Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Deel vlucht overslaan mogelijk?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Deel vlucht overslaan mogelijk?

Bericht door Inge »

Los van de discussie hier of het handig is of niet, maar als het inderdaad om aangehaald topic gaat. Daarin wordt gesproken over twee vluchten bij verschillende vliegmaatschappijen: DUS - London met BA en London - LV met Virgin.
Heb je er dan (ook op de heenweg) wel last van dat je het eerste (of laatste) stuk niet aflegt? Virgin weet toch niet hoe je in london bent belandt...? En daarbij begrijp ik dat het zelfs ook nog om twee verschillende vliegvelden gaat? Of staat het traject gewoon op 1 ticket vermeldt.
Ben even benieuwd omdat ik een tijd geleden ook eens iets dergelijks heb gezien, wat in ons geval (vliegen met twee kinderen in het hoogseizoen) €1000 zou schelen met vliegen vanaf Schiphol. Dan heb je het niet meer over een paar tientjes...
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt voor al jullie reacties! Het is me helemaal duidelijk.
En nee, spijt heb ik niet van mijn boeking en ik wil me ook helemaal niet beklagen. Maar het is altijd goed (vind ik) om te blijven openstaan voor mogelijke opties.

Een toelichting:
Waarom vliegen we vanaf Dusseldorf: omdat dat voor ons (omgeving Tilburg) zeker niet verder is dan Schiphol en een fijne luchthaven (mijn man vliegt van daar regelmatig voor zijn werk) en goedkoper parkeren dan schiphol, dus dit heeft ovor ons zelfs de voorkeur.
Natuurlijk is de wisseling van luchthaven in Londen niet ideaal. Dat hebben we ons terdege gerealiseerd bij het boeken. Daarom op de heenweg een overnachting geboekt in Londen. Op terugweg hebben we 6 uur tussen aankomst op Gatwick en vertrek vanaf Stansted, dus dat moet volgens mij geen probleem geven om het te halen.
Waarom dit gekozen? Omdat het ons met zijn vieren 1600 euro bespaarde t.o.v. rechtstreeks vliegen. Oke, we hebben nu als extra kosten de overnachting in Londen (90 euro) en 2 x taxi in Londen (200 euro) maar al met al toch 1300 euro verschil.
Daarvoor kunnen we ter plaatse een hoop leuke andere dingen doen. Het is niet dat we het anders niet konden betalen hoor, helemaal niet, maar we vonden het verschil toch wel erg groot. Het gaat dus zeker niet om een paar tientjes! Dan zou ik er ook niet voor hebben gekozen.
En ik was op dat moment zeker niet de enige op dit forum die voor deze constructie heeft gekozen.

Terugvliegen met Easyjet naar Amsterdam: dan moeten we 6 uur wachten op Gatwick voor die vlucht en hebben we onze auto niet in Amsterdam, dus levert geen voordelen.
Terugvliegen met Easyjet naar Dusseldorf: dan zouden we 5 uur moeten wachten op de vlucht. Dat zou nog wel een optie zijn. Kosten taxi 100 euro vervalt dan en daarvoor in de plaats komt dan 159 voor de vlucht. Dat is dus nog te verwaarlozen.

De vraag zou dan wel zijn of we op Gatwick echt onze koffers krijgen, maar dat is wel zo volgens mij. Zover ik weet moeten we zelf namelijk onze koffers van Gatwick naar Stansted vervoeren in de oorspronkelijke opzet.

Groetjes,
Monique
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh, en Inge (je post kwam net terwijl ik de mijne aan het typen was):
het gaat inderdaad om 2 verschillende maatschappijen en om 2 verschillende luchthavens in Londen.
Dus daarom vroeg ik me inderdaad ook af of dit dan wel wordt opgemerkt of we dat eerste deel wel hebben afgelegd.

En voor degene die zich afvroegen of je na een lange intercontinentale vlucht wel zin hebt in een rit vanaf Londen naar huis en wat de kosten daarvan dan zijn:
Ik denk zelf dat het relaxter is om om 11 uur in de auto te stappen op Londen en in 4,5 uur naar huis te rijden (tunnel kost maar 100 euro retour, benzinekosten hebben we niet, parkeren moeten we toch, en taxi sparen we dan uit) en rond 16 uur thuis te zijn. Dan anders rond die tijd pas op het vliegtuig in Stansted te stappen, korte vlucht en dan nog van Dusseldorf naar huis te rijden.
Daarbij, mochten we bij aankomst in Londen te moe zijn om naar huis te rijden kunnen we er altijd nog een overnachting aan vast plakken mocht het echt nodig zijn.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat de vluchten door verschillende maatschappijen worden uitgevoerd heeft geen belang. Wat belang heeft is de boeking. Hier is een boeking gemaakt vanuit Dusseldorf met tussenlanding in Londen. Basis is dus hetzelfde boekingnummer.

Vliegtuigmaatschappijen werken nu eenmaal samen, er zijn zelfs zeer grote allianties zoals de "Star Alliance" bvb.

Het zou een andere zaak zijn wanneer je afzonderlijke boekingen maakt voor de verschillende trajecten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oke, dat is duidelijk.
Heen (en dat is ook wat ons betreft helemaal niet vervelend) zullen we dan Sowieso via Londen gaan en daar overnachten.
Terug is dan nog een realistische optie om Easyjet naar Dusseldorf te nemen, in plaats van de wisseling van Luchthavens.
Marcopstal
Amerika-expert

Let wel eventueel op voor extra kosten inzake bagage met bvb Easyjet. Meestal kom je met meer terug dan je vertrekt. :D
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik kan me je vraag goed voorstellen en ben erg benieuwd hoe dat gaat bij twee verschillende maatschappijen... Het gaat ook gewoon om een hoop geld. En in ons geval moeten we daar een tijd voor sparen.

In door mij genoemd verhaal ging het over vliegen vanaf Dus naar Denver en terug had je dan een tussenlanding op Schiphol, waarna je weer doorvloog naar Dus. Mijn vraag ging er toen over of je het laatste stuk van Ams naar Dus wel zou moeten afleggen... Maar dan ging het dus over dezelfde maatschappij. Dan moet je dus iets verzinnen om je koffers eerder terug te krijgen...

Edit: ik zie dat het antwoord er inmiddels staat, bedankt voor de opheldering!
Laatst gewijzigd door Inge op 21 apr 2014, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En bij easyjet is ter plekke betalen voor bagage duurder dan online.
Marcopstal
Amerika-expert

Een bedenking: Londen tot Tilburg kan je met de Chunnel toch niet in 4,5 uur doen ?

1,5 uur van Heatrow tot Folkstone
Boarding op de Chunnel (moet je toch ook een tijd vooraf zijn) denk ik dat je toch in totaal al gauw een uur zoet mee bent
0,5 uur in de tunnel
Ontscheping
2,5 uur van Calais naar Tilburg

Ik denk dat je ook algauw op een uur of zes uitkomt, en dan moet je ook de Chunnel denk ik best vooraf boeken, maar hierbij rekening houden met voldoende marge (je kan immers vroeger op Heatrow maar ook later toekomen)
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oke, maar zoals ik zojuist aangaf gaan we dus sowieso niet naar Londen met de auto omdat we simpelweg die vlucht van Dusseldorf naar Londen niet mogen overslaan.
De enige afweging is nu nog:
- zoals geboekt: luchthaven wisseling in Londen, Stansted - Dusseldorf en dan naar huis rijden
- extra easyjet vlucht boeken van London Gatwick naar Dusseldorf. In tijd bespaart dit maar een half uur (we komen een half uur eerder aan op Dusseldorf, dus dat is verwaarloosbaar), het scheelt alleen een taxi van de ene naar de andere luchthaven, dus ik denk niet interessant om daar alles voor om te gooien, en extra kosten te maken (vlucht t.o.v. taxi en eventueel bijbetalen bagage easyjet)
Laatst gewijzigd door Aricon op 22 apr 2014, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd. Lees hierover de forumregels.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben expres gekozen voor een extra overstap op de terugweg om niet in Londen van vliegveld te hoeven wisselen. We gaan nu van Las Vegas naar San Francisco en dan via Londen Heathrow naar Rotterdam. Overstappen in de VS vinden we geen probleem en we doen het liever aan het begin dan aan het eind van de vlucht. Heen hebben we overigens maar 1 overstap: in Londen, omdat we dan naar SF vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer