Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Miv 3 juni 2015; Centrale security op Schiphol: hoe werkt het?
Re: Miv 3 juni 2015; Centrale security op Schiphol: hoe werkt het?
De veiligheidscontrole heb je op Schiphol al gehad.
Je kunt ook nog extra worden gevraagd, waarom je naar de VS gaat, met wie etc etc
Ik weet niet zo goed wat het beleid hierin is. Wanneer nu wel, wanneer nu niet.
Toen ik met BA en Icelandair vloog werd er zowel op LHR als KEF niet om gevraagd.
Waarom de ene vlucht wel als hoog risico is aangemerkt en de andere niet. Geen idee.
Je kunt ook nog extra worden gevraagd, waarom je naar de VS gaat, met wie etc etc
Ik weet niet zo goed wat het beleid hierin is. Wanneer nu wel, wanneer nu niet.
Toen ik met BA en Icelandair vloog werd er zowel op LHR als KEF niet om gevraagd.
Waarom de ene vlucht wel als hoog risico is aangemerkt en de andere niet. Geen idee.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Volgens mij krijg je die vragen alleen maar als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk al die tegenovergestelde reacties. Volgens Schiphol verloopt alles soepel, volgens het personeel (als we de telegraaf moeten geloven) is het erg chaotisch.
Ja dat idee heb ik ook Harry.
Beetje dit idee Paul.

Beetje dit idee Paul.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Weet dat er op de uitvoering het nodige toezicht wordt verricht. Door Schiphol zelf en namens de overheid de KMar.
RNA: Ja, veiligheidscontrole niet verwarren met inreiscontrole Schengen. De zgn. "Schengenmuur" is er nog steeds!
Ik las ook iets over "opjagen" (Yoshi). Nooit laten opjagen bij deze securitychecks, nergens! Altijd op je spullen letten!
RNA: Ja, veiligheidscontrole niet verwarren met inreiscontrole Schengen. De zgn. "Schengenmuur" is er nog steeds!
Ik las ook iets over "opjagen" (Yoshi). Nooit laten opjagen bij deze securitychecks, nergens! Altijd op je spullen letten!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Hinko Ik haat oorlog, maar de persconferenties van die gast waren hilarisch
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Donderdag er doorheen gegaan op weg naar Houston, ging prima, alleen paspoortcontrole was druk, slechts 2 medewerkers voor het geheel.
TdJ
TdJ
Volgens de telegraaf is het een zooitje op Schiphol. Enorm lange wachtrijen en veel chaos volgens de krant van wakker Nederland.
En als de telegraaf het schrijft dan is het waar toch?mtl schreef:Volgens de telegraaf is het een zooitje op Schiphol. Enorm lange wachtrijen en veel chaos volgens de krant van wakker Nederland.

In augustus heb ik 65 minuten om vanaf een Cityhopper vlucht op een Delta vlucht te komen. In de oude constructie geloofde ik dat wel, Schengen muur ben je zo door en zolang je maar bij de gate bent voordat 'ie dicht ging kwam het wel goed met security. Maar nu?
Hoe zit dat met de transfer routing? Moet je nog wel door security heen of wordt de check op het departure airport (DUS in mijn geval) gehonoreerd?
Ik weet ook dat de televaag wel eens overdrijft om vooral een mooi stukje te kunnen schrijven. Toch denk ik dat er een kern van waarheid inzit.
Vorige week door de nieuwe security check gegaan. Ging prima. Vond wel dat er veel bagage voor een tweede inspectie richting de aparte band ging (zeker 50%). Dat is meer dan in het verleden. Hierdoor liep de wachtrij snel op want de tweede inspectie was erg grondig, elk vakje werd uitgebreid bestudeerd en er stond maar 1 persoon om die inspectie uit te voeren. Als strakjes het echte hoogseizoen begint verwacht ik nog wel wat problemen als ze in tussentijd hier niets aan doen....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ascontrole
Als ik op die foto kijk is het wel druk. Maar ze zouden ook voldoende personeel op kunnen trommelen om de hokjes rechts ook te openen....
Als ik op die foto kijk is het wel druk. Maar ze zouden ook voldoende personeel op kunnen trommelen om de hokjes rechts ook te openen....
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik dacht niet dat ik de volgende zin ooit zou schrijven, maar bij deze .. 'De telegraaf heeft gelijk.'
Gisteren teruggekomen uit Seattle, met een overstap in Toronto. Aankomst op gate G9 en vervolgens door een lange gang naar de paspoortcontrole geleid. De gang doet denken aan de vliegvelden in Amerika, maar bij de paspoortcontrole hebben ze nog wat af te kijken in Amerika. We klagen hier allemaal wel eens over de lange wachttijden bij Immigration, maar daar word je in ieder geval netjes naar een rij geleid en is er geen sprake van voordringen of ellebogenwerk.
Wat een tegenstelling op Schiphol! Aangekomen in de hal van de paspoortcontrole stonden daar 400 a 500 mensen te dringen om bij de poortjes te komen. Links zijn er geautomatiseerde poortjes, waar je met je EU paspoort doorheen kunt. Rechts daarvan zijn de hokjes waar de controle door mensen wordt uitgevoerd. Nergens is sprake van een geordende rij en je moet als reiziger maar zien hoe je je staande houdt. Nu sta ik redelijk stevig in mijn schoenen maar ik had toch moeite om midden tussen een club dronken Engelsen een weg naar voren te vinden. Ik had medelijden met de mensen met kleine kinderen die bij mij in de buurt stonden.
Schiphol kan hier nog heel wat verbeteren. Als meer personeel geen optie is .... een paar palen met wat linten ertussen moet ze toch de kop niet kosten ...

Gisteren teruggekomen uit Seattle, met een overstap in Toronto. Aankomst op gate G9 en vervolgens door een lange gang naar de paspoortcontrole geleid. De gang doet denken aan de vliegvelden in Amerika, maar bij de paspoortcontrole hebben ze nog wat af te kijken in Amerika. We klagen hier allemaal wel eens over de lange wachttijden bij Immigration, maar daar word je in ieder geval netjes naar een rij geleid en is er geen sprake van voordringen of ellebogenwerk.
Wat een tegenstelling op Schiphol! Aangekomen in de hal van de paspoortcontrole stonden daar 400 a 500 mensen te dringen om bij de poortjes te komen. Links zijn er geautomatiseerde poortjes, waar je met je EU paspoort doorheen kunt. Rechts daarvan zijn de hokjes waar de controle door mensen wordt uitgevoerd. Nergens is sprake van een geordende rij en je moet als reiziger maar zien hoe je je staande houdt. Nu sta ik redelijk stevig in mijn schoenen maar ik had toch moeite om midden tussen een club dronken Engelsen een weg naar voren te vinden. Ik had medelijden met de mensen met kleine kinderen die bij mij in de buurt stonden.
Schiphol kan hier nog heel wat verbeteren. Als meer personeel geen optie is .... een paar palen met wat linten ertussen moet ze toch de kop niet kosten ...
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik begreep inderdaad dat de problemen zich voornamelijk voordoen bij mensen die aankomen of overstappen op Schiphol en niet bij de security wanneer je vertrekt vanaf Schiphol.
Het probleem schijnt voornamelijk bij de KMar (Marechaussee) te liggen, wijzigingen in vluchtschema's en het feit dat alles nu op 1 hoop 'gecontroleerd' wordt was nog niet helemaal in het werkrooster opgenomen. Men is nog zoekende naar piektijden en dit te verwerken in het rooster.
Ik ga er vanuit dat dit hoort bij de opstartproblemen en over een maand of 2 toch wel verleden tijd zal zijn. Desalniettemin sluit ik me aan bij Aricon, soms kun je het niet leuker maken maar wel makkelijker. Wat lintjes spannen is in dat geval een quick win.
Het probleem schijnt voornamelijk bij de KMar (Marechaussee) te liggen, wijzigingen in vluchtschema's en het feit dat alles nu op 1 hoop 'gecontroleerd' wordt was nog niet helemaal in het werkrooster opgenomen. Men is nog zoekende naar piektijden en dit te verwerken in het rooster.
Ik ga er vanuit dat dit hoort bij de opstartproblemen en over een maand of 2 toch wel verleden tijd zal zijn. Desalniettemin sluit ik me aan bij Aricon, soms kun je het niet leuker maken maar wel makkelijker. Wat lintjes spannen is in dat geval een quick win.

- Ruud2004
- Amerika-expert
Ten dele bij de Kmar. De luchthaven is verantwoordelijk om de passagiersstroom in goede banen te leiden, dus de juiste passagier voor de juiste balie, eftelingrij, geen bagegekarren in de rij etc. Onvoldoende personeel is vervelend, zijn de bezuinigingen bij Defensie nu dus ook op Schiphol zichtbaar! Jammer!!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- girliecathy
- Amerikakenner
Vorige week vrijdag door de nieuwe security check gegaan op Schiphol. Wat een chaos. Er stond helemaal iemand om de mensen te verdelen. Onze handbagage was eerder door de security dan wij door de body scan waren dus de spullen waren onbeheerd. Aan het eind van de band stond iemand van de security met spullen en aan de passerende mensen te vragen is due IPad van u. Als ik ja had gezegd had ik zo iemands zijn iPad mee kunnen nemen. Ik vraag me af hoe het gaat lopen als het echt druk is.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Even voor mijn duidelijkheid: waar zitten nu precies de grootste problemen? Bij de veiligheidscontroles of bij de KMar (=paspoortcontrole)?
Ik reis over 6 weken met een overstap op Schiphol naar de VS (vanuit Dusseldorf). Ik heb 5 kwartier en heb dus als het goed is alleen met de paspoortcontrole te maken.
Ik reis over 6 weken met een overstap op Schiphol naar de VS (vanuit Dusseldorf). Ik heb 5 kwartier en heb dus als het goed is alleen met de paspoortcontrole te maken.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik ben er inmiddels twee keer doorheen gegaan en allebei de keren was ik binnen 3 minuten overal doorheen. Misschien een kwestie van geluk? Beide keren was ik er rond 7 uur.
- Ruud2004
- Amerika-expert
@Frasi: Als Schiphol de deuren juist heeft staan, blijf je in het Schengengebied en heb je vanuit Dusseldorf (als transitpassagier) alleen te maken met de Schengen uitreiscontrole, met de kmar dus. Na deze uitreiscontrole kom je in de internationale lounge en loop je naar de juiste gate.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Mooi, bedankt Ruud2004!
Dan gaat het vast goed komen.
Dan gaat het vast goed komen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht