Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eigen camper meenemen naar de USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Eigen camper meenemen naar de USA

Bericht door Verelle »

Geen ervaring met het verschepen van een camper naar de States, zou zelf opteren voor het importeren van een motor home vanuit Amerika. Vind de prijzen van de campers in Nederland absoluut schandalig hoog. Zelfs tweedehands is het nog absurd duur. Als ik dan denk wat wij hebben betaald voor een goede 36 foot Bounder, kan ik daar in Nederland nog niet eens een kleine tweedehands camper van kopen.

Toch een vraagje over onderdelen, uit eigen ervaring weet ik dat er regelmatig iets kapot kan gaan aan een motor home. Hoe doe je dat als je een Europese camper hebt, want de onderdelen zullen niet zo maar voorradig zijn. Wij zijn tijdens onze reis Duitsers tegengekomen met hun Fiat camper, zij hadden bijvoorbeeld 4 extra banden meegenomen, omdat dat die bijvoorbeeld niet te verkrijgen zijn.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Pim Ruijter
Amerika-newbie

Bericht door Pim Ruijter »

Als je je eigen camper meeneemt naar de USA, dan loop je de kans dat je mogelijk een onderdeel nodig hebt dat niet voorradig is in de USA. Er zijn twee opties; neem voordat je weggaat contact op met je dealer en maak afspraak dat die onderdelen opstuurt indien nodig. Ook de ANWB kan helpen als je in het bezit bent van een Internationale Reis en Kredietbrief. De ANWB stuurt het onderdeel op voor hun kosten. Ook sleephulp in de USA is gedekt. Schaf een camper aan die in de USA geserviced kan worden zoals een camper op basis van een Mercedes Sprinter (Dodge) of Renault (motor komt van Nissan).
Het aanschaffen van een camper in de USA en verschepen naar Europa lijkt mij niet zo'n goed idee. Ten eerste voldoet de inrichting en smaak niet aan de smaak van de gemiddelde Europeaan. 2e Je zal een type goedkeuring moeten hebben voor import. 3e houd rekening met een brandstof verbruik dat gemiddeld 2x zo hoog is als men in Europa gewend is. 4e houdt rekening met de aanpassingen van de camper zoals 115 volt i.p.v. 220 volt, gas aansluiting en afvoer van toilet.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

(
Het aanschaffen van een camper in de USA en verschepen naar Europa lijkt mij niet zo'n goed idee. Ten eerste voldoet de inrichting en smaak niet aan de smaak van de gemiddelde Europeaan.
Nou een Amerikaanse camper voldoet heel goed kwa inrichting en smaak.
Niet dat we er over denken om een camper daar te kopen en te laten verschepen.
Maar wie weet in de toekomst.
Alleen jammer dat de Nederlandse campings niet ingericht zijn op Amerikaanse campers, geen full hook-up.
hermanenloesk
Amerika-newbie

Bericht door hermanenloesk »

Ik heb met grote belangstelling de reakties bekeken,om je eigen camper mee te nemen naar amerika?Wij hebben dit al MEER dan 14 JAAR gedaan met onze Mitshibutsi L200 clubcab,4wd met een pop-up unit [merk thischer]gedaan !WEL steeds om de 2 jaar een nieuwe pic-up gekocht!!En hem steeds verscheept via amsterdam naar, NY, en Baltimore, PERFEKT! op de heenreizen !waardeloos op de terug reis,!!HELAAS moet men schijnbaar in A,dam steeds wat uit of van je auto stelen!!We gaan altijd voor een jaar dus 6 maanden usa en 6 maanden canada In dec, 2008 hebben we besloten een type b camper te kopen in de USA Via RV Trader hebben we een Campervan in Florida gekocht! alles in no time geregeld! En zijn nu sinds Januari 2009 weer op reis in N-Amerika op dit moment staan we in Coos Beay Oregon,en we willen half Mei weer in Alaska te zijn lekker vissen en geen of weinig muskieten
Nu stallen wij onze camper gewoon in Canada of in de USA
Het verschepen van onze hollandse camper koste min,1500 dollar enkele reis dus toch 3000,= dollar per keer
daar kunnen we hem hier voor veel minder stallen
vr groeten herman en loeska :P :P
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Pim Ruijter schreef:
Wij hebben op onze rit door de USA 25000 km. gereden met een gemiddeld verbruik van 1liter op10 Km.(Diesel). Diesel en benzine zijn nagenoeg even duur vandaag de dag $2,20 per galon (3,7 liter). Half de Nederlandse prijs.
Ik ben in de afgelopen 2 maanden in drie verschillende staten geweest (California, Utah en Colorado) en overal was diesel toch zo'n 30% duurder dan benzine. Mogelijk nog steeds goedkoper dan in Nederland, maar een prijs verschil is er wel degelijk. Vandaag heb ik net getankt hier in Colorado bij een redelijk goedkope pomp. De normale benzine was $1.97 terwijl de diesel bij dezelfde pomp $2.34 was. De diesleprijs schommelt ook veel meer dan de benzineprijs, ik heb geen idee wat daaraan ten grondslag ligt. Ik heb diesel in een week 50 omhoog zien schieten, terwijl benzien ongewijzigd bleef. Ik volg de dieselprijzen dagelijks omdat ik vanwege mijn werk in de transport industrie.

De US RVs lusten wel een slokje, maar het ligt ook aan de grootte van de RV. Ik heb in een 33ft RV gemiddeld 10MPG gehaald (ongeveer 1 op 4), maar ik heb ook een RV op basis van een Chevy Full Size van naar Utah gereden en reed daarmee gemiddel 20MPG (1 op 8.5). Dus niet alle campers verbruiken evenveel.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De gemiddelde die Loek aangeeft kom ik ook meestal op 1: 9,5 á 10 voor een 29/31 ft en 1: 8,5 á 9 voor de 34 ft
truusb59
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door truusb59 »

Beste Pim,
Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie. Deze zal zeker zeer waardevol voor ons zijn.
Ik heb ook een kijkje genomen op jullie weblog en zag dat jullie ook een hond bij jullie hadden. Aangezien wij ook van plan zijn onze Jack Russell mee te nemen, ben ik erg benieuwd of je ons hier ook van die goede informatie over kunt geven.
Vast bedankt, Truus
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dit is een oud topic. Pim is hier sinds januari 2010 niet meer op het forum geweest, dus ik vermoed dat je geen antwoord op je vraag zal krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer