kleuren of iets dergelijks.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

dimona schreef:Volgens mij lag de motor achterin bij de VW kever....
Yep, het was daar dan ook lekker warm. Zo zag die plek eruit, mijn moeder noemde het de kattebak...

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer