Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachttijden Immigrations
-
- Amerika-expert
Re: Wachttijden Immigrations
Ugh, ik kwam op donderdag 23 mei iemand van Boston vliegveld halen, en die moest meer dan een uur wachten voor paspoortcontrole. De mensen in de rij na dit persoon werd al verteld dat het zo'n 2 -2 1/2 uur zou gaan duren. Ouderen, mensen met hele kleine kinderen, en erg zwangere vrouwen mochten vooraan komen staan. Geen idee waarom er maar 3 controleurs waren en zo'n 5 internationale vluchten, sequester cuts?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
De wachttijden vind ik altijd moeilijk te voorspellen. Op Dulles kon ik één keer kiezen wel hokje ik wilde zo rustig was het toen maar de laatste keer op JFK was ik blij dat we met iemand van de KLM mee waren waardoor we vooraan mochten want toen was het drukker dan ik ooit gezien heb en ik heb er wel eens twee uur gestaan.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Reykjavik heeft twee luchthavens : Reykjavik airport (RKV) en Keflavik (KEF) Bijna alle internationale vluchten vertrekken van KEF. Van RKV vertrekken enkel internationale vluchten naar Groenland & de Faer Oer-eilanden.Hinko schreef:Leg mij die eens uit? Want ik snap um even niet Andre208
Alle andere internationale vluchten, dus ook deze naar de US vertrekken van KEF. KEF ligt ongeveer 50 km van Reykjavik.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik snap soms ook niet waarom ze zo weinig hokjes open hebben als er zoveel vluchten aankomen. Het komt niet bepaald uitnodigend over om eerst 1,5 uur in de rij te staan, waar het soms bloedheet is en iedereen moe is na een vlucht.
Veel mensen die in die rij staan komen naar de VS voor zaken of om op een andere manier geld uit te geven (toeristen), soms lijkt het net of je een kudde vee bent die door een poortje moet.... en vervolgens word je bij het poortje ook nog als een halve crimineel behandeld.
Welkom in de VS !
Veel mensen die in die rij staan komen naar de VS voor zaken of om op een andere manier geld uit te geven (toeristen), soms lijkt het net of je een kudde vee bent die door een poortje moet.... en vervolgens word je bij het poortje ook nog als een halve crimineel behandeld.
Welkom in de VS !

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb nog nooit het gevoel gekregen als crimineel behandeld te zijn daar hoor. Meestal dezelfde standaard vragen als wat kom je doen, hoelang blijf je ongeveer, waar ga je dan allemaal heen, wat voor werk doe je en dan gaan ze zich verbazen over dat 'wij' zo lang vakantie kunnen opnemen. Stempeltje en door.
Het is misschien wel irritant dat het soms zo lang duurt, maar als je je daar van te voren een beetje op instelt valt het mij vaak nog mee. Overigens ga ik pas naar een toilet ( als ik al moet) na al de controles. Anders sta je zo nog 200/300 plaatsen verder naar achteren.
Het is misschien wel irritant dat het soms zo lang duurt, maar als je je daar van te voren een beetje op instelt valt het mij vaak nog mee. Overigens ga ik pas naar een toilet ( als ik al moet) na al de controles. Anders sta je zo nog 200/300 plaatsen verder naar achteren.
Ik mis Denver in het overzicht of moet ik een bril? 
Edit: Denver heeft natuurlijk naar verhouding niet veel internationaal verkeer.

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
@PSVwally, het gaat mij niet om de soort vragen maar voornamelijk het hele circus. De manier waarop is vaak niet bepaald vriendelijk, het wordt een standaard riedeltje wat ze afdraaien en de mensen van immigrations zijn vaak eerder chagerijnig te noemen dan vriendelijk. Bovendien moet je vooraf al betaald 'toestemming' vragen om te mogen reizen, wordt elk antwoord wat je zegt bij immigrations gewogen, kunnen ze erg persoonlijke vragen stellen (geld, werk) en moet je ook nog eens foto's en vingerafdrukken laten afnemen. Tel daar het lange wachten bij op en dan zie je wat ik bedoel met de 'onvriendelijke' ontvangst.
Geloof me, ik heb veel landen gezien in de wereld.. maar ik word nergens zo onvriendelijk/streng verwelkomd dan in de VS. Ik snap waarom ze het doen, ik heb er persoonlijk geen moeite mee, maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die voor het eerst in de VS komen en dit niet weten.... zich niet bepaald welkom voelen.
Geloof me, ik heb veel landen gezien in de wereld.. maar ik word nergens zo onvriendelijk/streng verwelkomd dan in de VS. Ik snap waarom ze het doen, ik heb er persoonlijk geen moeite mee, maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die voor het eerst in de VS komen en dit niet weten.... zich niet bepaald welkom voelen.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb me in een paar landen toch wel een stuk minder prettig gevoeld om erin te komen. Cuba was daarin de absolute winnaar. Heb op Schiphol ook eens achter een paar mensen die niet bepaald vriendelijk ondervraagd werden.
De meeste mensen die bij immigration werken vind ik eigenlijk heel erg vriendelijk. Het lijkt me namelijk een vreselijke baan.
Vaak nemen ze zelfs nog de tijd om een praatje te maken zeker als ik op een werkende vlucht aankom en vertel wat ik aan boord gedaan heb. Dan zijn ze altijd nieuwsgierig hoe het transport van de paarden werkt en waar die daarna naartoe gaan.
De meeste mensen die bij immigration werken vind ik eigenlijk heel erg vriendelijk. Het lijkt me namelijk een vreselijke baan.
Vaak nemen ze zelfs nog de tijd om een praatje te maken zeker als ik op een werkende vlucht aankom en vertel wat ik aan boord gedaan heb. Dan zijn ze altijd nieuwsgierig hoe het transport van de paarden werkt en waar die daarna naartoe gaan.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar kun je je aardig in vergissen. Denver is misschien geen Miami of JFK, maar krijgt veel internationale vluchten uit Canada, Zuid- en Midden-Amerika (vrijwel alle landen daar), Asia (Tokyo) en vanuit Europa (Kevlavik, Frankfurt, London). Op de ranglijst van grootste vliegvelden kwa passagiers verkeer, staat Denver op de 5de plaats in amerika (52+ miljoen passagiers in 2011). Op de wereld ranglijst 23, boven Schiphol (25). De drukte valt er niet zo op omdat het zo'n immens groot vliegveld is kwa oppervlak; het op een na grootste vliegveld van de wereld (King Fahd in Saudi Arabië is de grootste). De laatste keer dat ik door immigrations ging in Denver (2010) waren er 8 desks open van de 20 en was ik er in 30 minuten doorheen. Maar je kunt pech hebben en tegelijk aankomen met 10 andere vluchten uit Colombia, Costa Rica, Mexico etc.Hinko schreef:Ik mis Denver in het overzicht of moet ik een bril?
Denver is natuurlijk een drukke luchthaven alleen naar verhouding zijn er andere luchthavens in de VS met meer internationaal verkeer.
Denver staat niet in de top 10 van busiest US airports by international passenger traffic (2010)
Rank Airport Name Location IATA Code Traffic
Passengers % Chg.
2009/10
1 John F. Kennedy International Airport Queens, New York JFK 22,702,882 5.8%
2 Miami International Airport Miami, Florida MIA 16,207,353 5.3%
3 Los Angeles International Airport Los Angeles, California LAX 15,505,566 4.7%
4 Newark Liberty International Airport Newark, New Jersey EWR 11,372,186 6.6%
5 O'Hare International Airport Chicago, Illinois ORD 10,426,287 2.5%
6 Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport Atlanta, Georgia ATL 9,120,974 4.1%
7 San Francisco International Airport San Mateo County, California SFO 8,476,172 7.4%
8 George Bush Intercontinental Airport Houston, Texas IAH 8,279,513 9.5%
9 Washington Dulles International Airport Dulles, Virginia IAD 6,167,501 9.5%
10 Dallas-Fort Worth International Airport Dallas-Fort Worth Metroplex, Texas DFW 5,045,949 8.5%
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... ted_States
Wellicht dat daarom Denver niet staat vermeld in het overzicht van TS.
Prima toch 20 minuten
Ik ga het zien in september 
Denver staat niet in de top 10 van busiest US airports by international passenger traffic (2010)
Rank Airport Name Location IATA Code Traffic
Passengers % Chg.
2009/10
1 John F. Kennedy International Airport Queens, New York JFK 22,702,882 5.8%
2 Miami International Airport Miami, Florida MIA 16,207,353 5.3%
3 Los Angeles International Airport Los Angeles, California LAX 15,505,566 4.7%
4 Newark Liberty International Airport Newark, New Jersey EWR 11,372,186 6.6%
5 O'Hare International Airport Chicago, Illinois ORD 10,426,287 2.5%
6 Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport Atlanta, Georgia ATL 9,120,974 4.1%
7 San Francisco International Airport San Mateo County, California SFO 8,476,172 7.4%
8 George Bush Intercontinental Airport Houston, Texas IAH 8,279,513 9.5%
9 Washington Dulles International Airport Dulles, Virginia IAD 6,167,501 9.5%
10 Dallas-Fort Worth International Airport Dallas-Fort Worth Metroplex, Texas DFW 5,045,949 8.5%
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... ted_States
Wellicht dat daarom Denver niet staat vermeld in het overzicht van TS.
Prima toch 20 minuten

Ik sta daar dus meestal met vier kinderen, dan valt het echt niet mee. De laatste keer reisde ik met mijn 75+ schoonouders; ik had gewoon last van plaatsvervangende schaamte dat ze zó lang moesten staan. Ik vind het echt schandalig hoor, voor een modern westers land.PSVwally schreef:Het is misschien wel irritant dat het soms zo lang duurt, maar als je je daar van te voren een beetje op instelt valt het mij vaak nog mee. Overigens ga ik pas naar een toilet ( als ik al moet) na al de controles. Anders sta je zo nog 200/300 plaatsen verder naar achteren.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Nepal heb ik er 3 uur over gedaan om door immigrations te komen. In China was het omgekeerd, daar had ik uren nodig om het land weer uit te komen. Amerika is daarin dus niet uniek, en de laatste jaren heeft Amerika meer overeenkomsten met een tweede wereld land dan een "modern westers land". Kijk maar naar de afbrokkelende infrastructuur in het land, de toenemende corruptie bij politici, het grote aantal mensen wat onder de armoede grens leeft. Wat is eigenlijk de definitie van een modern westers land?
Iets met democratie, onderwijskansen voor iedereen, een zekere welvaartsstandaard en wetenschappelijk onderzoek dat internationaal wordt erkend?Loek schreef:Wat is eigenlijk de definitie van een modern westers land?
Dit is eigenlijk best wel een goede vraag.. er bestaat namelijk niet een feitelijke definitie van.Loek schreef: Wat is eigenlijk de definitie van een modern westers land?
Tsja, je kunt ook wel vragen wat de definitie is van een grote bruine stoel of een oude gammele fiets. Allemaal erg subjectief, maar volgens mij rekenen de meeste mensen de VS toch wel tot een niet nader gespecificeerde groep moderne westerse landen.
Ja ik weet dat de VS een Westers land is. Hetzelfde geldt dat West-Europa en Australië 'volgens het boekje' Westers zijn.
Jij zegt dat het schandalig is voor een modern Westers land.. wat maakt een modern Westers land dan zo anders dan een niet Westers land? Ik ben in genoeg niet-Westerse landen geweest waar het allemaal tot in de puntjes geregeld is.
Ik vindt het zo'n geneuzel, dat Westers en niet Westers. Ieder land is uniek.
Jij zegt dat het schandalig is voor een modern Westers land.. wat maakt een modern Westers land dan zo anders dan een niet Westers land? Ik ben in genoeg niet-Westerse landen geweest waar het allemaal tot in de puntjes geregeld is.
Ik vindt het zo'n geneuzel, dat Westers en niet Westers. Ieder land is uniek.
Ik geloof nooit dat dimona de discussie over wat een modern westers land is wilde starten. Als je gewoon aanneemt dat Amerika behoort tot een groep democratische landen die gebruik maken van moderne technologieen dan begrijp je toch best wat ze bedoelde te zeggen?
Ik denk dat het idioot is voor elk land dat gebruik maakt van moderne technologieen dat mensen zo lang in de rij moeten staan voor de immigratie. Dat verwacht je bij een land waar ze nog telramen gebruiken enzo maar eerlijk is eerlijk, ik heb zelf sinds ik in Amerika woon weleens het gevoel dat ik teruggegaan ben in de tijd in plaats van vooruit. Voor een land wat mensen op de maan zet gaan sommige dingen nog best wel op z'n elfendertigst
Ik denk dat het idioot is voor elk land dat gebruik maakt van moderne technologieen dat mensen zo lang in de rij moeten staan voor de immigratie. Dat verwacht je bij een land waar ze nog telramen gebruiken enzo maar eerlijk is eerlijk, ik heb zelf sinds ik in Amerika woon weleens het gevoel dat ik teruggegaan ben in de tijd in plaats van vooruit. Voor een land wat mensen op de maan zet gaan sommige dingen nog best wel op z'n elfendertigst

Naja je kunt die opmerking op 2 manieren interpreteren.Ziva schreef:Ik geloof nooit dat dimona de discussie over wat een modern westers land is wilde starten. Als je gewoon aanneemt dat Amerika behoort tot een groep democratische landen die gebruik maken van moderne technologieen dan begrijp je toch best wat ze bedoelde te zeggen?
Maar goed, i rest my case

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Niet mbt een modern westers land, maar gewoon in het algemeen ben ik het zeer zeker wel met je eens dat er toch snellere manieren moeten zijn om een land binnen te komen. Met kids en ouderen is het idd wel een ander verhaal als met 1 of 2 gezonde jonge Brabandersdimona schreef:Ik sta daar dus meestal met vier kinderen, dan valt het echt niet mee. De laatste keer reisde ik met mijn 75+ schoonouders; ik had gewoon last van plaatsvervangende schaamte dat ze zó lang moesten staan. Ik vind het echt schandalig hoor, voor een modern westers land.PSVwally schreef:Het is misschien wel irritant dat het soms zo lang duurt, maar als je je daar van te voren een beetje op instelt valt het mij vaak nog mee. Overigens ga ik pas naar een toilet ( als ik al moet) na al de controles. Anders sta je zo nog 200/300 plaatsen verder naar achteren.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Wij kwamen toe in ATL op 12 juni en er was niemand in de grote hal aanwezig !
Denk dat we in totaal er 10 minuten vertoeft hebben, stempels in ons reispaspoort en vervolgens naar onze connecting flight naar LAX.
Om eerlijk te zijn, dit is de allereerste keer dat ik zoiets meemaak
Denk dat we in totaal er 10 minuten vertoeft hebben, stempels in ons reispaspoort en vervolgens naar onze connecting flight naar LAX.
Om eerlijk te zijn, dit is de allereerste keer dat ik zoiets meemaak
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht