Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta vlucht al 2x gewijzigd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Richelle
Amerika-ontdekker

Re: Delta vlucht al 2x gewijzigd

Bericht door Richelle »

Onze vluchten met Delta zijn in een maand tijd al 5x gewijzigd.
Eerste keer kregen we een mail over de vluchtwijziging, keer erna zag ik bij toeval dat er een vlucht geannulleerd en omgeboekt was.
Daarna ben ik alle keren gebeld over de wijzigingen. Het waren tot nu toe allemaal geen drastische wijzigingen, meeste vluchten gingen 5 minuten eerder of later. Maar we gaan over 2 weken dus er kan nog genoeg gewijzigd worden, ben benieuwd.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hadden voor onze afgelopen vakantie geboekt met KLM, met de "Antwerpen-constructie". Op de heenweg vlogen we KLM op de terugweg Delta. Onze heenvlucht werd ook ineens aangepast en toen ik belde voor iets anders vroegen ze of ze nog iets konden betekenen.

Gevraagd waarom we verplaatst waren, zij hadden heen idee. Lang verhaal kort, terug gezet op de originele vlucht én vertrekplaats Amsterdam gekregen!

Gelukje voor ons dus :)
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Ik zie net online bij United dat onze overstaptijd in Houston verkort is van 2h naar 1h40m. Wij hebben hier verder geen bericht van gehad, ik zie het bij toeval omdat ik onze stoelen wilde bekijken. Horen ze hier ons niet over te berichten? Bovendien zag ik dat we opeens apart zaten op de vlucht van Houston naar Vegas. Er waren geen plekken meer naast elkaar dus ik heb nu premium seats gekocht voor 100 dollar zodat we toch naast elkaar zitten (ik heb vliegangst dus los van elkaar zitten is voor mij geen optie). Ik neem aan dat nu ik deze betaald heb deze stoelen niet meer herverdeeld kunnen worden?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Formeel kunnen ze je nog steeds op andere plekken zetten (en dan kun je je geld terug vragen en krijg je het ook terug) in de praktijk komt het er op neer dat je plek "veilig" is :)

Over je vraag over de vluchttijd wijziging : heb je direct bij hen geboekt of via iets als Cheaptickets oid ? Het bedrijf waar je de tickets hebt aangeschaft zou je op de hoogte moeten houden. Als je vraag is of er een wettelijke of contractuele verplichting is : nee, die is er niet.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Onze vluchten voor eind augustus met United zijn ook weer eens gewijzigd. Ik krijg hier steeds bericht over van WTC, daar hebben wij geboekt.
Vorig jaar had de KLM onze vlucht gewijzigd. We moesten oorspronkelijk op Newark overstappen. Na een wijziging kwamen we aan op Newark en onze aansluitende vlucht vertrok vanaf JFK! Ik heb hierover geen bericht gehad. Na met de klantenservice gebeld te hebben kregen we een rechtstreekse vlucht naar Atlanta. Goed geregeld dus, maar je moet het wel zelf in de gaten houden.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Marcel ik heb via vliegtickets.nl geboekt maar geen bericht ontvangen. Goed zelf in de gaten houden dus :thumbup:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

US-fanboy schreef:Formeel kunnen ze je nog steeds op andere plekken zetten (en dan kun je je geld terug vragen en krijg je het ook terug) in de praktijk komt het er op neer dat je plek "veilig" is :)
.
Hmmm, bij ons zijn de economy comfort seats wel verplaatst na een wijziging. Wijziging was alleen maar in tijd, en vluchtnummer, voor dezelfde vlucht. Eerst had het ticket het KLM codeshare nummer, nu het Delta nummer, en de aankomsttijd is nu 7 minuten eerder. Maar we hadden drie stoelen op de eerste rij van Economy Comfort geboekt, en nu zijn we een rij naar achteren geplaatst. De verplaatsing is alleen maar zichtbaar op de Delta site, op de KLM site zitten we nog steeds op de eerste rij.
Hoe veilig je plek is weet ik dus niet, en ik weet nu ook niet welke stoelen we nu hebben...?

Met betrekking tot de rest van het topic trouwens had ik toen ik het een tijdje terug las het gevoel van, gelukkig overkomt ons dat nooit, ik heb in de afgelopen 10 jaar nooit echt met vluchtwijzigingen te maken gehad. Het enige wat ik me zo kon herinneren was in 2003, inderdaad met Delta ;-) En de afgelopen 10 jaar heb ik heel wat gevlogen, maar toevallig nooit met Delta.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Heb je voor die stoelen ook extra betaald Pepito? Dan is het wel raar als ze je opeens verplaatsen dan.

Ik vroeg me trouwens af, als we door de korte overstaptijd de volgende vlucht missen, krijg je dan op een andere vlucht ook premium seats? Anders zijn die betaalde stoelen een beetje zonde geweest :blink:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Ja, tenminste ik heb voor Economy Comfort betaald en rij 10 gekozen. Nu zijn we verplaatst naar rij 11, ook EC, maar op rij 10 zat er niemand voor ons, dus meer ruimte voor ons dochtertje van 2 om te spelen. En als we op rij 11 zitten rij 10 voor ons, net wat minder comfortabel. (En had ik initieel het geld er wel voor over gehad, als rij 10 al bezet was geweest?)

Als je op een andere vlucht geplaatst wordt vanwege de te korte overstap, of vertraging, o.i.d dan zullen ze proberen om je weer op een EC stoel te zetten. Zijn die niet meer vrij, dan krijg je een gewone stoel, en kun je je geld terugvragen. Hoe vlot Delta daar mee is weet ik niet, maar ik heb het bij United ooit wel gehad, en toen hadden we het geld snel terug.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Bij ons na twee eerdere wijzigingen van een paar minuten nu 2 weken voor vertrek toch nog een flinke wijziging voor de terugreis, waardoor we onze aansluiting naar Amsterdam niet meer halen.
Telefonisch zonder problemen kunnen overzetten naar terugreis met andere overstapplaats, maar helaas zo kort voor vertrek alleen nog slechte zitplaatsen :(
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

..........Bij ons na twee eerdere wijzigingen van een paar minuten ..................

Schijnt Delta een handje van te hebben.
Ik heb al 3 wijzigingen gehad van minder dan 5 minuten.
Lijkt mij compleet overbodig om op een intercontinentale vlucht dit soort aanpassingen te doen, maar ja wie ben ik?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij hadden ook een wijziging en dat maakte het net lastig met de aankomsttijd die we daardoor kregen. We hadden al iets een gokje genomen met een krappe aankomst ten opzichte van onze accommodatie maar 20 minuten later aankomen maakte het bij voorbaat al kansloos. Contact opgenomen met KLM en we zijn nu omgeboekt naar een vlucht die 3 uur eerder aankomt dan onze oorspronkelijke vlucht. Super fijn!
En bijkomend voordeel is dat onze reistijd nu ook 3 uur korter wordt.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Katja schreef:Wij hadden ook een wijzi.... Contact opgenomen met KLM en we zijn nu omgeboekt naar een vlucht die 3 uur eerder aankomt dan onze oorspronkelijke vlucht. Super fijn!
Voor mn werk vlieg ik altijd met KLM, zelfs als ik een dag eerder en een dag later weer weg moet. Maar altijd met KLM (Als dat mogelijk is). Vaak is KLM 100 euro duurder... maar je krijgt er wel weer wat Nederlandse zekerheid voor terug. Ik heb in 6 jaar vliegen nog geen enkele wijziging gehad. Wel 2x een upgrade ;)
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben 2 jaar geleden met Delta van Brussel naar Denver gevlogen met overstap in Atlanta. Inderdaad heel veel wijzigingen doorgekregen, maar elke keer ging het maar om een paar minuten. De geboekte stoelen in de Economy Comfort hebben we ook gewoon gekregen. Al met al geen klachten over Delta. Ze zijn vaak wel een van de goedkoopste.....
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

TwentseGijs schreef:
Katja schreef:Wij hadden ook een wijzi.... Contact opgenomen met KLM en we zijn nu omgeboekt naar een vlucht die 3 uur eerder aankomt dan onze oorspronkelijke vlucht. Super fijn!
Voor mn werk vlieg ik altijd met KLM, zelfs als ik een dag eerder en een dag later weer weg moet. Maar altijd met KLM (Als dat mogelijk is). Vaak is KLM 100 euro duurder... maar je krijgt er wel weer wat Nederlandse zekerheid voor terug. Ik heb in 6 jaar vliegen nog geen enkele wijziging gehad. Wel 2x een upgrade ;)
Heeft niet veel zin als intercontinentale KLM vluchten door Delta worden uitgevoerd.
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Pepito schreef:Ja, tenminste ik heb voor Economy Comfort betaald en rij 10 gekozen. Nu zijn we verplaatst naar rij 11, ook EC, maar op rij 10 zat er niemand voor ons, dus meer ruimte voor ons dochtertje van 2 om te spelen. En als we op rij 11 zitten rij 10 voor ons, net wat minder comfortabel. (En had ik initieel het geld er wel voor over gehad, als rij 10 al bezet was
De bulkhead seats worden gereserveerd wanneer ze weten dat er baby's mee vliegen. De stoelen zijn dan misschien niet door de ouders gereserveerd, maar de vliegmaatschappij houdt daar wel rekening mee. Ik meen het ook ergens gelezen te hebben dat ze je om bepaalde redenen kunnen verplaatsen. Ik snap dat het fijn is voor een kindje van twee, maar er is nu eenmaal zoveel ruimte omdat er een babybasket moet kunnen hangen, voor een baby...
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Dat de bulkheads gereserveerd worden voor reizigers met een baby, dat snap ik wel, en daar hebben we ook al een aantal keer gebruik van gemaakt. Maar geld dat ook voor de economy comfort bulkheads, en zo ja, waarom kon ik ze dan eerst wel reserveren? Verder vond ik het opvallend dat moment de enige stoelen die gereserveerd leken na de wijziging, de drie die we ervoor hadden waren, en dat er een mismatch was tussen de systemen van Delta en KLM. Had het gevoel we er dubbel in stonden.
Die mismatch lijkt trouwens continue, en de wijzigingen ook. Geen van de vier oorspronkelijke vluchten is nog hetzelfde, en in totaal al zeker 7 wijzigingen, van groot tot klein, de meesten trouwens gunstig voor ons. Maar wat nu het precieze schema is, blijft onduidelijk vanwege verschillen tussen website KLM en delta. Ik had KLM al eens gebeld, en toen konden ze alles weer recht zetten, maar een paar dagen later... Ik probeer maar niet zo vaak te kijken.
We hadden oorspronkelijk trouwens een overstap van 7 uur op MSP, dus maar het plan bedacht om naar de overkant naar Mall of America te gaan. Nu is die overstap nog maar een kleine 4 uur. Is dat dan nog een beetje haalbaar, of al snel te veel gehaast?
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Pepito schreef:Maar geld dat ook voor de economy comfort bulkheads, en zo ja, waarom kon ik ze dan eerst wel reserveren?
Uhm.... Dat zijn de enige. Bij de nooduitgang mogen namelijk geen mensen met een baby zitten.
Misschien lukte het eerst wel omdat er geen baby's aan boord waren, maar inmiddels wel?
Vraag het de airline eens.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dinsdag geboekt voor mijn vlucht in januari en vandaag al de eerste wijziging :thumbup: :mrgreen:
Iets korte overstaptijd in MSP, nu 40 minuten voor de terugweg en ook een toestelwijziging en daardoor andere stoelen.

En dit terwijl mijn Delta vlucht in oktober, geboekt in januari, nog nooit is gewijzigd. Het kan dus wel :P
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook hier binnen 2 weken na het boeken alweer de eerste wijziging voor de vlucht van december, 1,5 uur eerder terug, geen vluchtnummerwijziging dus de stoelen staan nog vast. Er komen vast nog wel meer.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer