Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Plotselinge brandstofnaheffing door luchtvaartmaatschappij.
Re: Plotselinge brandstofnaheffing door luchtvaartmaatschappij.
Ik vlieg 26 april ook met united.
Was een lastminute met Wtc.
Als ik het dan goed begrijp hoeven wij dan geen 35 euro pp te betalen
Omdat het niet langer dan zes weken voor vertrek is.
Dan wachten we maar af of het ticket in juli met icelandair ineens duurder gaat worden.
Hoop het niet is toch zonde geld.
Was een lastminute met Wtc.
Als ik het dan goed begrijp hoeven wij dan geen 35 euro pp te betalen
Omdat het niet langer dan zes weken voor vertrek is.
Dan wachten we maar af of het ticket in juli met icelandair ineens duurder gaat worden.
Hoop het niet is toch zonde geld.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Plotselinge brandstofnaheffing door luchtvaartmaatschappij.
Een ticket kopen via een "broker" (WTC, vliegtickets.nl etc.)is niet hetzelfde als een ticket in een pakketreis zoals in dit voorbeeld van TS bij Arke. Er komt voor jou dus geen verhoging vd ticketprijs meer aan.
V.w.b. dat gedoe met United, prima maatschappij maar als er één maatschappij is die nog wel eens wijzigingen in het schema (ander toestel of onbegrijpelijke wijzinging) doorvoert is het United wel. Op zich niets mis mee, maar na boeking (bij voorkeur rechtstreeks bij United) je boeking goed in de gaten houden en bij een wijziging gelijk reageren.
Als het verschil niet al te groot is, probeer ik altijd rechtstreeks bij een vliegmaatschappij zelf te boeken. Dat "van het kastje naar de muur gedoe" met die tussenpersonen ben ik al snel zat en probeer ik dus te voorkomen. Zo'n tussenpersoon (broker) zal nooit zo hard voor mijn boeking vechten dan ik dit zelf kan. Zo'n tussenpersoon heeft immers geen belang, het ticket is al verkocht.
V.w.b. dat gedoe met United, prima maatschappij maar als er één maatschappij is die nog wel eens wijzigingen in het schema (ander toestel of onbegrijpelijke wijzinging) doorvoert is het United wel. Op zich niets mis mee, maar na boeking (bij voorkeur rechtstreeks bij United) je boeking goed in de gaten houden en bij een wijziging gelijk reageren.
Als het verschil niet al te groot is, probeer ik altijd rechtstreeks bij een vliegmaatschappij zelf te boeken. Dat "van het kastje naar de muur gedoe" met die tussenpersonen ben ik al snel zat en probeer ik dus te voorkomen. Zo'n tussenpersoon (broker) zal nooit zo hard voor mijn boeking vechten dan ik dit zelf kan. Zo'n tussenpersoon heeft immers geen belang, het ticket is al verkocht.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Plotselinge brandstof naheffing
Ja, wij hadden voor de afgelopen vakantie geboekt bij United via budgetair en krijg een zeer ongunstige aanpassing van de retour vlucht volgens Budgetair was dit eem wijziging van de airline. Wij zijn Frequent Flyer Member van United dus contact opgenomen met United en die gaven aan dat het een actie was van Budgetair.eddepet71 schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord... iemand hier ervaring mee?
Sterker nog, dat gebeurt vaak genoeg. Mensen die van het reisburo te horen krijgen dat hun vluchten veranderd zijn, bijna altijd naar ongunstiger tijden. Dat komt omdat die ongunstige tijden moeilijker verkopen maar wel in hun aangekochte ticketpakket zitten wat ze bij de airlines kopen. Ze geven jou ongunstiger vluchten, zodat ze de gunstige tickets kunnen blijven adverteren.
Die wilden dus de gunstige vluchttijden nogmaals verkopen en ons de ongunstige tijden in de maag slitsen, heb daarover een redelijk boze mail verzonden naar Budgetair maar dan zijn ze ineens niet meer zo vlot in het reageren.
Heb toen zelf bij United de gunstige tijden laten vastleggen en Budgetair medegedeelt dat ze mij geen vluchtwijzigingen meer kunnen geven zonder dat ik dat zelf eerst met Unuited heb kortgesloten en toen werd het stil op het wijzigingen front van deze broker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1491 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 10 Reacties